Vinylsjappe(r) i Strømstad?

olisn

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.05.2012
Antall liker
718
Sted
Larvik
Torget vurderinger
8
Jeg tenkte at det kanskje kunne hjelpe litt på harrystemplet å legge inn en aldri så liten vinyljakt mens en først var på tur. Tips, anyone?

Ole G

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.12.2008
Antall liker
4.167
Sted
I en blokk
Torget vurderinger
17
Hvis det er der fremdeles så blir jeg overrasket. Kjøpte alltid vinyl når jeg var i Strømstad, men det er nok 8-10 år siden. Den gang lå det en musikkforretning på Svinesund innerst til Høyre for Hønan Agda :cool:

olisn

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.05.2012
Antall liker
718
Sted
Larvik
Torget vurderinger
8
Hvis det er der fremdeles så blir jeg overrasket. Kjøpte alltid vinyl når jeg var i Strømstad, men det er nok 8-10 år siden. Den gang lå det en musikkforretning på Svinesund innerst til Høyre for Hønan Agda :cool:
Takker, skal være obs.

Ole G

POB

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.09.2003
Antall liker
3.209
Sted
Kulturhovedstaden
Torget vurderinger
32
Tror nok den er borte for lenge siden, var ikke der lenger en dag jeg var på Svinesund for 3-4 år siden.
Men det er forskjell på Svinesund og Strømstad, og jeg mener det er en butikk i Strømsatd som jeg har lest at plankebyfolket ofte er innom.

pang

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.03.2005
Antall liker
13
Remjes , Karlsgt 7 i Strømstad er ei gammeldags sjappe , vært der siden 60-tallet. Drives av en trivelig kar og selger plater , instrumenter og noe stereo.
Tida har på en måte stått stille her , du finner ikke maken lenger. Har ny vinyl og en del nygammelt. Vet ikke , men jeg regner med han har noe i kjellern.
Absolutt verdt et besök.

Amund

olisn

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.05.2012
Antall liker
718
Sted
Larvik
Torget vurderinger
8
Takker, Pang. Har vært innom der tidligere, fant mest CDer, og tenkte vel ikke at han kunne ha vinyl på lager. Noe å være obs på neste gang.
Gjorde forøvrig et stopp i Særp, bare fordi sola skinte og fordi vi aldri har vært i denne byen. Softis og kaffe på kafeen på torvet. Yrende folkeliv. Overraskende mange restauranter langs gågata og folk som var ute på byen og koste seg en torsdag ettermiddag, noe annet enn i Larvik.
Trivelig by!

Ole G

pang

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.03.2005
Antall liker
13
Når du først var i Sarp , mynthandelen ligger på torvet og der er det i hvert fall mange vinyler. Bredt utvalg for å si det sånn

olisn

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.05.2012
Antall liker
718
Sted
Larvik
Torget vurderinger
8
Var innom, men hadde ikke tid til dypdykk før parkeringstiden utløp. Det var mye forskjellig, litt ryddejobb var påkrevd også, men jeg ante muligheten for interessante funn, med litt mer tid.

Ole G

Musikkmannen

Helårsstemmer
Ble medlem
11.11.2006
Antall liker
28.940
Sted
I kjelleren
Torget vurderinger
2
Hæ, er selv fra Sarpsborg, visste ikke at det selges vinyl hos mynthandleren..

Cash 63

Æresmedlem
Ble medlem
14.06.2007
Antall liker
34.853
Sted
Oslo/Grebbestad
Torget vurderinger
1
Var inom Remjes for noen uker siden, har existert siden -60t og drives nå av sønnen. Selger ny vinyl og cd plater samt instrument. Bak disken har han to gamle Lenco som brukes til prøve lytt på plater, vilket var vanligt i platebutikker førr:cool: Eiern har selv en fin plate samling og mye morsomt og fortelle:)

FlacMan

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.09.2010
Antall liker
83
I "gode gamle dager", sånn for 20-40 år siden, var det Svinesunds-Bazar man måtte besøke. De hadde elektronikk, stereo, musikk og krimskrams. Sånnn 30 år siden kan jeg huske jeg gikk og siklet på et Luxman for-/effektforsterkersett de hadde utstilt.
Absolute HIFI / Svinesunds Bazar
Nå tror jeg de driver på Nordby-senteret og har stort sett bare krimskrams.

Topp Bunn