Vinyl Clean fra Pro-ject

Jazzklang

Medlem
Ble medlem
14.01.2021
Innlegg
38
Antall liker
12
Sted
Slemmestad
Hei. Jeg bestilte en boks Vinyl Clean fra Pro-ject på PK. Jeg trodde det var en klut, men det er en boks med et stoff som nærmest ligner "slim" som barn leker med. Jeg fatter rett og slett ikke hvordan den skal brukes. Prøvde å følge bruksanvisning, men ga fort opp. Noen som har brukt dette stoffet??
 

MakkinTosken

En kjekkas
Ble medlem
21.02.2020
Innlegg
13.585
Antall liker
34.310
Sted
og til
Torget vurderinger
6
Hei. Jeg bestilte en boks Vinyl Clean fra Pro-ject på PK. Jeg trodde det var en klut, men det er en boks med et stoff som nærmest ligner "slim" som barn leker med. Jeg fatter rett og slett ikke hvordan den skal brukes. Prøvde å følge bruksanvisning, men ga fort opp. Noen som har brukt dette stoffet??
Finn til å rengjøre alt annet enn vinylen. Egentlig utviklet for å få skitt ut av kriker og kroker i bilinteriøret.
 

Jazzklang

Medlem
Ble medlem
14.01.2021
Innlegg
38
Antall liker
12
Sted
Slemmestad
Takk. Er dessverre fremdeles usikker hva jeg skal bruke den til. Rengjøre stiften? Dette prøvde jeg veldig forsiktig, men det føles feil..
 

MakkinTosken

En kjekkas
Ble medlem
21.02.2020
Innlegg
13.585
Antall liker
34.310
Sted
og til
Torget vurderinger
6
Med tanke på at den er satt inn med et eller annet løsemiddel ville jeg ikke eksperimentert for mye med stoffet på nåla heller.
 

jorwed_

Audio Arkeologen
Ble medlem
04.09.2012
Innlegg
10.869
Antall liker
17.453
Sted
Nordre Follo
Torget vurderinger
97
IBM:
Klippet fra PK sine produktsider: :)
"Pro-Jects nye Vinyl Clean renser både vinylplatene og stiften din!
Vinyl Clean rulles over platene og absorberer støv og skitt uten å legge igjen rester av noe slag. Får også med seg skitt dypt nede i rillene.
Den egner seg også utmerket til å rense stiften, noe som bør gjøres jevnlig for å sikre god lydkvalitet og redusere slitasje på både stift og plater."

I tillegg til dette bildet
vinylclean_2.jpg
 

Jazzklang

Medlem
Ble medlem
14.01.2021
Innlegg
38
Antall liker
12
Sted
Slemmestad
Takk IBM, jeg har sett dette, men synes bildet ser ut som en klut. Materialet er veldig seigt... Synes det var skummelt å bruke det...
 

nat

Bransjeaktør
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
1.583
Antall liker
3.665
Torget vurderinger
6
Takk IBM, jeg har sett dette, men synes bildet ser ut som en klut. Materialet er veldig seigt... Synes det var skummelt å bruke det...
Den skal rulles over platen. Må på ingen måter gni den frem og tilbake. da blir det virkelig "klin"
 

Jazzklang

Medlem
Ble medlem
14.01.2021
Innlegg
38
Antall liker
12
Sted
Slemmestad
Tusen takk, nat. Da gjør jeg et nytt forsøk. Har faktisk tenkt det samme selv.. Går nok bedre nå :)
 
  • Liker
Reaksjoner: nat

Jazzklang

Medlem
Ble medlem
14.01.2021
Innlegg
38
Antall liker
12
Sted
Slemmestad
Første gang jeg prøvde produktet brukte jeg det feil. Da ble det ulyder på den nye Amy Winhouse plata mi:oops:. Jeg tørket så plata med en støvklut og rullet stoffet forsiktig over plata. Ulydene er borte. Jeg brukte igjen produktet på en nokså slitt LP fra tidlig 80-tall med Barbara Thompson og resultatet ble faktisk noe mindre knitring. Pro-jeckts vinyl Clean er nok bra, hvis det blir brukt riktig (y)
 

RealMonkey

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
01.09.2010
Innlegg
201
Antall liker
246
Sted
Lillestrøm
Hei!

Brukt denne i flere år, og syns den fungerer utmerket. Den bildeillustrasjonen er misvisende, det er jeg helt enig i. Ser jo ut som han "drar" den som en klut der, ja. Ved stiftrens holder jeg bare klumpen under pickup og dypper/dytter den et par ganger RETT ned i guffa. Er forsiktig å ikke "drar" sideveis på noen måte.

Eyvind.
 

Jazzklang

Medlem
Ble medlem
14.01.2021
Innlegg
38
Antall liker
12
Sted
Slemmestad
Takk RealMonkey! Ganske rart at de ikke har brukt litt resurser til å informere litt bedre om bruken, spør du meg... Det er jo viktig å ta vare på våre kjære LPer :)
 
Topp Bunn