Sport, sykkel og trening Vintersport!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.163
    Antall liker
    6.829
    Torget vurderinger
    4
    Herlig å se Kilde i superform for tiden. Han har nok grusomt lyst til å vise at han kan ta den store kula på en bedre måte enn 2020-sesongen som ble avbrutt og han fikk den i posten med kun en neste seier og uten kule for noen disipliner den sesongen. Nå med fire seire allerede har han vist at han kan mer enn å være "gjennomsnittlig dritbra, men sjelden best", og han har tatt trinnet opp når Jansrud er ute med skade og sannsynligvis har gjort sitt siste skirenn.

    At han har full los på SG-kula er som det skal være.
    Den skal være vår og skal tilbake !

    Litt gøy at Super G har blitt vår store alpine paradegren. Reaksjonene etter det aller første Super G rennet da det ble introdusert var langt fra positive. Jarle Halsnes mente det var fullstendig uten rytme og umulig å finne flyt i kjøringen, (tror det var et testrenn 1982 før det ble en del av WC i 1983). Han var nok mer en tekniker og ble vel aldri helt venn med Super G. Det ble derimot Aamodt (1993), Thorsen (1994), Skaardal (1996), Svindal (2006, 2009, 2012, 2013, 2014), Jansrud (2015, 2017, 2018) og Kilde (2016). Norge har altså hatt SG-kula hele 12 ganger !
     

    Odd J

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.07.2007
    Innlegg
    3.802
    Antall liker
    2.785
    Torget vurderinger
    1
    Hvordan gikk det på herrenes Tour de Ski i dag? Har vært på jobb hele dagen og finner absolutt ingenting på nett, kun dameløpet..
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.985

    Figge

    Generalkonsul OVK i Svealand
    Ble medlem
    20.11.2004
    Innlegg
    3.630
    Antall liker
    4.025
    Sted
    Stockholm/Västerås
    Torget vurderinger
    2
    Svenske kommentatorer er tragiskt dårlige på langrenn :p Jakob Hård gikk ut på dato for 20år siden, men han er vel billig:rolleyes: TV 2 burde kun få drive med reality tv! er så dritt lei all den forbanna reklamen😡 dagens utblåsning:D
    Håller med till fullo, han kan ju inte en uttala skidåkarnas namn rätt.😤
    Ser inte ens vilka åkare som är i bild ibland.🤓
    Tacka vet jag Roberto Vacchi.
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.868
    Antall liker
    26.619
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Håller med till fullo, han kan ju inte en uttala skidåkarnas namn rätt.😤
    Ser inte ens vilka åkare som är i bild ibland.🤓
    Tacka vet jag Roberto Vacchi.
    Sen det og kunne noe om taktikk og egenskaper til forskjellige åkere mangler fullstendig, og ikke er det bedre med A. Blomqvist heller 😛
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.226
    Antall liker
    9.462
    Torget vurderinger
    2
    Interessant ( alpint ++)Vintersport har jo stort sett forsvunnet fra tilgjengelige kanaler. Min stille protest er å IKKE sponse slike drittkanaler som stikker av med der. Sørfer heller på Hifisentralen og pusler med anlegget.Så får alpint interessen og sånn avgå en stille død slik som skøyteløp
     

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.254
    Antall liker
    9.079
    Interessant ( alpint ++)Vintersport har jo stort sett forsvunnet fra tilgjengelige kanaler. Min stille protest er å IKKE sponse slike drittkanaler som stikker av med der. Sørfer heller på Hifisentralen og pusler med anlegget.Så får alpint interessen og sånn avgå en stille død slik som skøyteløp
    Jeg er også egentlig der men så er det noen i husstanden som vet at alpint er og har alltid vært veldig viktig for meg, så for husfreden sin skyld så fikk jeg et abn. som julepresang. Og hyklerisk som jeg er så får jeg nå med meg hver eneste sving for alle kjønn i alle grener.
     

    Ingeniøren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Innlegg
    4.266
    Antall liker
    1.168
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Synes det fungere helt greit med andre kanaler. Fint med litt nye fjes på kommentator siden, dog greiest å ta opp å se i etterkant slik at man kan spole forbi reklamen. Det gjør jeg forøvrig og på nrk, de har sin egen reklame.
     

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.254
    Antall liker
    9.079
    Blir travelt i Wengen neste uke


    This is to inform you that the cancelled men's Audi FIS Ski World Cup Super-G from Lake Louise (CAN)/Bormio (ITA) will be rescheduled in Wengen (SUI) on 13th January 2022.



    The new programme will be the following:

    Official arrival day: Monday, 10.01.2022

    Downhill Training: Tuesday, 11.01.2022 and Wednesday 12.01.2022

    Super-G: Thursday, 13.01.2022

    Downhill: Friday, 14.01.2022 and Saturday, 15.01.2022

    Slalom: Sunday, 16.01.2022
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.985
    For en innsats av Klæbo på dagens 15km klassisk! Veldig imponerende.

    Lover godt for bakken i morgen :D
     
    • Liker
    Reaksjoner: SAL

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.163
    Antall liker
    6.829
    Torget vurderinger
    4
    Det er da mye bedre nå som det er konkurranse om sendingene. Mye bedre bilder og mye bedre kommentatorer enn gamle NRK......... :rolleyes:
    Bare kødda
    Man kødder ikke med gamle Knut Th., gjør vi vel ?
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.686
    Antall liker
    5.121
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Syns det har blitt så uoversiktlig i det siste jeg at jeg har gitt opp å følge med.
    De få gangene jeg treffer så er det stort sett sprint, og det er ganske uinteressant. Greit å ha litt distanse.
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.985
    Monsterbakken i dag! Damene skal i gang om noen minutter, blir spennende!
     

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.254
    Antall liker
    9.079
    Leste om en IOC fyr som var litt forsiktig frempå om en mulig utsettelse, tipper at kineserne ikke er klar for noe slikt.
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.691
    Antall liker
    9.292
    Sted
    Trondheim
    Jeg orker ikke lete for å finne hvilken kanal som sender hva. Jeg er ikke så interessert i vintersport (eller annen sport heller for så vidt), så etter at de forskjellige sportssendingene er spredd utover har de stort sett mistet meg som kunde.
     

    Ingeniøren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Innlegg
    4.266
    Antall liker
    1.168
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Jeg orker ikke lete for å finne hvilken kanal som sender hva. Jeg er ikke så interessert i vintersport (eller annen sport heller for så vidt), så etter at de forskjellige sportssendingene er spredd utover har de stort sett mistet meg som kunde.
    Jeg setter meg ned å sjekker litt og legger det jeg vil se i serieopptak. Så kan jeg se det når jeg vil og spole elegant over reklamen.
     

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.254
    Antall liker
    9.079
    Uansett så er det slalom for herrene i Zagreb i dag, 1 omg. kl.1530 og kjøres på noe som kan minne om snø hvis en ser godt etter. En bakke som jeg tror Foss Solevåg liker så det kan bli spennende dette. Ser den på Viaplay. Går sikkert på TV også.
     

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.254
    Antall liker
    9.079
    Kveldsrenn for damene i Schladming kl. 1800 nå i kveld, denne gang på selveste NRK2.
     

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.163
    Antall liker
    6.829
    Torget vurderinger
    4
    Jeg tror Kilde gleder seg til OL.

    Han har virkelig tatt skrittet opp nå som Svindal har lagt opp og Jansrud er ute.

    Wengen 2022.JPG
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.985
    Ser ut som Kilde fikk revansje på Odermatt :D
     

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.254
    Antall liker
    9.079
    Samme det bare Kilde gleder seg mest etter OL ;)
    Satser på det, nå er vel Odermatt gullkandidat i 3 grener, kanskje 4 hvis han kjører kombien så de kan kanskje dele broderlig.

    Er bra for sporten den duellen der, det blir interesse av slikt og alle som følger med vet hvor stort dette er der nede. Rart med det men Kilde er sannsynligvis større i mellom-Europa enn han er her hjemme.
     

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.254
    Antall liker
    9.079
    Ellers så kjører kvinnene fart i Zauchensee i helgen, Ragnhild kjørte bedre på treningen i dag enn i går men det er i super-g på Søndagen hvor forventningene er størst. Men hun må gjerne slippe seg mer løs i utforen i morgen også.
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.662
    Antall liker
    21.475
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Hadde vært kult om Kilde tok fullengden i Wengen også.
    Sånn ellers så er det nok bare herrenes utfor i Wengen og Kitz jeg finner særlig interessant av vintersport på tv. Veldig synd at damene ikke kjører de to. De er vintersportens ekvivalenter til Flandern og Roubaix. Få ut fingern, FIS.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn