Vintage bilde

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • vega jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2011
    Innlegg
    1.371
    Antall liker
    1.186
    Sted
    bærum
    Torget vurderinger
    3
    den japaneren får vel det levert av kenrick sound???? ikke helt org ??
    4355 er vel mod du leter etter
     

    Newton

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.05.2005
    Innlegg
    445
    Antall liker
    169
    den japaneren får vel det levert av kenrick sound???? ikke helt org ??
    4355 er vel mod du leter etter
    Du har så rett :)http://m.youtube.com/watch?v=r8MrNKmBBEo
    håper linken funker med denne "iThingy'en"

    Edit: Kom på nå hvorfor jeg hadde sett den videoen: han har en Onkyo M510 stående ;-) Litt forskjell på fraktselskapene her på bjerget-da hadde de nok kommet i småbiter levert på døra og så er det bare å begynne å bære selv he he.
     

    Newton

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.05.2005
    Innlegg
    445
    Antall liker
    169
    ingen som har peiling???
    de heter forøvrig fausto strato og er serie nummerert og bygd i 93
    Aldri sett men morro å se bånd diskant og ikke minst MELLOMTONE-meget spesiellt. Infinity lagde jo avarter av diskanten men der stopper likheten. Er mellomtonen i ett lukket kammer eller dipol? Låter det alright da?
     

    vega jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2011
    Innlegg
    1.371
    Antall liker
    1.186
    Sted
    bærum
    Torget vurderinger
    3
    låter veldig fint faktisk. mellom tonen er dipol ja .2 stk focal bassere i solid kasse i bunn 2cm stein side vegger,mdf i front .er dobbel porta bak
    meget godt "lyd bilde" faktisk beste jeg har har hatt hittil.
    men jeg bruker ikke så astronomiske summer på høyttalere
     

    Newton

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.05.2005
    Innlegg
    445
    Antall liker
    169
    låter veldig fint faktisk. mellom tonen er dipol ja .2 stk focal bassere i solid kasse i bunn 2cm stein side vegger,mdf i front .er dobbel porta bak
    meget godt "lyd bilde" faktisk beste jeg har har hatt hittil.
    men jeg bruker ikke så astronomiske summer på høyttalere
    Ai ai, det var en morsom skapning:) Dreiv å bygde bånd diskanter i mine yngre dager og det kan låte fantastisk. Integrering med dynamiske elementer kan være en utfordring men for de summene du har vært ute med så er det jo ett funn uten like. Unikt!
     

    vega jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2011
    Innlegg
    1.371
    Antall liker
    1.186
    Sted
    bærum
    Torget vurderinger
    3
    men de liker i alle fall biamp kjører 400 i bunn og s200 i mellomtone,diskant.
    spiller kun med s200 nå og det låter litt tynt i bunn men ellers ok, koble til 400a i bunn og da våkner de.
     

    Newton

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.05.2005
    Innlegg
    445
    Antall liker
    169
    men de liker i alle fall biamp kjører 400 i bunn og s200 i mellomtone,diskant.
    spiller kun med s200 nå og det låter litt tynt i bunn men ellers ok, koble til 400a i bunn og da våkner de.
    Blir nok ikke samme bunnen i disse når jeg ser hva du sammenligner med - den CV riggen i bakgrunnen på bildet blåser nok skummet av ølet tenker jeg ;)
     

    vega jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2011
    Innlegg
    1.371
    Antall liker
    1.186
    Sted
    bærum
    Torget vurderinger
    3
    de basserne i gamle cerwin høyttalerne er ikke så gærne de . jeg like de
    de elementene som står i mine kasser er vel på rundt 70w?? er a123 elmenter i begge parene. originalt i d6-e er det noe kraftigere magnet samma som aw 12 serien
    og mer "tung drevne".
    men min onkyo 8190 har ikke no problem med alle 4
    men de skulle hatt nye delefiltre og intern kabling.og en annen mellom tone. tror det hadde gjort susen.
    men jeg har hatt en del høyttalere i det siste årene
    sony ss-x7,t+a tmr70,b&w dm14,b&w dm6,dm22i.ls3\5 (15ohms 1 utgave)kef q et eller annet og seff litt cw.vf10,ve12,a123,u123,d6-e ,castle durham,advent,noe philips.,akai,pioneer cs6...
     

    Pilsern

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    1.751
    Antall liker
    878
    Torget vurderinger
    35
    0157.jpg


    Småsyk vintage - mangler bla. kondiser, men det er liv i den :cool:
    Noen vintagenisser som tar hvilket merke det er ?
     

    audiom

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.11.2004
    Innlegg
    935
    Antall liker
    1.366
    Sted
    Indre Enfold
    Torget vurderinger
    15
    focal bass elementer og resten består av german made produkter
    noen sett disse før?
    kassa i bunn har side vegger i stein. de var trukket med et front stoff som ikke var noe pent lengre.
    ?

    Melomtonebåndet her er vel ikke tyskt, men fra Irland, Strathern Ribbon?
    strath.jpg

    Bånddiskanten likner en eldre Fostex, litt usikker på den.
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.438
    Antall liker
    84.038
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Kjente den igjen på holderen til Kondisene. Er samme på SU-8080 og SU-8088 som jeg har
     

    Newton

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.05.2005
    Innlegg
    445
    Antall liker
    169
    Å fyyy fader-er det noe du har stående? Så en filmsnutt på U2UB hvor det var en Japaner som fikk disse hjem etter restaurering eller no slikt-han satt å digget :) Hvilken JBL modell var dette?
    Det står hjemme i kjeller-kinoen ja
    Wow, det er vel sjeldne skapninger de derre? Har aldri hørt noen avd de stooored JBLene men de får jo mye skryt de "statement" høyttalerne demmes..
     

    vega jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2011
    Innlegg
    1.371
    Antall liker
    1.186
    Sted
    bærum
    Torget vurderinger
    3
    ja det er de mellom tonene som sitter i audiom
    takk for info et skritt nærmere
     

    duc999

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2007
    Innlegg
    2.229
    Antall liker
    4.635
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    3
    Å fyyy fader-er det noe du har stående? Så en filmsnutt på U2UB hvor det var en Japaner som fikk disse hjem etter restaurering eller no slikt-han satt å digget :) Hvilken JBL modell var dette?
    Det står hjemme i kjeller-kinoen ja
    Wow, det er vel sjeldne skapninger de derre? Har aldri hørt noen avd de stooored JBLene men de får jo mye skryt de "statement" høyttalerne demmes..
    Det er en veldig kjekk live høyttaler, som er veldig morro å spille på. :) Ikke lett å få tak i disse, men det ligger et par ute på ebay til 65000kr nå
     
    Sist redigert:

    Hemispheres

    Rush fan (og litt Tool)
    Ble medlem
    10.11.2011
    Innlegg
    1.533
    Antall liker
    1.058
    Sted
    Lund, Krs
    Torget vurderinger
    183
    Det står hjemme i kjeller-kinoen ja
    Wow, det er vel sjeldne skapninger de derre? Har aldri hørt noen avd de stooored JBLene men de får jo mye skryt de "statement" høyttalerne demmes..
    Det er en veldig kjekk live høyttaler, som er veldig morro å spille på. :) Ikke lett å få tak i disse, men det ligger et par ute på ebay til 65000kr nå
    Burde vel hatt en til mellom der til senter kanal:D
     

    duc999

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2007
    Innlegg
    2.229
    Antall liker
    4.635
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    3
    Da måtte de stått på høykant :), de trilles vekk når det skal vises film. Da spiller oppsettet bak lerrette(JBL det også)
     

    Pilsern

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    1.751
    Antall liker
    878
    Torget vurderinger
    35

    Kjell_Kranzberg

    Hi-Fi freak
    Moderator
    Ble medlem
    08.03.2005
    Innlegg
    3.392
    Antall liker
    3.419
    Torget vurderinger
    0
    Var hittar men ett par NOS Celestion Ditton 33?
     

    audiom

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.11.2004
    Innlegg
    935
    Antall liker
    1.366
    Sted
    Indre Enfold
    Torget vurderinger
    15
    Her er en Celestion Ditton til, men ikke NOS.
    Noen som kjenner denne?
    093.jpg
    090.jpg
    092.jpg
     

    ymir

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2013
    Innlegg
    5.304
    Antall liker
    4.994
    Torget vurderinger
    2
    focal bass elementer og resten består av german made produkter
    noen sett disse før?
    kassa i bunn har side vegger i stein. de var trukket med et front stoff som ikke var noe pent lengre.
    ?

    Melomtonebåndet her er vel ikke tyskt, men fra Irland, Strathern Ribbon?
    Vis vedlegget 278969
    Bånddiskanten likner en eldre Fostex, litt usikker på den.
    Måtte bare en tur i kjelleren :).

    Verdens beste mellomtone,Strathern

    strath.jpg


    strath1.jpg


    strath2.jpg



    strath3.jpg


    strath4.jpg


    Tenk dere 3 stk på hver side og....

    I began thinking about marrying the Tympani woofer panels to the midrange/tweeter panels of the QRS—I wanted a coherent and full-range speaker system. One night, Wendell Diller came to town and, thinking that the QRS/Maggie might be a marriage made in heaven, helped figure out a way to make it work. We spent the rest of the night (in what is now called Music Room 2), until dawn’s early light, listening to something new in my experience—a full-range system of unsurpassed tonal neutrality and low distortion that could, for the first time in my experience, recreate a three-dimensional soundfield of an orchestra playing in a hall. Part of this occurred because there were no diffractions from the raised edges of cabinets; thus, the full width of the stage could be replicated, along with the precise placement of instruments where they were supposed to be. (The Maggies had no baffles and we had them placed so there were no dipolar cancellations.)

    q1.jpg


    q2.jpg


    q3.jpg


    q5.jpg


    Drevet av Stax D300 ? og Audio Research 250W ? rør,ca. 1976?

    Eller som hos meg,Coral 15L 70 x 2 med High Fidelity delefilter og bass equalizer.
    Strathern og Dynaudio D 28 AF?.Electrocompaniet 25W og High Fidelity casscode koblet effekt.
     

    Newton

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.05.2005
    Innlegg
    445
    Antall liker
    169
    focal bass elementer og resten består av german made produkter
    noen sett disse før?
    kassa i bunn har side vegger i stein. de var trukket med et front stoff som ikke var noe pent lengre.
    ?

    Melomtonebåndet her er vel ikke tyskt, men fra Irland, Strathern Ribbon?
    Vis vedlegget 278969
    Bånddiskanten likner en eldre Fostex, litt usikker på den.
    Måtte bare en tur i kjelleren :).

    Verdens beste mellomtone,Strathern

    Vis vedlegget 280600

    Vis vedlegget 280601

    Vis vedlegget 280602


    Vis vedlegget 280603

    Vis vedlegget 280604

    Tenk dere 3 stk på hver side og....

    I began thinking about marrying the Tympani woofer panels to the midrange/tweeter panels of the QRS—I wanted a coherent and full-range speaker system. One night, Wendell Diller came to town and, thinking that the QRS/Maggie might be a marriage made in heaven, helped figure out a way to make it work. We spent the rest of the night (in what is now called Music Room 2), until dawn’s early light, listening to something new in my experience—a full-range system of unsurpassed tonal neutrality and low distortion that could, for the first time in my experience, recreate a three-dimensional soundfield of an orchestra playing in a hall. Part of this occurred because there were no diffractions from the raised edges of cabinets; thus, the full width of the stage could be replicated, along with the precise placement of instruments where they were supposed to be. (The Maggies had no baffles and we had them placed so there were no dipolar cancellations.)

    Vis vedlegget 280607

    Vis vedlegget 280609

    Vis vedlegget 280611

    Vis vedlegget 280613

    Drevet av Stax D300 ? og Audio Research 250W ? rør,ca. 1976?

    Eller som hos meg,Coral 15L 70 x 2 med High Fidelity delefilter og bass equalizer.
    Strathern og Dynaudio D 28 AF?.Electrocompaniet 25W og High Fidelity casscode koblet effekt.
    Å gå te sies, det derre var coole greier!!! Aldri sett før men tenker meg det spiller som fy... Har selv fått noe lignende i hus - post kommer.
     

    Newton

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.05.2005
    Innlegg
    445
    Antall liker
    169
    Drømmehøyttalerne er kommet i hus

    Etter å ha tusslet med lyd siden fjortis tiden hvor jeg bygde de stygge "klonene" avbildet, har jeg alltid drømmt om de orginale. Ikke minst de forsterkerne som jeg la ut noe bilder av tidligere.
    Vel i dag kom jaggu postmannen med en aldri så liten "pakke" på 180Kg...
    "Nye" Apogee Duette Signatures med dertil 2014 modell av bassmembran og dertil diskant/mellomtone fra Graz, nytt kantoppheng og magneter repossisjonert.
    Lakk er vist gråmetallic - samme som en slik folkevogn kaldt Porsche har...

    Var så nærvøs når jeg endelig skulle fyre dette opp nå at jeg måtte ha en slik en som serveres kald med skum på toppen, typpisk brun drikke.
    Låter alright :)
    En vis mann gikk jo litt i kne når han hadde dem til test - her er litt lese stoff : Duetta sig review Hi-Fi News December 1988

    En lykkelig "vintage mann".

    N
     

    Vedlegg

    Sist redigert:
    V

    vinyl-jønki

    Gjest
    Litt oppgradering på vinylfronten

    IMG_0227.jpg

    Tja, hva skal man si? At det blir en voldsom
    oppgradering på vinylsiden er det vel ingen tvil om???
    Også så dyr den var;)
    Problemet blir å få montert den på Gyrodecken:confused:
    IMG_0229.jpg
     

    liliya

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    751
    Antall liker
    489
    Torget vurderinger
    14
    Det var morsomt å se igjen Strathern . Jeg hadde to av disse på 80-tallet(kopi av en dansk høyttaler med fostex bånd i toppen) Dessverre greide jeg å ødelegge det ene båndet. Har ett igjen som er helt om noen skulle ha interesse(den irske). Fin og god enhet. Svakheten var kanskje trafoen(impedansomformer). Elektor brakte forøvrig en sluttforsterker som eleminerte nødvendigheten av trafoen. Skulle vært morsomt å hørt hva Strathern kunne ha prestert i et slikt oppsett.

    Eivind Stillingen
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn