Vintage-anlegg med trechassie

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.883
    Torget vurderinger
    24
    ....som ikke spiller noen rolle når vi snakker om fem minutter. Du kan puste lettet ut Mulelid.
     

    Drake-Audio

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.01.2006
    Innlegg
    201
    Antall liker
    5
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    1
    jeg har en Tandberg TA 300 M,ganske strøken.
    er det noe å ha på sove rommet?
     

    Jan_I

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    4.128
    Antall liker
    309
    Drake Audio skrev:
    jeg har en Tandberg TA 300 M,ganske strøken.
    er det noe å ha på sove rommet?
    Synes den er litt hard... å ligge på ;) ;D
    Mvh Jan I
     

    KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    389
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Hei!
    Her går det fort unna, samt at jeg ikke før i dag har sett tråden ::)
    Her kunne du fått prøvelånt div. i gata som er nevnt i tråden.
    Phillips Electronic 312, Tandberg TR 1000, og til og med noen gamle Sonab ht. har jeg stående ( sistnevnte)riktignok ikke helt i orden, men alt kan fikses. ;)
    PS: du nevnte at du har sendt meg mail?
    Har ikke fått noen, eller misforsto jeg? ( noe rundt dine Merlin?)
    Mvh.KW
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.883
    Torget vurderinger
    24
    To anlegg får holde gutter.....

    Takker for generøst tilbud KW, men jeg tror det skal bli bra etterhvert med det vi har. Jo Merlin og BAM er dine for prisen vi avtalte per telefon.
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.883
    Torget vurderinger
    24
    Tenkte oppdatere med et par bilder til. Nå er det bare mindre justeringer igjen (det bildet på pipen trenger senkes en halvmeter og jeg må finne noe mer passende enn rester av isopor å sette reolene på), nåvel, man rekker ikke alt samtidig. Det spiller med glede her. Springsteen synger "The Last to Die for Our Mistake" mens jeg taster her. Vi må lade opp til tirsdagen.

    Førstedamen fryder seg over eget oppsett. Jeg må finne en lengre DIN-RCA slik at hun kan få avlastet sine lp-er.

    Jeg vet, den høyre høyttaleren trenger heves litt, nå spiller den rett i bjelken.

    Det kan lære mangt ett high-end oppsett et par triks dette oppsettet med Luxman og Totem skjønner dere. Gir fot!!!
     

    Vedlegg

    Jan-Helge

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.06.2007
    Innlegg
    1.163
    Antall liker
    540
    Vakker Luxman (og førstedame... hehe), hvordan låter den? Fornøyd med Luxman'en?

    Er finere din enn min Luxman, skulle kommet i tre denne også og ikke i metall...
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.883
    Torget vurderinger
    24
    Takker for det made4u. Jo, jeg er veldig godt fornøyd med Luxman jeg. Nå har jeg ikke testet annet anlegg i dette rommet, jeg har ikke testet andre forsterkere på disse høyttalerne, eller andre høyttalerne på Luxman heller, så det blir meningsløst å sammenligne med noe. Men, den spiller godt, og har et utall justeringmuligheter (tonekontroller, filtre i topp og bunn), to riaa-trinn, hvorav ett kan velge mellom MC og MM, det andre rent MC. Den kan dessuten brukes som pre, effekt eller integrert. Fin sak til bakgrunnsmusikk, virkelig. Når man har OTL i hovedanlegget er det greit å ha et oppsett som kan stå på og som ikke må passes på.
     

    rveum

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.06.2005
    Innlegg
    298
    Antall liker
    21
    Torget vurderinger
    3
    Supert vintage oppsett dette.
    Ett billig innsteg i vitage radio er også Tandberg Huldra 6 eller 7 , disse er det mulig å kjøpe for ett par hundre lapper og dette er billig for en komplett stereo rør forsterker, dog ikke mere en 3 til 4 Watt, men varm og fin lyd på disse.
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.883
    Torget vurderinger
    24
    Som satt opp nå trenger jeg en lengre kabel for å få koblet Dualen til Luxman. Eventuellt en vegghylle, men det er neppe førsteprioritet.

    Har en DIN-RCA stump men den er for kort.

    Noen som vet hvor jeg kan få tak på en kabel (omtrentlig 1 meter skulle holde tenker jeg) med passende plugger for å koble disse sammen? Kjenner heller ikke så godt til disse Shure-elementene, vil jeg få lydmessige problemer med lengre kabel?
     

    Audiomix

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.07.2004
    Innlegg
    13.108
    Antall liker
    4.965
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    28
    Fosse skrev:
    Kjenner heller ikke så godt til disse Shure-elementene, vil jeg få lydmessige problemer med lengre kabel?
    Nesten alle MM pu skal ha 47k//150-300pF.
    47k står over inngangen til RIAA forsterkeren. Kapasiteten vil ofte utgjøres av kapasiteten i kabelen.
    Noen produsenter har koblet noen pF i paralell med inngangen på 47k. Det er ikke sikkert at dette alltid blir optimalt.
    Passende kabel har fra noe under 100pF til opp mot 200pF / meter.
    For å få optimal tilpassning må en enten vite alle detaljer om kjente og ukjente kapasiteter. Eller måle ;)
    For lang kabel vil ikke være bra altså.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn