Nå er jeg utrolig lite bilinteressert men skrur mesteparten selv, og alt av filter, bremser, pærer, viskere, olje osv osv osv kjøper jeg på Biltema!
Mvh
OMF
Da skar je itte kjøpe bruktbil ta dei
Nei det skal du slippe - er jo som på andre steder mange som sverger til "merkevarer". Ellers synes jeg Biltema kommer overraskende godt ut på tester - om det er bilbatterier, poleringsmiddel, vindusviskere eller andre ting.
Har skrudd så godt som alt selv i de siste 15 årene, og for eksempel bytte av skiver og klosser foran på en Avensis kostet vel en drøy tusenlapp og ca 2 timer arbeid - så kan folk for min del tro at de har mye bedre bremser når de legger igjenn 5-7000,- på merkeverksted.
Kjøper en god del verktøy der også - og selv om jeg selvsagt kjenner at Hazet, Snapon, Stahlwille og Dowidat (de to siste mine favoritter) er tightere og har bedre kvalitet (noe som tidvis var viktig når jeg skrudde anleggsmaskiner hjemme på gården) så har jeg på ingen måte behov for slik kvalitet i garasjen nå.
Nå vet ikke jeg hva folk har i vedlikeholdskostnader på bilene sine, men med min Avensis hadde jeg i perioden 2005 til 2014 rundt 1000,- i året.
Mvh
OMF