VIMs bøttekott

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• vim

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.06.2003
    Antall liker
    19.011
    Sted
    Fiff Avenue
    Torget vurderinger
    12
    Litt jobb, men for oss med fremskreden OCD (som burde hete CDO, hvis man kunne krevd bare LITT evne til bokstavrekkefølge!!!) så var det deilig å få satt streamer og DAC litt ryddigere.
    AV Shop byttet Umik-1 uten å mukke (eller mice) så da blir det målinger snart likevel.

IMG_2704.jpeg

Men nå disse to på tur.

IMG_2703.jpeg

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    36.677
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Torget vurderinger
    1
    Har du fine veier for sykling på din side V? en rolig fellestur fremover hade vært hyggelig 🚴‍♂️
    En fortsatt god helg🙂

vim

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.06.2003
    Antall liker
    19.011
    Sted
    Fiff Avenue
    Torget vurderinger
    12
    Gjerne det. Rolig for deg og hardkjør for meg antagelig :)
    Det er ganske fint å sykle fra meg og utover Askerlandet/Hurum. Lett å tilpasse rundene etter dagsform med flere tverrveier man kan kutte runden med.

Takk det samme :)

vim

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.06.2003
    Antall liker
    19.011
    Sted
    Fiff Avenue
    Torget vurderinger
    12
    Strømmer meg gjennom en harddisk med CD samlingen fra den gang da.
    Hver gang jeg spiller DP album fra tiden etter Perfect Strangers (vedens beste rockealbum, eller er det en av DIOs 2 første ? :)), tenker jeg at dette er album jeg må spille oftere. Men gjør jeg det? Nope. Tror det er Steve Morse som ikke klarer å gå fra «sjukt god» til «episk» for min del. Det er selvsagt også lengre mellom de magiske låtene, men f.Eks. Jack Ruby gjør seg jo ikke bort!
    1776542179054.png

Holmium

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Antall liker
    834
    Torget vurderinger
    5
    Fant frem litt cd her om dagen og spilte faktisk denne plata, Audioslave har mye bra. Selv om jeg i realiteten aldri hører på det nå til dags. Cornell har en del bra solo også.

vim

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.06.2003
    Antall liker
    19.011
    Sted
    Fiff Avenue
    Torget vurderinger
    12
    God morgen fra onlinekøen til Record Store Day. Det slår halvannen time i kø en lørdag morgen, men godt man på forhånd logget inn i både Vinylpladen og Imusic, når sistnevnte ser ut til å ha kollapset til tross for fancy køstyringssystem på nettsiden deres.
    Sikret meg denne, så slipper jeg å slite på den kostbare originalpressingen :)
    1776579438009.jpeg

IMG_2712.jpeg

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    20.148
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Heia, heia! 💪

El Bøttekottpresidente gønner på videre. Utrolig hva du klarer å putte inn i et rom på 10(?) kvm 🙌

Si meg, hvordan kan du forutsi resultatet før tiltakene?

vim

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.06.2003
    Antall liker
    19.011
    Sted
    Fiff Avenue
    Torget vurderinger
    12
    Haha - ikke en gang fulle 10kvm.
    Kan vi kalle det kvalifisert fjetning, basert på en mix av erfaring, målinger og denne gang noen runder med sparring fra GIK.
    Tiltakene jeg gjør nå er oppsummeringen av to års prøving og feiling med den løsningen jeg delvis bytter ut.
    Og likevel er det jo litt gambling.
    Nå har jeg frekvensgangen jeg ønsker, bortsett fra litt heving i nedre mellomtone som gir litt for intense damestemmer bl. a., og har fått litt mer behagelig etterklang.
    Å få bedre diffusorer i taket enn de isoporgreiene i førsterefleksjon og et panel som demper bass og mellomtone men diffuserer diskant rett over lytteposisjon, bør bidra til å balansere ut mellomtonen uten å miste etterklang.
    Nye plater bak som gjør litt det samme skal bidra på samme vis.
    I teorien. Time will sjåvv.

Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn