VIMs bøttekott

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• duc999

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2007
    Antall liker
    6.406
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    4
    Tror den intolerante @duc999 irriterer seg over lespingen til Fagen
    Her tåles det meste, men det må være lov å irritere seg litt over en innspilling som er så mye omtalt som denne er ( enda verre er det jo at dere ikke hører det🙂) og med så pass behagelig musikk Så ødelegges den av s’er og hi hatt / symbaler
    Får streame å spille cd, er litt bedre der på problem lydene. Ellers låter Mofi mye fyldigere da

Sist redigert:

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    15.090
    Her kan man ikke snu ryggen til et sekund, før bygdekrangelen er i full gang 😅
    Mens dere kjekler, har jeg gjort nødvendige innkjøp for nye fridager.
    Vis vedlegget 1170372
    Flinke mannen :cool:
    Det var flakongene sine det.
    Selv har jeg mottatt en flaske av det sagnomsuste Mackmyra fatet som OVK gutta investerte i.
    Skulle ikke det duge i morgen får jeg sprette Glengoyne 21 years single malt flasken.
    Kos deg VIM!

vim

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.06.2003
    Antall liker
    17.530
    Sted
    Fiff Avenue
    Torget vurderinger
    10
    Flinke mannen :cool:
    Det var flakongene sine det.
    Selv har jeg mottatt en flaske av det sagnomsuste Mackmyra fatet som OVK gutta investerte i.
    Skulle ikke det duge i morgen får jeg sprette Glengoyne 21 years single malt flasken.
    Kos deg VIM!
    Takk og takk det samme! Tipper Glengoyne holder helt grei standard :)
    Fikk sneket meg til en smak av Mackmyraen og den gjør seg definitivt ikke bort!

vim

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.06.2003
    Antall liker
    17.530
    Sted
    Fiff Avenue
    Torget vurderinger
    10
    Ah, nå er jeg med. Jeg lyttet etter sibilanter og plagsomme cymbaler, men på Deacon Blues hører man jo at Fagen har litt lesbe-S. Det har jeg overhodet ikke tenkt på som en lyte med verken innspilling eller fremføring :)

Og nå kan jeg selvsagt ikke u-høre det, takk skarru F***n meg ha :ROFLMAO:

duc999

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2007
    Antall liker
    6.406
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    4
    Ah, nå er jeg med. Jeg lyttet etter sibilanter og plagsomme cymbaler, men på Deacon Blues hører man jo at Fagen har litt lesbe-S. Det har jeg overhodet ikke tenkt på som en lyte med verken innspilling eller fremføring :)

Og nå kan jeg selvsagt ikke u-høre det, takk skarru F***n meg ha :ROFLMAO:
    Du har mere å oppdage på den platen, 🙂

Peter

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.10.2002
    Antall liker
    1.662
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    5
    Ser på isen at det var veldig stasjonær bading. Er du helt sikker på at det ikke er dyppesesongen som er i gang? Selv driver jeg med erfaringsbasert læring, og har empiri på at om du må bryte deg ned i vannet er det høyst sannsynlig for kaldt for bading🥶

Godt år!

vim

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.06.2003
    Antall liker
    17.530
    Sted
    Fiff Avenue
    Torget vurderinger
    10
    Ser på isen at det var veldig stasjonær bading. Er du helt sikker på at det ikke er dyppesesongen som er i gang? Selv driver jeg med erfaringsbasert læring, og har empiri på at om du må bryte deg ned i vannet er det høyst sannsynlig for kaldt for bading🥶

Godt år!
    Som du ser, er det bare 2 meter å svømme under vann til iskanten …

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    75.523
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Synes det så jævli kaldt ut å bade nå, men det er sikkert bra for helsa.🥶

Ser det er litt fuzz og diskusjon rundt Steely Dans Aja.
    I årevis har dette vært vist til som et album med "Audiofil lydkvalitet".
    Det er ikke vanskelig å finne stoff om akkurat dette albumet på hvilket som helst forum hvor det blir diskutert og snakket om hifi og musikk.
    Nå har Aja også nådd oss på HFS.
    Etter godt over 40 år.🤣

Når så enkelte hører albumet i dag, og mener at det ikke låter spesielt bra, lurer jeg på hvorfor?
    Er det dagens avspillingsutstyr som har veldig høy oppløsning og detaljeringsevne?
    Eller er det måten det blir lyttet på?
    Lytter HiFi folket annerledes nå enn for en del år sida? Ikke vet jeg. Produksjonen er ikke bra på den måten at det låter naturlig, men jeg synes lyden er fin.

Folk her på forumet har ofte en eller annen form for digital gjengivelse som referanse, men ser også at vinyl blir diskutert.
    Jeg har ikke hørt alle varianter av mulige måter Aja kan lyttes til, og den jeg har sjøl er heller ikke den aller beste på LP, men det låter da godt vil jeg si.
    Ikke denne skiva jeg vil trekke fram for å belyse problemer med vissling og ssser.

Min erfaring er at Bernie Grundmans master på vinyl avspilt på en anstendig rigg er overlegent andre kilder. Grundman er klar på at han foretrekker analog tape som utgangspunkt for sitt arbeid..

De som er virkelig interessert i dette, kan ta seg tid til å lese dette nedenfor. Skrevet i 2019, men oppdatert i 2023 etter at Analogue Productions slapp sin versjon av Aja både på vinyl og sacd.

Godt nyttår
    og
    -Lykke til med badesesongen.
    yJVk9kpTURBXy82MDYwNjk2NWFkODY0Y2Y2ZGMzMzNmYmIxY2ZlZWE0MC5qcGeSlQMAL80DSM0B2JMFzQJYzQE73gABoTA...jpg

Sist redigert:

vim

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.06.2003
    Antall liker
    17.530
    Sted
    Fiff Avenue
    Torget vurderinger
    10
    Takk Blues. Badingen ga så mersmak at jeg allerede har planlagt å hoppe uti igjen senere i januar. Tar det på Kapp Verde, men bading er vel bading.

Du er vel inne på flere relevante ting. Det ene er 70-talls innspillinger på dagens heftige rigger avslører ting ved innspillingen som en Sølvsuper og bokhyllehøyttalere ikke avslørte. At vi sitter og nerder foran disse anleggene og analyserer ihjel med store ord, er vel en annen ting.
    Og er Grundmans remastringer betydelig mer egnet, men det var nok en overdrivelse å si at originalen låter dårlig. Den låter bare ikke så bra som de beste RIene og UHQR låter garantert enda bedre.

HasseBasse

OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Antall liker
    29.467
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Må jo prøve selv etter all skryten 😂 .
    Har en org. 1977 og en 180gr fra "Simply Vinyl". Sisstnevnte er noe bedre dynamisk enn originalen.
    Man kan ikke irritere seg over, at Fagen lesper. Det har han alltid gjort.... må være noe med tennene :ROFLMAO:.
    Bernie Grundman master (2023) koster normalt 219/229 hernede, men så akkurat nå, at Gaffa Shop
    har nedsatt den til 169, så i kurven gikk den.
    Spennt på, hvor stor forskjellen er.

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    35.295
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Torget vurderinger
    1
    Simple Vinyl har jeg bla Metallica Black album den syns jeg låter ullsokk sammenlignet orginal press.
    379nok før B.Grundman her, skal plukke ett ex og lyttet opp mot Cisco pressen.
    Godt nyttår til isbjønnen😃

• Liker
    Reaksjoner: vim

duc999

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2007
    Antall liker
    6.406
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    4
    Må jo prøve selv etter all skryten 😂 .
    Har en org. 1977 og en 180gr fra "Simply Vinyl". Sisstnevnte er noe bedre dynamisk enn originalen.
    Man kan ikke irritere seg over, at Fagen lesper. Det har han alltid gjort.... må være noe med tennene :ROFLMAO:.
    Bernie Grundman master (2023) koster normalt 219/229 hernede, men så akkurat nå, at Gaffa Shop
    har nedsatt den til 169, så i kurven gikk den.
    Spennt på, hvor stor forskjellen er.
    Det er ikke bare lesing de s’ene der. Så har du hi-hatt og symbaler som er rare 🙂

MakkinTosken

Godseier
    Ble medlem
    21.02.2020
    Antall liker
    57.122
    Sted
    Me? Just hanging around!
    Torget vurderinger
    7
    Har en vanlig Aja -23 reissue,Grundman, og jeg er ikke større fan av Steely Dan at jeg klarer meg godt med den, men for dem som vil ha det beste og/eller har penger som dritt, er det denne som gjelder.😊

Jepp, men den er faen ikke så dyr! Masse overprisede jallaskiver fra medioker til laber kvalitet som koster mer. Kjøper du en UHQR kan du bare lene deg tilbake å nyte. ❤

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    75.523
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Det er ikke bare lesing de s’ene der. Så har du hi-hatt og symbaler som er rare 🙂
    Historien begynner å bli lang.🙂
    Du har et fantastisk oppsett med topp utstyr 999, så jeg er nysgjerrig.
    Beklager maset. Du har sikkert sagt hvilken versjon du refererer til tidligere , men kan du være snill å gjenta?
    Mvh

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    75.523
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Jepp, men den er faen ikke så dyr! Masse overprisede jallaskiver fra medioker til laber kvalitet som koster mer. Kjøper du en UHQR kan du bare lene deg tilbake å nyte. ❤
    Det er fremdeles noen som synes omlag 3000 kroner er penger, men at det låter fabelaktig på en slik rigg du har tviler jeg ikke på.😊

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    35.295
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Torget vurderinger
    1
    Den koster 150dollar + frakt og moms. Frakten er flat så stuer du feks 4 i en pakke koster de ca 2350,- pr stykk ferdig importbehandlet
    Omtrent det samme som fra Imusic. Hvilke andre overprisede utgivere tenker du på som koster mere?
    Har en UHØR bestilling på Can't buy a Thrill.

duc999

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2007
    Antall liker
    6.406
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    4
    Historien begynner å bli lang.🙂
    Du har et fantastisk oppsett med topp utstyr 999, så jeg er nysgjerrig.
    Beklager maset. Du har sikkert sagt hvilken versjon du refererer til tidligere , men kan du være snill å gjenta?
    Mvh
    Jeg har ikke de beste versjonene på lp har Mofi utgave og en abc Records 25046XOT det høres på cd og streaming også men det er bedre der. Så vil jeg si at på den nyeste pu’en min er det en del bedre, men den er litt snillere enn cadensa black er

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn