VIMs bøttekott

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• vim

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.06.2003
    Antall liker
    15.184
    Sted
    1346
    Torget vurderinger
    9
    Tok meg en pause fra å male takplater som flasser, da temperaturen ligger rundt 40 grader oppå der, og begynte å sammenligne vinyl og streaming. Forsøket strandet selvsagt nesten før det kom i gang, da innspillingene jo er enormt forskjellige. Endte med heller å spille gjennom et album der vinylen (UHQR) var klar vinner.
    IMG_1673.jpeg

vim

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.06.2003
    Antall liker
    15.184
    Sted
    1346
    Torget vurderinger
    9
    Kanskje siste dagen der det er mulig å nyte 40 grader på musikkrommet, så her får man bare gripe sjansen! 😅

Blir en hektisk hifiuke:
    Venter en spdif kabel fra @Hb 52 så snart Posthvor får summet seg, får ny amp til den ene suben onsdag og får fint besøk av en omreisende HFS’er eller to lørdag - da må jo alt være montert og testet selvsagt.

Snackskablene (XLR) fra Inakustik er nå dedikert Vega dacen, så jeg skulle vel fått tak i noe litt bedre enn Van Damme RCA (ebay - ikke fra ovennevnte, norske kilde) mellom RIAA og amp også, men det får vente litt. Tror jeg nøyer meg med Inakustik sine Excellence.

Har tatt på meg å lede to nye avdelinger i tillegg til min egen på jobb fra og med denne uken, men lurer på om jeg må varsle en ukes utsettelse jeg ass 😅

Om dagens pensum: Traveling miles? Visst pokker - løp og kjøp!
    IMG_1679.jpeg

Hb 52

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.03.2014
    Antall liker
    746
    Torget vurderinger
    10
    For å få tak i noe litt.....bedre enn Van Damme , må du nok mye opp i pris....

• Liker
    Reaksjoner: vim

vim

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.06.2003
    Antall liker
    15.184
    Sted
    1346
    Torget vurderinger
    9
    For å få tak i noe litt.....bedre enn Van Damme , må du nok mye opp i pris....
    Ja, det er veldig gode kabler til prisen - ingen tvil 😊
    Er vel rundt 20’ i prisforskjell på de XLR kablene mine og VD RCA kablene 😅

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    72.241
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Skulle ønske Wilson kunne kastet seg like kjærlig over BS Born again. Fint album, men et av de verste jeg har lydmessig.
    Jeg er usikker på hvilket album du mener.
    Er det Springsteen, BORN TO RUN?
    I tilfelle er vi helt på linje.
    Hvis ikke, er jeg helt på jordet. 😉

• Liker
    Reaksjoner: ptb

vim

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.06.2003
    Antall liker
    15.184
    Sted
    1346
    Torget vurderinger
    9
    Poeng til PTB og smekk på lanken til Blues. Bruce S er noe av det verste jeg vet av store rockenavn av en eller annen irrasjonell grunn.

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    72.241
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Poeng til PTB og smekk på lanken til Blues. Bruce S er noe av det verste jeg vet av store rockenavn av en eller annen irrasjonell grunn.
    Ikke helt så stor aversjon her, men bortsett fra Nebraska, så er det mye gamle sanger om igjen etter The River synes jeg.
    Darkness on the Edge of Town er dog et mesterverk etter min mening.

Men hardtarbeidende sympatisk mann som fremdeles gjør gode konserter.
    Sabbath er likevel noe helt annet. 😊

vim

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.06.2003
    Antall liker
    15.184
    Sted
    1346
    Torget vurderinger
    9
    Er vel ikke akkurat det du trenger nei 😊
    Men påfallende mange BS album med dårlig eller middels lyd, skjønt Born again er uten samme ligning den verste.

Sevald

Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Antall liker
    26.976
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Er vel ikke akkurat det du trenger nei 😊
    Men påfallende mange BS album med dårlig eller middels lyd, skjønt Born again er uten samme ligning den verste.
    Bare kødder. Mangle BS album som kunne trengt en liten overhaling. Men ta Paranoid albumet. Det låter egentlig jævli bra.

vim

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.06.2003
    Antall liker
    15.184
    Sted
    1346
    Torget vurderinger
    9
    Neidaså…
    DHL har gjort et nederlandsk pitstop i forsendelsen av forsterkermodul til Arendal suben pga. manglende papirer og Postnord har fomlet bort en kabel på vei fra Hønefoss til Bærum.
    Ellers går alt på skinner 😡

ragwo

Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Antall liker
    23.008
    Sted
    El-returen
    Torget vurderinger
    44
    Siden Gold Note skandaløst nok ikke har en vennetråd, poster jeg denne her:
    Noe for deg også @Sevald
    Skandalen er avverget, vennetråden eksisterer!

vim

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.06.2003
    Antall liker
    15.184
    Sted
    1346
    Torget vurderinger
    9
    Hællemåne, og jeg som pløyde gjennom Høvdingens alfabetiske liste og greier. Synet er ikke hva det set en gang var, si 🥴

Sist redigert:

vim

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.06.2003
    Antall liker
    15.184
    Sted
    1346
    Torget vurderinger
    9
    Når DHL svikter (og det gjør de stadig vekk), er det deilig at Arendal Sound leverer på kundeoppfølging. Plutselig er det et lite håp om å få subampen før helgen likevel, til tross for at DHL sier mandag eller tirsdag.
    Me lyt sjå...

vim

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.06.2003
    Antall liker
    15.184
    Sted
    1346
    Torget vurderinger
    9
    Mens man venter på den ene ubrukelige transportøren etter den andre, har Instabox levert.
    Ikke den aller stilleste vinylen i hylla, men klart bedre enn gullsmørja fra første forsøk, og absolutt godkjent! God innspilling dessuten.
    IMG_1682.jpeg

vim

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.06.2003
    Antall liker
    15.184
    Sted
    1346
    Torget vurderinger
    9
    Mens man venter på at Posthvor klarer kunststykket å frakte en kabel helt fra @Hb 52 i Hønefoss og flere kilometer ned til Bærum, ble det en lokalhandlet ventepølse. Da er helgelyden i hvert fall sikret.
    IMG_1683.jpeg

vim

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.06.2003
    Antall liker
    15.184
    Sted
    1346
    Torget vurderinger
    9
    Ja, da ble det helg uten sub nummer to og uten coaxkabel :mad:
    Postnord har definitivt somlet bort kabelen til tross for at de har påstått at den kan spores i deres egne systemer (men ikke i min tracking).

Verre er at DHL i Holland har holdt igjen subampen siden mandag. Først med forklaring at papirer manglet. Når Arendal kontaktet dem, manglet det ikke likevel, men to dager hadde gått. Deretter spanderer Arendal dyreste/raskeste expresshandling for at jeg skulle få den før helgen. Hva skjer? Joda, DHL har nå brukt to døgn på å endre status på forsendelsen til hasteforsendelse, som altså fortsatt ligger der den har ligget hele uken 🤯

Bra jobba igjen av DHL. Dette er tredje av tre forsendelser fra utland til meg med DHL, hvor de har rotet det til (sist havnet pakken hos feil hentepunkt og gangen før der ble den levert til feil person i feil by).

Men anlegget spiller fint det, med god coaxkabel fra Furutech og én sub. Kan ikke høre forskjell på USB kabel og coax mellom Aries og Vega, så nå er USB kabelen koblet helt vekk.
    IMG_0344.jpeg

Proethifi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.04.2023
    Antall liker
    1.928
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Ja, da ble det helg uten sub nummer to og uten coaxkabel :mad:
    Postnord har definitivt somlet bort kabelen til tross for at de har påstått at den kan spores i deres egne systemer (men ikke i min tracking).

Verre er at DHL i Holland har holdt igjen subampen siden mandag. Først med forklaring at papirer manglet. Når Arendal kontaktet dem, manglet det ikke likevel, men to dager hadde gått. Deretter spanderer Arendal dyreste/raskeste expresshandling for at jeg skulle få den før helgen. Hva skjer? Joda, DHL har nå brukt to døgn på å endre status på forsendelsen til hasteforsendelse, som altså fortsatt ligger der den har ligget hele uken 🤯

Bra jobba igjen av DHL. Dette er tredje av tre forsendelser fra utland til meg med DHL, hvor de har rotet det til (sist havnet pakken hos feil hentepunkt og gangen før der ble den levert til feil person i feil by).

Men anlegget spiller fint det, med god coaxkabel fra Furutech og én sub. Kan ikke høre forskjell på USB kabel og coax mellom Aries og Vega, så nå er USB kabelen koblet helt vekk.
    Vis vedlegget 1140853
    Har noe av det samme faenskapet med UPS…

vim

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.06.2003
    Antall liker
    15.184
    Sted
    1346
    Torget vurderinger
    9
    I dypeste respekt for @Karmana sin vurdering av egen god smak, tenkte jeg at Nick Cave skulle få en sjelden sjanse i caven her.
    Det sporet fort av litt for en stemme jeg liker veldig mye bedre :sneaky:
    I det minste bare et sidespor og ikke full avsporing da.
    1755895085402.png

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    81.557
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Jeg får vel sjekke opp denne cover damen i morgen og høre om du har sporet helt av (mye kan tyde på det) 😊

• Liker
    Reaksjoner: vim
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn