Villa Ottone

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.202
    Antall liker
    101.676
    Torget vurderinger
    23
    Utrolig idyllisk - regner med du får behørig cred fra våre bevingede venner! Eneste snag'et med fuglebad er at de har en tendens til å tiltrekke seg fugler med diare......:poop::poop:
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.202
    Antall liker
    101.676
    Torget vurderinger
    23
    Finner ikke flere enn disse i farten.

    Den siste der var en flott wabi sabi komposisjon, Otto!
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.238
    Antall liker
    10.913
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    En liten stemningsrapport fra godstolen
    IMG_2215.JPG
    IMG_2216.JPG

    Ødelagt rygg setter stopper for hagearbeidet for en stund.
    Jeg lunter forsiktig rundt i huset og hagen, sykmeldt og med god tid til å nyte utsikten fra det nye lysthuset mot det musikalske rosebedet
    IMG_2211.JPG

    Rosene som skimtes her heter Benjamin Britten, Carl Nielsen, Mozart, Tchaikovsky, Soul og Santana.
    Det minner meg på at det kanskje er på tide å spille litt musikk igjen.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.202
    Antall liker
    101.676
    Torget vurderinger
    23
    Trist med den ryggen da... håper det er en grei fix! 👠👠 Du bør nok vurdere et mer egnet fottøy..:LOL::LOL:
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.202
    Antall liker
    101.676
    Torget vurderinger
    23
    Fortsatt full flora her - håper det holder et par uker til. MEN - i natt var første natta da temperaturen krøp under duggpunktet,
    slik så et glassbord utendørs ut her i morges.


    1598267774164_PART_1598267774110.jpg
    1598267489394_PART_1598267489337.jpg
    1598267693356_PART_1598267693318.jpg
    1598267537495_PART_1598267537456.jpg
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.238
    Antall liker
    10.913
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    God lørdagskveld i rufsete høstvær.
    I mangel av kammermusikkfestival i Rosendal må vi ta oss av Beethoven-fordypningen selv. Det meste av Beethovens kammermusikk er ukjent for oss, unntatt kvartettene, og det bøter vi på nå.
    79335FFF-D91B-49E0-8FB4-3509A15FC382.jpeg
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.202
    Antall liker
    101.676
    Torget vurderinger
    23
    Nå skulle du vært her Otto... sorterte ogkatalogiserte nettopp ca. 400 SACD's med top notch klassiske innspillinger!
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.238
    Antall liker
    10.913
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    @Sluket jeg har noe tilsvarende her, men langt fra sortert og ryddig. Hvis vi to flytter sammen kunne du ta deg av logistikk og arkiv, og jeg avspilling, hva sier du?
    Neivel, tenkte meg det, kanskje best sånn, men jeg holder muligheten åpen for at jeg banker på hos deg igjen en vakker dag.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.202
    Antall liker
    101.676
    Torget vurderinger
    23
    Alt for lenge siden du har vært her! Ideen din er god men er redd den ikke holder vann... Bedre å høyne besøksfrekvensen :)

    Mvh
    Sluket & The Sackbutt Supermen
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.238
    Antall liker
    10.913
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Å det var mange år siden. Venner og kjente kommer med vinyl, og jeg spiller og strever med å sortere vekk.
    3858CFA3-790B-460F-BA4D-153F7E23073B.jpeg

    Denne blir nok værende.
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.238
    Antall liker
    10.913
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Utsolgt i Stavanger Konserthus idag, selv om det er langt mellom hodene.
    Da følger vi strømmen.
    Vimeo på Macbook, Chromecast til TV, toslink til gamle Naim SuperUniti og Spendor Classic 3/1.
    SuperUniti styres med Naim app på iPhone, den fungerer bedre og bedre for hver oppdatering. Siste månedene har den vært dønn stabil, og ført til økt bruk av både Chromecast og UPNp fra rippet CD-samling på Windows-server på loftet.
    Screenshot 2020-10-15 at 20.41.21.png

    Håvard Gimse spiller selveste keiser-konserten, Beethovens 5. pianokonsert, opus 73.
    Teknisk så som så, men mange liker det likevel.
    Ekstranummer må man ha, og vi fikk av alle ting Måneskinnsonaten. Jeg syns det er herlig at det går an, kan ikke huske sist jeg hørte den på konsert, kanskje er det faktisk første gang.
    Lyden fungerer bra på Vimeo-strømmen. Valen-salen er i mine ører på sitt aller beste i pianokonserter, med utklinging og resonans som gir en gyllen glans og projeksjon for flygelet og solisten. Som skapt for op.73.
    Nå pause, og påfyll.
     
    Sist redigert:

    ch

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2007
    Innlegg
    1.650
    Antall liker
    1.198
    Ekstranummer må man ha, og vi fikk av alle ting måneksinnsonaten. Jeg syns det er herlig at det går an, kan ikke huske sist jeg hørte den på konsert, kanskje er det faktisk første gang.
    :)(y) - helt enig
    Jeg hørte Gimse spille den samme i St.Petri kirken på kammermusiken i august og hadde samme reaksjon. Helt herlig.
    Skal forøvrig fysisk på konserten i morgen. Gleder meg selvsagt.
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.238
    Antall liker
    10.913
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    :)(y) - helt enig
    Jeg hørte Gimse spille den samme i St.Petri kirken på kammermusiken i august og hadde samme reaksjon. Helt herlig.
    Skal forøvrig fysisk på konserten i morgen. Gleder meg selvsagt.
    Det var planen her også, var veldig bestemt på å få med meg både keiserkonserten og 4.symfonien, to av mine favoritter.
    Men må prioritere årlig hyttetur med en god venn og HFSer på Byhaugen, så konserten imorgen går i vasken.
    Nyt det i fulle drag, med mindre feilslag og smårusk fra solisten. Det pleier ofte låte best dag 2 når de spiller samme programmet. Nesten som med oss amatører :)
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.238
    Antall liker
    10.913
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Det er lettelse og framgang i Villa Ottone.
    Som om ikke korona-pandemien var nok, siste halvdel av en ellers fin og lang ferie ble ødelagt av en klassisk ryggsmell. Tydelig prolaps, om igjen fra i fjor høst. Vanligvis går denslags over på et par uker, det har jeg lang erfaring med. Men ikke i år, nei. Helvetesåret, kaller jeg det, og sånn blir det stående.
    Dobbel prolaps, tosidig, og store smerter som gjorde at sammenhengende nattesøvn ble umulig, Sykmelding så langstrakt at jeg mistet oversikten, og hittil utenkelige mengder med smertestillende. Invalidisert av smerter i flere måneder, det er også en erfaring å ha med seg.
    Mine behandlere vurderte lenge operasjon, men heldigvis har de blitt forsiktige med det i det siste, og de skjønte at det kom til å gå over til slutt.
    Nå når høsten kom for alvor er endelig smertene borte og jeg kan begynne å bevege meg etter lang passivitet. Krykkene, putene, massasjeapparatet, og den nying kjøpte svenske strekkbenken (svær heftig sak) pakkes vekk.
    Spaserturer er fint, og nå girer vi opp litt. Gamle gubber svekkes skremmende fort ved inaktivitet, og styrketrening må til..
    IMG_2387.JPG
    IMG_2388.JPG

    Det passer fint i lytterommet nå på høsten. Får spilt gjennom en del plater når man holder på med sånt.
    Og dermed er vi endelig over i musikk- og lyd-modus og normalt liv igjen. Herlig.
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.539
    Antall liker
    27.477
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Attaboy!

    Har ikke hatt det så jævlig som du, men kan rapportere at jeg ila. 4 uker er kommet så langt at jeg har hatt hele to netter hvor jeg har sovet hele natten i egen seng. Natt til i dag hadde jeg et tilbakefall og tilbrakte natten i en lenestol, hhv. på gulvet i en søken etter en ligge/sittestilling som ikke gjorde vondt.

    Det suger big time å bli gammel.

    Mvh
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.216
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Noe dritt når ryggen slår seg vrang, og man på et øyeblikk går fra lett og rørlig til nesten invalidisert. God bedring til begge!
     

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.495
    Antall liker
    2.925
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Huff da. Godt å lese at du er på beina og ser opp og frem :)
    Som du skriver; inaktivitet er ikke bra. Så komboen trening og lytte på musikk er genial. Har fått alt for god tid til det selv noen uker.
    Stå på - blir så bra atte!
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.238
    Antall liker
    10.913
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Huff da. Godt å lese at du er på beina og ser opp og frem :)
    Som du skriver; inaktivitet er ikke bra. Så komboen trening og lytte på musikk er genial. Har fått alt for god tid til det selv noen uker.
    Stå på - blir så bra atte!
    Takk det samme!
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.238
    Antall liker
    10.913
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    ... kan rapportere at jeg ila. 4 uker er kommet så langt at jeg har hatt hele to netter hvor jeg har sovet hele natten i egen seng. Natt til i dag hadde jeg et tilbakefall og tilbrakte natten i en lenestol, hhv. på gulvet i en søken etter en ligge/sittestilling som ikke gjorde vondt...
    Det høres smertelig kjent ut. Varte over 2mnd her, håper du også slipper unna snart.

    J.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.598
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Rart hvordan noe en tenker så lite på kan gjøre så vondt... God bedring 🙂
     

    Mongo

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.03.2008
    Innlegg
    176
    Antall liker
    163
    Torget vurderinger
    1
    Jørgen - godt å høre at du er på bedringensvei!
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.794
    Antall liker
    11.191
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Skal ikke påstå at jeg kan alt om dårlig rygg, - men jeg kan jæ***** mye...... Nå har jeg ikke hatt tannverk på veldig mange år, men jeg tror ryggverk er hakket verre... Tannverk kan i alle fall fikses relativt enkelt.....
    God bedring til alle som sliter med dette..... de som ikke har prøvd aner ikke hva det er...... ;)
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.238
    Antall liker
    10.913
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    HFS har blitt til Helse-fortelling-sentralen.
    Men vi må sludre litt om hifi også.
    Min Technics SP10 i plinth fra Martin Brenner (RIP Martin, som en gang hadde vinylista.de ) har en slags resonnans som jeg ikke er helt fornøyd med. Det oppleves som en litt metallisk klang med tyngden i øvre bass - nedre mellomtone. Tydelig når jeg tapper med fingeren på kabinettet med pickup senket i rillene. Tapper jeg oppe på selve spilleren er det ganske dødt, men jeg er ikke sikker om det er plinth eller kombinasjonen plint, bein og møbel som synger litt. Høyttalerne står ganske nært innpå, så det er merkbart på litt høyt volum. Plinthet fra Brenner er stort og solid, men likevel en åpen kasse som klinger når jeg banker på den.
    Da tenker jeg først å fore trekabinettet innvendig med bitumenfolie fra Biltema. Sper på med selvklebende dempematter, slike har jeg liggende flere av. Steg to blir å fjerne beina og sette den rett på benkeplata. Jeg har vurdert å støpe en betongplate å skru plinthet på, men det ligger et stykke ned på lista.
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.238
    Antall liker
    10.913
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Det nærmer seg noe de kaller Jul.
    Da må hjemmekontoret flyttes til kjelleren igjen for å gi plass til de unge på juleferie.
    Det er litt trangere i lytterommet enn vanlig, men like trivelig.
    Og utsikten fra kontorplassen er helt OK:
    IMG_2466.JPG


    Det er ikke helt jul enda. Først skal vi feire min kjære kone, som fyller stor rund dag idag.
    Vi sniker oss ut fra gjemmekontoret til en bedre restaurantlunch for kjernefamilien på fire. Egentlig helt ideelt spør du meg.
    Så kan julen bare komme, og freden senke seg.
    IMG_2464.JPG
     

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.495
    Antall liker
    2.925
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Trangt kan ofte være trivelig.
    Gratulerer med fruen og nyt julefreden etterhvert.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.202
    Antall liker
    101.676
    Torget vurderinger
    23
    Hils fruen, gratuler og si at 29 egentlig ikke er et rundt tall!!
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.238
    Antall liker
    10.913
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Hils fruen, gratuler og si at 29 egentlig ikke er et rundt tall!!
    Takker for hilsen. Hun er nok ikke 29 lengre, hun bare oppfører seg sånn.
    Og jeg lar meg påvirke. Hehe.

    Åpnet dagens lunch med en frisk champagne, før et deilig måltid i romslige komfortable omgivelser. Både champis og dessert mangler på bildene, så bra var det.
    IMG_2467-COLLAGE.jpg

    Innrømmer at jeg liker meg ekstra godt på restaurant nå under korona-restriiksjonene. Akkurat så rolig, romslig og renslig som jeg liker. Jeg vet at det ikke kommer til å vare.
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.238
    Antall liker
    10.913
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Treet er i hus, som vanlig ved mørkets frembrudd lille julaften, og nå ferdig pyntet.
    Jussi Björling har sunget O Helga Natt, og vi går videre i det faste repertoaret.
    IMG_2473.JPG


    Vi ønsker dere alle en deilig fredelig Jul!
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn