Diverse Vil noengang hetsingen av oss audiofile ta slutt?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.536
    Antall liker
    102.881
    Torget vurderinger
    23
    Lurer litt på om det er et marked for en hot-line telefon hvor man kan bli utskjelt?
    Tast 1 hvis du er Audiofil
    Tast 2 hvis du er Autofil
    Tast ghbkiyvgt hvis du er dyslektiker

    osv osv
    1-800-SLUK Ring & runk....

    Tast 1 for kabelkrangling
    Tast 2 for å høre noen legger en kabel
    Tast 3 for å høre noen som spiller på flasker (eller rør)
    Tast 4 for de seneste måledata
    tast ingen ting for å høre et rom fullt av akustikktiltak
    Tast 5 for LIVE for verbal utskjelling og fornedring (du kan velge emner og fabrikanter etter meny)
     

    trosse1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2012
    Innlegg
    2.646
    Antall liker
    2.343
    Torget vurderinger
    75
    Evo2
    Kjøpte båt for 950000kr for 3 år siden den får jeg 950000 til 1.1 mill igjen for i dag,hva får du for et anlegg til 1 mill i dag 3 år etter


    Jeg er helt sikker på at -beholder du Luxman forsterkeren strøken i 20-30 år får du garantert de investerte pengene tilbake- og da har du kost deg med tipp topp lyd til du entrer gamlehjemmet- snakk vel anvendte penger:rolleyes:


     
    A

    ANM

    Gjest
    Lurer litt på om det er et marked for en hot-line telefon hvor man kan bli utskjelt?
    Tast 1 hvis du er Audiofil
    Tast 2 hvis du er Autofil
    Tast ghbkiyvgt hvis du er dyslektiker

    osv osv
    1-800-SLUK Ring & runk....

    Tast 1 for kabelkrangling
    Tast 2 for å høre noen legger en kabel
    Tast 3 for å høre noen som spiller på flasker (eller rør)
    Tast 4 for de seneste måledata
    tast ingen ting for å høre et rom fullt av akustikktiltak
    Tast 5 for LIVE for verbal utskjelling og fornedring (du kan velge emner og fabrikanter etter meny)
    Kom bare frem til Brony klubben på det nummeret. Driver du med snikrekrutering?
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.536
    Antall liker
    102.881
    Torget vurderinger
    23
    Evo2
    Kjøpte båt for 950000kr for 3 år siden den får jeg 950000 til 1.1 mill igjen for i dag,hva får du for et anlegg til 1 mill i dag 3 år etter


    Jeg er helt sikker på at -beholder du Luxman forsterkeren strøken i 20-30 år får du garantert de investerte pengene tilbake- og da har du kost deg med tipp topp lyd til du entrer gamlehjemmet- snakk vel anvendte penger:rolleyes:


    Greia med båt er jo ikke pris inn/ut, men mere om driftskostnadene etc. Det går med noen titusener i året, alt inkl. med mindre du har et sånt eggeskall på henger som du setter i hagen.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.536
    Antall liker
    102.881
    Torget vurderinger
    23
    Frapperende likhet!
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.852
    Antall liker
    50.895
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Evo2
    Kjøpte båt for 950000kr for 3 år siden den får jeg 950000 til 1.1 mill igjen for i dag,hva får du for et anlegg til 1 mill i dag 3 år etter


    Jeg er helt sikker på at -beholder du Luxman forsterkeren strøken i 20-30 år får du garantert de investerte pengene tilbake- og da har du kost deg med tipp topp lyd til du entrer gamlehjemmet- snakk vel anvendte penger:rolleyes:


    Greia med båt er jo ikke pris inn/ut, men mere om driftskostnadene etc. Det går med noen titusener i året, alt inkl. med mindre du har et sånt eggeskall på henger som du setter i hagen.
    Ja helt klart,ryker på noen gode høyttalere pr sesong :)

    O
     

    kvasi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.09.2007
    Innlegg
    1.453
    Antall liker
    1.121
    Siden det ble så mye snakk om penger her, hvem vet hva de faktisk har betalt for stereoen de har akkurat nå?
    Jeg vet ca veil nypris på mitt men har ikke anelse om hvor mange penger jeg faktisk har brukt på det.
     
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    4.390
    Antall liker
    8.234
    Sted
    Laksevåg - Bergen
    Tror de aller fleste er litt "Audiofile". Alle foretrekker god lyd fremfor dårlig. Min svoger derimot....han kjøpte B&O-anlegg for en vridd formue for ca 10 år siden....men etter ca 2 år med lytting fant han ut at lyden ikke var så inn i granskauen god som forventet, litt sånn boksaktig. Bass og diskant KAN JUSTERES. Med null bass og mye diskant blir det ikke særlig mye trøkk, og jeg trengte ingen måleinstrumenter for å få mer lyd i storkefoten fra B&O.
    Svensken derimot, som skulle måle IQ'en, han spurte om han fikk poeng for fremmøte.
     
    U

    Utgatt24668

    Gjest
    Siden det ble så mye snakk om penger her, hvem vet hva de faktisk har betalt for stereoen de har akkurat nå?
    Jeg vet ca veil nypris på mitt men har ikke anelse om hvor mange penger jeg faktisk har brukt på det.
    Hvis man hadde vist fasiten fra begynnelsen av så hadde det åpenbart vært en langt billigere affære - men så lenge man faktisk lærer på prøving og feiling så er jo det egentlig verdt pengene. Det er derimot en del etablerte sannheter og religiøse følelser rundt merker og utstyr - slik at mange risikerer å bytte sidelengs og fortsatt bruke masse penger uten å faktisk oppgradere anlegget.

    Folk hører ofte det samme - og subjektivitet rundt lyd og anlegg er høyst overvurdert blant hifi-entusiaster. Når det er sagt så er jeg ikke så høylytt selv vedrørende religion når jeg går igjennom enkelte bydeler i Oslo - selv om jeg må ansees som mer sekulær enn troende.
     
    Sist redigert av en moderator:

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.957
    Antall liker
    11.365
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Ja, verden vi bedras... :) mhp hetsing, så biter det ikke på meg... jeg er den jeg er, vet det jeg vet, - hva andre mener kvitter meg midt i ryggtavla.. :)
    Når det er sagt, - så skal man aldri tro man er utlært... et er alltid noe nytt bak neste sving...
     
    A

    ANM

    Gjest
    Siden det ble så mye snakk om penger her, hvem vet hva de faktisk har betalt for stereoen de har akkurat nå?
    Jeg vet ca veil nypris på mitt men har ikke anelse om hvor mange penger jeg faktisk har brukt på det.
    Jeg vet nøyaktig hva jeg har betalt, men det er mellom meg og selger. Det mange litt på utsiden ikke forstår er at de dyreste komponentene også gir de største avslagene! Da snakker jeg ikke bare kr, men også %. Uttrykkene, "spare seg til fant" og "det er dyrt å være fattig" er treffende.
     

    Fenalaar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Innlegg
    8.515
    Antall liker
    6.917
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    er det noe verre å svi av en halv mill+++ på et anlegg, enn å ose rundt i Q7, M-serie eller XC90????? Kommer jo fram med en gammel 323 også....
    En gammel M-klasse funker, den og 😉

    Bror din...
     
    A

    ANM

    Gjest
    En ting til.

    Synes det er på tide at dere gullører begynner å bli snillere mot målemafian! De har like mange nevroser som resten av de audiofile og søker samme perfeksjon bare via litt andre metoder. Hi-end måleutstyr er faen heller ikke billig!
     

    OlaR

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.03.2005
    Innlegg
    889
    Antall liker
    437
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    25
    Evo2
    Kjøpte båt for 950000kr for 3 år siden den får jeg 950000 til 1.1 mill igjen for i dag,hva får du for et anlegg til 1 mill i dag 3 år etter


    Jeg er helt sikker på at -beholder du Luxman forsterkeren strøken i 20-30 år får du garantert de investerte pengene tilbake- og da har du kost deg med tipp topp lyd til du entrer gamlehjemmet- snakk vel anvendte penger:rolleyes:


    Greia med båt er jo ikke pris inn/ut, men mere om driftskostnadene etc. Det går med noen titusener i året, alt inkl. med mindre du har et sånt eggeskall på henger som du setter i hagen.
    I min tilværelse inngår to uslåelige høydepunkt:

    1 - Jeg har ikke hytte
    2 - Jeg har ikke båt

    Dette betyr handlefrihet på ganske mange områder... :cool:
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Består ikke audiofile på HFS stort sett av middelaldrende, hvite menn som er misfornøyd med tilværelsen og ikke minst neglisjert i samfunnsdebatten?
    Jeg vet ihvertfall om en mann som støtter oss (han er visst murer)!
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.536
    Antall liker
    102.881
    Torget vurderinger
    23
    En ting til.

    Synes det er på tide at dere gullører begynner å bli snillere mot målemafian! De har like mange nevroser som resten av de audiofile og søker samme perfeksjon bare via litt andre metoder. Hi-end måleutstyr er faen heller ikke billig!
    Vel.. hva faen er gullører da?

    Hvem har gullører/gullørestatus?
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    Kondis

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.02.2013
    Innlegg
    912
    Antall liker
    712
    Sted
    Okkaby
    Torget vurderinger
    13
    Gullørestatus: En som bruker kabler som KUN må koste fra 75K meteren og oppover.

    Eksempel:
    Ville nok gått for en Valhalla på det lengste strekket da "
    Vallaha 2 er ekstremt hurtig"!!!

    Trenger du raskere vil det ikke overraske meg om Odin er enda ørlite raskere.

    En litt tregere på det korte strekket så kommer signalene høvelig like fort frem.

    Faktakilde: https://swsg.no/nordost-valhalla-2-r...el-1-meter-xlr
     
    A

    ANM

    Gjest
    En ting til.

    Synes det er på tide at dere gullører begynner å bli snillere mot målemafian! De har like mange nevroser som resten av de audiofile og søker samme perfeksjon bare via litt andre metoder. Hi-end måleutstyr er faen heller ikke billig!
    Vel.. hva faen er gullører da?

    Hvem har gullører/gullørestatus?
    De som er slemme mot målemafiaen...:(
     

    DagT

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.05.2013
    Innlegg
    2.568
    Antall liker
    3.134
    Sted
    Oslo
    T

    Tårnfalk

    Gjest
    Audiofile hetser hverandre, politikere hetser hverandre, fotballspillere hetser hverandre, astmatikere hetser hverandre, naboer hetser hverandre, folk hetser hverandre, alle hetser hverandre....sånn har det alltid vært. Et menneske føler ikke liv uten å ha hetset litt daglig. Ingenting er som en skikkelig hets!
     

    Heimdall

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.12.2009
    Innlegg
    1.514
    Antall liker
    568
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    15
    Audiofile hetser hverandre, politikere hetser hverandre, fotballspillere hetser hverandre, astmatikere hetser hverandre, naboer hetser hverandre, folk hetser hverandre, alle hetser hverandre....sånn har det alltid vært. Et menneske føler ikke liv uten å ha hetset litt daglig. Ingenting er som en skikkelig hets!
    Vel, astmatikere hetser vel først og fremst langrennsutøvere. For tiden, iallfall.
     
    Sist redigert:

    Bergfinn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Innlegg
    9.010
    Antall liker
    12.892
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    Gullører med målemic må jo være i konstant konflikt med seg selv :p

    Tullete tråder fortjener tullete kommentarer.
     
    U

    Utgatt24668

    Gjest
    Man trenger verken måleinstrumenter eller gullører for å sette pris på god hifi. Man trenger derimot en stor dose selvkritikk og en god magefølelse på hva som er bra - og man må kvitte seg med etablerte sannheter. Problemer kan oppstå der hvor man henger fra seg ego og tilhørighet nyttet til produkter eller produktkategorier - og når dette går over til identitet og gruppetilhørighet så kommer lyden i seg selv langt ned på listen.
     
    A

    ANM

    Gjest
    Man trenger verken måleinstrumenter eller gullører for å sette pris på god hifi. Man trenger derimot en stor dose selvkritikk og en god magefølelse på hva som er bra - og man må kvitte seg med etablerte sannheter. Problemer kan oppstå der hvor man henger fra seg ego og tilhørighet nyttet til produkter eller produktkategorier - og når dette går over til identitet og gruppetilhørighet så kommer lyden i seg selv langt ned på listen.
    Siden jeg er en enkel sjel fra bøgda!

    52867380.jpg
     
    U

    Utgatt24668

    Gjest
    Man trenger verken måleinstrumenter eller gullører for å sette pris på god hifi. Man trenger derimot en stor dose selvkritikk og en god magefølelse på hva som er bra - og man må kvitte seg med etablerte sannheter. Problemer kan oppstå der hvor man henger fra seg ego og tilhørighet nyttet til produkter eller produktkategorier - og når dette går over til identitet og gruppetilhørighet så kommer lyden i seg selv langt ned på listen.
    Siden jeg er en enkel sjel fra bøgda!
    Du er tilgitt. ;)

    Vi i Oslo-området har muligens mer erfaring med fanatiske holdninger :)
     

    niha

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.035
    Antall liker
    406
    Torget vurderinger
    7
    Jeg har vel aldri følt at jeg har blitt hetset, men har jo opplevd liten forståelse fra mine nærmeste når jeg har gått rundt med målebånd for å finne riktig avstand fra sidevegg/bakvegg til høyttalere. Eller når jeg måtte ha en egen rørforsterker til bruk på mørke vinterkvelder. Jeg tror heller ikke de forstår hvorfor lyden fra mobiltelefonen med medfølgende ørepropper ikke er god nok. Hvorfor behøve hodetelefoner med egen forsterker?
    God musikk på godt utstyr er min lidenskap og hva andre mener er jeg voksen nok til å ignorere.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn