Og så får du så flott bass ut av han? Kven er importør?
Men Arve da, har du sovet i timen? Denne er jo legendarisk!!

Her er bilde av den
http://home.c2i.net/jantoresvart/turntables/anniversary.jpg
Selv er jeg svært fornøyd med kombien Annie/TriPlanar VII/Titan. Og mht bass: Med CARY PH-302 spilte den kjapt og dypt, med nyervevet Pass Labs Xono graves det fram enda en Hz eller tre! Faktisk like god bass som på CD-riggen min, og den utfordrer subbene mine den også

Neste oppgradering for min del er ei god vegghylle.
..........mit bud på dyb nuanceret bas fra en let grammofon er en meget stærk motor..en løsning der oftest medfører andre gener - sjek litteraturen om emnet.
Annie har en lett og "svak" (lav-torque) DC-motor montert DIREKTE på subchassiet. Men på grunn av den unike Aerolam-konstruksjonen fungerer dette perfekt!
FunkFirm tilbyr forøvrig nå oppgradering av billigere PT-modeller (Export, PT TOO etc) med bl.a subchassis som Annie. I tillegg Acromat tallerken, motor etc. En oppgradering til rundt 15 000 kr, så billig er den ikke, men da får man en spiller i toppklassen.
Oppgradering av Annie finnes også, til noe i underkant av 700 GBP.
Anni'er dukker opp på eBay oig andre steder en sjelden gang. Jeg ble tipset av LMC om den jeg nå har på en bruktbørs i Tyskland, og fikk den (les: drivverket) hjem for ca 17 000 kr.
Den er faktisk nesten "altspisende" mht armer: Ble gjerne levert med REGA eller Helius, ble omtalt i mange reviews med SME V. Mörch og Graham skal være bra, likeledes Artison etc. Forrige eier av denne hadde brukt toppmodellen til Schröder.
Her gjelder det nok heller å finne en PU som matcher armen.
Ellers er noe av cluet med Annie å få avbalansert den riktig, hele subchassiet henger i tre fjærer som justeres til tallerken (med arm) er i vater.
Det finnnes sannsynligvis bare én Annie på denne jord med TriPlanar, så jeg var rimelig spent da jeg kjøpte armen usett/uhørt fra Canada, boret opp nye fester på armbordet og satte nåla i rillene første gang.
Har aldri angret (bare byttet reim!).
Mvh