"hvis det er en pink triangle (som jeg også har ejet) kan jeg med sindsro sige den har svag dybbas!
faktisk har jeg hørt den op mod en micro seiki med 6kg acryltallerken - samme helius orion arm/ortofon mc30 super mrkII kombo - og det var MEGET tydeligt at pinken ikke havde styr på bassen.
at jeg ikke er den eneste der har bemærket den fejl ved pinken,afspejles i at samme firma hurtigt efter mange klager byggede voyd med både 2 og 3 motorer for at rette op på den manglende gangkonstans under bastransienter!
Jøje meg!
Og jeg som synes at min Anniversary Vector har sine styrker i det som her påpekes som svakhet.
Jeg har en T+A D10 cd spiller som er noe av det beste jeg har hørt under kr 100 000. Min Anniversary Vector presterer en bass med kontroll, tørrhet, hurtighet, dybde og en ekthet som jeg aldrig har hørt fra vinyl før, noe som overstiger min T+A. Min Anniversary Vector er utstyrt med Helius Orion II arm og Lyra Helicon pu. Venter i disse dager på ny arm, Helius Omega med sølvkabling. Tror denne armen vil gi spilleren et ytterligere løft.
Det er viktig å være oppmerksom på at ved montering av arm er det enormt viktig å få beregnet riktig plassering i forhold til Anniversary sitt subchassi, og ikke bare korrekte avstander. Og da er man inne på dette med riktig oppsett som er avgjørende for denne spillerens ytelse. Riktig plasering av armen er det Funk Firm som kan gjøre, eller opplyse om i forhold til armens spesifikasjoner.
Det finnes nok spillere som er bedre en Anniversary Vector, men å gi inntrykk av at den ikke leverer tror jeg blir useriøst når vi diskuterer spillere på dette nivået. Heldigvis ser jeg at det er andre som har andre erfaringer. "
karlswe :
jeg vil gerne købe din gamle helius orion II da kvinden min skal have opgraderet sin grammofon.
send gerne en privat mail.
skulle nogen herinde være interesseret i en pink triangle
er der en til salg i danmark for 6000kr - så bliver der jo endda penge til opgraderingen!!