Viktig! Høne må anskaffes innen førstkommende fredag!

McLaren

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
275
Torget vurderinger
11
trenger og kjøpe en høne innen fredag. hvor jeg fremskaffer dette aner jeg ikke men om noen har noen tips er det fint. Bor i Oslo men kan gjerne kjøre en tur.

McLaren

93413896

O

OivindJ

Gjest
Skippergata?

Der står det visst noen høner som forhandler om sin egen pris.

Eller:
Smart klubb?
Obs ?
Jacobs?
Ica gourmet? Ring litt rundt davel.

McLaren

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
275
Torget vurderinger
11
Den skal være i live og klukke rundt.

den skal nemlig produsere en hel del egg.

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Antall liker
10
Jeg trodde det bare var å plukke en høne med noen,....men jeg vet dessverre ikke hvem :-\.

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
390
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
McLaren skrev:

Hei!
Ei høne som skal produsere en hel del egg før fredag ;D eller var/er det fra og med fredag?
Og du har ikke en gang kjøpt den ;) Dyreplageri kaller jeg slikt.
Prøv Sten gård i Bærum e.l.
Er det ikke mye enklere å kjøpe egg da?
Du har jaggu mye rart for deg ;D
Jeg vil gjerne høre mer om dette prosjektet, som forhåpentligvis ikke er hifirelatert ::)
Mvh.KW

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
390
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
ahhhh, bursdagpresang ::) likefullt dyreplageri (i så fall)
Mvh. KW som liker fugler og kun spiser fugler som ikke kan fly.
Derfor er det helt greit med kyllingvinger, siden de likevel ikke har bruk for dem :p

JORFIN

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2004
Antall liker
15
Torget vurderinger
22
KW skrev:
McLaren skrev:

Hei!
Ei høne som skal produsere en hel del egg før fredag ;D eller var/er det fra og med fredag?
Og du har ikke en gang kjøpt den ;) Dyreplageri kaller jeg slikt.
hehe :) tenkte akkurat det samme, men de produserer vel et egg om dagen eller noe slikt så det er bare å stå på ;D

McLaren

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
275
Torget vurderinger
11
kameraten vår gammel mann til helgen og han skal komme hjem til høner i stua har vi funnet ut av. han har en ugle(dama), samt 2 kaniner så 2 høner til eller fra kan ikke skade. Om han setter seg på bakeina, noe han ikke har muligheten til egentlig så har vi ett annet godt hjem til dem. jeg tror de vil få det godt hjemme hos han da han er glad i både egg og er aller fleste dyr.

Det som er litt greit og finne ut av nå er hva høner spiser så vi kan levere med litt hønemat også...

Høner var visst flokkdyr så vi måtte hvertfall ha 2 og det gikk helt fint og ha de gående innendørs.

McLaren

JORFIN

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2004
Antall liker
15
Torget vurderinger
22
McLaren skrev:
kameraten vår gammel mann til helgen og han skal komme hjem til høner i stua har vi funnet ut av. han har en ugle(dama), samt 2 kaniner så 2 høner til eller fra kan ikke skade. Om han setter seg på bakeina, noe han ikke har muligheten til egentlig så har vi ett annet godt hjem til dem. jeg tror de vil få det godt hjemme hos han da han er glad i både egg og er aller fleste dyr.

Det som er litt greit og finne ut av nå er hva høner spiser så vi kan levere med litt hønemat også...

Høner var visst flokkdyr så vi måtte hvertfall ha 2 og det gikk helt fint og ha de gående innendørs.

McLaren
kjøp en palle med kraftfor til stua også da, stakars fyr, må skaffe en hane også så han kommer seg opp om morgenen :)

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
390
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Olaf Gjesti furasjeforretning i Maridalsveien 148 (på Sagene) får du kjøpt det du trenger til disse hønene.
Kjøp pellets for egglegging.
Prøv å få tak i silkehøns de er litt stilge ;D

Mvh.KW

Vedlegg

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
11.440
Får du ikke tak i høner så prøv å fange et par duer.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Høner innendørs... stakkars fyr.. :eek:
De støver og griser vel mye disse hønene, om han ikke har egnet sted til å ha dem synes jeg ikke dette var en så veldig god ide..

G

Gjestemedlem

Gjest
Komponenten skrev:
De støver og griser vel mye disse hønene, om han ikke har egnet sted til å ha dem synes jeg ikke dette var en så veldig god ide..
Det er vel til et utdrikkingslag regner jeg med...

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Gjestemedlem skrev:
Komponenten skrev:
Det er vel til et utdrikkingslag regner jeg med...
Tja, ser ikke sånn ut, i følge trådstarter er dette grunnen:

"kameraten vår gammel mann til helgen og han skal komme hjem til høner i stua har vi funnet ut av. han har en ugle(dama), samt 2 kaniner så 2 høner til eller fra kan ikke skade. Om han setter seg på bakeina, noe han ikke har muligheten til egentlig så har vi ett annet godt hjem til dem. jeg tror de vil få det godt hjemme hos han da han er glad i både egg og er aller fleste dyr.

McLaren "

B

Back_Door

Gjest
McLaren skrev:

Du har dermed bestemt deg for at høna kommer før egget.. ::)

G

Gjestemedlem

Gjest
Nåh.

Er nok likevel litt tvilende til om dyr er egnede som uventede gaver. Men de får det vel neppe verre enn alle de fuglene som lever sitt liv i halvkubikkmeter store nettingbur for at vi skal få speileggene våre. Så det går vel bra. Mange flotte høns forresten. Kanskje kalkuner er bedre hvis det er som en spøk, de legger også store fine egg som er vanskeligere å oppdrive i butikken.

McLaren

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
275
Torget vurderinger
11
nå er alt i boks!

Flott med off topic hjørnet.

Takk KW for høne info.

Silke høner it will be.

folk har griser i stua så hvorfor ikke høner.

McLaren

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
McLaren skrev:
nå er alt i boks!

Flott med off topic hjørnet.

Takk KW for høne info.

Silke høner it will be.

folk har griser i stua så hvorfor ikke høner.

McLaren
Griser er visst renslige dyr. Tror ikke høner er så veldig renslige... ;)

McLaren

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
275
Torget vurderinger
11
Har lest meg frem til fagprøve på silkehøner nå så dette burde gå bra.

Tøffe dyr.

Burde gå bra sammen med dverg wedderne han har fra før.

McLaren

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Jo de var jo litt tøffe... ;D

Du får komme tilbake med rapport over mottagelsen.. ;)

bber

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2005
Antall liker
20
Kjøp av høne skal vel kriminaliseres med det første. Foreslår derfor de mer vanlige fremgangsmåtene, evt frekventering av sk "sjekkesteder", evt weben.

A

Atle Kristiansen

Gjest
Du skal få komponenten billig av meg, dog jeg innser muligheten for at jeg mangler disposisjonsrett.

Ps. å anskaffe et dyr for å benytte det som et underholdningsobjekt eller som rekvisitt i en "artig" skøyerstrek er noe av det nedrigste og mest infantile jeg kan tenke meg.

Mvh

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
En sjelden gang får jeg nesten inntrykk av at du ikke liker meg så godt Atlegutten.. ;D

Har du ellers for vane å selge ting du ikke er sikker på om du faktisk eier?? ;)

Er det kanskje i henhold til politisk overbevisning at det kan gå litt i surr med dette med eiendomsrett til tider...?

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
The Atl skrev:
Ps. å anskaffe et dyr for å benytte det som et underholdningsobjekt eller som rekvisitt i en "artig" skøyerstrek er noe av det nedrigste og mest infantile jeg kan tenke meg.

Mvh
Dette er det eneste fornuftige innlegget du har skrevet. ;D Jeg er helt enig.

A

Atle Kristiansen

Gjest
Komponenten skrev:
En sjelden gang får jeg nesten inntrykk av at du ikke liker meg så godt Atlegutten.. ;D

Har du ellers for vane å selge ting du ikke er sikker på om du faktisk eier?? ;)

Er det kanskje i henhold til politisk overbevisning at det kan gå litt i surr med dette med eiendomsrett til tider...?
Neida, har ingen høne å plukke... kanskje derfor den oppfattede animositet.

Det heter markedsøkonomi, tenkte jeg for en gangs skyld skulle delta. Men jeg er tydeligvis ikke blant den priviligerte elite som får skalte og valte.

Mvh

A

Atle Kristiansen

Gjest
oddgeir skrev:
Dette er det eneste fornuftige innlegget jeg har skrevet: Jeg er helt enig.
Gleder meg forøvrig å få gjennhør på slikt.

McLaren

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
275
Torget vurderinger
11
Vel mottakelsen ble vel noe man ikke kan kalle suksess.

Først dukket varmelampe, pellets, 25m hønsenetting pluss andre småting de små kyllingene trenger nå og senere.

Han ble kjempeglad når han så det for han var sikker på det var til kaninene hans som jeg virkelig ikke kan fordra etter og hatt de hjemme i 2 hele uker mens de ar i syden. makan til gnaging, lukt, bæsjing, nervøse møkka dyr som ikke finnes sosiale eller kosete skal man se lenge etter. Rett fra levern.

Vel, så kom kyllingene. Det sa vel kanskje pang! han ble litt sint. og det spolerte vel hele bursdagsfeiringen i mindre men merkbar grad.

Kyllingene bor nå hos meg og de har det veldig bra. de bor i en pappeske på badet nå der de har mat, Vann og varmelampe. de har ett håndkle de går og ligger på så de kan nappe i det og hakke på det som høner/haner skal lære seg til så de finner man når de er voksne og utendørs.

Det så veldig mørkt ut for den ene kyllingen i starten men straks den fikk vann etter kjøreturen og varme fra varmelampa kvakk den skikkelig til.

Det har skjedd ting med de siden fredag formiddag da de nå prøver og flakse rundt omkring, er mye mer aktive enn i starten og de er relativt tillitsfulle.

McLaren

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
He-he... gratulerer som nybakt hønsepappa McLaren. ;)

Ønsker deg og dine søte små alt godt. :)

Trøsten får være at du kan nok mye mer om høns enn din utakknemlige venn, tror de får et godt hjem hos deg jeg.

Om ikke du kan ha de har jeg forstått det sånn at Atle kanskje er på hønejakt...

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.214
Torget vurderinger
2
Bare ikke la de vokse opp til seige høner før du spiser de.

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
390
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
McLaren skrev:
Vel mottakelsen ble vel noe man ikke kan kalle suksess.

Først dukket varmelampe, pellets, 25m hønsenetting pluss andre småting de små kyllingene trenger nå og senere.

Han ble kjempeglad når han så det for han var sikker på det var til kaninene hans som jeg virkelig ikke kan fordra etter og hatt de hjemme i 2 hele uker mens de ar i syden. makan til gnaging, lukt, bæsjing, nervøse møkka dyr som ikke finnes sosiale eller kosete skal man se lenge etter. Rett fra levern.

Vel, så kom kyllingene. Det sa vel kanskje pang! han ble litt sint. og det spolerte vel hele bursdagsfeiringen i mindre men merkbar grad.

Kyllingene bor nå hos meg og de har det veldig bra. de bor i en pappeske på badet nå der de har mat, Vann og varmelampe. de har ett håndkle de går og ligger på så de kan nappe i det og hakke på det som høner/haner skal lære seg til så de finner man når de er voksne og utendørs.

Det så veldig mørkt ut for den ene kyllingen i starten men straks den fikk vann etter kjøreturen og varme fra varmelampa kvakk den skikkelig til.

Det har skjedd ting med de siden fredag formiddag da de nå prøver og flakse rundt omkring, er mye mer aktive enn i starten og de er relativt tillitsfulle.

McLaren
Hei!
Er det dvergtypen du havnet ut med?
I så fall kan (kanskje) jeg være aktuell som (neste) eier, når du går lei (noe du sikkert gjør ::))
Da får du ringe meg så kanskje vi bytter? høner mot kassetter ;D
Det var to stykker og begge er hønekyllinger? Hvite?
Mvh.KW

McLaren

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
275
Torget vurderinger
11
Det ble Paduaner. Silkehønsene der ute hadde ikke fikset noen kyllinger i det siste men Paduanene er nydeligen prydhøns det også. De er små, sosiale høns. den ene er litt gulhvit den andre er mer gråbrun og endel mindre enn den andre.

Det er fortidlig o g si hvilket kjønn det er og det vil fort ta 8 uker før de er fullt utviklet.

www.torilsfugler.no er adressen og hun var veldig fin og handle med. 60kr pr kylling er ikke galt. det er ganske nøyaktig 2 mil utenfor drammen. svelvær het det vel.

Jeg skal få oppgradert pappesken deres nå da de blir større med tiden.

Jeg sender deg et par bilder av kyllingene KW, så får du se dem.
Stikker utover til deg til helgen om ikke alt skjærer seg med ukesplanleggningen min.

Av en eller annen grunn er det morsommere og diskutere ikke-hifi på hifi forumet enn hifi;-)

McLaren

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
390
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Hei!
Da gjettet (fugle)kameraten i Sandefjord riktig da.
Toril i Svelvik var hans tips, da han hørte det var litt utenfor Drammen.
Paduaner skal jeg ikke ha, så det er uaktuelt, da vet du det, men kassettene får du ;)
Mvh.KW

Topp Bunn