|
Hei!McLaren skrev:Den skal være i live og klukke rundt.
den skal nemlig produsere en hel del egg.
heheKW skrev:Hei!McLaren skrev:Den skal være i live og klukke rundt.
Ei høne som skal produsere en hel del egg før fredag ;D eller var/er det fra og med fredag?
Og du har ikke en gang kjøpt denDyreplageri kaller jeg slikt.
kjøp en palle med kraftfor til stua også da, stakars fyr, må skaffe en hane også så han kommer seg opp om morgenenMcLaren skrev:kameraten vår gammel mann til helgen og han skal komme hjem til høner i stua har vi funnet ut av. han har en ugle(dama), samt 2 kaniner så 2 høner til eller fra kan ikke skade. Om han setter seg på bakeina, noe han ikke har muligheten til egentlig så har vi ett annet godt hjem til dem. jeg tror de vil få det godt hjemme hos han da han er glad i både egg og er aller fleste dyr.
Det som er litt greit og finne ut av nå er hva høner spiser så vi kan levere med litt hønemat også...
Høner var visst flokkdyr så vi måtte hvertfall ha 2 og det gikk helt fint og ha de gående innendørs.
McLaren
Det er vel til et utdrikkingslag regner jeg med...Komponenten skrev:Høner innendørs... stakkars fyr..
De støver og griser vel mye disse hønene, om han ikke har egnet sted til å ha dem synes jeg ikke dette var en så veldig god ide..
Tja, ser ikke sånn ut, i følge trådstarter er dette grunnen:Gjestemedlem skrev:Det er vel til et utdrikkingslag regner jeg med...Komponenten skrev:Høner innendørs... stakkars fyr..
De støver og griser vel mye disse hønene, om han ikke har egnet sted til å ha dem synes jeg ikke dette var en så veldig god ide..
Du har dermed bestemt deg for at høna kommer før egget.. :McLaren skrev:Den skal være i live og klukke rundt.
Griser er visst renslige dyr. Tror ikke høner er så veldig renslige...McLaren skrev:nå er alt i boks!
Flott med off topic hjørnet.
Takk KW for høne info.
Silke høner it will be.
folk har griser i stua så hvorfor ikke høner.
McLaren
Dette er det eneste fornuftige innlegget du har skrevet. ;D Jeg er helt enig.The Atl skrev:Ps. å anskaffe et dyr for å benytte det som et underholdningsobjekt eller som rekvisitt i en "artig" skøyerstrek er noe av det nedrigste og mest infantile jeg kan tenke meg.
Mvh
Neida, har ingen høne å plukke... kanskje derfor den oppfattede animositet.Komponenten skrev:En sjelden gang får jeg nesten inntrykk av at du ikke liker meg så godt Atlegutten.. ;D
Har du ellers for vane å selge ting du ikke er sikker på om du faktisk eier??
Er det kanskje i henhold til politisk overbevisning at det kan gå litt i surr med dette med eiendomsrett til tider...?
Gleder meg forøvrig å få gjennhør på slikt.oddgeir skrev:Dette er det eneste fornuftige innlegget jeg har skrevet: Jeg er helt enig.
Hei!McLaren skrev:Vel mottakelsen ble vel noe man ikke kan kalle suksess.
Først dukket varmelampe, pellets, 25m hønsenetting pluss andre småting de små kyllingene trenger nå og senere.
Han ble kjempeglad når han så det for han var sikker på det var til kaninene hans som jeg virkelig ikke kan fordra etter og hatt de hjemme i 2 hele uker mens de ar i syden. makan til gnaging, lukt, bæsjing, nervøse møkka dyr som ikke finnes sosiale eller kosete skal man se lenge etter. Rett fra levern.
Vel, så kom kyllingene. Det sa vel kanskje pang! han ble litt sint. og det spolerte vel hele bursdagsfeiringen i mindre men merkbar grad.
Kyllingene bor nå hos meg og de har det veldig bra. de bor i en pappeske på badet nå der de har mat, Vann og varmelampe. de har ett håndkle de går og ligger på så de kan nappe i det og hakke på det som høner/haner skal lære seg til så de finner man når de er voksne og utendørs.
Det så veldig mørkt ut for den ene kyllingen i starten men straks den fikk vann etter kjøreturen og varme fra varmelampa kvakk den skikkelig til.
Det har skjedd ting med de siden fredag formiddag da de nå prøver og flakse rundt omkring, er mye mer aktive enn i starten og de er relativt tillitsfulle.
McLaren