Politikk, religion og samfunn Vi må få slutt på dette!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • jane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.06.2004
    Innlegg
    3.078
    Antall liker
    1.082
    Sted
    '
    Så du vil ikke redde dine egne barn fra en brennende bygning, men helst være først ut av døra?
    Jeg har opplevd branntilløp i en kinosal med et par hundre mennesker. Det ble veldig trangt i døra, veldig fort. De som ikke løp raskt nok, ble dyttet unna. Det mest skremmende med hele hendelsen var å oppleve mennesker i panikk.

    Det er lett i ettertid å si at vi burde oppført oss på en annen måte, men der og da handlet det om «kom deg til helvete ut»..
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.493
    Antall liker
    8.029
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Fy faen, dette er jaggu semre greier. Her sitter presumptivt voksne folk trygt foran PCen og legger ut om hvordan en gjeng ungdommer burde oppført seg under ild og i overhengende livsfare, høyst sannsynlig uten noen gang å ha opplevd noe i nærheten av tilsvarende selv. Man kan faen meg få brekningsfornemmelser av langt mindre.
     
    Sist redigert:

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    7.130
    Antall liker
    7.761
    Sted
    Oslo
    Fy faen, dette er jaggu semre greier. Her sitter presumptivt voksne folk trygt foran PCen og legger ut om hvordan en gjeng ungdommer burde oppført seg under ild og i overhengende livsfare, uten noen gang å ha opplevd noe tilsvarende selv. Man kan faen meg få brekningsfornemmelser seg av langt mindre.
    Hvor hadde jeg vært som 20 åring i 1940?
    Hadde jeg vært på skauen, på østfronten eller bare drevet med mitt, handla litt på svartebørsen og latt andre ta seg av krigen? Dette siste var vel hva flertallet av gode nordmenn gjorde.
    Poenget er at ingen av oss veit om vi hadde vært helter, skurker eller feiginger på forhånd
     

    lurvis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2015
    Innlegg
    2.769
    Antall liker
    5.287
    Sted
    Totenvika
    Torget vurderinger
    0
    Nei nei! Såre enkelt! La Verdens Gang avgjøre det hele, her er både begynnelse og avslutningen på denne tråd. Fra dagens kloke orakel!
    20210724_185512.png

    Eller skal vi kan ta dette blikket!
    20210724_185615.png
    Håper ingen blir krenket?

    Mvh. Rulvis von der Exneger
     

    morbid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2018
    Innlegg
    4.077
    Antall liker
    2.535
    Fy faen, dette er jaggu semre greier. Her sitter presumptivt voksne folk trygt foran PCen og legger ut om hvordan en gjeng ungdommer burde oppført seg under ild og i overhengende livsfare, høyst sannsynlig uten noen gang å ha opplevd noe i nærheten av tilsvarende selv. Man kan faen meg få brekningsfornemmelser av langt mindre.
    Men dette var ikke "en gjeng ungdommer på en øy" det var en av landets største ungdomsforeninger og en del av Norges største parti. Hvor hvor voksne ledere frivillig hadde tatt på seg verv, i tillegg var man arrangør av et stort arrangement og hadde ansvar for hundrevis av barn.

    Å unnlate å hjelpe folk i nød er i alle andre sammenhenger straffbart.
     
    R

    rr30629

    Gjest
    Men dette var ikke "en gjeng ungdommer på en øy" det var en av landets største ungdomsforeninger og en del av Norges største parti. Hvor hvor voksne ledere frivillig hadde tatt på seg verv, i tillegg var man arrangør av et stort arrangement og hadde ansvar for hundrevis av barn.

    Å unnlate å hjelpe folk i nød er i alle andre sammenhenger straffbart.
    Straffbart å redde sitt eget liv.... Av og til så skriver du mye dumt fra loner rommet dit Morbid. Den eneste jeg kommer på i farten som har vært på det nivået var en som kalte seg Cruiser, han hadde også mye rart for seg. Tror han skjønte det selv foir han er helt borte nå.
     

    lurvis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2015
    Innlegg
    2.769
    Antall liker
    5.287
    Sted
    Totenvika
    Torget vurderinger
    0
    Straffbart å redde sitt eget liv.... Av og til så skriver du mye dumt fra loner rommet dit Morbid. Den eneste jeg kommer på i farten som har vært på det nivået var en som kalte seg Cruiser, han hadde også mye rart for seg. Tror han skjønte det selv foir han er helt borte nå.
    Æhh!
    Skulle være forbudt ved lov å indoktinere ungdommer, det gjelder alle opp, ned og sideveis rundt retninger! Da hadde ikke Utøyamassakren skjedd! Bade i høyres blod!
    Hadde en bestefar som var politiker og varaordfører for AP i etterkrigsårene, hele familien min er AP. Men, når mine yngre kusiner og fettere ble AUF'ere på begynnelsen av '80 årene skjedde det noe! Hjernevask heter det.
     

    lurvis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2015
    Innlegg
    2.769
    Antall liker
    5.287
    Sted
    Totenvika
    Torget vurderinger
    0
    Eller de med sideveis, oppned osv. reservert de med grønn hudfarge og antenner på hodet?
     

    morbid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2018
    Innlegg
    4.077
    Antall liker
    2.535
    Straffbart å redde sitt eget liv.... Av og til så skriver du mye dumt fra loner rommet dit Morbid. Den eneste jeg kommer på i farten som har vært på det nivået var en som kalte seg Cruiser, han hadde også mye rart for seg. Tror han skjønte det selv foir han er helt borte nå.
    Nå skrev jeg eksplisitt "andre sammenhenger"
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.493
    Antall liker
    8.029
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Hvor hvor voksne ledere frivillig hadde tatt på seg verv, i tillegg var man arrangør av et stort arrangement og hadde ansvar for hundrevis av barn

    Hvor i ledernes kontrakter eller jobbeskrivelser tror du det sto noe om plikten til å forsøke å stoppe en væpnet terrorist eller trosse skarp ildgivning for å redde andre deltagere? Hvilken opplæring tror du de hadde fått i å løse slike oppgaver? Tror du lederne i 4H har denslags blant sine eksplisitte oppgaver eller har fått slik opplæring? Framfylkingen? Speiderne? Noen andre?

    Dette er det det reneste vås og du har ikke den aller minste anelse om hva du snakker om.

    Å unnlate å hjelpe folk i nød er i alle andre sammenhenger straffbart.

    Tullprat og idioti. Det er ikke straffbart å la være å løpe inn i et overtent hus der man vet det fremdeles er folk. Det er ikke straffbart å la være å hoppe ut i en flommende elv for å redde en person som holder på å drukne. Det er ikke straffbart å la være å springe inn i et usikret minefelt for å hente en person som har fått en fot sprengt av. Etc, etc, etc ad infinitum
     

    lurvis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2015
    Innlegg
    2.769
    Antall liker
    5.287
    Sted
    Totenvika
    Torget vurderinger
    0
    Men det er straffbart å kjøre forbi en overtent bil med mennesker i? Hvis du er på dette nivået, gud bedre!
     

    morbid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2018
    Innlegg
    4.077
    Antall liker
    2.535
    Nei, som sagt, i andre sammenhenger(der hvor man ikke utsetter seg selv for fare, for de som må ha det inn med teskje)..
    Heldigvis for ungdommen på Utøya så responderte lokalbefolkningen på ropene om hjelp.
     

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    7.130
    Antall liker
    7.761
    Sted
    Oslo
    Nå er det vel strengt tatt kun veitrafikkloven som pålegger å hjelpe etter en ulykke.
    Tror neppe den loven gjelder på Utøya eller Tyrifjorden
    Men er man morbid, så er det vel ikke grenser for hva som kommer fra tastaturet
     

    lurvis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2015
    Innlegg
    2.769
    Antall liker
    5.287
    Sted
    Totenvika
    Torget vurderinger
    0
    Og ellers kan man gi beng? Alt ettersom politiske sympatier, og andre antipatier? Litt av en mann du ?
     

    lurvis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2015
    Innlegg
    2.769
    Antall liker
    5.287
    Sted
    Totenvika
    Torget vurderinger
    0
    Ikke klag til meg! Dette fjeset er ditt eget speilbilde!
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.020
    Antall liker
    8.214
    Torget vurderinger
    1
    Artikkel i forskning.no skrevet like etter ABB ble kjent strafferetslig utilregnelig av første kommisjon. Debatten har forandret seg mye etter kommisjon nr. 2.

     
    Sist redigert:

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.493
    Antall liker
    8.029
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.928
    Antall liker
    19.786
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Nå vet vi hva @morbid /cruiser mener om Eskil Pedersen.

    Det hadde vært interessant å vite hva han mener om hvordan stoppe høyreekstremes framvekst, sammenhenger mellom politiske partis retorikk og rekruttering til høyreekstreme miljø, sammenheng mellom medias dekning og hvordan de presenterer feks Lysglimt- og om dette er med på å allminneliggjøre høyreekstrem tankegang, om ABB hadde massakrert 77 personer i et politisk terrorangrep på Arbeiderpartiet dersom vi alle hadde tatt til motmæle hver eneste gang Frp serverte sin retorikk med fremmedfrykt- helt fra opprettelsen av partiet?

    Selvsagt ikke like viktig som Eskil Pedersen, men dog.
     
    Sist redigert:

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    7.130
    Antall liker
    7.761
    Sted
    Oslo
    Ikke klag til meg! Dette fjeset er ditt eget speilbilde!
    Å påpeke at du har feil lovforstålse bør du ta som en mann.
    Har selv vært ute for en alvorlig ulykke, og gjorde alt riktig utfra hva jeg kunne.
    Det gikk på autopilot fordi jeg var drillet i det.
    I etterhånd husker jeg nesten ingenting fordi jeg var i sjokk.
    Hvordan du eller andre hadde reagert aner jeg ikke, men jeg hadde aldri kritisert noen i etterhånd for hvordan de hadde reagert i en dødelig krise
     

    lurvis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2015
    Innlegg
    2.769
    Antall liker
    5.287
    Sted
    Totenvika
    Torget vurderinger
    0
    Interessant! Eller ikke? Som tidligere amfetaminmisbruker i mange år, er det tilfeldig hvem som gir diagnose, og hvem som ser realiteten! Hvem som dømmer, og hvem som forstår. Dere påroper dere vitenskap, men har liten praksis i bakhånd. Er det rart at dere lyder hult?
     

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    7.130
    Antall liker
    7.761
    Sted
    Oslo
    Interessant! Eller ikke? Som tidligere amfetaminmisbruker i mange år, er det tilfeldig hvem som gir diagnose, og hvem som ser realiteten! Hvem som dømmer, og hvem som forstår. Dere påroper dere vitenskap, men har liten praksis i bakhånd. Er det rart at dere lyder hult?
    Og jeg som trodde snickers var den mest irriterende på forumet.
    Jeg tar selvkritikk, jeg tok feil
     

    lurvis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2015
    Innlegg
    2.769
    Antall liker
    5.287
    Sted
    Totenvika
    Torget vurderinger
    0
    Feig er feig uansett plattform. Sånn er det bare, selv om dere prøver å forandre historien med alle deres midler! Pføyy!
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.928
    Antall liker
    19.786
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Feig er feig uansett plattform. Sånn er det bare, selv om dere prøver å forandre historien med alle deres midler! Pføyy!
    Den feige, undermåleren, rasisten, avskummet, ugresset var ABB, og alle som var med på å skape hans ødelagte verdensbilde - som tok livet av 77 uskyldige mennesker, 69 av de ungdommer. Alle som støtter ham, som tenker likedan er samme avskum.
     
    Sist redigert:

    lurvis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2015
    Innlegg
    2.769
    Antall liker
    5.287
    Sted
    Totenvika
    Torget vurderinger
    0
    Flere trøtte krigere som har vært ute for tragiske ulykker? I flokken gå kun de mest idiotiske bjellesauene! Dere må jo føle dere truffet? Siden den eksplosive reaksjonen, mener jeg? Ha ha.
     

    lurvis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2015
    Innlegg
    2.769
    Antall liker
    5.287
    Sted
    Totenvika
    Torget vurderinger
    0
    Å nei! Skrevefeil! Ned må vi stå opp for, eller ned? Viktig lell!
     

    lurvis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2015
    Innlegg
    2.769
    Antall liker
    5.287
    Sted
    Totenvika
    Torget vurderinger
    0
    Å jøss! Alle idiotene reagerte på refleks samtidig! Hjernevask forekommer ikke i dette hjemmet😁
     

    kjellbjarne

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2008
    Innlegg
    5.112
    Antall liker
    3.645
    Torget vurderinger
    4
    I en situasjon i bil med barnet ditt på høyere side, d blir kollisjon. Hva gjør du?
     

    kjellbjarne

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2008
    Innlegg
    5.112
    Antall liker
    3.645
    Torget vurderinger
    4
    Hvis du skjønner at d ikke er mulig da
     

    lurvis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2015
    Innlegg
    2.769
    Antall liker
    5.287
    Sted
    Totenvika
    Torget vurderinger
    0
    Artikkel i forskning.no skrevet like etter ABB ble kjent strafferetslig utilregnelig av første kommisjon. Debatten har forandret seg mye etter kommisjon nr. 2.

    Det er ikke straffbart å ikke gjøre noe du ikke kan.
    Og du sover godt?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn