Vi har fått svaret: B&O ICEpower er high-end!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Diy Duke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.02.2007
    Innlegg
    2.182
    Antall liker
    2
    Lydarne skrev:
    Valentino skrev:
    Kledelig beskjedenhet. ;D
    2-3-4 det er da ikke så ringe/dårligt en-da, og det skulle da være godt nok til at vurdere ICE power eller måske snarer alt for godt, og det er jo samme mand Steen Duelund der står bag både Poseidon og vores klubhøjtaler, med Poseidon blev der bare tænkt noget større.
    Og der var flere penge. Nu er det ikke Steen der står bag Poseidon mens hans ideer.
    Flemming Erik Rasmussen er en af de mest sympatiske mænd jeg har mødt inden for High End Audio. Der skal også et geni til for at erkende et andet geni.
     
    L

    Lydarne

    Gjest
    Duelund_Support skrev:
    Lydarne skrev:
    Valentino skrev:
    Kledelig beskjedenhet. ;D
    2-3-4 det er da ikke så ringe/dårligt en-da, og det skulle da være godt nok til at vurdere ICE power eller måske snarer alt for godt, og det er jo samme mand Steen Duelund der står bag både Poseidon og vores klubhøjtaler, med Poseidon blev der bare tænkt noget større.
    Og der var flere penge. Nu er det ikke Steen der står bag Poseidon mens hans ideer.
    Flemming Erik Rasmussen er en af de mest sympatiske mænd jeg har mødt inden for High End Audio. Der skal også et geni til for at erkende et andet geni.
    Korrekt ideer er en mere rigtigt måde at udtrykke det på i forbindelse med Poseidon
     

    Groove

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.08.2007
    Innlegg
    347
    Antall liker
    144
    Mark Levinson har lige introduceret "switch forstærkere" til 180.000DKK for et powertrin :eek:
     
    V

    vredensgnag

    Gjest
    ML nettstedet prøver å installere en bot i min computer, det syns jeg er dumt av dem. Sikkert forholdsvis harmløs, men den ønsker altså å spionere litt, for å kunne samle inn kundedata.

    Kan de vel like greit bare opplyse om, eller?
     

    Bjørn ("Orso")

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Innlegg
    11.296
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Groove skrev:
    Hva sier dere som har teknisk innsikt om det Marklevinson skriver her?

    "Switching power amplifiers get their name because they switch the output devices on and off in very rapid succession, mimicking the input signal. One set of output devices drives the positive half of the waveform, and a separate set drives the negative half. The result is less power being wasted as heat, as the workload is essentially cut in half. Unfortunately, it also creates some significant design challenges in terms of how to manage the switching noise – the noise created from the output devices constantly turning on and off – as well as a phenomenon called “dead bands.” Traditionally, these have been the two contributing factors to switching power amplifiers’ reputation for inferior sound quality. However, Mark Levinson has raised the bar by breaking through these barriers with the Nº53.

    The Nº53 removes switching noise without affecting the audio with the introduction of the new patented and proprietary Interleaved Power Technology (IPT), which, among other things, raises the switching frequency of the Nº53 to an extremely high 2MHz. The advantages of this are twofold: first, it pushes the fundamental switching noise and its harmonics far above the limit of human hearing, so that they have no direct affect whatsoever on sound quality; second, it allows for easier removal of the switching noise from the signal by using much gentler filters, having no negative effect in the crucial audio band (the result is a frequency response that is ruler flat across the entire audio spectrum and is only a few dB down at 100kHz – impressive for any power amplifier, but staggering for a switching design).

    The Nº53 has also overcome the “dead band” problem. Dead bands are silent gaps in the audio output, created when the output devices driving the positive half of the signal and the negative half of the signal are both turned off. This generally occurs at every “zero crossing point,” whenever the audio waveform crosses over from positive amplitude to negative amplitude or vice versa."
     
    V

    vredensgnag

    Gjest
    Jeg er skeptisk til tekster på engelsk der skribenten ikke kjenner forskjellen på effect og affect.

    ;D
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.291
    Antall liker
    16.342
    Sted
    Østfold
    orso skrev:
    One set of output devices drives the positive half of the waveform, and a separate set drives the negative half. The result is less power being wasted as heat, as the workload is essentially cut in half.
    Dette er jo ikke riktig. Begge transistorene driver hele tiden signalet. Hadde man ikke hatt både negativ og positiv transistor inne på et hvert sample-punkt i signalkurven ville man ikke fått noen anvendelig signalkurve ut av forsterkeren.

    orso skrev:
    The Nº53 has also overcome the “dead band” problem. Dead bands are silent gaps in the audio output, created when the output devices driving the positive half of the signal and the negative half of the signal are both turned off. This generally occurs at every “zero crossing point,” whenever the audio waveform crosses over from positive amplitude to negative amplitude or vice versa.
    Dette stemmer heller ikke. Med 2MHz bærebølge får man 0-crossing 4 millioner ganger i sekunder uavhengig av hva slags signal man gjengir. Man har ikke mer eller mindre 0-crossing selv om signalet befinner seg ved 0V ut.

    Jeg regner med den som har skrevet dette ikke har konstruert forsterkeren.
     

    Barbaresco

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    2.931
    Antall liker
    585
    vredensgnag skrev:
    Jeg er skeptisk til tekster på engelsk der skribenten ikke kjenner forskjellen på effect og affect.

    ;D
    Skrevet i affekt?
     

    Rhesus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2006
    Innlegg
    2.466
    Antall liker
    11
    Jeg tror at det er skrevet av en selger som ikke har forstått hva ingeniørene sa til ham. ;)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn