Vi har fått svaret: B&O ICEpower er high-end!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Bjørn ("Orso")

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Innlegg
    11.296
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Da har vi fått svaret folkens. B&O ICEpower er high-end.
    ADAM Tensor Gamma som bruker B&O ICEpower til forsterkeri ble kåret til årets beste høyttaler i What HiFi:

    http://www.hifisentralen.no/forum/index.php?topic=39072.msg725071;topicseen#new

    http://whathifi.com/Review/ADAM-Audio-Tensor-Gamma/

    Beolab 5 som også bruker ICEpower, scorte meget høyt og hang med i innspurten.

    Skal sies at Adam ikke bruker ICEpower til diskantgjengivelsen p.g.a tekniske årsaker. De har nemlig en X-ART som har 50kHz båndbredde og bruker derfor en AB forsterker. Det kan også være et lastmessig tema.
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    Vi har fått svaret: ICE er high-end!

    Har ikke Jeff Rowland levert Highend produkter med B&O ICE moduller en stund da?
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.917
    Antall liker
    8.203
    Torget vurderinger
    1
    Vi har fått svaret: ICE er high-end!

    Jovisst.
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.876
    Antall liker
    5.717
    Torget vurderinger
    1
    Vi har fått svaret: ICE er high-end!

    Et par useriøse slengkommentarer er tatt bort jfr. regel 1, og det er hyggelig om vi kan forholde oss til tema.

    Mvh
    Høvdingen
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.694
    Antall liker
    21.543
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Vi har fått svaret: ICE er high-end!

    Kall det ved sitt rette navn: B&O ICEpower.

    Så slipper vi kanskje den vanlige misforståelsen om at ICEpower = "All Klasse D".
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.403
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    Vi har fått svaret: ICE er high-end!

    Det er vel implementeringen som gjør det til high end.
    Blant rene forsterkere finnes det flere som har bedre spesifikasjoner/målinger.

    Tviler ikke på at det finnes mange gode oppsett med B&O ASP moduler.
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    Vi har fått svaret: ICE er high-end!

    Anonym skrev:
    Det er vel implementeringen som gjør det til high end.
    Blant rene forsterkere finnes det flere som har bedre spesifikasjoner/målinger.

    Tviler ikke på at det finnes mange gode oppsett med B&O ASP moduler.
    Hvorfor ikke det? De fleste jeg har hørt er bra
    Sorry leste feil overså IKKE
     

    Cobra2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2003
    Innlegg
    4.980
    Antall liker
    1.055
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    75
    Vi har fått svaret: ICE er high-end!

    Anonym skrev:
    Det er vel implementeringen som gjør det til high end.
    Blant rene forsterkere finnes det flere som har bedre spesifikasjoner/målinger.

    Tviler ikke på at det finnes mange gode oppsett med B&O ASP moduler.
    Prisen, mente du?

    Arne K
     

    Espen R

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Innlegg
    10.118
    Antall liker
    2.648
    orso skrev:
    Da har vi fått svaret folkens. B&O ICEpower er high-end.
    ADAM Tensor Gamma som bruker B&O ICEpower til forsterkeri ble kåret til årets beste høyttaler i What HiFi:

    Skal sies at Adam ikke bruker ICEpower til diskantgjengivelsen p.g.a tekniske årsaker.
    Så "heldig" for Adam at de ikke kunne bruke ICE i høyfrekvensen. Det er særlig i det øvre del av frekvensområdet ICE har manglende kvaliteter (og som påvirker hele det hørbare frekvensområdet).
     

    JK

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2002
    Innlegg
    2.597
    Antall liker
    765
    Torget vurderinger
    8
    Espen R skrev:
    orso skrev:
    Da har vi fått svaret folkens. B&O ICEpower er high-end.
    ADAM Tensor Gamma som bruker B&O ICEpower til forsterkeri ble kåret til årets beste høyttaler i What HiFi:

    Skal sies at Adam ikke bruker ICEpower til diskantgjengivelsen p.g.a tekniske årsaker.
    Så "heldig" for Adam at de ikke kunne bruke ICE i høyfrekvensen. Det er særlig i det øvre del av frekvensområdet ICE har manglende kvaliteter (og som påvirker hele det hørbare frekvensområdet).
    Min erfaring er vel den samme. Har to 600W ICE baserte monoblokker og når en tenker på prisen på disse så må jeg si meg imponert. Spiller veldig bra, men det er nok i mellomtone/diskant et stykke fra "high-end", men som bassforsterkere er dei glimrende ;D
    Deler på 190Hz og bruker rør i toppen. Vedig bra kombo ;D
     

    Bjørn ("Orso")

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Innlegg
    11.296
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Espen R skrev:
    orso skrev:
    Da har vi fått svaret folkens. B&O ICEpower er high-end.
    ADAM Tensor Gamma som bruker B&O ICEpower til forsterkeri ble kåret til årets beste høyttaler i What HiFi:

    Skal sies at Adam ikke bruker ICEpower til diskantgjengivelsen p.g.a tekniske årsaker.
    Så "heldig" for Adam at de ikke kunne bruke ICE i høyfrekvensen. Det er særlig i det øvre del av frekvensområdet ICE har manglende kvaliteter (og som påvirker hele det hørbare frekvensområdet).
    Regnte med noen ville henge seg opp i den. For det første så bruker B&O Beolab 5 ICEpower all the way og de har glimrende diskantgjengivelse.

    Her er Adams svar på hvorfor de ikke bruke ICEpower lengre til de nye høyttalerne:

    Brand new A/B amplifiers for X-ART
    Every progress comes with new questions and difficulties. The new X-ART tweeter with its extended frequency band up to 50 kHz (-3 dB point) caused an interesting kind of problem: PWM amplifiers need a low pass filter to separate the modulation frequency from the audio band, and this may limit the reproduction capabilities of the new tweeter.

    The perfect partner for X-ART
    So ADAM decided to design its own high frequency power amp to allow the new high frequency unit to live up to its unique talents. A power amp module was created that shows ultra low distortion figures together with an excellent damping factor.

    An internal bandwith of more than 1 MHz is externally limited so that the unit delivers an ultra wide response up to 300 kHz. With nothing limiting the talents of the X-ART tweeter, the monitor has unsurpassed clarity and openness which will please, amaze and thrill even the most experienced professional ear.
     

    atonal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.09.2006
    Innlegg
    3.256
    Antall liker
    424
    Sted
    Friedrichstadt
    Jeg har hittil bare fått hørt på to-tre av deres pro-monitorer, men det overrasker meg ikke det grann at ADAM kommer godt ut i tester. De låter rett og slett meget bra.
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.403
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    orso skrev:
    Espen R skrev:
    orso skrev:
    Da har vi fått svaret folkens. B&O ICEpower er high-end.
    ADAM Tensor Gamma som bruker B&O ICEpower til forsterkeri ble kåret til årets beste høyttaler i What HiFi:

    Skal sies at Adam ikke bruker ICEpower til diskantgjengivelsen p.g.a tekniske årsaker.
    Så "heldig" for Adam at de ikke kunne bruke ICE i høyfrekvensen. Det er særlig i det øvre del av frekvensområdet ICE har manglende kvaliteter (og som påvirker hele det hørbare frekvensområdet).
    Regnte med noen ville henge seg opp i den. For det første så bruker B&O Beolab 5 ICEpower all the way og de har glimrende diskantgjengivelse.

    Her er Adams svar på hvorfor de ikke bruke ICEpower lengre til de nye høyttalerne:

    Brand new A/B amplifiers for X-ART
    Every progress comes with new questions and difficulties. The new X-ART tweeter with its extended frequency band up to 50 kHz (-3 dB point) caused an interesting kind of problem: PWM amplifiers need a low pass filter to separate the modulation frequency from the audio band, and this may limit the reproduction capabilities of the new tweeter.

    The perfect partner for X-ART
    So ADAM decided to design its own high frequency power amp to allow the new high frequency unit to live up to its unique talents. A power amp module was created that shows ultra low distortion figures together with an excellent damping factor.

    An internal bandwith of more than 1 MHz is externally limited so that the unit delivers an ultra wide response up to 300 kHz. With nothing limiting the talents of the X-ART tweeter, the monitor has unsurpassed clarity and openness which will please, amaze and thrill even the most experienced professional ear.
    Men er det da så vanskelig å konkludere med at B&O forsterkere er bra men det finnes bedre?
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.642
    Antall liker
    1.369
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    JK skrev:
    Espen R skrev:
    orso skrev:
    Da har vi fått svaret folkens. B&O ICEpower er high-end.
    ADAM Tensor Gamma som bruker B&O ICEpower til forsterkeri ble kåret til årets beste høyttaler i What HiFi:

    Skal sies at Adam ikke bruker ICEpower til diskantgjengivelsen p.g.a tekniske årsaker.
    Så "heldig" for Adam at de ikke kunne bruke ICE i høyfrekvensen. Det er særlig i det øvre del av frekvensområdet ICE har manglende kvaliteter (og som påvirker hele det hørbare frekvensområdet).
    Min erfaring er vel den samme. Har to 600W ICE baserte monoblokker og når en tenker på prisen på disse så må jeg si meg imponert. Spiller veldig bra, men det er nok i mellomtone/diskant et stykke fra "high-end", men som bassforsterkere er dei glimrende ;D
    Deler på 190Hz og bruker rør i toppen. Vedig bra kombo ;D
    Kansje jeg skulle testet noen slike i bånn selv ;D
     

    Bjørn ("Orso")

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Innlegg
    11.296
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Anonym skrev:
    Men er det da så vanskelig å konkludere med at B&O forsterkere er bra men det finnes bedre?
    Ser vel ikke bort ifra at f.eks Chapter har dratt klasse D litt lengre.
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.403
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    orso skrev:
    Anonym skrev:
    Men er det da så vanskelig å konkludere med at B&O forsterkere er bra men det finnes bedre?
    Ser vel ikke bort ifra at f.eks Chapter har dratt klasse D litt lengre.
    Jeg vet ikke hva din definisjon av high end er men min definisjon av high end tar utgangspunkt i varens målgruppe. Altså blir ingen forsterker til en overkommelig pris high end. Og Jeff Rowland sin implementering av B&O moduler er det nærmeste de har vært high end dersom du ser bort fra deres egen produktlinje.

    High fidelity derimot ser jeg ikke bort fra at en kan få til en overkommelig sum.
     

    Bjørn ("Orso")

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Innlegg
    11.296
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Da deler vi ikke samme definisjon på high-end. Pris og målgruppe er ubetydelig. For min del er det kvaliteten som avgjør om det er top notch eller ikke.
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.403
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    orso skrev:
    Da deler vi ikke samme definisjon på high-end. Pris og målgruppe er ubetydelig. For min del er det kvaliteten som avgjør om det er top notch eller ikke.
    Da anbefaler jeg deg å sette deg inn i betydningen av ulike definisjoner.
     
    N

    nb

    Gjest
    Anonym skrev:
    Da anbefaler jeg deg å sette deg inn i betydningen av ulike definisjoner.
    I marketing-litteraturen betyr high-end som regel det samme som "upmarket", altså dyre/eksklusive produkter. Innen audio har jeg inntrykk av at de fleste forbinder det med høy ytelse (hva må man måtte ønske å legge i det).
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Godt å se klasse D folket kjempe for topologien sin...Kan hende noen tror de en dag også... 8)
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.403
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    nb skrev:
    Anonym skrev:
    Da anbefaler jeg deg å sette deg inn i betydningen av ulike definisjoner.
    I marketing-litteraturen betyr high-end som regel det samme som "upmarket", altså dyre/eksklusive produkter. Innen audio har jeg inntrykk av at de fleste forbinder det med høy ytelse (hva må man måtte ønske å legge i det).
    Akkurat det som er poenget mitt.
    Uavhengig av ytelse er modulene nesten på Wal-Mart nivå (Low-End market).
     

    Bjørn ("Orso")

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Innlegg
    11.296
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    HCS skrev:
    Godt å se klasse D folket kjempe for topologien sin...Kan hende noen tror de en dag også... 8)
    ICEpower er veldig avslørende. Passer f.eks ikke til anlegg som har behov for avrulling, utsikkende og varm mellomtone, oppblåst bassforvrenging osv.
    Naken og nøytral elektronikk kan være skremmende i mange anlegg. Plutselig kommer alle svakhetene fram....
    Men når høyttalerprodusenter bruker det i sine konstruksjoner, så sitter det. ;)

    Selvfølgelig handler det om preferanser også, men jeg tror det er mye feilbedømming ute og går. Kanskje man heller burde vurdere å gjøre noe med roten til svakhetene i anlegget framfor å dekke over de?

    Jo, det finnes forsterkeri som måler bedre enn ICEpower. Men vil det låte noe særlig bedre i en høyttalerkonstruksjon med aktiv deling? Det er vel ikke bombesikkert.
     

    Karma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.05.2009
    Innlegg
    2.036
    Antall liker
    160
    Tviler på at teknologien som ligger til grunn i forsterkere, er den største bøygen på vei mot et vellykket resultat. Å velge klasse d, gjerne med ICEpower, har jo mange praktiske fordeler i aktive konstruksjoner.
    Man har uansett en laaang vei å gå, før man trenger å bekymre seg for de små forskjeller som eventuelt skiller teknologier i forsterkere.
     

    Rhesus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2006
    Innlegg
    2.466
    Antall liker
    11
    High end handler om estetikk og pris, lite om reell prestanda. Jeg ser ingen grunn til at ikke mange ´billige´ produkter kan ha minst like god prestanda som dyre såkalt high end produkter. Da er det bare prisen, innpakningen og mytene igjen.
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.403
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    Rhesus skrev:
    High end handler om estetikk og pris, lite om reell prestanda. Jeg ser ingen grunn til at ikke billige produkter kan ha minst like god prestanda som dyre såkalt high end produkter. Da er det bare prisen, innpakningen og mytene igjen.
    Men det er jo pris, innpakning og myter som bestemmer om en vare er high end.

    Overskriften skulle vært endret til enten low end eller high fidelity.
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Anonym skrev:
    Rhesus skrev:
    High end handler om estetikk og pris, lite om reell prestanda. Jeg ser ingen grunn til at ikke billige produkter kan ha minst like god prestanda som dyre såkalt high end produkter. Da er det bare prisen, innpakningen og mytene igjen.
    Men det er jo pris, innpakning og myter som bestemmer om en vare er high end.

    Overskriften skulle vært endret til enten low end eller high fidelity.
    Dette er jo det reneste sprøyt. Tror man high- end handler om innpakning, pris og myter, kan man umulig ha hørt et virkelig high-end-produkt. Så enkelt er det.
     

    Rhesus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2006
    Innlegg
    2.466
    Antall liker
    11
    impulse skrev:
    Anonym skrev:
    Rhesus skrev:
    High end handler om estetikk og pris, lite om reell prestanda. Jeg ser ingen grunn til at ikke billige produkter kan ha minst like god prestanda som dyre såkalt high end produkter. Da er det bare prisen, innpakningen og mytene igjen.
    Men det er jo pris, innpakning og myter som bestemmer om en vare er high end.

    Overskriften skulle vært endret til enten low end eller high fidelity.
    Dette er jo det reneste sprøyt. Tror man high- end handler om innpakning, pris og myter, kan man umulig ha hørt et virkelig high-end-produkt. Så enkelt er det.
    Hva er et high end produkt da, i dine øyne?
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.403
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    impulse skrev:
    Anonym skrev:
    Rhesus skrev:
    High end handler om estetikk og pris, lite om reell prestanda. Jeg ser ingen grunn til at ikke billige produkter kan ha minst like god prestanda som dyre såkalt high end produkter. Da er det bare prisen, innpakningen og mytene igjen.
    Men det er jo pris, innpakning og myter som bestemmer om en vare er high end.

    Overskriften skulle vært endret til enten low end eller high fidelity.
    Dette er jo det reneste sprøyt. Tror man high- end handler om innpakning, pris og myter, kan man umulig ha hørt et virkelig high-end-produkt. Så enkelt er det.
    Her er det en begrepsforvirring ute og går.
    High end betyr "upmarket", det er ikke nødvendigvis noen sammenheng mellom pris og ytelse.

    Hva med å bruke ord som hifi eller high fidelity istedenfor?
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Er ikke det åpenbart? For det første bruker jeg ikke først og fremst øynene når jeg bedømmer om et produkt fortjener den betegnelsen, men ørene. Et high-end produkt har, som betegnelsen vel indikerer, ytelse som nærmest flytter grenser. Jeg kan komme med noen eksempler. Hovland HP 100, Audio Note Meishu, Marten Coltrane, Linn LP12 SE.
    At det har gått fullstendig inflasjon i betegnelsen, er en ting, men å hevde at det bare dreier seg om markesdsføring, kosmetikk og prissetting er rent sludder.
     

    Bjørn ("Orso")

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Innlegg
    11.296
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Må vi diskutere begrepet high-end? Godt mulig jeg har brukt ordet feil ifølge en ordbok, men alle forstår vel hva jeg mener i denne sammenhengen.
     

    Karma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.05.2009
    Innlegg
    2.036
    Antall liker
    160
    impulse skrev:
    Er ikke det åpenbart? For det første bruker jeg ikke først og fremst øynene når jeg bedømmer om et produkt fortjener den betegnelsen, men ørene. Et high-end produkt har, som betegnelsen vel indikerer, ytelse som nærmest flytter grenser. Jeg kan komme med noen eksempler. Hovland HP 100, Audio Note Meishu, Marten Coltrane, Linn LP12 SE.
    At det har gått fullstendig inflasjon i betegnelsen, er en ting, men å hevde at det bare dreier seg om markesdsføring, kosmetikk og prissetting er rent sludder.
    Enig.

    Dessuten ser jeg ikke poenget med å kverulere over trådens tittel, så lenge de fleste vel forstår trådstarters intensjon og egen mening med begrepene.
     

    slowmotion

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2009
    Innlegg
    6.404
    Antall liker
    3.193
    orso skrev:
    ICEpower er veldig avslørende. Passer f.eks ikke til anlegg som har behov for avrulling, utsikkende og varm mellomtone, oppblåst bassforvrenging osv.
    Naken og nøytral elektronikk kan være skremmende i mange anlegg. Plutselig kommer alle svakhetene fram....
    Det var vel omtrent samme argumentet som ble brukt da CD mediet var i sin barndom,
    når vi vinylfantestene klaget over kald og steril lyd på CD?





    Uansett kan jeg godt tenke meg å prøve klasse D til subwooferbruk.

    ;)
     

    Bjørn ("Orso")

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Innlegg
    11.296
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Karma skrev:
    Man har uansett en laaang vei å gå, før man trenger å bekymre seg for de små forskjeller som eventuelt skiller teknologier i forsterkere.
    Månedens innlegg! Godt sagt. Klok mann du.

    Hvem har forresten lyttet til Adam med ICEpower? Jeg har ikke, enda.
     

    Geir_O

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.03.2002
    Innlegg
    716
    Antall liker
    19
    impulse skrev:
    Er ikke det åpenbart? For det første bruker jeg ikke først og fremst øynene når jeg bedømmer om et produkt fortjener den betegnelsen, men ørene. Et high-end produkt har, som betegnelsen vel indikerer, ytelse som nærmest flytter grenser. Jeg kan komme med noen eksempler. Hovland HP 100, Audio Note Meishu, Marten Coltrane, Linn LP12 SE.
    At det har gått fullstendig inflasjon i betegnelsen, er en ting, men å hevde at det bare dreier seg om markesdsføring, kosmetikk og prissetting er rent sludder.
    Det er etter min mening ikke stuerent å være uenig i dette. Det er dette sentralen handler om. Hvordan nærme seg den høyeste ende av dagens lydanlegg, gjerne for en billigst mulig penge. Det sier seg selv at produkter som kan hevdes å tilhøre "den høye ende" blir i et bitte lite mindretall. Om du mener de fleste produkter er like gode, lurer jeg på hva som er poenget med å være her.

    Mvh Geir
     

    el_mariachi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    5.636
    Antall liker
    394
    Anonym skrev:
    Blant rene forsterkere finnes det flere som har bedre spesifikasjoner/målinger.
    Ja, men hvorfor legge vekt på målinger og spesifikkasjoner når det gjelder B&O ICEpower?
    Hvis man viser til disse parameterene når det diskuteres rørforsterkere får man til svar att målinger ikke spiller noen rolle.
     

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    8.952
    Antall liker
    27.976
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    el_mariachi skrev:
    Ja, men hvorfor legge vekt på målinger og spesifikasjoner når det gjelder B&O ICEpower?
    Hvis man viser til disse parametrene når det diskuteres rørforsterkere, får man til svar att målinger ikke spiller noen rolle.
    ;D ;D ;D
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.694
    Antall liker
    21.543
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Siden vi refererer.

    I Stereophile October 2009, Recommended Components, Two Channel Power Amplifiers, A (Solid State):

    Bel Canto Ref1000 Mk.II monoblock, $6000/par
     

    Rhesus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2006
    Innlegg
    2.466
    Antall liker
    11
    Min påstand er at ICE ikke er high end før prisen er high end. En komponent kan være så banebrytende den bare vil, high end sosieteten vil ikke ta den seriøst om den koster 1995,- hos Lefdahl.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn