Dyr, jakt, våpen og fiske Vi har fått katt!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Steinar_Lund

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Innlegg
    7.813
    Antall liker
    2.736
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3
    En 3 måneder gammel hannkattunge som foreløpig ikke lyder navnet Turbo. Han, og fire søsken samt kattemor, ble innlevert til et dyrehospital i Bærum for noen uker siden, og dagen etter at kona - Catwoman - og jeg ble enige om at vi ønsket oss katt, leste hun på Facebook om disse kattene, og så tok vi kontakt.
    Vi skulle reise på ferie, men takket være en velvillig innstilling fra daglig leder på dyrehospitalen, fikk vi lagt av dyret til vi var tilbake.

    Vi har hatt ham i tre dager. Han er fortsatt ganske sky (vi lurte på å døpe ham om til Skybert), men vi kommer litt nærmere hverandre for hver dag som går. Han har funnet sitt fristed - under sofaen.
    Han skal få bestemme tempoet - vi ønsker ikke å mase på ham.

    Foreløpig synes han å være fornøyd med å sove, spise og drite. Akkurat som OL-mesteren i roing, Olaf Tufte :)

    Men når han er i lekemodus, gir han høylytt beskjed.

    Dette er gøy!
     

    niha

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.035
    Antall liker
    406
    Torget vurderinger
    7
    Gratulere! Herlig med dyr. Har selv hund og sønnen min har katt, Britisk korthår. Viktig å la ham få tid til å bli vant med oss mennesker. Dere har nok mange år med kos og hygge foran dere. Lykke til med det nye familiemedlemmet.
     

    Steinar_Lund

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Innlegg
    7.813
    Antall liker
    2.736
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3
    Gratulere! Herlig med dyr. Har selv hund og sønnen min har katt, Britisk korthår. Viktig å la ham få tid til å bli vant med oss mennesker. Dere har nok mange år med kos og hygge foran dere. Lykke til med det nye familiemedlemmet.
    Takker. Ja vi gleder oss til han blir ordentlig husvarm. Dvs, husvarm er han vel allerede, iallfall om natten. Sist natt hadde han klart å røske ut en del bøker fra nest nederste hylle i bokseksjonen. En litterær katt, kanskje?
     

    Norlenning

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.03.2007
    Innlegg
    2.452
    Antall liker
    458
    Torget vurderinger
    2
    WP_20140530_001.jpg

    Her er våres gutt; Sofus som ble henta hos dyrebeskyttelsen,han va også sky og gjemte sæ under sofan,det tok 3-4dager,nu e han sjefen i huset.mat stjel han når muligheten byr sæ og rampestreker e det ofte,mye artig med katt:D Lykke til..

    mvh Filip
     

    bjarnetv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Innlegg
    3.794
    Antall liker
    5.351
    Sted
    oslo
    katt er kjekt.
    et bra tips til katteleke er å rulle sammen en liten kule av sølvpapir.
    vår katt synes i alle fall det var dobbelt så gøy som alle andre lekene til sammen.

    katter er noble dyr som utstråler eleganse og verdighet selv når de sover... 8):rolleyes:
    IMG_0052.jpg
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.588
    Antall liker
    27.757
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Gratulerer med nytt husdyr.
    Gi ham tid til å akklimatisere seg. Vanligvis går det noen uker før han er helt husvarm. "Fonsen" tilbrakte 2 uker bak skittentøykurven og de følgende to ukene på toppen av avtrekket på kjøkkenet før han fant seg tilrette på sofaen.

    P1000221.jpg
    La ham bo ihvertfall en måned innomhus før du slipper ham ut, han må få tømret inn at det er dere han bor hos nå. Katter har et ufortjent godt rykte når det gjelder stedsans.
    Kastrasjon av hannkatt er en glimrende ide.
    Regner med at han har fått ormekur. Det anbefales å gi ham to ormekurer til frem mot 6- måneders alderen.
    mvh dyrlegen
     

    Steinar_Lund

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Innlegg
    7.813
    Antall liker
    2.736
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3
    Han har fått ormekur, ja. Og vi har bestilt time for en ny den 23. september. Og så blir det vel en til i løpet av høsten. Før han skal gjeldes, arme krek.
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.588
    Antall liker
    27.757
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Han har fått ormekur, ja. Og vi har bestilt time for en ny den 23. september. Og så blir det vel en til i løpet av høsten. Før han skal gjeldes, arme krek.
    Arm og arm.......

    Statistisk sett er ukastrerte hannkatter over 2 år sterkt overrepresentert på FIV (Katte-AIDS) - statistikken. De har også en deprimerende hang til å gå seg vill, bli overkjørt, og i tillegg en tendens til å få en rekke interessante og ofte uhelbredelige virussykdommer.

    En kastrert katt vil som regel holde seg rundt husveggene og slåss mye mindre, med dertil hørende mindre risiko for det jeg nevnte over. I min bok er kastrasjon en livsforlengende behandling.

    Ulemper? Tja, kastrerte hannkatter får oftere urinstein enn ukastrerte, og de legger lettere på seg. Begge deler kan forebygges via foret.

    mvh
     
    Sist redigert:

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.837
    Antall liker
    16.071
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Han har fått ormekur, ja. Og vi har bestilt time for en ny den 23. september. Og så blir det vel en til i løpet av høsten. Før han skal gjeldes, arme krek.
    Arm og arm.......

    Statistisk sett er ukastrerte hannkatter over 2 år sterkt overrepresentert på FIV (Katte-AIDS) - statistikken. De har også en deprimerende hang til å gå seg vill, bli overkjørt, og i tillegg en tendens til å få en rekke interessante og ofte uhelbredelige virussykdommer.

    En kastrert katt vil som regel holde seg rundt husveggene og slåss mye mindre, med dertil hørende mindre risiko for det jeg nevnte over. I min bok er kastrasjon en livsforlengende behandling.

    Ulemper? Tja, kastrerte hannkatter får oftere urinstein enn ukastrerte, og de legger lettere på seg. Begge deler kan forebygges via foret.

    mvh

    Vi har også fått oss en katt. Det tok vel ca. en uke før den fant seg skikkelig til rette. Og nå etter fire uker er den blitt en skikkelig kjælegris :)

    Den er vel 15-16 uker gammel, så det er ikke lenge før ballene ryker.
    Er det en bestemt type for eller tilsettning du kan anbefale for å unngå urinstein ?
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.588
    Antall liker
    27.757
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Han har fått ormekur, ja. Og vi har bestilt time for en ny den 23. september. Og så blir det vel en til i løpet av høsten. Før han skal gjeldes, arme krek.
    Arm og arm.......

    Statistisk sett er ukastrerte hannkatter over 2 år sterkt overrepresentert på FIV (Katte-AIDS) - statistikken. De har også en deprimerende hang til å gå seg vill, bli overkjørt, og i tillegg en tendens til å få en rekke interessante og ofte uhelbredelige virussykdommer.

    En kastrert katt vil som regel holde seg rundt husveggene og slåss mye mindre, med dertil hørende mindre risiko for det jeg nevnte over. I min bok er kastrasjon en livsforlengende behandling.

    Ulemper? Tja, kastrerte hannkatter får oftere urinstein enn ukastrerte, og de legger lettere på seg. Begge deler kan forebygges via foret.

    mvh

    Vi har også fått oss en katt. Det tok vel ca. en uke før den fant seg skikkelig til rette. Og nå etter fire uker er den blitt en skikkelig kjælegris :)

    Den er vel 15-16 uker gammel, så det er ikke lenge før ballene ryker.
    Er det en bestemt type for eller tilsettning du kan anbefale for å unngå urinstein ?
    Hei,
    Det finnes for for unge, kastrerte katter, det finnes for for voksne kastrerte katter, det finnes for for eldre kasterte katter og det finnes for for overvektige kastrerte katter.

    Spør dyrlegen din når du får den kastrert.

    Nå du først får den bedøvet for kastrasjon, kan det lønne seg å få implantert en ID-chip og evt. øretatovere den samtidig.

    mvh
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.837
    Antall liker
    16.071
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Han har fått ormekur, ja. Og vi har bestilt time for en ny den 23. september. Og så blir det vel en til i løpet av høsten. Før han skal gjeldes, arme krek.
    Arm og arm.......

    Statistisk sett er ukastrerte hannkatter over 2 år sterkt overrepresentert på FIV (Katte-AIDS) - statistikken. De har også en deprimerende hang til å gå seg vill, bli overkjørt, og i tillegg en tendens til å få en rekke interessante og ofte uhelbredelige virussykdommer.

    En kastrert katt vil som regel holde seg rundt husveggene og slåss mye mindre, med dertil hørende mindre risiko for det jeg nevnte over. I min bok er kastrasjon en livsforlengende behandling.

    Ulemper? Tja, kastrerte hannkatter får oftere urinstein enn ukastrerte, og de legger lettere på seg. Begge deler kan forebygges via foret.

    mvh

    Vi har også fått oss en katt. Det tok vel ca. en uke før den fant seg skikkelig til rette. Og nå etter fire uker er den blitt en skikkelig kjælegris :)

    Den er vel 15-16 uker gammel, så det er ikke lenge før ballene ryker.
    Er det en bestemt type for eller tilsettning du kan anbefale for å unngå urinstein ?
    Hei,
    Det finnes for for unge, kastrerte katter, det finnes for for voksne kastrerte katter, det finnes for for eldre kasterte katter og det finnes for for overvektige kastrerte katter.

    Spør dyrlegen din når du får den kastrert.

    Nå du først får den bedøvet for kastrasjon, kan det lønne seg å få implantert en ID-chip og evt. øretatovere den samtidig.

    mvh
    Takk for svar. Vi fikk katten gjennom dyrebeskyttelse, så den har allerede fått chip.
     

    oct

    Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Innlegg
    12.260
    Antall liker
    8.269
    Sted
    Oslo
    Har ikke katt selv, men naboen har. De har forsikret kjæledyret. Aner ikke hva forsikringen dekker/ikke dekker. tkr vet sikkert mer om dette.


    mvh
     

    oyvjorge

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2002
    Innlegg
    2.810
    Antall liker
    566
    Sted
    Akershus,Vestby
    Torget vurderinger
    13
    Katt er kult! Men vær litt ops på at de liker og leke med ting. Som feks løse ledninger ala laderkabler som fort blir tygd på. Snakker av BITTER erfarung. Og det koster fort skjorta når det er noe på gang og den dyre legen skal undersøke kreket.
     

    boheinrich

    Medlem
    Ble medlem
    03.01.2013
    Innlegg
    19
    Antall liker
    6
    Sted
    Viborg Danmark
    Torget vurderinger
    24
    vi har også kat sød og venlig ,men pas på dørkarme og frontstof på højtaleren da dyret let kan komme til at hvæsse klør på disse ting og det er jo lidt træls at den kommer til at ødelægge ting ,vores Blanka som den hedder vil ikke have at man klør den på ryggen så bider den nemlig ,men held og lykke med dyret
     

    Steinar_Lund

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Innlegg
    7.813
    Antall liker
    2.736
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3
    Han har fått ormekur, ja. Og vi har bestilt time for en ny den 23. september. Og så blir det vel en til i løpet av høsten. Før han skal gjeldes, arme krek.
    Arm og arm.......

    Statistisk sett er ukastrerte hannkatter over 2 år sterkt overrepresentert på FIV (Katte-AIDS) - statistikken. De har også en deprimerende hang til å gå seg vill, bli overkjørt, og i tillegg en tendens til å få en rekke interessante og ofte uhelbredelige virussykdommer.

    En kastrert katt vil som regel holde seg rundt husveggene og slåss mye mindre, med dertil hørende mindre risiko for det jeg nevnte over. I min bok er kastrasjon en livsforlengende behandling.

    Ulemper? Tja, kastrerte hannkatter får oftere urinstein enn ukastrerte, og de legger lettere på seg. Begge deler kan forebygges via foret.

    mvh
    Hehe. Ja jeg er klar over fordelene med kastrasjon - for katter. Jeg må visst slutte å tenke som et menneske. ;)
     

    niels

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.10.2002
    Innlegg
    3.955
    Antall liker
    1.293
    Sted
    Nadadouro, Portugal
    Vi har alltid fått våre katter fra Kattenes Hus eller liknende, da vet personalet der karakteren og personligheten til katten, og man kjøper ikke katten i sekken. Desuten fortjener disse katte også et godt hjem etter trøblete år.
    Den vi har nå kommer egentlig fra Danmark, han har tatovering i øret, men hvordan han havnet i Norge vet vi ikke, ikke vet vi hvor gammel han er heller.
    Har bodde på asylet i over to år, han liker ikke andre katte og vil bare gjerne være alene sammen med oss. På asylet holdt han seg inne i hans lille boks nesten hele tiden, kom bare ut av den for å spise.
    Han liker å kjøre bil og det er jo fint.
    Vi ordnet med pass til han og han har akkurat vært med oss på ferie i Spania i to uker, han går aldrig lenger bort enn vi fortsatt kan se han, og han kommer når vi kalder på han, han er helt fantastisk. Når han vil ut går han selv ned trappen fra 2. etage, ut døren, og ca. 20 minutter senere står han ved døren nede og ser opp mot vårt stuevindu, da vil han gjerne inn igjen.
    Her slapper han av på trappen i Spania.
     

    Vedlegg

    Torja

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.03.2008
    Innlegg
    2.336
    Antall liker
    974
    vi har også kat sød og venlig ,men pas på dørkarme og frontstof på højtaleren da dyret let kan komme til at hvæsse klør på disse ting og det er jo lidt træls at den kommer til at ødelægge ting ,vores Blanka som den hedder vil ikke have at man klør den på ryggen så bider den nemlig ,men held og lykke med dyret
    Prøv å fjern fronstoffet på høyttalerne. Ofte ser det jo gjerne tøffere også uten..
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.138
    Antall liker
    9.457
    DSC00110.jpg

    Denne frøkenen fant vi i kjelleren sammen med noen søsken da de var ca. 3. mnd. gamle. De var ganske ville, for å si det mildt. Søsknene ble omplassert men denne fikk ungene i huset grått seg til å beholde. Hun var hvit med blå øyne og det betyr at hun var stokk, stein døv.
    Hun flyttet inn hos oss og holdt på å drive sin biologiske far fra vettet. Skikkelig tøffing var hun, trivdes best ute. Etter ca. 9 mnd. ble hun sterilisert samtidig som faren mistet nøttene. Da hun var 1,5 år forsvant hun. Etter ytterlige 4 år kom hun faktisk hit på besøk en ukes tid så det tyder på at hun har funnet seg ett nytt hjem.

    DSCN0865-1.jpg

    Faren er nå en eldre herremann på 11-12 år og inntar som oftest denne posituren (i min stol!!!)
     

    Slabbedask

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    3.077
    Antall liker
    34
    Har ikke katt selv, men naboen har. De har forsikret kjæledyret. Aner ikke hva forsikringen dekker/ikke dekker. tkr vet sikkert mer om dette.


    mvh
    Vi har Agria Dyreforsikring på vår katt og denne dekker bl.a veterinærregninger med inntil 50.000 ved sykdom/skade. Koster ca. en tusenlapp i året.
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.588
    Antall liker
    27.757
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Har ikke katt selv, men naboen har. De har forsikret kjæledyret. Aner ikke hva forsikringen dekker/ikke dekker. tkr vet sikkert mer om dette.


    mvh
    Det finnes en rekke alternativer. Agria er en ren dyreforsikring, og de er som regel kurante med oppgjør. En må likevel ta høyde for at en må betale en egenandel, vanligvis 10% av behandlingskostnadene.

    De aller fleste forsikringsselskapene har en eller annen form for dyreforsikring. Det er litt vanskelig å svare på hvilken forsikrng som er den beste, fordi egenandel og hva som dekkes kan variere fra selskap til selskap.

    Uansett, det viktigste er IMO å sørge for å ha forsikring. Nutildags er det svært mye som kan fikses på, men det kan koste heftig mye penger. En alvorlig skade eller sykdom kan fort bli en dyr affære, ikke minst i helgene. 30 000.- er et tall som man ikke så sjeldent ser. Det kan fort ryke et feriebudsjett eller et nytt kjøkken på slikt.

    mvh
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.287
    Antall liker
    11.094
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    ...............
    Hehe. Ja jeg er klar over fordelene med kastrasjon - for katter. Jeg må visst slutte å tenke som et menneske. ;)
    Kremt. Nå skal ikke jeg gi deg allskens detaljer, men ekte mannfolk i våre dager er ikke redd for en liten skalpell i ny og ne. Vinn-vinn, syns jeg å huske :cool:

    Forøvrig er jeg allergisk mot katter, men liker dem veldig godt.
    Vi har derfor ikke katt, men vi har stor hage, og de fleste naboene har katt. Det kryr, stort sett til stor glede for oss.
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.588
    Antall liker
    27.757
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    ...............
    Hehe. Ja jeg er klar over fordelene med kastrasjon - for katter. Jeg må visst slutte å tenke som et menneske. ;)
    Kremt. Nå skal ikke jeg gi deg allskens detaljer, men ekte mannfolk i våre dager er ikke redd for en liten skalpell i ny og ne. Vinn-vinn, syns jeg å huske :cool:
    Eeehhh.....

    Som det heter, er det forskjell på å barbere seg og å kappe av seg hodet.

    Uten å gå i detaljer så er det samme type forskjell mellom å sterilisere seg og kastrere seg. :cool:

    mvh
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.403
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    Har ikke katt selv, men naboen har. De har forsikret kjæledyret. Aner ikke hva forsikringen dekker/ikke dekker. tkr vet sikkert mer om dette.


    mvh
    Uansett, det viktigste er IMO å sørge for å ha forsikring. Nutildags er det svært mye som kan fikses på, men det kan koste heftig mye penger. En alvorlig skade eller sykdom kan fort bli en dyr affære, ikke minst i helgene. 30 000.- er et tall som man ikke så sjeldent ser. Det kan fort ryke et feriebudsjett eller et nytt kjøkken på slikt.

    mvh
    Vil det ikke over tid bli rimeligere å være selvassurandør? Vi har Agria på bikkja og det blir bare dyrere for hvert år, jeg ønsker å si opp men dama er ikke like ivrig så vi endte opp med å redusere dekningen som et kompromiss.
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.588
    Antall liker
    27.757
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Har ikke katt selv, men naboen har. De har forsikret kjæledyret. Aner ikke hva forsikringen dekker/ikke dekker. tkr vet sikkert mer om dette.


    mvh
    Uansett, det viktigste er IMO å sørge for å ha forsikring. Nutildags er det svært mye som kan fikses på, men det kan koste heftig mye penger. En alvorlig skade eller sykdom kan fort bli en dyr affære, ikke minst i helgene. 30 000.- er et tall som man ikke så sjeldent ser. Det kan fort ryke et feriebudsjett eller et nytt kjøkken på slikt.

    mvh
    Vil det ikke over tid bli rimeligere å være selvassurandør? Vi har Agria på bikkja og det blir bare dyrere for hvert år, jeg ønsker å si opp men dama er ikke like ivrig så vi endte opp med å redusere dekningen som et kompromiss.
    Jeg er ikke aktuar, så det kan jeg ikke svare på. Det jeg vet er at det er som mange sliter med å hoste opp et stort beløp (10-30KKr) sånn helt uten videre når uløkka er der.

    Et keisersnitt på en tispe på kveld/helg kan alene fort bikke 15 KKr. Eller en magedreining. Eller en påkjørsel, bare for å ta noen eksempler

    mvh
     
    Sist redigert:

    Steinar_Lund

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Innlegg
    7.813
    Antall liker
    2.736
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3
    ...............
    Hehe. Ja jeg er klar over fordelene med kastrasjon - for katter. Jeg må visst slutte å tenke som et menneske. ;)
    Kremt. Nå skal ikke jeg gi deg allskens detaljer, men ekte mannfolk i våre dager er ikke redd for en liten skalpell i ny og ne. Vinn-vinn, syns jeg å huske :cool:

    Forøvrig er jeg allergisk mot katter, men liker dem veldig godt.
    Vi har derfor ikke katt, men vi har stor hage, og de fleste naboene har katt. Det kryr, stort sett til stor glede for oss.
    I ny og ne? Har du en sånn som må klippes med jevne mellomrom? Akkurat som katteklør?

    Mens vi er inne på de nedre regioner; Turbo har fått mus! En slik som dufter som jeg-vet-ikke-hva. Men i følge veterinæren elsker kattene den.
    Kona kaller den En Forargelsens Mus pga lukta.

    Forøvrig er jeg glad for at Turbo ikke tramper.
     

    oyvjorge

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2002
    Innlegg
    2.810
    Antall liker
    566
    Sted
    Akershus,Vestby
    Torget vurderinger
    13
    Hva koster en sprøyte, når det blir så alvorlig? Før i tiden, når jeg var ung, kremt...... Da var alt så meget bedre. Hvis katta eller bikja ble så syke at det krevdes så store inngrep, gikk vi en tur bak låven......
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.588
    Antall liker
    27.757
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Hva koster en sprøyte, når det blir så alvorlig? Før i tiden, når jeg var ung, kremt...... Da var alt så meget bedre. Hvis katta eller bikja ble så syke at det krevdes så store inngrep, gikk vi en tur bak låven......
    Det spørs hva slags sprøyte du tenker på.....

    Hvis det er en avliving du mener, må du nok ha gjort deg opp tanker om hva som skal skje med dyret etterpå. Med mindre eier ønsker å ta med seg avlivede dyret hjem og begrave det, vil alle dyr bli kremert. Det må i så fall eier også betale for.
    Mvh
     

    Odd J

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.07.2007
    Innlegg
    3.823
    Antall liker
    2.810
    Torget vurderinger
    1
    Det er litt forskjeller her. På bygda er det ikke marked for de til dels mye høyere klinikkprisene i byer/tettsteder. Avliving blir medisin pluss et par hundrelapper. Litt ekstra om jeg skal grave ned og ikke eieren. Kremering har ingen hørt om.
    :)
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.403
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    Hva koster en sprøyte, når det blir så alvorlig? Før i tiden, når jeg var ung, kremt...... Da var alt så meget bedre. Hvis katta eller bikja ble så syke at det krevdes så store inngrep, gikk vi en tur bak låven......
    Fir de fkeste er kjæledyret et fullverdig familiemedlem...
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.588
    Antall liker
    27.757
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Det er litt forskjeller her. På bygda er det ikke marked for de til dels mye høyere klinikkprisene i byer/tettsteder. Avliving blir medisin pluss et par hundrelapper. Litt ekstra om jeg skal grave ned og ikke eieren. Kremering har ingen hørt om.
    :)
    Du verden, en kollega! :)

    Her i Bergenstraktene hadde det ikke vært praktisk mulig å grave dem ned. Ihvertfall ikke hjemme i tkr Towers. Naboene hadde stått klare med tjære, fjør og fakler. Full lynsjestemning m.a.o. Det er vel planer på beddingen for en egen kjæledyrkirkegård, men det blir neppe noe billigere alternativ for eieren.

    mvh
     

    oyvjorge

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2002
    Innlegg
    2.810
    Antall liker
    566
    Sted
    Akershus,Vestby
    Torget vurderinger
    13
    Vi gravde gamlekatten ned i hagen. Et par år etter flyttet vi 200m for å få litt mer plass. Den tidligere nabojenta vår observerte en dag at de nye naboene arbeidet i hagen og en dag fant de liket. Vi gravde den ned på ca en meter, det skulle visst holde.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn