...vi drikker som svamper.

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.157
Torget vurderinger
1
Yap, det er plommebrennevin.

palmaris

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.11.2002
Antall liker
1.925
Torget vurderinger
1
Tenkjer eg tek meg eit glas før eg går til sengs.

jowil

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.07.2006
Antall liker
9
Sljivovitsj er rakjia laga av plommer....
Virkelig? Det hørtes bra ut. Er dette brennevin, eller er det et slags likørskvip? Må jeg til Bosnia for å smake?

palmaris

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.11.2002
Antall liker
1.925
Torget vurderinger
1
Dette er brennevin ja. Du kan få kjøpt på polet, men det er ussel vare. Skal du ha godsaker er det heimelaga som teller.

jowil

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.07.2006
Antall liker
9
Javel. Jeg brukte å lage en mean rogne"likør" tidligere. Må vel bli en lignende fremgangsmåte. Dele opp plommer i passende biter og sette på sprit en periode. Alt skal prøves. En tanke sukker også kanskje. Hvis ikke plommen inneholder nok. Rognen trenger i alle fall sukker, men den er da slett ikke søt. Det skal jeg jammen prøve.

noruego

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2003
Antall liker
8.999
Dette er brennevin ja. Du kan få kjøpt på polet, men det er ussel vare. Skal du ha godsaker er det heimelaga som teller.
Vel, at slivoen er hjemmelaget er nok ingen kvalitetsgaranti på Balkan heller. Har ved noen tilfeller fått servert typen som føles som om håret på brystet begynner å gro på innsiden...

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
Vel, at slivoen er hjemmelaget er nok ingen kvalitetsgaranti på Balkan heller. Har ved noen tilfeller fått servert typen som føles som om håret på brystet begynner å gro på innsiden...
Så lenge synet er inntakt etterpå, er det vel greit. ;)

Skål forresten! Et glass formiddagsvin, mens man forbereder dagens lammesteik er absolutt ikke å forakte. Føler meg litt kontinental nå.
Om noen timer braker det løs med god mat og drikke, med påfølgende spilling av singler ut i de sene nattetimer. Den bedre halvdel er borte, så her gjør man hva man vil. ;D ;D ;D

palmaris

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.11.2002
Antall liker
1.925
Torget vurderinger
1
Det har du jo rett i,eg drikk stort sett berre den som svigerfar min lager.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.802
Torget vurderinger
0
Javel. Jeg brukte å lage en mean rogne"likør" tidligere. Må vel bli en lignende fremgangsmåte. Dele opp plommer i passende biter og sette på sprit en periode. Alt skal prøves. En tanke sukker også kanskje. Hvis ikke plommen inneholder nok. Rognen trenger i alle fall sukker, men den er da slett ikke søt. Det skal jeg jammen prøve.

Fikk en oppskrift på rognebærlikør fra min finske kollrega:

1 rognebær
1 sukkerbit
2 liter hjemmebrent

Alt helles i et 2 liter Norgesglass ristes i 10 sek og står i 30 minutter. Da er det klart til å drikkes.

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Antall liker
33.690
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
Østerrikerne har sin egen variant : Vogelbeerschnapps. Den er brygget på rognebær og sukker, og originalversjonen holder rundt 80%. Å drikke den er garantert det siste du husker den kvelden.
mvh

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Päive. Onko sinä olet?
Tyttö sinä olet tähti -elokuvan kritiikkejä oli tavanomaista hauskempaa lukea. Ihan kaikki lukemani kriitikot eivät hymisseet samassa kuorossa, ja nekin jotka hymisivät, taisivat ymmärtää jotain siitä mitä itse kirjoittivat. ;D ;D ;D ;D 8)

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.157
Torget vurderinger
1
Torpa kiini, kun kuhut minulle.

jowil

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.07.2006
Antall liker
9
Ärpai räite korva reheitteskorpa oive tullarutti.

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.157
Torget vurderinger
1
Työhön. Sinä juon hän juo ahkera.

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.157
Torget vurderinger
1
Uansett, folkk er på after-ski forhåpentligvis i dette været...

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
Å faen! Plutselig begynte det å "kile" litt i nyrene. Ikke bra.

jowil

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.07.2006
Antall liker
9
S'malt og bjørnunge idag. Men ikke som en svamp. Tja. Enda. Tomorrow the green grass.

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.157
Torget vurderinger
1
S'malt og bjørnunge idag. Men ikke som en svamp. Tja. Enda. Tomorrow the green grass.
Jeg var kanksje litt tøff i kjeften her om dagen. Det var absolutt ikke meningen å fornærme deg med de finske frasene. Håper du ikke tok deg nær av det.

Mvh. Kahru

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
natta er fortsatt ung. Etter at urtene tok knekken på de værste smertene, rocker jo det her videre. Ramones samlede verker, de siste timene. Litt Keith Richards drikke nå , halvlitersglass med is og whiskey. Dog snorter jeg ikke min egen far, så er han heldigvis ikke på den andre siden heller da.... :-X
8) 8) 8)

jowil

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.07.2006
Antall liker
9
Jeg var kanksje litt tøff i kjeften her om dagen. Det var absolutt ikke meningen å fornærme deg med de finske frasene. Håper du ikke tok deg nær av det.

Mvh. Kahru
Nei, kjære deg. Det er vel snarere jeg som skal beklage min liksom-finsk. Om du hadde stått på trappa mi og skreket finske fraser opp i ansiktet mitt, hadde jeg ikke blitt fornærmet. :D

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.157
Torget vurderinger
1
Ja jeg sleit med å tolke de setningene der og måtte ta i bruk "assosiasjonsevnen" -og begynte å tenke på den finske disko-snutten jeg la ut her.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.802
Torget vurderinger
0
Hyvää päivä.

Hvilken film, hvilken skuespillerinne ??

bber

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2005
Antall liker
20
2 glass vin til nattmaten må da være greit. Ingen fylla.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.802
Torget vurderinger
0
Nei, kjære deg. Det er vel snarere jeg som skal beklage min liksom-finsk. Om du hadde stått på trappa mi og skreket finske fraser opp i ansiktet mitt, hadde jeg ikke blitt fornærmet.  :D
Liksom finsk og liksom finsk, dårlig ortografi var det jo i allefall enkelte som demonstrerte !! ;D ;D

jowil

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.07.2006
Antall liker
9
Liksom finsk og liksom finsk, dårlig ortografi var det jo i allefall enkelte som demonstrerte !! ;D ;D
Håper ikke du antyder at vrøvlet mitt kunne tolkes som ord? Da blir jeg redd. ??? ??? ???

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.802
Torget vurderinger
0
Håper ikke du antyder at vrøvlet mitt kunne tolkes som ord? Da blir jeg redd.  ??? ??? ???

Vel, jo på et vis. Men ga det mening ?? ;D ;D ;D ;D

Topp Bunn