Politikk, religion og samfunn Vi drømte om Amerika....

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Dr_BASS

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Antall liker
    3.167
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Jeg er ironisk og det er ikke jeg som bagatelliserer lydtrykk, det er det eksperten som gjør.
    Men det var en gang i tiden jeg ikke brydde meg om støynivå, eller jeg synder fortsatt med dette og betaler prisen i form av høreapparat og tinnitus
    Men kjenner jeg er ferdig med denne diskusjonen også får eksperten konkludere hvis han vil.

PeriodeLytter

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Antall liker
    5.474
    Abby Martin forteller litt om hvordan pressefrihet er under press og hvor gærne israelske borgere på gaten faktisk er. 🤮🤯
    Hun avslutter med et viktig poeng: "There are no left ving Peter Thiel".

ch

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2007
    Antall liker
    1.848

otare

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Antall liker
    13.279
    Sted
    Trondheim
    Sakset fra Facebook, så ta det for hva det er:

"Jimmy Carter the 39th President of the United States explained the country's biggest mistake. He didn’t hate his country.he wanted what was best for it.

While China has spent decades laying tracks for the future, we’ve been digging graves in the past. They’ve built cities, schools, trains that move faster than thought. We’ve built military bases, debt, and an empire of rust.

China chose infrastructure. We chose interference. They built railways across continents. We bombed bridges across borders. They invested in AI, medicine, and education. We invested in overthrowing oil-rich governments, branding it freedom.

We spent $300 billion trying to bend the world to our will. They spent it making their own nation unshakable.

We don’t have high-speed trains. We don’t have roads that last. We don’t have universal healthcare, or education systems that top the charts. But we do have the most advanced weapons on Earth, pointed at every direction but inward.

If we’d used even a fraction of that money on ourselves, our cities would hum like circuits. Our schools would shine. Our hospitals would heal. Our people might feel something we haven’t felt in a long time—progress."

Krugman skrev for noen dager siden om hvordan USA ønsker å bli en "petronasjon", som Russland og de arabiske statene - en nasjon som lever av en ting: Å selge olje. Dette er imidlertid en periode som er i ferd med å ta slutt. Kina på den andre siden har satset på batteriteknologi og elektrisitet, noe som utvilsomt vil være fremtiden. Så USA graver seg ned i gamle forestillinger og ser ikke hvor verden er på vei.

Wayne Gretzky sa i sin tid: "I skate to where the puck is going to be, not where it has been." Det har tydeligvis ikke dagens USA skjønt.

4-string

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2011
    Antall liker
    18.156
    Sted
    Almost there
    Tja, USA kunne fint hatt råd til både infrastruktur, utdanning, helsevesen OG forsvar om det hadde vært vilje til å ha en fornuftig fordelingspolitikk. I stedet har
    man lykkes med å manipulere en hel nasjon til instinktivt reagere med "kommunisme!" ved det minste tilløp til slikt, og folk flest stemmer imot egne interesser.

I kjent stil så lykkes de skammelig rike med å ikke betale skatt, men de har lite betenkeligheter med å pøse ut penger på politisk påvirkning.

According to IPS analysis of Saez and Zucman data, as America’s richest .01 percent have accumulated more wealth, they have paid a smaller share of total U.S. taxes. In 2018, the tax share of the top .01 percent was close to what it was in 1953. By contrast, their share of the nation’s wealth nearly quadrupled during that period, rising from 2.5 percent to 9.6 percent.

America’s billionaires have increasingly used their exploding wealth to influence U.S. elections. According to Americans for Tax Fairness analysis, 100 billionaire families spent a staggering $2.6 billion, or 16.5 percent of total political contributions in 2024. In 2000, billionaire election spending came to just $18 million to influence the election, or 0.6 percent of total political contributions.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn