Politikk, religion og samfunn Vi drømte om Amerika....

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    22.698
    Antall liker
    15.843
    Torget vurderinger
    2
    Du skal ta i om du ønsker å bli kjent gal i USA, Trane. De hardbarka konservative er nå dypt misfornøyde med den nye Speaker of the House, Paul Ryan. Ryan var egentlig drømmekandidaten til oppgaven, men kviet seg for å si ja av frykt for at det ville ødelegge hans planer om å stille som presidentkandidat. (Han var Romneys visepresidentemne).

    Men nå har de konservative i partiet blitt forbannet fordi Ryan ikke har startet krig mot "the government" - og han beskyldes for å ha konvertert til Islam, pga at han ikke er råere mot muslimer og har anlagt skjegg.

    Now they’ve even turned on Paul Ryan: Social conservatives unleashed, and furious, betrayed right-wingers are out for blood - Salon.com
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.546
    Antall liker
    7.869
    Torget vurderinger
    0
    Det er jo en viss logikk i dette da.

    Hvorfor i all verden skal en som har en "License to carry" gå gjennom en metalldetektor?? Den vil jo hyle og skrike uansett!

    At metalldetektoren vi plinge VET man jo når man ser våpentillatelsen. Og i et slik samfunn ville jeg nok også være litt mer skeptisk til de som ikke har en "License to carry" enn til en som har. Tenker man seg litt om vil man forstå det................ :p

    Men "bottom line" er for å omskrive noe Asterix opprinnelig sa om engelskmennene: "Amerikanere, de er gale de!";)
     

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    22.698
    Antall liker
    15.843
    Torget vurderinger
    2
    Churchill sa man alltid kunne regne med at amerikanerne ville gjøre det som var best, etter at de hadde utforsket alle andre muligheter. Er vel der vi er nå.
     

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.172
    Antall liker
    6.869
    Torget vurderinger
    4
    Det er jo en viss logikk i dette da.

    Hvorfor i all verden skal en som har en "License to carry" gå gjennom en metalldetektor?? Den vil jo hyle og skrike uansett!

    At metalldetektoren vi plinge VET man jo når man ser våpentillatelsen. Og i et slik samfunn ville jeg nok også være litt mer skeptisk til de som ikke har en "License to carry" enn til en som har. Tenker man seg litt om vil man forstå det................ :p

    Men "bottom line" er for å omskrive noe Asterix opprinnelig sa om engelskmennene: "Amerikanere, de er gale de!";)
    Ja, de nye "open carry" lovene gjelder jo "only a small fraction of Texans — 925,000 men and women with active state-issued licenses to carry a concealed firearm" så det er klart at nesten en million våpengærninger med statlig bekreftelse på at de er "good guys" er ikkno å bry seg om. De har jo lisens som viser at de ikke vil finne på å lage en liten bombe eller noe annet spennende.
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.546
    Antall liker
    7.869
    Torget vurderinger
    0
    Det er jo en viss logikk i dette da.

    Hvorfor i all verden skal en som har en "License to carry" gå gjennom en metalldetektor?? Den vil jo hyle og skrike uansett!

    At metalldetektoren vi plinge VET man jo når man ser våpentillatelsen. Og i et slik samfunn ville jeg nok også være litt mer skeptisk til de som ikke har en "License to carry" enn til en som har. Tenker man seg litt om vil man forstå det................ :p

    Men "bottom line" er for å omskrive noe Asterix opprinnelig sa om engelskmennene: "Amerikanere, de er gale de!";)
    Ja, de nye "open carry" lovene gjelder jo "only a small fraction of Texans — 925,000 men and women with active state-issued licenses to carry a concealed firearm" så det er klart at nesten en million våpengærninger med statlig bekreftelse på at de er "good guys" er ikkno å bry seg om. De har jo lisens som viser at de ikke vil finne på å lage en liten bombe eller noe annet spennende.

    Nååå, ikke så fort i svingene her.

    For det første så "tok" du ikke poenget mitt!

    For det andre må vi ikke blande begrepene her. Det er en viss forskjell på "concealed carry" og "open carry". Har du lisens til "concealed carry" dvs. å "bære skjult" kan du helt lovlig ta med deg et ladd håndvåpen når du går på tur, på kino, i butikken eller kjører til jobb. Det eneste MEN i denne sammenhengen er at du må holde deg unna såkalte "no carry eller gun free zones". Skal du inn på en slik må du legge igjen gunnern i bilen. Den eneste restriksjonen er at du må ha våpenet i et hylster som gjør at det ikke synes at du bærer våpen. I praksis vil dette begrense deg til å ta med en revolver eller pistol. Har du derimot lisens til "open carry" kan du ta med deg et hvilket som helst våpen så lenge du har lov til å eie det. Dette betyr at du kan ta med deg en halvautomatisk Kalasnikov ( AK47) eller AR15 eller en elefantrifle i magnum-monster kaliber som en vanlig elgjeger ville beskrevet som lett artilleri eller om så en bazooka. Men du må bære våpenet synlig. Noen vil selvsagt mene det er upraktisk å bære våpenet synlig, du mister overraskelsen et skjult våpen kan gi deg. Fordelen med "open carry" er at dy får med deg utrolig mye mer ildkraft. Nå er vel termonukleære våpen ikke tillat for sivile, - selv ikke i Texas! men for all practical purposes kan man si at med "open carry" er situasjonen den at "the sky is the limit" når det kommer til ildkraft!

    Og så nå dette er fastslått kan vi se på mitt "poeng" i forrige innlegg. Jeg prøver igjen: Det har vel ingen hensikt å sende noen igjennom en metalldetektor når man VET med 100% sikkerhet at den slusen kommer til å tute og hyle! Mannen har jo en pistol på seg og maskinen er laget for å tute og hyle hvis noen prøver å ta med en pistol. Da er det mye enklere å bare slippe inn de bæretillatelse! For hva skal de da med seg kan skape så veldig mye mer problemer enn det de ha??
     

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.172
    Antall liker
    6.869
    Torget vurderinger
    4
    Det er jo en viss logikk i dette da.

    Hvorfor i all verden skal en som har en "License to carry" gå gjennom en metalldetektor?? Den vil jo hyle og skrike uansett!

    At metalldetektoren vi plinge VET man jo når man ser våpentillatelsen. Og i et slik samfunn ville jeg nok også være litt mer skeptisk til de som ikke har en "License to carry" enn til en som har. Tenker man seg litt om vil man forstå det................ :p

    Men "bottom line" er for å omskrive noe Asterix opprinnelig sa om engelskmennene: "Amerikanere, de er gale de!";)
    Ja, de nye "open carry" lovene gjelder jo "only a small fraction of Texans — 925,000 men and women with active state-issued licenses to carry a concealed firearm" så det er klart at nesten en million våpengærninger med statlig bekreftelse på at de er "good guys" er ikkno å bry seg om. De har jo lisens som viser at de ikke vil finne på å lage en liten bombe eller noe annet spennende.

    Nååå, ikke så fort i svingene her.

    For det første så "tok" du ikke poenget mitt!

    For det andre må vi ikke blande begrepene her. Det er en viss forskjell på "concealed carry" og "open carry". Har du lisens til "concealed carry" dvs. å "bære skjult" kan du helt lovlig ta med deg et ladd håndvåpen når du går på tur, på kino, i butikken eller kjører til jobb. Det eneste MEN i denne sammenhengen er at du må holde deg unna såkalte "no carry eller gun free zones". Skal du inn på en slik må du legge igjen gunnern i bilen. Den eneste restriksjonen er at du må ha våpenet i et hylster som gjør at det ikke synes at du bærer våpen. I praksis vil dette begrense deg til å ta med en revolver eller pistol. Har du derimot lisens til "open carry" kan du ta med deg et hvilket som helst våpen så lenge du har lov til å eie det. Dette betyr at du kan ta med deg en halvautomatisk Kalasnikov ( AK47) eller AR15 eller en elefantrifle i magnum-monster kaliber som en vanlig elgjeger ville beskrevet som lett artilleri eller om så en bazooka. Men du må bære våpenet synlig. Noen vil selvsagt mene det er upraktisk å bære våpenet synlig, du mister overraskelsen et skjult våpen kan gi deg. Fordelen med "open carry" er at dy får med deg utrolig mye mer ildkraft. Nå er vel termonukleære våpen ikke tillat for sivile, - selv ikke i Texas! men for all practical purposes kan man si at med "open carry" er situasjonen den at "the sky is the limit" når det kommer til ildkraft!

    Og så nå dette er fastslått kan vi se på mitt "poeng" i forrige innlegg. Jeg prøver igjen: Det har vel ingen hensikt å sende noen igjennom en metalldetektor når man VET med 100% sikkerhet at den slusen kommer til å tute og hyle! Mannen har jo en pistol på seg og maskinen er laget for å tute og hyle hvis noen prøver å ta med en pistol. Da er det mye enklere å bare slippe inn de bæretillatelse! For hva skal de da med seg kan skape så veldig mye mer problemer enn det de ha??
    Joda, jeg tok poenget dit. Ironien idet, og det virkelige poenget, er at samtidig som de har sikkerhetskontroller med metalldetektorer på skoler, sykehus, rådhus, rettsaler etc. i tilfelle en eller annen skulle ha med seg et våpen så er det nesten en million texanere som har lov til å bære våpen åpent i offentligheten fordi, som du så treffende beskriver det; ""the sky is the limit" når det kommer til ildkraft", og enda flere har lov til å bære det skjult.....og de innbiller seg at de har kontroll på at alle er "good guys".

    Jeg forstår poenget med adskilte sikkerhetskøer isolert sett. Det gir bare ingen mening før man har akseptert galskapen i at vanlige mennesker bærer våpen, skult og åpent, på offentlige steder i hverdagen.
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.546
    Antall liker
    7.869
    Torget vurderinger
    0
    Underholdende gjeng galninger okkuperer føderalt territorium i USA.

    hashtag vanillaisis på twitter har vært veldig morsom å følge.

    Hunter beskriver hva som foregår: Oregon 'standoff' roundup: The dumbest revolutionaries on the planet?
    IQ nivået til de involverte skal jeg ikke sin noe om. Jeg har vel sagt nok her inne om hva jeg tror om amerikaneres smartness! Å skjære alle over en kam er jo en gild sysselsetting her på HFS!

    Men la meg likevel få si at det er mer enn en side ved denne saken. Myndighetene har oppført seg direkte svinete så at folk blir forbannet, jo det forstår jeg godt! USA er ikke en "retts stat" på samme måte som Norge, la det være helt klart!
     

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    22.698
    Antall liker
    15.843
    Torget vurderinger
    2
    Underholdende gjeng galninger okkuperer føderalt territorium i USA.

    hashtag vanillaisis på twitter har vært veldig morsom å følge.

    Hunter beskriver hva som foregår: Oregon 'standoff' roundup: The dumbest revolutionaries on the planet?
    Hvordan har myndighetene oppførst seg svinete?

    De to "rancherne" som er roten til saken bedrev illegal jakt på føderalt territorium, og hadde også kveg på samme, uten å kompensere for beite til landkontoret. Dette skjedde over mange år.

    IQ nivået til de involverte skal jeg ikke sin noe om. Jeg har vel sagt nok her inne om hva jeg tror om amerikaneres smartness! Å skjære alle over en kam er jo en gild sysselsetting her på HFS!

    Men la meg likevel få si at det er mer enn en side ved denne saken. Myndighetene har oppført seg direkte svinete så at folk blir forbannet, jo det forstår jeg godt! USA er ikke en "retts stat" på samme måte som Norge, la det være helt klart!

    Hvordan har myndighetene oppførst seg svinete?

    De to "rancherne" som er roten til saken bedrev illegal jakt på føderalt territorium, og hadde også kveg på samme, uten å kompensere for beite til landkontoret. Dette skjedde over mange år.
    For å dekke over den ulovlige jakten satte de store branner inne på området det gjelder - et dyre og fuglereservat med en av USAs viktigste trekkruter for fugler.

    De ble arrestert og erkjente hva de hadde gjort, og fikk den automatisk tilmålte straffen for forbrytelsene de begikk. De to rancherne har meldt seg for myndighetene og har nå påbegynt soning av sin straff.
    Men Bundy-klanen dukker opp, sammen med en rekke folk fra andre delstater, og okkuperer bygningene, samtidig som de lover at de skal få frigitt reservatet til bruk av alle ranchere som måtte ønske det, om det så skal koste blod.

    Myndighetene avfeier det. Den lokale sheriffen ønsker dem til helvete. Lokalbefolkningen er forbannet. Og disse kraftidiotene, som ikke har noen lokale interesser i saken, men bare er kommet "to gun down federal agents if they try to stop us" har nå skjønt at de ikke har befolkningen med seg.

    Så, forklar gjerne, hvordan er de blitt behandlet svinsk?
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.546
    Antall liker
    7.869
    Torget vurderinger
    0
    Du skal få svar men da må jeg lete fram artikkelen først og Nå skal jeg legge meg. Ut å fly i morgen!
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.999
    Antall liker
    11.400
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Det hjelper nok lite hva vi synes, - om det for oss virker aldrig så komplett idiotisk. Hele det amerikanske samfunnet er basert på "don't touch'es" i all hovedsak " my money or my guns...."
     

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    22.698
    Antall liker
    15.843
    Torget vurderinger
    2
    USA er i ferd med å dette fra hverandre. Flere av bildene i link nummer to refererer til "member of an armed anti-government militia". Sinnssykt.
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.999
    Antall liker
    11.400
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Et aldrig så lite inkvisitorisk spørsmål, før loppekassen tar kontroll....... hvor mye av denne galskapen er vi sakte men sikkert i ferd med å importere, - ikke våpensystemet, men mentaliteten generelt... ???
     

    Fenalaar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Innlegg
    8.524
    Antall liker
    6.943
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    Tja - polariseringen i politikken er økende. Sverige er allerede like galt som USA, med SD på den ene siden og resten av gjengen på den andre siden, og media stort sett på den andre siden.

    I USA definerer dine valg av TV-kanaler hvem du er, og det er lite igjen av de politikerne som kunne møtes på midten og inngå et kompromiss som begge sider ser seg tjent med. I dag så er det, spesielt på republikansk side, om å sette mest mulig krokfot for de andre. At landet går til helvete, det er det ikke så nøye med. Jeg ser at felles bekjente av meg og Aurora drikker cool-aiden - jeg fikk en meme med "happy presidents day, except for Obama..." for en stund tilbake.

    Vi var en stund på tur mot svenske tilstander, men i øyeblikket ser det ut til at vi har ridd noe av dette, rett og slett pga flyktningekrisa. Helga Pedersens oppfordring til svertekampanje er en oppskrift på et dysfunksjonelt politisk klima, IMO. Å avfeie synspunktene til en stordel av befolkningen, og så grave fram den politiske bøtta med tjærebrun Trebitt er ikke sunt for et fungerende politisk klima.

    Johan-Kr
     

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    22.698
    Antall liker
    15.843
    Torget vurderinger
    2
    Jeg syns "debattklima" i Norge er blitt forferdelig over kort tid. Å lese kommentarfelt i aviser er deprimerende; å lese på facebook er ikke til å tro. Folk omtaler landsmenn og -kvinner som om de var forrædere, landssvikere, livsfarlige -- for meninger som burde være høyst akseptable i et demokrati. Forklaringen må være redsel for å godta at noen kan ha et annet verdensbilde, andre oppfatninger enn ens egne.

    La oss likevel håpe at vi ikke skal dit USA har vært på vei. Det er nå flere våpen i privat eie i USA enn det er amerikanere. Og veldig mange av de våpenføre skriver og snakker rett ut om at de kjøper våpnene for å være klare til å skyte andre amerikanere ... en dag.

    Til farmer Hammond, som Spiralis mente var blitt så dårlig behandlet (svinsk) av myndighetene. Hammond er et kroneksempel på hva vi bør frykte i et samfunn. Meget godt forklart her. Jeg tar med innledningen - virkelig verdt å lese. Nasjonen man kjapt veiver med flagget for, er fienden man kjemper mot, i godt over tyve år:

    Showdown in the Malheur Marshes: the Origins of Rancher Terrorism in Burns, Oregon

    During the spring of 1995, shortly after the bombing of the Murrah Federal Building in Oklahoma City, James Ridgeway and I spent a couple of weeks traveling across the West for a series of stories in the Village Voice that chronicled the rise of militant new rightwing movements of militias, white supremacists, Christian Identity sects and anti-government groups, including a profile of central Oregon rancher Dwight Hammond, now at the center of the armed seizure of the Malheur National Wildlife Refuge headquarters near Burns.In the early 1990s, Hammond repeatedly transgressed federal environmental laws, trespassed on federal lands and hurled death threats at federal wildlife officials. Little action was taken against Hammond by a timid Clinton administration. Emboldened, Hammond and some of his fellow ranchers continued over the next two decades to flagrantly flout environmental laws and harass federal officials. These activities finally culminated in an act of poaching on Steens Mountain and two arson fires. Hammond and his son were convicted in federal court and sentenced to five years in prison. That conviction sparked the armed takeover of federal buildings now unfolding in Burns. Here is our report from 1995. — JSC
     
    Sist redigert:

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.038
    Antall liker
    6.288
    Får heller håpe på russiske tilstander, så slipper vi for mange kritiske røster, siden innehaverne av røstene har en tendens til å dø ung.
     
    C

    cruiser

    Gjest
    Russiske tilstander.. Heh, det var det du fikk ut av det innlegget?
     

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    22.698
    Antall liker
    15.843
    Torget vurderinger
    2
    #tarpman på twitter er veldig morsomt. Anbefales. Cruiser, skjønte heller ikke hva russisk pressesensur har med norsk debattklima å gjøre.

    Uansett, til hva Aurora spør om - joda, enkelte ønsker "amerikanske grep":

    image.jpg
     

    berxter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2007
    Innlegg
    5.728
    Antall liker
    3.894
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Han har gjort det igjen: Stonekettle Station

    "More than anything this is about the fears of small and hysterical cowards who have perverted the ideals of freedom and liberty into bloody terror.

    The only member of government with the courage to act is President Obama.

    His actions are limited to Executive Order – that is, despite the mewling protestations of hysterical fools, the president cannot make laws. He cannot repeal them. He can only adjust how existing federal laws are implemented by the Executive Branch. And he has never pretended anything else. Ever."

    B
     

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    22.698
    Antall liker
    15.843
    Torget vurderinger
    2
    Stonekettle sier det jo som det er, men det vil ikke folk høre på.

    Obama klarte ikke å holde på gråten under gårsdagens tale. Han har vært på mange begravelser etter massedrap mens han var president.

    Fox News mener at han skjulte en løk i podiet så han skulle klare å gråte, for å påvirke folk.

    image.jpg image.jpg
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.999
    Antall liker
    11.400
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Jeg har sagt en del ganger, men kanskje ikke her, at amerikanernes idioti ikke forbauser med lenger, men denne tok virkelig kaka......
     

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    22.698
    Antall liker
    15.843
    Torget vurderinger
    2
    Jeg har sagt en del ganger, men kanskje ikke her, at amerikanernes idioti ikke forbauser med lenger, men denne tok virkelig kaka......
    Å, det skal mye til. Hva med en universitetsprofessor som hundser foreldrene til et av barna som ble skutt ved Sandy Hook? Professoren er overbevist om at massakren er et påhitt, for å få gjennomført strengere våpenkontroll, og at ingen barn ble skutt. Han er faktisk overbevist om at barna ikke eksisterte.

    Etter å ha jaget og plaget foreldrene til de ikke orket mer er han endelig blitt trukket til ansvar. Men det er mengder av amerikanere som deler hans overbevisning.

    University fires professor who says Sandy Hook was a hoax
     

    coolbiz

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    4.875
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    Jeg må innrømme at jeg tror det kunne vært ustyrtelig morsomt å være vitne til fire år med President Trump. Dog helst ikke i virkeligheten, men som en simulering i nærmeste Holodeck.
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.038
    Antall liker
    6.288
    Donald er sikkert en snill mann. Bare litt tøff i trynet, for det tror han man må være når man løper for president.
     
    D

    Desillusjonert

    Gjest
    Jeg må innrømme at jeg tror det kunne vært ustyrtelig morsomt å være vitne til fire år med President Trump. Dog helst ikke i virkeligheten, men som en simulering i nærmeste Holodeck.
    Morsomt er ikke ordet jeg ville burkt. Først surrealistisk, så skremmende...
    Når man ser hva galt Bush Jr. klarte å få til, hva klarer ikke da en slik galning? En smakløs og narsissistisk realitystjerne som er milliardær med makt til å ødelegge det meste? Neitakk!
     

    coolbiz

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    4.875
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    Jeg skrev altså "som en simulering", Desillusjonert. Jeg har lite sans for de fleste reality shows, men jeg har en svakhet for beksvart humor. :)

    Forøvrig skjønner jeg ikke helt påstandene om at han bruker toupe. En toupe hadde sett langt, langt bedre ut enn det ekte håret hans, vil jeg tro.

    De som har sans for Trump fordi han endelig er en kandidat sier det han mener og mener det han sier, bør ta en titt på hans utsagn fra noen år tilbake:

    635853512231271622-0b283a5a331d8fec94b3ffdd94e658ba.jpg
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.941
    Antall liker
    8.244
    Torget vurderinger
    1
    Noen usakligheter er slettet.


    bjornh, moderator
     
    D

    Desillusjonert

    Gjest
    WTF?

    Jeg tror du må melde deg på det moderator kurset...
     

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.172
    Antall liker
    6.869
    Torget vurderinger
    4
    Dersom innlegg slettes for å være usaklige vil det bli lite å lese her nede på OT......
     

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    22.698
    Antall liker
    15.843
    Torget vurderinger
    2
    Jeg skrev altså "som en simulering", Desillusjonert. Jeg har lite sans for de fleste reality shows, men jeg har en svakhet for beksvart humor. :)

    Forøvrig skjønner jeg ikke helt påstandene om at han bruker toupe. En toupe hadde sett langt, langt bedre ut enn det ekte håret hans, vil jeg tro.

    De som har sans for Trump fordi han endelig er en kandidat sier det han mener og mener det han sier, bør ta en titt på hans utsagn fra noen år tilbake:

    Vis vedlegget 358547
    Tenk at jeg rykker ut i forsvar for Trump?

    Men dette har han aldri sagt.

    Donald Trump: Republicans Are the 'Dumbest Group of Voters'? : snopes.com

    I våre dager er det slik at når noe lyder for godt/riktig/hammerhode på spikeren til å være sant, så er det som regel ikke sant.

    Det produseres løgner rund baut, av alle parter. Derfor er steder som Snopes, Skeptical Science, og andre faktasjekk-steder greie å ha.

    Trump og Sanders er begge tegn på at velgerne i USA er fly forbannet over et opp og avgjort system, som begynner å ligne på monarki. Tredje Bush forsøker å bli president, og Clinton nummer to. Samtidig ser amerikanske velgere at kjøpekraften deres er blitt redusert med 40% siden Reagan; at middelklassen er utradert; at produksjonsevnen er flyttet utenlands, osv.

    Så nå gjør de opprør, og viser støtte utenfor det etablerte partiapparatet. Og Trump er i ferd med å bevise at demokrati er en skjør ting.

    Merk hvem som ikke er med blant republikanerne i denne vitsetegningen, som en av USAs fremste redaksjonelle tegnere nylig leverte. Velgerne mener at de "godkjente" kandidatene, på begge sider, er horer. Men ingen mer enn republikanerne. Og det er ikke en velger som står ytterst til høyre ...

    Trump er altså ikke en hore for kapitalen.

    Høstens valg i USA kommer til å bli et veivalg av de store, og uansett utfall vil det bli bråk.


    get-1.jpeg
     

    coolbiz

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    4.875
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    Takk for korreksjon, Harding. Trump har kommet med såpass mange drøye utsagn at det sløver evnen til å sjekke for sitatfusk. Din korreksjon betrakter jeg ikke som et forsvar av Trump, like lite som det hadde vært et forsvar av Adolf dersom du hadde korrigert meg for å påstå at "Hitler var sånn en jævla buddist!".

    Den tegningen er glimrende!

    Nå man ser hva resultatet i amerikansk økonomi og i midt-østen har blitt etter fire presidentperioder med "seriøse" politikere, har jeg en viss forståelse for at mange amerikanere tenker at nå er det kanskje på tide å gi "klovnene" en sjanse.
     
    Sist redigert:

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    22.698
    Antall liker
    15.843
    Torget vurderinger
    2
    Mye tøys der. Her kan det lønne seg å være klar over at dette ikke har noe med Obamas administrasjon å gjøre. Konfliktene begyne før Clinton ble president.

    Går man til de over 2000 kommentarene til innlegget, og velger Most Liked, så får man litt tilbakespill. Mange kaller disse kvegfarmerne for "welfare ranchers", fordi de får enorme subsidier fra skattebetalerne, uten å ville gjøre opp for seg, i forhold til det lille det forventes at de skal betale. (7% av normal leie for beitemark).

    Screen Shot 2016-01-09 at 15.16.56.jpg Screen Shot 2016-01-09 at 15.16.31.jpg Screen Shot 2016-01-09 at 15.16.18.jpg
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn