Versjoner.....

BangBang

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.03.2005
Antall liker
4.920
Sted
Okka by
Torget vurderinger
7
Legger til flere etterhvert som jeg finner de.
Forøvrig enig med siste talere ja ;)

Geir_O

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.03.2002
Antall liker
19
Skal sjekke de ut når jeg får tid :D

Det er imidlertid Little Wing som er den store coverlåta til Jimi. Alle har gjort den :D Min favoritt der er Stings versjon. (Før noen finner noe bedre ;D)

Mvh
Geir

Elektron

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.07.2007
Antall liker
120
Sted
Bergen
FallenA skrev:
Hei FallenA!

Dette nærmer seg doktorgrad. Som ihuga Hendrix fan var dette skikkelig artig og jeg har kost meg ordentlig med alle snuttene dine. Jeg har en cd med en flott versjon av låten spilt av Le Nguyen. Tittelen på album er Purple Celebration Jimi Hendrix og inneholder en rekke tolkninger av JH sine beste låter. Din låt finnes på spor 7. Legger ved forsiden av coveret.

Mvh Elektron

Vedlegg

Bach_Man

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.04.2005
Antall liker
317
Torget vurderinger
3
Jimi er langt tøffere enn alle de andre posørene. Fullstendig i kontroll over låten. Jeg kan nok tåle SRV (i små doser) og Buddy Guy også. Yngwie burde derimot straffeforfølges for hærverk.

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Bach_Man skrev:
Jimi er langt tøffere enn alle de andre posørene. Fullstendig i kontroll over låten. Jeg kan nok tåle SRV (i små doser) og Buddy Guy også. Yngwie burde derimot straffeforfølges for hærverk.
Det er ikke så rart at du mener det. Han er jo mest kjent for å bedrive hærverk av Bach-partiturer. En gitarist som ikke kan annet enn å spille orgelmusikk på elektrisk gitar fortere enn satan spiser sjeler burde egentlig vært sperret inne på livstid, uten tilgang til gitar eller forsterker... :p

Geir_O

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.03.2002
Antall liker
19
baluba skrev:
Bach_Man skrev:
Det er ikke så rart at du mener det. Han er jo mest kjent for å bedrive hærverk av Bach-partiturer. En gitarist som ikke kan annet enn å spille orgelmusikk på elektrisk gitar fortere enn satan spiser sjeler burde egentlig vært sperret inne på livstid, uten tilgang til gitar eller forsterker... :p
Mye fornuft her ;D. Synes forøvrig versjonen til Zakk Wilde og Slash rocka skikkelig bra og, selv om gitaren til Slash kanskje var skrudd vel lavt i lydbildet

Mvh
Geir

BangBang

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.03.2005
Antall liker
4.920
Sted
Okka by
Torget vurderinger
7
Elektron skrev:
FallenA skrev:
Hei FallenA!

Dette nærmer seg doktorgrad. Som ihuga Hendrix fan var dette skikkelig artig og jeg har kost meg ordentlig med alle snuttene dine. Jeg har en cd med en flott versjon av låten spilt av Le Nguyen. Tittelen på album er Purple Celebration Jimi Hendrix og inneholder en rekke tolkninger av JH sine beste låter. Din låt finnes på spor 7. Legger ved forsiden av coveret.

Mvh Elektron
Litt lite tid til å følge opp gitt :)
Takker for tips... Den cden skal sjekkes ut!
Visste forresten ikke at Le spillte med Deep Purple! ;) KULT!!

Boffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.04.2002
Antall liker
333
Sted
Oslo Vest
Blir som å sammenlinkne Coca Cola med alskens Jolly Cola, Happy Cola, og alt en kan
finne i saftposer. Og dessuten er Jimi en habil vokalist.

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.792
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
nguyen le heter han.
ikke le nguyen.

gjett om jeg har blitt tatt for å være han titt og ofte når jeg har vært i kontakt med audiofile i andre land. ::)

sikkert derfor folk har vært så geme mot meg. ;D

Brasse

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.05.2008
Antall liker
9
My Brightest Diamond - 'Feeling good' - .. Andre som har en versjon er Muse, Nina Simone, Randy Crawford og Michael Bublé. Dette er utvilsomt den vakreste.

(Nå spora jeg kanskje tråden inn på generelle versjoner, men det er det vel rom for?)

BangBang

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.03.2005
Antall liker
4.920
Sted
Okka by
Torget vurderinger
7
Brasse skrev:
My Brightest Diamond - 'Feeling good' - .. Andre som har en versjon er Muse, Nina Simone, Randy Crawford og Michael Bublé. Dette er utvilsomt den vakreste.

(Nå spora jeg kanskje tråden inn på generelle versjoner, men det er det vel rom for?)
Klart det er rom for det :)

BangBang

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.03.2005
Antall liker
4.920
Sted
Okka by
Torget vurderinger
7
Gago skrev:
nguyen le heter han.
ikke le nguyen.

gjett om jeg har blitt tatt for å være han titt og ofte når jeg har vært i kontakt med audiofile i andre land. ::)

sikkert derfor folk har vært så geme mot meg. ;D

;D

Topp Bunn