Jao, men du kjenner da damer - så lenge bilen har sminkespeil...Det er vel i hovedsak fører ansvar å sjekke at dekka er i orden
Hvis bilen hadde blitt stoppet etter veien så hadde det ikke nyttet å skylde på verkstedet.Jao, men du kjenner da damer - så lenge bilen har sminkespeil...Det er vel i hovedsak fører ansvar å sjekke at dekka er i orden
Uansett, dette skulle verkstedet ha sett !
Problemet kan like gjerne ha sitt opphav hos ledelsen på verkstedet, eller i konsernet sentralt når kravet til innntjening og tidspresset på mekanikerne økes hele tiden.Svakt av merkeverkstedet og ikke oppdage dette. Kontakt merkeverksted og informer. Neste gang er det kanskje noe mer alvorlig samme mekaniker ikke legger merke til.
For mye trykk og dekket ville vært slitt på midten. Altfor lite trykk og det vil være slitt på begge kanter. Her er det slitt på det som ser ut som innsiden som om bilen har altfor mye camber på en side. Siden dette gjelder ett dekk så tenker jeg at det er feil på vinkler og at dekket som er slitt peker utover. Sannsynligvis skade på stag og/eller foringer.Kan også være så enkelt som dekktrykk
Lite dekktrykk viser seg ofte som på bildet; slitasje innerst ned til korden. Enkelt å verifisere for trådstarter..For mye trykk og dekket ville vært slitt på midten. Altfor lite trykk og det vil være slitt på begge kanter. Her er det slitt på det som ser ut som innsiden som om bilen har altfor mye camber på en side. Siden dette gjelder ett dekk så tenker jeg at det er feil på vinkler og at dekket som er slitt peker utover. Sannsynligvis skade på stag og/eller foringer.Kan også være så enkelt som dekktrykk
Skulle uansett grunn vært oppdaget på EU kontroll.
-BB-
Helt klart at ansvaret ligger hos ledelsen, men jeg synes likevel at man skal si ifra. Hvis det er slik at de ansatte må løpe fra løftebukk til løftebukk for å tilfredsstille sjefen og det resulterer i slurv så vil klager fra kundene kunne resultere i bedre arbeidsforhold. Alternativet for de ansatte med moral er jo å skifte arbeidsplass, på samme måte som kundene også forsvinner, og så kan nisseverkstedet seile sin egen sjø.Problemet kan like gjerne ha sitt opphav hos ledelsen på verkstedet, eller i konsernet sentralt når kravet til innntjening og tidspresset på mekanikerne økes hele tiden.Svakt av merkeverkstedet og ikke oppdage dette. Kontakt merkeverksted og informer. Neste gang er det kanskje noe mer alvorlig samme mekaniker ikke legger merke til.
Er selvsagt enig i at det ikke skal være sånn, og blir mildt sagt muggen når jeg blir utsatt for slurv utført på egen bil. Men det er knallharde krav til inntjening i bilbransjen, og ettermarked og reparasjoner er ofte der pengene må hentes inn.
Klart man skal si fra. Har bare hørt av folk som jobber på merkeverksted med betydelig markedsandel i Norge at de må skru på akkord og i tillegg blir pålagt å utføre ekspressjobber hvor kunden sitter og venter til bilen er klar. Er jo ingen unnskyldning for å slurve, men et sånt press gjør neppe noe positivt for feilmarginene heller.Helt klart at ansvaret ligger hos ledelsen, men jeg synes likevel at man skal si ifra. Hvis det er slik at de ansatte må løpe fra løftebukk til løftebukk for å tilfredsstille sjefen og det resulterer i slurv så vil klager fra kundene kunne resultere i bedre arbeidsforhold. Alternativet for de ansatte med moral er jo å skifte arbeidsplass, på samme måte som kundene også forsvinner, og så kan nisseverkstedet seile sin egen sjø.Problemet kan like gjerne ha sitt opphav hos ledelsen på verkstedet, eller i konsernet sentralt når kravet til innntjening og tidspresset på mekanikerne økes hele tiden.Svakt av merkeverkstedet og ikke oppdage dette. Kontakt merkeverksted og informer. Neste gang er det kanskje noe mer alvorlig samme mekaniker ikke legger merke til.
Er selvsagt enig i at det ikke skal være sånn, og blir mildt sagt muggen når jeg blir utsatt for slurv utført på egen bil. Men det er knallharde krav til inntjening i bilbransjen, og ettermarked og reparasjoner er ofte der pengene må hentes inn.
Må inrømmes at uttrykket er stjålet fra en annen "HiFidiot" her på HFS. Jeg fant det så praktfullt at jeg har adoptert det.Husvaran...