Verdens vakreste Pickuper

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • superhkm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2005
    Innlegg
    4.045
    Antall liker
    2.989
    Torget vurderinger
    2
    I Faraday-sammenheng har ikke den overlappen LMC sikter til noe å si.
    Når man driver med formgiving legger man inn større og mindre toleranser. En overlapp gir en større toleranse, det er ikke tillitvekkende når det snakkes om et produkt som har presisjon som aller viktigste egenskap.
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.908
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    I Faraday-sammenheng har ikke den overlappen LMC sikter til noe å si.
    Når man driver med formgiving legger man inn større og mindre toleranser. En overlapp gir en større toleranse, det er ikke tillitvekkende når det snakkes om et produkt som har presisjon som aller viktigste egenskap.
    Tror ikke det er noen «overlapp» på dagens pickuper. Dette er også årsaken til at min er på overhaling og service. Min avbildede pickup har i sitt forrige liv vært brukt «nude» og er montert feil. Det rettes når den kommer tilbake til meg :)
    Dekselet blir byttet til nyere type.

    Om man leser hva JA driver med, og hva han legger ned av arbeid i en pickup, så er det nok ikke mye som blir overlatt for tilfeldighetene.
     

    superhkm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2005
    Innlegg
    4.045
    Antall liker
    2.989
    Torget vurderinger
    2
    Her et er det ikke overlapp, men derimot en liten «geip». Skrua som tangerer headshellet er heller ikke noe særlig.

    A5F3060B-F6C7-431D-B85A-7C3EC34211DB.jpeg
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Klarer ikke å se at huset ikke møter teknisk begrunnede presisjonskrav uansett. Innmaten, derimot, er hvor presisjonskravet gjelder. Og der oser det at justerbarhet, justering, og lakkforsegling som hindrer forskyvninger og plukkfingre.

    Forresten synes jeg Fosses JA har prestert aldeles fantastisk i de kombinasjonene jeg har hørt den. En fantastisk pickup, rett og slett. Og litt som snille og kloke mennesker helt av seg selv blir litt penere å se på....
     
    Sist redigert av en moderator:

    superhkm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2005
    Innlegg
    4.045
    Antall liker
    2.989
    Torget vurderinger
    2
    Om man leser hva JA driver med, og hva han legger ned av arbeid i en pickup, så er det nok ikke mye som blir overlatt for tilfeldighetene.
    Men estetikken er det ikke så nøye med ... ;)
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Om man leser hva JA driver med, og hva han legger ned av arbeid i en pickup, så er det nok ikke mye som blir overlatt for tilfeldighetene.
    Men estetikken er det ikke så nøye med ... ;)
    Og dermed tøtsjer vi innpå et stadig tilbakevendende tema (som også dukker opp i vakkert design under off topic). Design finnes der form og funksjon møtes. Vet det er smak inne i dette, men jeg finner personlig mye skjønnhet i at noen slapp taket da det ble pent nok for øyet.
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.897
    Antall liker
    13.154
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    men nå var vel trådtittel verdens vakreste pickuper og da er det vel hyggelig med et rent exteriør, ikke et mekanisk glipp
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Joa. Men på samme måte som høvla bordkledning på huset ikke nødvendigvis er penere enn uhøvla.
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Jeg har den gamle PW'n, og synes nok den er klart penest av alle i den serien/huset/formen. Herlig visuell match med min Feickert Woodpecker med messinglodd i tallerkenen og SME 312S med gullfarget skrift også.
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.420
    Antall liker
    25.777
    Torget vurderinger
    24
    Her et er det ikke overlapp, men derimot en liten «geip». Skrua som tangerer headshellet er heller ikke noe særlig.

    Vis vedlegget 573958
    Men er disse originale? For dette avviket i skruer (hode stikker over toppen av kroppen) har ikke ikke på min. Muligens ulike generasjoner?
    Er enig i at andre produsenter har mer profesjonelle hus, men hva gjelder presisjon i selve pickupen har jeg aldri vært borti maken. Jeg har kjørt denne og en rekke andre pickuper gjennom Dr Feickert og målt. Ikke noe annet jeg har målt er i nærheten av samme.
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.908
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Her et er det ikke overlapp, men derimot en liten «geip». Skrua som tangerer headshellet er heller ikke noe særlig.

    Men er disse originale? For dette avviket i skruer (hode stikker over toppen av kroppen) har ikke ikke på min. Muligens ulike generasjoner?
    Er enig i at andre produsenter har mer profesjonelle hus, men hva gjelder presisjon i selve pickupen har jeg aldri vært borti maken. Jeg har kjørt denne og en rekke andre pickuper gjennom Dr Feickert og målt. Ikke noe annet jeg har målt er i nærheten av samme.
    Skruene er heller ikke slik på min. Men min er blitt demontert av forrige eier, og ikke gjort ordentlig.
    Jeg har den derfor på en full overhaling, og får i følge JA en «ny» i retur.
    Demontering av dekselet er i følge JA et problem. Og han forteller at han stadig får PUer på service hvor eier har spilt med den «nude», og ødelagt noe av den delikate innmaten.

    Men bortsett fra det... smaken er som baken. Jeg synes JA er lekkert ;)

    Siden dette er en bildetråd.... her er et par til....

    38CF6D62-E22E-4E09-999E-6BE5F052A976.jpg
    F79E313E-AFAF-4E12-AA27-417B0909A655.jpg
    307B49A5-8EC7-4813-B0D8-ED604445B6D1.jpg
    AA94A1EA-E214-4C9A-A27B-45B2674067EB.jpg
     
    Sist redigert:

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    BangBang: Den der forsvarer sitt utseende, sin lyd og sin pris bedre enn det aller meste. Velg selv om du vil ha gullspoler..
     

    LESSisdox@

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.10.2006
    Innlegg
    706
    Antall liker
    242
    Sted
    Åkrehamn,karmøy
    Torget vurderinger
    1
    Her et er det ikke overlapp, men derimot en liten «geip». Skrua som tangerer headshellet er heller ikke noe særlig.

    Men er disse originale? For dette avviket i skruer (hode stikker over toppen av kroppen) har ikke ikke på min. Muligens ulike generasjoner?
    Er enig i at andre produsenter har mer profesjonelle hus, men hva gjelder presisjon i selve pickupen har jeg aldri vært borti maken. Jeg har kjørt denne og en rekke andre pickuper gjennom Dr Feickert og målt. Ikke noe annet jeg har målt er i nærheten av samme.
    Skruene er heller ikke slik på min. Men min er blitt demontert av forrige eier, og ikke gjort ordentlig.
    Jeg har den derfor på en full overhaling, og får i følge JA en «ny» i retur.
    Demontering av dekselet er i følge JA et problem. Og han forteller at han stadig får PUer på service hvor eier har spilt med den «nude», og ødelagt noe av den delikate innmaten.

    Men bortsett fra det... smaken er som baken. Jeg synes JA er lekkert ;)

    Siden dette er en bildetråd.... her er et par til....

    Vis vedlegget 573972 Vis vedlegget 573969 Vis vedlegget 573970 Vis vedlegget 573971
    Hei BangBang
    Sporer litt av i denne fine tråden ,,,,,,,,,
    Eg selv bruker Audio Technica AT6101 lisse tråd PÅ alle mellom Head shell og stiftene eg bruker

    Eg har samme lisse tråder(ser like ut) som du har på lyra /Jelco Shell Byttet disse og fikk hakeslepp av forskjellen

    Har også fått store forskjeller i lyd ved bytte av samme stift over på Shell med annen(dyrere) lissetype enn AT6101
    Så for og kunne lytte på stifter og danne meg ett inntrykk av lyden av den og dermed unngå store forskjeller i lyd (blir noe tynnere og bakpå med andre lisser)
    Så brukes KUN AT6101 Som eg synest er meget god til prisen ,,,Har også dyre saker i sølv men nei AT gjør jobben
    Bare ett lite tips til dere alle der ute
    Mvh Roy
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.908
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Her et er det ikke overlapp, men derimot en liten «geip». Skrua som tangerer headshellet er heller ikke noe særlig.

    Men er disse originale? For dette avviket i skruer (hode stikker over toppen av kroppen) har ikke ikke på min. Muligens ulike generasjoner?
    Er enig i at andre produsenter har mer profesjonelle hus, men hva gjelder presisjon i selve pickupen har jeg aldri vært borti maken. Jeg har kjørt denne og en rekke andre pickuper gjennom Dr Feickert og målt. Ikke noe annet jeg har målt er i nærheten av samme.
    Skruene er heller ikke slik på min. Men min er blitt demontert av forrige eier, og ikke gjort ordentlig.
    Jeg har den derfor på en full overhaling, og får i følge JA en «ny» i retur.
    Demontering av dekselet er i følge JA et problem. Og han forteller at han stadig får PUer på service hvor eier har spilt med den «nude», og ødelagt noe av den delikate innmaten.

    Men bortsett fra det... smaken er som baken. Jeg synes JA er lekkert ;)

    Siden dette er en bildetråd.... her er et par til....
    Hei BangBang
    Sporer litt av i denne fine tråden ,,,,,,,,,
    Eg selv bruker Audio Technica AT6101 lisse tråd PÅ alle mellom Head shell og stiftene eg bruker

    Eg har samme lisse tråder(ser like ut) som du har på lyra /Jelco Shell Byttet disse og fikk hakeslepp av forskjellen

    Har også fått store forskjeller i lyd ved bytte av samme stift over på Shell med annen(dyrere) lissetype enn AT6101
    Så for og kunne lytte på stifter og danne meg ett inntrykk av lyden av den og dermed unngå store forskjeller i lyd (blir noe tynnere og bakpå med andre lisser)
    Så brukes KUN AT6101 Som eg synest er meget god til prisen ,,,Har også dyre saker i sølv men nei AT gjør jobben
    Bare ett lite tips til dere alle der ute
    Mvh Roy
    Selv om det er OT (Sorry) ... jeg har de samme fra AT også, og er enig i at det er forskjeller ;)
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.908
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Decca Super Gold... også vakker må sin egne robuste måte.

    0081189A-3F93-4DE5-845F-5EB89F562562.jpg
     

    rolfb*123

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.08.2008
    Innlegg
    609
    Antall liker
    555
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    #Fosse

    Dr Feickert sier du ? Nå ble jeg nysgjerrig, har platen hans med div testtone mm. men appen som fulgte denne (iPhone) finnes/støttes ikke lenger, så hvordan løser du dette ? Finnes det software jeg ikke har som støtter dette ?

    Mvh.
    Rolf

    Her et er det ikke overlapp, men derimot en liten «geip». Skrua som tangerer headshellet er heller ikke noe særlig.

    Vis vedlegget 573958
    Men er disse originale? For dette avviket i skruer (hode stikker over toppen av kroppen) har ikke ikke på min. Muligens ulike generasjoner?
    Er enig i at andre produsenter har mer profesjonelle hus, men hva gjelder presisjon i selve pickupen har jeg aldri vært borti maken. Jeg har kjørt denne og en rekke andre pickuper gjennom Dr Feickert og målt. Ikke noe annet jeg har målt er i nærheten av samme.
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.420
    Antall liker
    25.777
    Torget vurderinger
    24
    Dr Feickert sier du ? Nå ble jeg nysgjerrig, har platen hans med div testtone mm. men appen som fulgte denne (iPhone) finnes/støttes ikke lenger, så hvordan løser du dette ? Finnes det software jeg ikke har som støtter dette ?

    Mvh.
    Rolf
    Feickert Adjust +, i hvert fall i tidlige utgaver, kom med LP med testspor, dataprogram for PC og mulighet for passiv riaa. Da kan man ta ut grafer i PDF-format av hvordan pickupen måler etter ulike justeringer. Svært lærerikt og nyttig.
     

    rotecop

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.10.2006
    Innlegg
    1.132
    Antall liker
    937
    Torget vurderinger
    2
    ^ Er den vakker??
     

    rolfb*123

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.08.2008
    Innlegg
    609
    Antall liker
    555
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    12.891
    Beklager til alle som måtte snu PC for å se på bildet av min Kiseki Purplehart.

    Jeg vet at det har vært en personlig belastning for dere, da flass og busemenn ha rast ut av tastaturet som en konsekvens av dette.

    Jeg har nå kommet meg på PC så jeg benytter anledningen til å rette opp fadesen.
    Legger ut et litt romantisk bilde fra produsenten av denne PUen.
    Har fortsatt ikke sett noen bilder som rettferdiggjør spillet i treverket i virkeligheten
    Vis vedlegget 573747
    Litt bedre bilde til å vise treverket???
    Vis vedlegget 573757
    Nyyydelig er den, og jeg er så heldig å ha en Kiseki Purpleheart Sapphire :cool:
    Men å gå rundt med den i lomma :eek:
    Aldri i verden!
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Hadde en Dynavector DV KARAT low output MC Cartridge m/Ruby Cantilever på 80-tallet.
    Likte den veldig godt, selv om jeg foretrakk EMT’en.

    Bilde hentet fra nettet:

    6318B118-E58A-47EE-9E06-C7E6B21B270E.jpg
     

    211.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2004
    Innlegg
    1.656
    Antall liker
    1.396
    Torget vurderinger
    2
    Hadde en Dynavector DV KARAT low output MC Cartridge m/Ruby Cantilever på 80-tallet.
    Likte den veldig godt, selv om jeg foretrakk EMT’en.

    Bilde hentet fra nettet:

    Vis vedlegget 574176
    Samme arm pickup kombinasjon har jeg hatt som på bildet, den (pickupen, altså) likte seg bedre i den armen enn i RB 300 som jeg hadde før Micro Seikien...nydelig pickup som kan påståes å være vakker! Vet ikke helt hvorfor, men...


    Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.382
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har også en DV Karat 17 dII liggende, og den synes jeg ikke er særlig pen.
    Spiller dog bra i et anlegg som ikke låter tynt fra før.


    Alle pick uper er visst pene...:rolleyes:
    Tror det er verre eksempler gjengitt her, enn denne Shun Mook Reference.
    Det er i hvert fall håndarbeid.:):)

    shun-mook-mc-ref-cartridge.jpg
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn