Vennetråden for Denon

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.905
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Vennetråden for Denon

    Vel - først bør du jo være sikker på at Benchmark leverer det den skal også som DAC - ikke noe vits i å kjøpe Benchmark bare for å ha som hodetelefonforsterker. Det blir altfor dyrt.

    Men ellers er det grei skuring:

    Hos ProLyd i Oslo - http://www.prolyd.no/ - får du kjøpt nye Benchmarker.

    Ellers dukker de jevnlig opp på bruktbørsene. Basisversjonen ligger på 4.500-5.500 brukt - pluss minus - avhengig av alder. Det er ikke utenkelig at jeg kommer til å selge en av mine tre i løpet av den første eller andre uken etter påske - det spørs bare om den DACen jeg da får til uttesting er verdt merprisen.
     
    U

    Utgatt11378

    Gjest
    Vennetråden for Denon

    Hei!

    Bruker fremdeles en DCD-1560 som hovedspiller, den har "myrdet" mang en sofistikert utfordrer,og vinner grunnet måten den spiller mellomtonen på.
    Piano lyder slik som pianoer skal lyde....mm min far er pianist :)

    Vh

    S
     

    Vedlegg

    Torja

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.03.2008
    Innlegg
    2.336
    Antall liker
    974
    Vennetråden for Denon

    Intresangt nok, men hvordan tror du disse vil stå seg mot f.eks en Hegel HD10? Vurderer en evt DAC i anlegget, men det så mye å velge i...
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.905
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Vennetråden for Denon

    Hegel eller Benchmark, det blir spørsmål om smak og behag. Bra begge to - ingen tvil om det - noen liker den ene og noen liker den andre. Og enkelte vil ikke ha noen av dem - hehe. Hegelen har imidlertid ikke hodetelefonutgang. Men hvis det er DAC du er ute etter, er vi vel egentlig litt off topic begge to - her i Denon-tråden.
     

    Torja

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.03.2008
    Innlegg
    2.336
    Antall liker
    974
    Vennetråden for Denon

    Ulf-B skrev:
    Hegel eller Benchmark, det blir spørsmål om smak og behag. Bra begge to - ingen tvil om det - noen liker den ene og noen liker den andre. Og enkelte vil ikke ha noen av dem - hehe. Hegelen har imidlertid ikke hodetelefonutgang. Men hvis det er DAC du er ute etter, er vi vel egentlig litt off topic begge to - her i Denon-tråden.
    Du har rett, nå er vi nok litt ute å kjører... :p
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.905
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Vennetråden for Denon

    Vi får prøve å ro oss i land med å si noe pent om Denon - f.eks. om den DCD-1560 CDspilleren som det er bilde av ovenfor. Den er en skikkelig klassiker og - som cathrine1 sier - en musikalsk godbit. Imponerende at slike stadig fungerer - de må jo være rundt 20 år nå.
     
    U

    Utgatt11378

    Gjest
    Vennetråden for Denon

    ......kjøpt i 1992 ;D
    Vh
    S
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.281
    Antall liker
    11.053
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Vennetråden for Denon

    Dette er også Denon:

    Min DL304, lager finfin stuelyd hos meg

    Pluss sliterne DL110 og DL160, som ligger i reserve
     

    Vedlegg

    Music4all

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.04.2009
    Innlegg
    1.329
    Antall liker
    7
    Vennetråden for Denon

    DoMentor skrev:
    Midgard skrev:
    Kan ikke utelukke Denon.

    Som nylig hifi frelst, har et prakteksemplar av en PMA2000AE. Som hoved signalkilde, snurrer jeg plater på en DP-300F med DL-103 pu. Må si jeg er meget godt fornøyd med mitt første oppset.

    Noen der ute som har lyst til å dele sine ervervinger og erfaringer?

    Velkommen til Vennetråden til Denon.
    1000 hjertelig takk for det c",) Mitt første seriøse anlegg besto av Denon PMA 360 amp, DRW 750 dobbel kassettspiller, DCD 590 cd spiller tror jeg det var, NAD sin smått legendariske 5120 platespiller, Dali HT kabler & Celestion 5 stativ HT c",) Jeg fant forresten en DCD 2650 i en bruktsjappe rett før påske, ga HELE 35 spenn for den, nypris 4 K mao egentlig gratis ;D Han som solgte den visste neppe hva han solgte, men det gjorde definitivt jeg, gjett om jeg gliste fett når jeg tok den med hjem da & om mulig enda fetere når jeg kobla den opp, da ? ;D Krell / Denon svinger noe så avsindig sinnsykt, yammy ;) Skal levere den på service snart & få den rensa & blåst ren for støv, etc Vurderer en extern dac fra enten Cambridge, Beresford eller Benchmark for å optimalisere den ytterligere, men den spiller forrykende allerede nu ;D ;D ;D

    Mvh DoMentor c",)
    Heisan, kjære Denon venner :) Sjekk ut DIY tråden ang. oppgradering av min DCD 2560 enjoy, folx ;)

    http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,43719.0.html

    Mvh :)
     

    mana

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.08.2009
    Innlegg
    655
    Antall liker
    190
    Torget vurderinger
    24
    Vennetråden for Denon

    Hei,legger til et lite kjekt sett på 6o kg! som ikke er så hakkandes feil i lyden.
     

    Vedlegg

    Knerten

    Medlem
    Ble medlem
    10.08.2010
    Innlegg
    7
    Antall liker
    1
    Vennetråden for Denon, reddet fra en sjebne værre enn ......

    ;D
    Slenger inn en søknad om medlemskap i denne " menigheten".

    Av og til må jeg innom et returpunkt for å kaste utgått datautstyr.
    Og sist jul gjorde jeg årets funn.
    I snøkavet klemt inne mellom tre forundrede polakker sto den der og ventet....

    Den, ja for det var DEN, Den fra før i tiden......
    Den sto der og ropte etter min oppmerksomhet.
    Og hvem lar seg vel ikke snu om etter et stykke lekkert.....

    Jo en DP-47 platespiller.
    Lekker i Rosewood utgave med en patina av snø over seg....
    Ja, jeg var raskere enn en polakk der og da, og det sier ikke lite...

    Så nå har den vært på besøk hos min gamle venn " hifi-journalisten" og fått ny MM pu.

    Den har kommet til ære og verdighet igjen, selv om ungene ( slyngler på 18 og 13 ) ser forundret på pappa'n når han setter igang.

    Håper på aksept for søknad om medlemskap i menigheten.... ;)
     

    Music4all

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.04.2009
    Innlegg
    1.329
    Antall liker
    7
    Vennetråden for Denon

    Cobra2 skrev:
    DCD 2560 er allerede en klassiker...!

    Arne K
    Jepp ;D Fler her inne som bruker denne eminente spillereren da ? :) og evt.modda / tweaka den ? Jeg skal lime inn asfaltplater i den for å gjøre den enda dødere / tyngre ;)

    Mvh :)
     

    Destiny

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Innlegg
    2.276
    Antall liker
    227
    Torget vurderinger
    1
    Vennetråden for Denon



    Da har jeg kjøpt en Denon 1510AE cd spiller, og er meget spent på hva slags godlyd den kan trylle frem ;D

    Destiny.. :)
     

    roesok

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.12.2009
    Innlegg
    1.113
    Antall liker
    74
    Vennetråden for Denon

    Destiny skrev:


    Da har jeg kjøpt en Denon 1510AE cd spiller, og er meget spent på hva slags godlyd den kan trylle frem ;D

    Destiny.. :)
    Ikke Denon-venn, men kan bli det. Har sett litt på 1510AE, eller rettere DCD1500, men hva er forskjellen? For denne 1500 selger HK nå for rundt 4500,- Er samtidig usikker om dette vil gi noe vesentlig musikalsk løft mot en helt grei 10 år gammel Sony spiller jeg har nå. Alternativet er beholde den og plusse på med en ekstern DAC.
     

    Destiny

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Innlegg
    2.276
    Antall liker
    227
    Torget vurderinger
    1
    Vennetråden for Denon

    Jeg har jo nettopp hatt en Sony Xa 5400ES CD spiller som er hylla omtrent overralt, så da får jeg høre hvem jeg liker best i mitt anlegg.

    Tror Denon spillern er frodigere og varmere med mer kropp på tonen og litt mere nivå i bassen.

    Destiny.. :)
     

    Music4all

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.04.2009
    Innlegg
    1.329
    Antall liker
    7
    Vennetråden for Denon

    Destiny skrev:
    Jeg har jo nettopp hatt en Sony Xa 5400ES CD spiller som er hylla omtrent overralt, så da får jeg høre hvem jeg liker best i mitt anlegg.

    Tror Denon spillern er frodigere og varmere med mer kropp på tonen og litt mere nivå i bassen.

    Destiny.. :)
    Hei du :) Jepp, har mye av samme opplevelsen av min DCD 2560 kontra min Sony 5000 ES som CD spillere ;) Men for all del, Sonyen er en fantastisk DVD / blu ray spiller :)

    Mvh :)
     

    Music4all

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.04.2009
    Innlegg
    1.329
    Antall liker
    7
    Vennetråden for Denon

    Cobra2 skrev:
    DCD 2560 er allerede en klassiker...!

    Arne K
    Ikke sant, du ;) Har en nå som skal oppgraderes i løpet av sommeren, og selges etterhvert ;) Får nemlig en DCD 3560 til uka, yammy ;)

    Mvh :)
     

    Music4all

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.04.2009
    Innlegg
    1.329
    Antall liker
    7
    Vennetråden for Denon

    Ramses skrev:
    Denon er et merke som mange har gode erfaringer med.
    De lager gode produkter til en billig penge.
    For tiden har jeg en DVD-1920; en grei og billig spiller.

    Min første CD-spiller var panservogna DCD-3560 på rundt
    20kg. Jeg angrer litt på at jeg solgte denne da det kunne
    vært moro å høre hva den i dag kunne ha prestert sammen
    med en ekstern DAC, f.eks. Audio Note-DAC'en jeg benytter
    i dagens oppsett.
    Drivverket i denne spilleren var nemlig veldig bra.
    Det var selvfølgelig DAC-delen også, men der har iallefall
    utviklingen gått sin gang.

    Det kunne jo vært morsomt å høre om noen fremdeles besitter
    og bruker denne spilleren.
    Får en 3560 til uka jeg, lå ved noen siklebilder av skjønnheten også ;D Jeg skal sette nettbrønn i min sånn som på den på bildet :)

    Mvh :)
     

    Vedlegg

    Music4all

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.04.2009
    Innlegg
    1.329
    Antall liker
    7
    Vennetråden for Denon

    norcad skrev:
    Startet med PMA-1560 og DCD 2560 i 1990. TU-560 kom til etterhvert.
    I stuekinoen stod det før AVR-3505 og DVD-1920,
    dette er nå avløst av AVR-3806 og POA-2800. (Mens PS3 har fått overta som multispiller.)
    I lytterommet står PMA-1560, DVD-2560, DRS-810 og DE-70.

    DCD-3560, PMA-980 og PMA 1015 har også vært innom i tidligere år.

    Så ja jeg er vel Denon fan? :)

    PS! Om noen har en defekt PMA-1560 eller POA-2800 stående, er det bare å ta kontakt!
    DCD-2560/3560 i brukbar stand er også interessant.........
    Tja, slett ikke umulig at du kan få overta min 2560 når den er ferdigmodda / oppgradert ;)

    Mvh :)
     

    Music4all

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.04.2009
    Innlegg
    1.329
    Antall liker
    7
    Vennetråden for Denon

    motoren skrev:
    Bruker en Denon DCD 1650 AR som drivverk,imponert over byggekvaliteten/kvalitetsinntrykk :)

    mvh
    Meget nice CDP det også, men har du hørt / testa DCD 2560 / 3560 også, evt ? ;)

    Mvh :)
     

    norcad

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.02.2006
    Innlegg
    1.262
    Antall liker
    22
    Vennetråden for Denon

    Kan jo oppdatere tråden ang mine Denon produkter.
    Min sønn holder en PMA-1560 i daglig drift, og selv har jeg en rimelig ny AVR-4311 i "hjemmekinoen".
    På hobbyrommet står det en stabel med "klassisk" Denon som dessverre aldri blir brukt lenger. Vel klassisk er jo å ta i, men passe gromme saker fra tidlig 90-tallet.

    To stk DCD-2560 cd spillere:



    DRS-810 kassettspiller:



    DAP-2500 forforsterker/DAC:



    DE-70 Equalizer:



    Og en defekt POA-2400:
     

    Vedlegg

    Music4all

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.04.2009
    Innlegg
    1.329
    Antall liker
    7
    Vennetråden for Denon

    Heisan, er det flere her inne som har modda / oppgradert DCD 2560 / 3560 ? Hva / hvordan isåfall ? ? :)

    Mvh :)
     

    Music4all

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.04.2009
    Innlegg
    1.329
    Antall liker
    7
    Vennetråden for Denon

    DoMentor skrev:
    Cobra2 skrev:
    DCD 2560 er allerede en klassiker...!

    Arne K
    Ikke sant, du ;) Har en nå som skal oppgraderes i løpet av sommeren, og selges etterhvert ;) Får nemlig en DCD 3560 til uka, yammy ;)

    Mvh :)
    Da var den på plass, endelig ;D

    Mvh :)
     

    roesok

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.12.2009
    Innlegg
    1.113
    Antall liker
    74
    Vennetråden for Denon

    Har kjøpt en pent brukt Denon DVD2910 til noen få hundrelapper. Har kun tenkt å bruke den til lydavspilling. Kjører lyden via coax til ekstern Abrahamsen DAC. Fungerer stort sett fint det; bra på vanlige CD, også brenne-CD'er og DVD Audio. Men da jeg skulle spille en SACD plate var det tyst. Displayet viste Super Audio CD, men ingen lyd. Hva er feil?
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Vennetråden for Denon

    Er den effektforsterkeren beyond repair, norcad? Det er jo et stilig forsterkersett som er et glimrende eksempel på japansk tung hifi fra åtti og nittitallet, og burde settes i stand hvis det er mulig. Et slik sett hadde jeg gjerne hatt i et sekundæranlegg og til partybruk.

    Det eneste jeg ser som "galt" med det settet er det samme som er spesielt positivt, den innebygde dac-en. Den vil være ypperlig til å få bedre lyd ut av en rimelig dvd-spiller, men samtidig så gjør slike funksjoner at preampen blir spesielt datert. Ja, rett og slett utdatert siden det i dag ikke er så dyrt å finne en integrert cdp som sikkert har bedre lyd enn preampens innebygde dac. Men den er sikkert glimrende til dvd og tv-tunere.

    Den preampen var blant de få Denon-produktene jeg fant interessante på den tiden. Det skyldtes selvfølgelig dac-ene. Men i samtiden syntes jeg designet var i overkant vulgært, akkurat som Pioneers tunge forsterkere fra samme tid. Jeg ville nok ikke valgt Denon selv på den tiden, uten at det har så mye med lyd å gjøre. Men smaken forandrer seg med tiden, og i dag liker jeg slikt design. Det er så over the top at jeg ikke kan annet enn å digge det. Men det hadde ikke hatt noen sjanse til å skremme rørene bort fra hovedriggen.

    Kassettspillere og tunere var vel noe Denon gjorde virkelig godt på den tiden. Fans mener at cdp også var spesielt gode, men der mener jeg at smaken spiller en stor rolle. Når det gjaldt kassettspillere og tunere er det så mange objektive kriterier som må vurderes at kvaliteter blir udiskutable og ikke så preget av personlig smak. Selv har jeg en TU 160 (originalen uten RDS etc), og det kommer til å bli min siste tuner. Den låter knallbra. Den litt lyse klangbalansen til Denon på den tiden er nok ikke alles smak, men det er tross alt mange flere faktorer enn det som spiller inn på forskjeller i lydkvalitet på tunere. Det samme gjelder kassettspillere, der støy settes opp mot kompromisser i detaljeringen. På det området var vel Denon ganske suverene en stund i konsumentklassen.

    Hvis jeg ikke har gjort det før så melder jeg meg nå inn i vennekretsen. Jeg har hatt to produkter fra Denon. DCD 1000 var min første cdp. Uten fjernkontroll, men med god lyd over hele linjen sett bort fra en kornete diskant. Den trengte å temmes i toppen, noe klasse A og SL6 ordnet opp i da jeg brukte den som kilde. Senere kjøpte jeg TU 160, og den er pt den eldste komponenten i anlegget. Og det kommer den til å være fram til fm-nettet stenger. Da sender jeg den til Afrika og skaper en ny Denon-venn.
     

    roesok

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.12.2009
    Innlegg
    1.113
    Antall liker
    74
    Vennetråden for Denon

    roesok skrev:
    Har kjøpt en pent brukt Denon DVD2910 til noen få hundrelapper. Har kun tenkt å bruke den til lydavspilling. Kjører lyden via coax til ekstern Abrahamsen DAC. Fungerer stort sett fint det; bra på vanlige CD, også brenne-CD'er og DVD Audio. Men da jeg skulle spille en SACD plate var det tyst. Displayet viste Super Audio CD, men ingen lyd. Hva er feil?
    Har sjekket litt mer rundt dette. Kan tyde på at SACD ikke kan overføres via coax til DAC. Men kjøres lyden via analoge RCA direkte til forsterker fungerer det. Er det da slik at ingen SACD-spillere kan benytte digital coax?
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Vennetråden for Denon

    roesok skrev:
    roesok skrev:
    Har kjøpt en pent brukt Denon DVD2910 til noen få hundrelapper. Har kun tenkt å bruke den til lydavspilling. Kjører lyden via coax til ekstern Abrahamsen DAC. Fungerer stort sett fint det; bra på vanlige CD, også brenne-CD'er og DVD Audio. Men da jeg skulle spille en SACD plate var det tyst. Displayet viste Super Audio CD, men ingen lyd. Hva er feil?
    Har sjekket litt mer rundt dette. Kan tyde på at SACD ikke kan overføres via coax til DAC. Men kjøres lyden via analoge RCA direkte til forsterker fungerer det. Er det da slik at ingen SACD-spillere kan benytte digital coax?
    Det er veldig vanlig at de ikke kan det. Uansett gjør de ikke det med den vanvittige sample rate-en til SACD. Mulig noen spillere kan downsample DSD-strømmen og konvertere til PCM som kan sendes via S/PDIF.
     

    norcad

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.02.2006
    Innlegg
    1.262
    Antall liker
    22
    Vennetråden for Denon

    baluba skrev:
    Er den effektforsterkeren beyond repair, norcad? Det er jo et stilig forsterkersett som er et glimrende eksempel på japansk tung hifi fra åtti og nittitallet, og burde settes i stand hvis det er mulig. Et slik sett hadde jeg gjerne hatt i et sekundæranlegg og til partybruk.

    Det eneste jeg ser som "galt" med det settet er det samme som er spesielt positivt, den innebygde dac-en. Den vil være ypperlig til å få bedre lyd ut av en rimelig dvd-spiller, men samtidig så gjør slike funksjoner at preampen blir spesielt datert. Ja, rett og slett utdatert siden det i dag ikke er så dyrt å finne en integrert cdp som sikkert har bedre lyd enn preampens innebygde dac. Men den er sikkert glimrende til dvd og tv-tunere.

    Den preampen var blant de få Denon-produktene jeg fant interessante på den tiden. Det skyldtes selvfølgelig dac-ene. Men i samtiden syntes jeg designet var i overkant vulgært, akkurat som Pioneers tunge forsterkere fra samme tid. Jeg ville nok ikke valgt Denon selv på den tiden, uten at det har så mye med lyd å gjøre. Men smaken forandrer seg med tiden, og i dag liker jeg slikt design. Det er så over the top at jeg ikke kan annet enn å digge det. Men det hadde ikke hatt noen sjanse til å skremme rørene bort fra hovedriggen.

    Kassettspillere og tunere var vel noe Denon gjorde virkelig godt på den tiden. Fans mener at cdp også var spesielt gode, men der mener jeg at smaken spiller en stor rolle. Når det gjaldt kassettspillere og tunere er det så mange objektive kriterier som må vurderes at kvaliteter blir udiskutable og ikke så preget av personlig smak. Selv har jeg en TU 160 (originalen uten RDS etc), og det kommer til å bli min siste tuner. Den låter knallbra. Den litt lyse klangbalansen til Denon på den tiden er nok ikke alles smak, men det er tross alt mange flere faktorer enn det som spiller inn på forskjeller i lydkvalitet på tunere. Det samme gjelder kassettspillere, der støy settes opp mot kompromisser i detaljeringen. På det området var vel Denon ganske suverene en stund i konsumentklassen.

    Hvis jeg ikke har gjort det før så melder jeg meg nå inn i vennekretsen. Jeg har hatt to produkter fra Denon. DCD 1000 var min første cdp. Uten fjernkontroll, men med god lyd over hele linjen sett bort fra en kornete diskant. Den trengte å temmes i toppen, noe klasse A og SL6 ordnet opp i da jeg brukte den som kilde. Senere kjøpte jeg TU 160, og den er pt den eldste komponenten i anlegget. Og det kommer den til å være fram til fm-nettet stenger. Da sender jeg den til Afrika og skaper en ny Denon-venn.
    Uffda, et halvt år siden spørsmålet ble stillt.........

    Effektforsterkeren kan absolutt fikses, en bekjent av meg har fikset en lignende Denon konstruksjon med samme feil; defekt slowstart og kortsluttet utgang. En kostnad på 1200-1500 NOK. Har bare ikke hatt behov for å bruke forsterkeren og derfor har det heller ikke blitt gjort.

    En Denon tuner har forøvrig kommet til i "samlingen".

    Jeg vil i løpet av våren ta i bruk et "nytt" lytterom og da skal Denon tas inn fra hobbyrommet, og om det ikke blir så mye brukt kan det ihvertfall stå "utstillt". :)
     
    V

    vinyl-jønki

    Gjest
    Hei
    Lurer på om det er noen her som kan fortelle meg litt om denne: DENON dcd-3520,
    er dette en spiller som kan stå seg mot dagens spillere?
    Håper på svar.
    TMHammer,n
     

    Music4all

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.04.2009
    Innlegg
    1.329
    Antall liker
    7
    Hei
    Lurer på om det er noen her som kan fortelle meg litt om denne: DENON dcd-3520,
    er dette en spiller som kan stå seg mot dagens spillere?
    Håper på svar.
    TMHammer,n
    Har ikke hørt den, mao aner ikke hvordan den er kontra nyere spillere dessv, men hvis den er noe ala min så er det absolutt en habil spiller sånn sett, men min er oppgradert / modifisert med bedre klokke etc da ;) Forøvrig er det vanskelig og dyrt å få tak i ny laser til den hvis den ryker, men lykke til iallefall :)

    Mvh :)
     

    Music4all

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.04.2009
    Innlegg
    1.329
    Antall liker
    7
    Hei
    Lurer på om det er noen her som kan fortelle meg litt om denne: DENON dcd-3520,
    er dette en spiller som kan stå seg mot dagens spillere?
    Håper på svar.
    TMHammer,n
    Har ikke hørt den, mao aner ikke hvordan den er kontra nyere spillere dessv, men hvis den er noe ala min så er det absolutt en habil spiller sånn sett, men min er oppgradert / modifisert med bedre klokke etc da ;) Forøvrig er det vanskelig og dyrt å få tak i ny laser til den hvis den ryker, men lykke til iallefall :)

    Mvh :)
    Hei igjen, jeg googla litt jeg, håper dette gjør deg litt klokere sånn sett :) AudiogoN Forums: Does anyone have info on a Denon dcd-3520
     

    jan b

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.12.2008
    Innlegg
    324
    Antall liker
    114
    Sted
    Sør-Trøndelag
    Min første Denon var en DRA-335R som jeg kjøpte i 1991. Året etter fikk den selskap av en DCD-890 som min datter nå bruker. Det har ikke vært et eneste feilslag på den, og den har gått i maaange timer på disse åra... Ellers bruker jeg en DP-59L og en DCD-3300 i anlegget idag. Ja, også fins det en DL-103 her. 3300'n fikk jeg tak forleden, og jeg må si at dette er det beste jeg har hørt av en CD-snurre hittil... Holdt på å glemme en DN-720R kassettspiller som står på loftet.... Hmm, den må nok ned derfra....:)





     

    lmu

    Medlem
    Ble medlem
    01.12.2008
    Innlegg
    24
    Antall liker
    6
    Torget vurderinger
    2
    Har skaffet meg et sett med PRA-S10 pre, to POA-S10 monoblokker og DCD-S10 Cd-spiller. Synes det låter bra på mine Helicon 300MKII!

    Kunne tenke meg å høre andres erfaringer med disse produktene. Begrenset info å finne på forumet om disse. Erfaringer/info? Noen som har info om nypriser og når de ble solgt i Norge? MVh. Lars
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.710
    Antall liker
    7.815
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Noen som har en Denon BD-spiller i sølv de er interessert i å selge? :)
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.710
    Antall liker
    7.815
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Noen som har en Denon BD-spiller i sølv de er interessert i å selge? :)
    Ingen som har?
    Den gamle tok kvelden i dag, så er avhengig av å kjøpe meg en ny spiller enten ny eller brukt.
    Lagt ut under ønskes kjøpt på Torget for noen dager siden, men foreløpig ikke noe respons - så da prøver jeg her =)

    Alle Denon-modeller er av interesse, men spesielt disse:
    Denon 1611UD
    Denon 2010
    Denon 2011UD
    Denon 2012UD

    Ta kontakt på PM :)
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.710
    Antall liker
    7.815
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Noen som har en Denon BD-spiller i sølv de er interessert i å selge? :)
    Ingen som har?
    Den gamle tok kvelden i dag, så er avhengig av å kjøpe meg en ny spiller enten ny eller brukt.
    Lagt ut under ønskes kjøpt på Torget for noen dager siden, men foreløpig ikke noe respons - så da prøver jeg her =)

    Alle Denon-modeller er av interesse, men spesielt disse:
    Denon 1611UD
    Denon 2010
    Denon 2011UD
    Denon 2012UD

    Ta kontakt på PM :)
    Siden tiden er knapp kan jeg godta om spilleren kommer i sort utførelse dersom noen har det..
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.710
    Antall liker
    7.815
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Kommet en Denon BDP-1610 på Finn.no som skal ha 3000 kr - er ikke det kriminelt dyrt?
    Spilleren må da være 4 år gammel?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn