Venner av TAD Høyttalere

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • yasman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.10.2006
    Innlegg
    1.703
    Antall liker
    296
    Sted
    Grenland
    Torget vurderinger
    13
    På lørdag får jeg lytte til Evolution One satt opp med amper fra D'Agostino og med dCs Vivaldi som kilde. Gleder meg :) Senere i år får jeg hørt dem i samme rom med TAD elektronikk. Blir spennende å sammenligne.
    wow, det høres bra ut! Har bare hørt Ref one med "billig" elektronikk ; riktignok Hegel H30 amp, men en billig dac derfra også. Ref 1 var enestående.
    Har hørt Evo 1 med bedre elektronikk, ML og dcs hos Erik; låt fortreffelig
     

    Figge

    Generalkonsul OVK i Svealand
    Ble medlem
    20.11.2004
    Innlegg
    3.636
    Antall liker
    4.065
    Sted
    Stockholm/Västerås
    Torget vurderinger
    2
    Åker till Ultimate Sound i Vimmerby för att lyssna på R-1 och E-1 med elektonik från TAD.:cool:
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.355
    Antall liker
    63.243
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    På lørdag får jeg lytte til Evolution One satt opp med amper fra D'Agostino og med dCs Vivaldi som kilde. Gleder meg :) Senere i år får jeg hørt dem i samme rom med TAD elektronikk. Blir spennende å sammenligne.
    wow, det høres bra ut! Har bare hørt Ref one med "billig" elektronikk ; riktignok Hegel H30 amp, men en billig dac derfra også. Ref 1 var enestående.
    Har hørt Evo 1 med bedre elektronikk, ML og dcs hos Erik; låt fortreffelig
    Hadde skyhøye forventninger til ovennevnte TAD seanse. Min lokale hifi butikk har som utgangspunkt at dette er verdens beste høyttalere og elektronikk ift value for money, og de forhandler av mye (veldig dyrt) snadder. Ble litt skuffet, og det er muligen en litt tøff 50-års feiring kvelden i forveien skal ta mye av skylden for dette. Er derfor litt avventende, og gleder meg til å høre dem på TAD elektronikk.

    De spilte selvfølgelig stort, flott og uanstrengt på all musikk som ble spilt. Satt likevel igjen med følelsen av at en nylig demo med samme elektronikk spilt på Kharma høyttalere låt mer engasjerende for meg. Nå skal det sies at dette er høyttalere til den doble prisen, og dermed en urettferdig sammenligning. Skal bruke tid før jeg gjør noen store endringer i oppsettet mitt, men foreløpig er jeg litt avventende til TAD.
     

    SAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.10.2006
    Innlegg
    3.468
    Antall liker
    4.266
    Torget vurderinger
    10
    Hei!
    Vil komme med en liten tilbakemelding etter meget hyggelig besøk hos Erikbiej og hans nydelige TAD E1. Dette er en meget homogen og presis høyttaler som jeg likte godt, ingen mangler fra topp til tå! Lett og frisk med "smekk" som jeg liker, luftig og presist lydbilde! DCS og ML passer fint sammen og var definitivt meget vellykket sammen med eminente høyttalere.
    Som vanlig disker "gentleman Erik" opp så alt er vakkert!

    Takk for hyggelig seanse Erik!

    Mvh.
    SAL
     

    erikbiej

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    14.07.2005
    Innlegg
    93
    Antall liker
    156
    Sted
    Langesund
    Hei!
    Vil komme med en liten tilbakemelding etter meget hyggelig besøk hos Erikbiej og hans nydelige TAD E1. Dette er en meget homogen og presis høyttaler som jeg likte godt, ingen mangler fra topp til tå! Lett og frisk med "smekk" som jeg liker, luftig og presist lydbilde! DCS og ML passer fint sammen og var definitivt meget vellykket sammen med eminente høyttalere.
    Som vanlig disker "gentleman Erik" opp så alt er vakkert!

    Takk for hyggelig seanse Erik!

    Mvh.
    SAL
    Hei Stein Arne

    takker for god tilbakemelding. Må si at din medbragte APL cd/sacd spiller i høyeste divisjon. Jeg vil si litt om hva jeg opplevde når den ble koplet opp. Et voldsomt stort og homogent lydbilde. En oppløsning så detaljert at du kunne pinpointe alt i lydbildet. Nederst spilte den med stor tynge. Alt i alt en superbra spiller. Den passet som hånd i handske i mitt system.

    Erik
     
    • Liker
    Reaksjoner: SAL

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.510
    Antall liker
    102.794
    Torget vurderinger
    23
    Kan jeg snike meg inn her som TAD venn..? Har hatt TAD i flere utgaver i snart ti år nå. Spiller faktisk på TAD komponenter akkurat nå, ihvertfall fra 600 Hz og opp :cool:
     

    ganilsen

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.02.2008
    Innlegg
    2.171
    Antall liker
    670
    Sted
    Porsgunn
    Torget vurderinger
    4
    Hvor kommer man over Tad i Oslo?
    Vi har dessverre ingen forhandler på TAD foreløpig. Ved spørsmål kan jeg kontaktes på PM, så sender jeg over kontaktinfo om ønskelig.


    Geir Arne
     
    Sist redigert:

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.355
    Antall liker
    63.243
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Ta en tur til Rhapsody i Hilversum 27. og 28. desember. Da demonstreres TAD Reference One, D600, C600 og M600. Bare en liten flytur vekk fra romjulsstresset :rolleyes:
     

    Dan Dare

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.11.2005
    Innlegg
    1.011
    Antall liker
    393
    Sted
    Egersund
    Torget vurderinger
    4
    Ta en tur til Rhapsody i Hilversum 27. og 28. desember. Da demonstreres TAD Reference One, D600, C600 og M600. Bare en liten flytur vekk fra romjulsstresset :rolleyes:
    Eller en bil/fly/tog/gå-tur til meg i The Big Apple (Sandnes). Her er det mulig å få demo på TAD Reference One.
    God jul og godt nyttår, alle TAD-venner.
     

    kwil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.09.2003
    Innlegg
    2.273
    Antall liker
    905

    erikbiej

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    14.07.2005
    Innlegg
    93
    Antall liker
    156
    Sted
    Langesund
    Dandare. Dattera mi har utrolig nok fått følge med en fin gutt fra Sandnes. Mulig at jeg dukker opp en dag. God jul og godt nytt år til deg. Husk at du er big brother blandt TAD vennene!
     

    ganilsen

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.02.2008
    Innlegg
    2.171
    Antall liker
    670
    Sted
    Porsgunn
    Torget vurderinger
    4
    Dandare. Dattera mi har utrolig nok fått følge med en fin gutt fra Sandnes. Mulig at jeg dukker opp en dag. God jul og godt nytt år til deg. Husk at du er big brother blandt TAD vennene!
    Kanskje vi skulle forsøkt å ta en felles tur om dandare er åpen for det(slik jeg tolket han forrige innlegg)? Vet om et par til som kunne tenkt seg å høre R1. :D


    Geir Arne
     

    Dan Dare

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.11.2005
    Innlegg
    1.011
    Antall liker
    393
    Sted
    Egersund
    Torget vurderinger
    4
    Dandare. Dattera mi har utrolig nok fått følge med en fin gutt fra Sandnes. Mulig at jeg dukker opp en dag. God jul og godt nytt år til deg. Husk at du er big brother blandt TAD vennene!
    Kanskje vi skulle forsøkt å ta en felles tur om dandare er åpen for det(slik jeg tolket han forrige innlegg)? Vet om et par til som kunne tenkt seg å høre R1. :D


    Geir Arne
    Det ordner vi Geir Arne og andre TAD-venner. Send en PM når det blir aktuelt så avtaler vi nærmere.

    mvh Knut;)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.355
    Antall liker
    63.243
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Da har jeg vært på TAD demo her i mitt nye hjemsted i Nederland. Antar det ikke er ofte man har anledning til å lytte til slikt utstyr i et noenlunde optimalisert rom. Skal ikke begi meg ut på noen panegyriske uttalelser for å beskrive hvordan det låt, men stadfester enkelt og greit; MAJESTETISK.

    Legger ved noen dårlige mobilbilder, men som jeg likevel antar kan ha en viss interesse. Grunnen til dårlig billedkvalitet; mye folk, liten tid foran komponentene, motlys, men viktigst; en usedvanlig dårlig fotograf :)
     

    Vedlegg

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.355
    Antall liker
    63.243
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Tror denne karen var representant for TAD i Europa. Er ikke sikker da alt gikk på nederlandsk, noe som foreløpig ikke er min sterke side. Særdeles irriterende å ikke forstå språket da han holdt et innledningsforedrag på ca 20 min om TAD og de enkelte komponentene.

    Litt gøyalt. Han spilte kun en sang, før innehaveren av Rhapsody Audio tok over med sin musikk. Det var Halleluja på et liveopptak fra Oslo. Sikkert Fuentes og de andre karene jeg ikke husker navnet på i farten.

    image.jpg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.355
    Antall liker
    63.243
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Rett bak meg sto et par bortgjemte greier som ingen brydde seg om i dag :cool:

    image.jpg
    image.jpg
     

    ganilsen

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.02.2008
    Innlegg
    2.171
    Antall liker
    670
    Sted
    Porsgunn
    Torget vurderinger
    4
    Flott med litt bilder TOMZ! :D

    For alle som følger med på TAD kan jeg røpe at det ligger en test av TAD Evolution One i nyeste nummer av Watt, altså 01/2014. Roy Ervin Solstad er skribent.
    Skjermbilde 2014-01-11 kl. 00.13.25.png



    Geir Arne
     
    Sist redigert:

    ganilsen

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.02.2008
    Innlegg
    2.171
    Antall liker
    670
    Sted
    Porsgunn
    Torget vurderinger
    4
    Det skader vel ikke å legge ut noen flere bilder her?

    Kom over noen utrolig flotte bilder at Reference One.
    Skjermbilde 2014-01-11 kl. 12.40.04.jpg


    Skjermbilde 2014-01-11 kl. 12.39.39.jpg


    Skjermbilde 2014-01-11 kl. 12.39.10.jpg


    Skjermbilde 2014-01-11 kl. 12.42.04.jpg


    Skjermbilde 2014-01-11 kl. 12.38.30.jpg


    Skjermbilde 2014-01-11 kl. 12.40.52.jpg



    Geir Arne
     
    8

    8x12_TOM

    Gjest
    Har nettopp anskaffet meg et par TAD E1 (Evolution One )høyttalere. Etter hva jeg forstår er jeg den førte i landet :D. Har hørt og hatt mange høyttalere, men dette er det heftigste jeg hittil har hørt noen gang. Det er ikke uten grunn at tester verden over er så positive.

    Ønsker å starte en tråd for TAD og håper det er flere der ute som har hatt, eller ønsker å anskaffe TAD, som kan ha glede av tråden.
    Endelig har jeg fått høre de nå, snart et år game TAD høyttalerene til erikbiej. For å si det sånn, skulle jeg bli gal nok til å kaste ut det jeg har hjemme nå, å satse videre på kjøpehøyttalere, hadde ikke valget vært spesielt vanskelig når det kommer til høyttalere. Dette spiller storfint på alle parametre jeg prioritere og med en kapasitet som nesten er uvirkelig. Dypt imponert, ikke mer å si om det
    Takk for den lille lytteseanse i går, og kommer gjerne tilbake

    Tor
     
    Sist redigert:

    AJ_82

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.04.2011
    Innlegg
    420
    Antall liker
    126
    Torget vurderinger
    6
    Hva tror folket om denne da?

    A.J.
     

    Vedlegg

    JENO

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2003
    Innlegg
    2.598
    Antall liker
    1.377
    Sted
    Saksvik - Trøndelag
    Wow, det var fett! Legg merke til "gitteret" i gulvet med absorbsjon under. Gulvrefleksjon er imo et av de største problemene til mange rom/høyttalere.

    tad.jpg
     

    Suomela

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.02.2009
    Innlegg
    384
    Antall liker
    40
    Sted
    Jönköping, Sverige
    Några tilläggsbilder av rommet från annat håll


    TAD listening room Andrew Jones.jpg

    Andrew Jones (chief designer at Technical Audio Devices Laboratories (TAD))


    TAD listening room TADLabs Pres.jpg

    TAD Labs president (?) med Jörgen Nilsson (grundare/VD Ultimate Sound & Music AB)

    Detta 'purpose built' rom skall enligt uppgift vara designat och genomfört av norsk akustikkonsult/-byrå med bl a invändig akustik i Operahuset i Oslo som en av sina referenser.


    /Suomela
     

    Tand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.12.2002
    Innlegg
    1.229
    Antall liker
    1.370
    Utrolig gjennomført! Skulle gjerne ha lyttet til dette anlegget!! Hørte på Reference Compact og Evolution(?) i München og det var noe av det beste jeg hørte der nede. I tillegg så spilte Andrew Jones variert og interessant musikk og supplerte med morsomme anekdoter. Han fremstår som en genuin og trivelig lydentusiast!
     
    P

    PacMan

    Gjest
    Et par bilder av TAD Ref. 1 - beklager dårlig bildekvalitet, skal få tatt bedre bilder senere.

    Vis vedlegget 209715 Vis vedlegget 209716
    Dette anlegget fekk eg og ein kompis gleden av å høyra på for ei stund sidan hos gjestfrie og hyggelege Dandare.
    Anlegget låt heilt fantastisk !
    Veldig godt på alle parametre og sømløs overgang mellom bass, mellomtone og diskant.
    TAD Reference One trur eg at må vera blant det aller beste som fins av høgttalarar.
    Utsjåaandemessig er den også utruleg flott.

    Takk for gjestfriheten, Dandare !
     
    Sist redigert:

    Dan Dare

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.11.2005
    Innlegg
    1.011
    Antall liker
    393
    Sted
    Egersund
    Torget vurderinger
    4
    Et par bilder av TAD Ref. 1 - beklager dårlig bildekvalitet, skal få tatt bedre bilder senere.

    Vis vedlegget 209715 Vis vedlegget 209716
    Dette anlegget fekk eg og ein kompis gleden av å høyra på for ei stund sidan hos gjestfrie og hyggelege Dandare.
    Anlegget låt heilt fantastisk !
    Veldig godt på alle parametre og sømløs overgang mellom bass, mellomtone og diskant.
    TAD Reference One trur eg at må vera blant det aller beste som fins av høgttalarar.
    Utsjåaandemessig er den også utruleg flott.

    Takk for gjestfriheten, Dandare !
    Takk for hyggelig tilbakemelding. Alltid kjekt med likesinnede på besøk, så har du/dere lyst på et nytt besøk er det bare å sende en melding eller pm. Kan ta litt tid før jeg svarer på pm da jeg ikke er logget inn hver dag.

    Er det andre som kunne tenke seg en lytt på TAD i Sandnes/Stavanger-området så send meg en pm så finner vi en dag som passer.
     

    Dan Dare

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.11.2005
    Innlegg
    1.011
    Antall liker
    393
    Sted
    Egersund
    Torget vurderinger
    4
    Kansje du skulle satse på et par TAD Reference compact istedenfor Revel Ultima Salong, PacMan??
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn