Venner av Avantgarde Acoustic hornhøyttalere

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • HSobstad

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.02.2007
    Innlegg
    735
    Antall liker
    140
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    5
    Audiomix skrev:
    Min tanke var at en kanskje ikke trenger noen effektforsterker til bi-amping i det hele tatt.
    Siden bass enhetene ikke krever effekt (kun spenning) for å styres, vil den forsterkeren som driver hele systemet (horna inkludert) ikke slite i samme grad som om den drev et tradisjonelt høyttalersystem.
    Du har skjønt poenget med XLR-inngangene på bass-horna.
    Det kan være et moment å ha samme signalet til alle enheter, gjennom en rørforsterker, for å avspeile samme signalet. Men rør har jo også sine begrensninger. Det som da blir spennende med bi-amping er bl.a. muligheten for å avgrense rørenes styrker og svakheter.
    Har selv bestilt en preamp med to linjesteg, nettopp for å kunne kjøre ulike rør til bass og øvrige drivere. Dette er ingen ny løsning. "Jens" har allerede erfaring med dette på ag-trio-oppsett. Fungerer meget bra.
    Åpner dessuten opp for analog romkorreksjon kun på bass (der det trengs), f.eks. en Rives PARC. Dette har også "Jens" erfaringer på. Jeg kopierer også her... ;D
     

    HSobstad

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.02.2007
    Innlegg
    735
    Antall liker
    140
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    5
    LMC skrev:
    sub kassene til Avantgarde er et kompromiss!
    hornbassene er KUN ekte horn om de stackes til de får en horn åpning som kan reprodusere de ønskede frekvenser.hornlengden er fortsatt noe i korteste laget
    jeg fant ut at om man skal lage noe annet enn hornbasser(ekte) så må i alle fall et krav oppfylles:
    følsomheten på bass-systemet bør matche satelittene best mulig og det bør være minst mulig eq.
    først da vil man være i stand til å få like leken og lettflytende lyd som i resten av systemet
    tror ikke et sekund på at søyler med masse drivere,lav impedanse med påfølgende sluggerforsterkere og plenty av eq vil kunne integreres sømløst med lettdrevne horn
    dette kan sikkert bekreftes av de som har prøvd dette og gått videre til andre lettdrevne/semi-hornladede løsninger
    imo
    mvh
    Leif
    Leif, du er ute og sykler med stackingen av bass-tårn for å få stor munning. Et slikt tårn vil selvsagt kunne spille bedre dyp-bass, men vil ikke avspeile et virkelig bass-horn. Munningsåpning er ikke nok. Har noe med lengden å gjøre også. Ettersom dette ikke er praktisk gjennomførbart kommer filtrene og korreksjonene inn. Noe som gjør at AG-basshorn i det hele tatt virker og skiller seg fra trad.subber.

    Teorien din om stacking tilsier at hvis du har mange nok av hvilket som helst horn, så vil du få fram det du ønsker. 1000 mellomtone-horn skulle vel bli et ganske stort horn...
    Avantgarde har to typer basshorn, mezzo-bassene (korte basshorn) og de store basshornene. I et slikt bass-tårn må du ha ganske mange av de korte....

    Poenget her er at AG-bassene vil aldri bli ekte horn. AG har fått horn-bassene sine til å fungere svært bra til å etterligne bass-horn. Enkelt og greit ;)
     

    olaps

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.601
    Antall liker
    150
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    4
    HSobstad skrev:
    Audiomix skrev:
    Min tanke var at en kanskje ikke trenger noen effektforsterker til bi-amping i det hele tatt.
    Siden bass enhetene ikke krever effekt (kun spenning) for å styres, vil den forsterkeren som driver hele systemet (horna inkludert) ikke slite i samme grad som om den drev et tradisjonelt høyttalersystem.
    Du har skjønt poenget med XLR-inngangene på bass-horna.
    Det kan være et moment å ha samme signalet til alle enheter, gjennom en rørforsterker, for å avspeile samme signalet. Men rør har jo også sine begrensninger. Det som da blir spennende med bi-amping er bl.a. muligheten for å avgrense rørenes styrker og svakheter.
    Har selv bestilt en preamp med to linjesteg, nettopp for å kunne kjøre ulike rør til bass og øvrige drivere. Dette er ingen ny løsning. "Jens" har allerede erfaring med dette på ag-trio-oppsett. Fungerer meget bra.
    Åpner dessuten opp for analog romkorreksjon kun på bass (der det trengs), f.eks. en Rives PARC. Dette har også "Jens" erfaringer på. Jeg kopierer også her... ;D
    Meget spennende!
    Å kjøre ulike rør betyr vel en viss risko for å miste sammenheng/lik klangsignatur? Men dét kan du jo da eksperimentere nesten uhemmet med :)
    Analog romkorreksjon for bassene må jo være en kjempefordel :)
    Mvh
     

    olaps

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.601
    Antall liker
    150
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    4
    HSobstad skrev:
    LMC skrev:
    sub kassene til Avantgarde er et kompromiss!
    hornbassene er KUN ekte horn om de stackes til de får en horn åpning som kan reprodusere de ønskede frekvenser.hornlengden er fortsatt noe i korteste laget
    jeg fant ut at om man skal lage noe annet enn hornbasser(ekte) så må i alle fall et krav oppfylles:
    følsomheten på bass-systemet bør matche satelittene best mulig og det bør være minst mulig eq.
    først da vil man være i stand til å få like leken og lettflytende lyd som i resten av systemet
    tror ikke et sekund på at søyler med masse drivere,lav impedanse med påfølgende sluggerforsterkere og plenty av eq vil kunne integreres sømløst med lettdrevne horn
    dette kan sikkert bekreftes av de som har prøvd dette og gått videre til andre lettdrevne/semi-hornladede løsninger
    imo
    mvh
    Leif
    Leif, du er ute og sykler med stackingen av bass-tårn for å få stor munning. Et slikt tårn vil selvsagt kunne spille bedre dyp-bass, men vil ikke avspeile et virkelig bass-horn. Munningsåpning er ikke nok. Har noe med lengden å gjøre også. Ettersom dette ikke er praktisk gjennomførbart kommer filtrene og korreksjonene inn. Noe som gjør at AG-basshorn i det hele tatt virker og skiller seg fra trad.subber.

    Teorien din om stacking tilsier at hvis du har mange nok av hvilket som helst horn, så vil du få fram det du ønsker. 1000 mellomtone-horn skulle vel bli et ganske stort horn...
    Avantgarde har to typer basshorn, mezzo-bassene (korte basshorn) og de store basshornene. I et slikt bass-tårn må du ha ganske mange av de korte....

    Poenget her er at AG-bassene vil aldri bli ekte horn. AG har fått horn-bassene sine til å fungere svært bra til å etterligne bass-horn. Enkelt og greit ;)
    Gleder meg ikke mindre til Hornalliansetreff på påskeaften :)
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.900
    Antall liker
    13.157
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    Hsobstad :
    jeg sykler IKKE; jeg sier at lengden er utilstrekkelig til å gi et ekte basshorn.les HELE teksten før du slenger drit!
    hornformen bare underletter integrasjonen til de ekte hornene.de har ingen horneffekt under 100hz...garantert
    forøvrig går ikke basshornet til 100hz heller.til det er det bade for lite og for kort selv til å bare være kvartbølgehorn.
    vær litt varsommmed hvem du beskylder for å være på sykkeltur ,så lenge du åpenbart ikke har ide om hvordan hornene virker og subhornene til AG er tenkt å virke
    mvh
    Leif
     

    HSobstad

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.02.2007
    Innlegg
    735
    Antall liker
    140
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    5
    LMC skrev:
    Hsobstad :
    jeg sykler IKKE; jeg sier at lengden er utilstrekkelig til å gi et ekte basshorn.les HELE teksten før du slenger drit!
    hornformen bare underletter integrasjonen til de ekte hornene.de har ingen horneffekt under 100hz...garantert
    forøvrig går ikke basshornet til 100hz heller.til det er det bade for lite og for kort selv til å bare være kvartbølgehorn.
    vær litt varsommmed hvem du beskylder for å være på sykkeltur ,så lenge du åpenbart ikke har ide om hvordan hornene virker og subhornene til AG er tenkt å virke
    mvh
    Leif
    LMC:
    Min hensikt er å debattere, ikke slenge drit.

    Du sier "hornbassene er KUN ekte horn om de stackes til de får en horn åpning som kan reprodusere de ønskede frekvenser".

    Setningen din kan forstås dithen at hvis du setter flere AG-hornbasser sammen får du EKTE horn. Jeg får ikke det til å stemme og utrykket "ute og sykker" antyder her at teori og praksis muligens ikke treffer.

    For ordens skyld vil jeg likevel beklage dersom du oppfattet dette som et direkte personangrep. Det har verken jeg eller forumet interesse av.

    Mvh
    Helge
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.900
    Antall liker
    13.157
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    det er greit,men jeg satte frokostblandingen i halsen og ble umiddelbart litt pissed! ;D
    hornladingen på slike løsninger brukes gjerne for at bassene skal integrere bedre med de ekte hornene.
    vedr.hornlengde mener jeg at Armin Krauss fra AG sa på Horten messa i fjor at sub-"hornene" hadde ca innvendig lengde på 2meter.
    forøvrig syntes jeg ikke AG hornene overbeviste i Horten i fjor; mine tårn spiller adskillig lettere og mere nyansert
    du kan komme og høre selv om du vil
    fredspipe har jeg ikke, men du kan få en kaffe 8)
    imo
    mvh
    Leif
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    du må ikke skrive med frokostblanding i munnen, lmc. ;D

    forøvrig tviler jeg ikke på at du har rett.
     

    HSobstad

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.02.2007
    Innlegg
    735
    Antall liker
    140
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    5
    olaps skrev:
    Meget spennende!
    Å kjøre ulike rør betyr vel en viss risko for å miste sammenheng/lik klangsignatur? Men dét kan du jo da eksperimentere nesten uhemmet med :)
    Analog romkorreksjon for bassene må jo være en kjempefordel :)
    Mvh
    Hehe...
    Er på ingen måte "trygg" på veivalget av pre med en dobbel linjesteg. Den som intet våger...
    5687 rør mot bass...
    Skal rapportere tilbake erfaringene når pre-en en gang kommer. Den som venter på noe godt - kan vente lenge. Veldig lenge... ::)
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.900
    Antall liker
    13.157
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    det gjorde det ikke bedre at ungene hadde tatt all melken og jeg måtte spise den med vann fra springen ;D

    føler at det å drive topp og bunn med forskjellige pre-rør blir egentlig det exakt motsatte av å drive begge deler fra samme utgang for å oppnå likest mulig karakteristikk og integrasjon
    imo
    mvh
    Leif
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    jaja, så lenge du slapp å spise potegull + cola på samme måte som kornblanding + melk, så fikk du vel en tålelig grei start på dagen allikevel.

    jeg tapte et veddemål på nachspiel en gang og måtte innta førstnevnte rett.
    ikke snadder.
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.900
    Antall liker
    13.157
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    etter hjerte-infarktet i 2000 har jeg kuttet ut både potetgull og cola
    har ikke savnet det heller
    mvh
    Leif
     

    olaps

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.601
    Antall liker
    150
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    4
    LMC skrev:
    etter hjerte-infarktet i 2000 har jeg kuttet ut både potetgull og cola
    har ikke savnet det heller
    mvh
    Leif
    Helnøtt og Cola er bedre!! :D Altfor godt :(
    Men det finnes jo ting som er ENDA bedre.... 8)
     

    KnB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    1.517
    Antall liker
    108
    Torget vurderinger
    2
    har en 2 delt pre, med utvalgte rør for bass seksjon (6H30), mezzoene låter bedre med høynivå inngang i mine ører.
     

    olaps

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.601
    Antall liker
    150
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    4
    KnB skrev:
    har en 2 delt pre, med utvalgte rør for bass seksjon (6H30), mezzoene låter bedre med høynivå inngang i mine ører.
    Hva mener du med høynivåinngang i dette tilfellet?
    Mvh
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.900
    Antall liker
    13.157
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    ikke linjeinngangen dvs koblet til forterkerens ht utgang
    mvh
     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    Når vi snakker om varianter av kobling... Jeg har kjørt mine duo med høyttalerkablene rett inn i mellomtonehornet. Dette fungerte definitivt best med uno. Vermin nevnte her om dagen at han foretrakk høyttalerkablene fra effekttrinn, koblet i diskant med jumpere til mellomtone og bass. I dag fikk jeg lyst å teste denne måten å koble på, og jeg må si at det skjedde mer positivt enn jeg hadde forventet. Hele klangbalansen ble mer behagelig, driverne virker bedre integrert, og ikke minst mellombassgjengivelsen virker mer potent med mer trøkk og mer homogen. Har noen av dere andre gjort liknende erfaringer?
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    gut_man skrev:
    Vermin nevnte her om dagen at han foretrakk høyttalerkablene fra effekttrinn, koblet i diskant med jumpere til mellomtone og bass.

    det er slik ag sier de skal kobles.
    og dette har også gitt best resultater hos meg.
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.900
    Antall liker
    13.157
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    på Trio er det MYE bedre med tri-wiring fra forsterker´s ht terminal direkte til hvert enkelt element enn via andre drivere
    mye mere body og slam
    imo
    mvh
    Leif
     

    olaps

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.601
    Antall liker
    150
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    4
    Gago skrev:
    gut_man skrev:
    Vermin nevnte her om dagen at han foretrakk høyttalerkablene fra effekttrinn, koblet i diskant med jumpere til mellomtone og bass.
    det er slik ag sier de skal kobles.
    og dette har også gitt best resultater hos meg.

    Slik koblet jeg de også. Har deretter koblet separate kabler rett til bassene, det gir mer kropp og slam slik Leif sier.


    LMC skrev:
    på Trio er det MYE bedre med tri-wiring fra forsterker´s ht terminal direkte til hvert enkelt element enn via andre drivere
    mye mere body og slam
    imo
    mvh
    Leif
     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    Takker for respons gutter. Da er jeg jo på rett vei da ;) Får vel prøve å biwire også da... For slam det liker man da ;D
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    LMC skrev:
    på Trio er det MYE bedre med tri-wiring fra forsterker´s ht terminal direkte til hvert enkelt element enn via andre drivere
    mye mere body og slam
    imo
    mvh
    Leif

    lmc, hvorfor må du rippe opp i dette?

    jeg har alltid fortrengt den ideen som hi-fi nevrose, men nå MÅ jeg jo for pokker skaffe meg et triwiret sett med høyttalerkabler for å sjekke... ;D
     

    olaps

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.601
    Antall liker
    150
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    4
    Gago skrev:
    LMC skrev:
    på Trio er det MYE bedre med tri-wiring fra forsterker´s ht terminal direkte til hvert enkelt element enn via andre drivere
    mye mere body og slam
    imo
    mvh
    Leif

    lmc, hvorfor må du rippe opp i dette?

    jeg har alltid fortrengt den ideen som hi-fi nevrose, men nå MÅ jeg jo for pokker skaffe meg et triwiret sett med høyttalerkabler for å sjekke... ;D
    Hvor lange kabler trenger du da?
    Siden du skal ha treff på påskeaften kan det jo være at noen kan ta med seg noen stumper vet du! ;D
    Mvh
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.900
    Antall liker
    13.157
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    det hadde jeg også fortrengt helt til Gary bekreftet noe jeg innerst inne allerede mistenkte
    dagen etter at Gary var her lagde jeg de ny kablene! ;D
    lykke til
    mvh
    Leif
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    olaps skrev:
    Gago skrev:
    LMC skrev:
    på Trio er det MYE bedre med tri-wiring fra forsterker´s ht terminal direkte til hvert enkelt element enn via andre drivere
    mye mere body og slam
    imo
    mvh
    Leif

    lmc, hvorfor må du rippe opp i dette?

    jeg har alltid fortrengt den ideen som hi-fi nevrose, men nå MÅ jeg jo for pokker skaffe meg et triwiret sett med høyttalerkabler for å sjekke... ;D
    Hvor lange kabler trenger du da?
    Siden du skal ha treff på påskeaften kan det jo være at noen kan ta med seg noen stumper vet du! ;D
    Mvh

    jeg trenger 1.3m fra monoblokk til høyttalerne, olaps.
    bare ta med!
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    LMC skrev:
    det hadde jeg også fortrengt helt til Gary bekreftet noe jeg innerst inne allerede mistenkte
    dagen etter at Gary var her lagde jeg de ny kablene! ;D
    lykke til
    mvh
    Leif

    aaargh!
    og jeg som har en hullete lommebok med et sortsvidd kredittkort oppi....
     

    olaps

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.601
    Antall liker
    150
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    4
    Gago skrev:
    olaps skrev:
    Gago skrev:
    LMC skrev:
    på Trio er det MYE bedre med tri-wiring fra forsterker´s ht terminal direkte til hvert enkelt element enn via andre drivere
    mye mere body og slam
    imo
    mvh
    Leif

    lmc, hvorfor må du rippe opp i dette?

    jeg har alltid fortrengt den ideen som hi-fi nevrose, men nå MÅ jeg jo for pokker skaffe meg et triwiret sett med høyttalerkabler for å sjekke... ;D
    Hvor lange kabler trenger du da?
    Siden du skal ha treff på påskeaften kan det jo være at noen kan ta med seg noen stumper vet du! ;D
    Mvh

    jeg trenger 1.3m fra monoblokk til høyttalerne, olaps.
    bare ta med!
    Jeg har tre sett, 1.8 m lange, tar de med :)
    Om ikke min Alzheimer light skulle spille meg et puss igjen........... :eek:
    Mvh
     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    Vermin; du har vel noe sølv liggende? Dette må vi da teste ut... Etter å ha hørt hvor store forskjeller det var på høyttalerkabler inn i diskant kontra mellomtone, er jeg veldig åpen for at dette kan fungere veldig bra. Det ville forundre meg stort om sindige Avantgardister plutselig ga sine varme anbefalinger til lurium ;) Appropos lurium; i morgen tenkte jeg å teste ut Bybee filterne jeg har liggendde. Og det er vel på grensen til lurium i følge noen. Vet jo at LMC bruker slike filter med stor suksess.. Og de ligger her, så det koster ingenting å teste :) Av andre ting som skal testes i morgen kveld (sammen med Vermin, Shadow og FallenA), er Vermins sub! Håper vi rekker alt før alkoholen slører våre ører ;D
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.900
    Antall liker
    13.157
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    jeg har slipstream direkte på + på alle driverne i Trio
    jeg har de store direkte på + og - på terminalene på femtentommerne
    jeg har slipstream på interconnecten på begge ledninger nærmest inn på ampene
    jeg har de store på nettledningen inn på nettfilteret
    0 STØY
    bedret oppløsning
    imo
    mvh
     

    Nido

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.08.2008
    Innlegg
    232
    Antall liker
    7
    @LMC: hvor er det mest kritisk å ha disse bybee'ene(i.e hvor bør en begynne), og lar det seg koble til uten loddinger og annet inngrep i ht?
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.900
    Antall liker
    13.157
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    direkte på terminalene til driverne
    desverre måtte de loddes i mitt tilfelle
    nødløsning for testens skyld:
    fest de til ledningene inn mot teminalene på hornene
    lykke til
    mvh
    Leif
     

    olaps

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.601
    Antall liker
    150
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    4
    gut_man skrev:
    Vermin; du har vel noe sølv liggende? Dette må vi da teste ut... Etter å ha hørt hvor store forskjeller det var på høyttalerkabler inn i diskant kontra mellomtone, er jeg veldig åpen for at dette kan fungere veldig bra. Det ville forundre meg stort om sindige Avantgardister plutselig ga sine varme anbefalinger til lurium ;) Appropos lurium; i morgen tenkte jeg å teste ut Bybee filterne jeg har liggendde. Og det er vel på grensen til lurium i følge noen. Vet jo at LMC bruker slike filter med stor suksess.. Og de ligger her, så det koster ingenting å teste :) Av andre ting som skal testes i morgen kveld (sammen med Vermin, Shadow og FallenA), er Vermins sub! Håper vi rekker alt før alkoholen slører våre ører ;D
    Ingen tvil om at bi- eller triwiring gir en gevinst. Har prøvd biwiring med kabler fra tre forskjellige leverandører, triwiring med to varianter.
    Og ingen tvil om at flatsølvet på KA RAsmussen gjør en god jobb, og eksepsjoneklt god ift pris.
    Av de høyttalerkablene jeg har testet ut er de en meget god nr 2 totalt sett (etter AZ Absolute), og har den fordelen at de, pga LITT mindre transparens og dynamikk, er litt snillere/mer tilgivende enn Absolutene.
    Og til en langt hyggeligere pris :)
    Anbefales!!
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.900
    Antall liker
    13.157
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    forresten: er bybee innspilt/innbrent? det trenger de
    mvh
    Leif
     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    LMC skrev:
    forresten: er bybee innspilt/innbrent? det trenger de
    mvh
    Leif
    Bybee filterne ble benyttet i mine Ascolta høyttalere i mange hundre timer, så de burde være innspilt. Det er også montert på kabelsko, så jeg tror jeg skal kunne få montert dem på driverne uten for mye jobb.. Jeg var godt fornøyd med effekten disse filterne hadde på de nevnte høyttalerne, og innbiller meg vel at når følsomheten stiger, burde effekten være enda bedre. Det vil vel vise seg om det holder stikk ;)
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.900
    Antall liker
    13.157
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    dine nåværende ht har en HELT ANNEN oppløsning og skulle således gi større før/etter forskjell
    imo
    mvh
    Leif
     

    olaps

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.601
    Antall liker
    150
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    4
    GOD PÅSKE til alle, og spesielt til de med horntut og rør ;D

    Noen av oss sees hos Gago på selveste påskeaften, dét ser jeg virkelig fram til :)

    Mvh OP
     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    God påske ja. Skulle ønske jeg hadde anledning til å slå følge med Vermin på toget og snike meg med på treffet deres. Det går imidlertid ikke, så jeg håper på en fyldig rapport med mange bilder fra Vermin.
     

    olaps

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.601
    Antall liker
    150
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    4
    gut_man skrev:
    God påske ja. Skulle ønske jeg hadde anledning til å slå følge med Vermin på toget og snike meg med på treffet deres. Det går imidlertid ikke, så jeg håper på en fyldig rapport med mange bilder fra Vermin.
    Vermin tar jobben!!
    Fyldig, oppløst, utstrakt og detaljert rapport med dynamisk og engasjerende nærvær.................. ;)
    Pure realism :D
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn