Venner av Avantgarde Acoustic hornhøyttalere

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Defo

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.09.2007
    Innlegg
    396
    Antall liker
    1
    Torget vurderinger
    4
    Noen her som vet ca. pris på et par Solo?
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    halleluja, regner jeg med?
    ag får jo bare topp-tester.
     

    Vermin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Innlegg
    6.999
    Antall liker
    5.918
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    joaquin skrev:
    halleluja, regner jeg med?
    ag får jo bare topp-tester.
    Regner med det ja, ikke fått lest den enda. Står og koker middag til fruen som snart kommer hjem. Se om jeg får lese det på senga i kveld eller om det er payback for middagen
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    hehe.
    må du BÅDE lage middag og betale?
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Topp tester er vel bare å regne med....husker tor hadde denne i ett audio en gang :

    Kan ikke lykke kjøpes for penger ???? "pisspreik!!! , Avantgarde acoutic.........bla bla....

    litt morsom vinkling på det hele ---

    Nå begynner jeg virkelig å glede meg til nytt 2a3 effektrinn til horna , den nye platespillern svarer også til forventningene så det holder,......det er lovert effekt feridgprodusert i November.......blir konge med røreffekt på hønna igjen .

    Mvh Espen
     

    HSobstad

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.02.2007
    Innlegg
    735
    Antall liker
    140
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    5
    ssm skrev:
    Nå begynner jeg virkelig å glede meg til nytt 2a3 effektrinn til horna , den nye platespillern svarer også til forventningene så det holder,......det er lovert effekt feridgprodusert i November.......blir konge med røreffekt på hønna igjen .

    Mvh Espen
    Hei Espen
    Hvilke spennende 2a3 effekttrinn er det du har bestilt deg?

    Mvh
    Helge
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Hei , nei det er ikke Rune sitt...Jeg har fått bygget en Vindicator 2a3 hos Audionote ,og oppgitt spec på både m3 preamp og avantgardehornene.....den tilpasses mht til gain og andre viktige parametere , for å passe best mulig med oppsettet mitt .

    Vindicator ligger i an s Level 3 men er allikevel ganske "billig" noe som først og fremst visstnok skyldes få komponenter , noe jeg egentlig blåser en lang marsj i ,hva som er inni der , bare det speller bra !!!

    Jeg hadde jo tenkt på å bygge interstage , men fristelsen ble for stor og jeg valgte ett nytt an produkt , når jeg fikk ordna med at mine parametere kunne bli ivaretatt .

    Jeg setter min lit til at Andy og Peter kan sakene sine , jeg har også tilgode å høre ett audionote produkt som låter dårlig...dette skal bli spennede !

    Vindicator er jo en helt ny amp....det er midlertid solgt en til til Norge , jeg har snakka med eieren ( PALLE ) her inne , han får ikke fullrost dette trinnet , det lover jo bra....av utseende likner det på quoqueror med 300b , men heter altspå Vindicator og leverer 3,5 watt pr kanal.... ;)

    Vi får se da....håper på triodelys her før julekvelden

    Litt av årsaken til at det ikke ble bygging av 2a3 interstage blokker var tildels at jeg har vært rimelig syk en stund , og ett ønske om å få ting så tyst som mulig....dette er spesifisert i bestillingen til AN.....så nå krysser jeg fingrene .

    Mvh Espen
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    ssm skrev:
    Hei , nei det er ikke Rune sitt...Jeg har fått bygget en Vindicator 2a3 hos Audionote ,og oppgitt spec på både m3 preamp og avantgardehornene.....den tilpasses mht til gain og andre viktige parametere , for å passe best mulig med oppsettet mitt .

    Vindicator ligger i an s Level 3 men er allikevel ganske "billig" noe som først og fremst visstnok skyldes få komponenter , noe jeg egentlig blåser en lang marsj i ,hva som er inni der , bare det speller bra !!!

    Jeg hadde jo tenkt på å bygge interstage , men fristelsen ble for stor og jeg valgte ett nytt an produkt , når jeg fikk ordna med at mine parametere kunne bli ivaretatt .

    Jeg setter min lit til at Andy og Peter kan sakene sine , jeg har også tilgode å høre ett audionote produkt som låter dårlig...dette skal bli spennede !

    Vindicator er jo en helt ny amp....det er midlertid solgt en til til Norge , jeg har snakka med eieren ( PALLE ) her inne , han får ikke fullrost dette trinnet , det lover jo bra....av utseende likner det på quoqueror med 300b , men heter altspå Vindicator og leverer 3,5 watt pr kanal.... ;)

    Vi får se da....håper på triodelys her før julekvelden

    Litt av årsaken til at det ikke ble bygging av 2a3 interstage blokker var tildels at jeg har vært rimelig syk en stund , og ett ønske om å få ting så tyst som mulig....dette er spesifisert i bestillingen til AN.....så nå krysser jeg fingrene .

    Mvh Espen
    Jeg har forøvrig bedt om serienr : 007.... ;)
     

    Vermin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Innlegg
    6.999
    Antall liker
    5.918
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    Her er konklusjonen. Mye bra lesning i den laaange artikkelen.
    Testeren har brukt Avantgardes egen Model Three forsterker + ett sett Vacuum State monoblokker

    " The Uno Nano is far from perfect -at least in the classical sense. They don't look like other speakers and for the most part they don't sound like them either - by which i mean, they don't suffer the muddled, constricted and turgid response that's all to recognizable in more "conventional" approaches. They play loud (actually make that really loud), they play soft; they have dynamic range that gets close to life and scale and weight that's sufficient to all but the most warped and unreasonable purpose.
    They offer that all-important bandwith without the oft-asscociated demands of power and if they are picky about partnering amps at least the pickiness dosen't also impose a high price. You can go looking for theit tonal aberrations, theire discontinuities, but you know what- more often than not you'll find yourself pulled away from that quest and into the music instead. The formality and correctness of Bach will leave them unfazed (and you charmed), the delicacy of solo female voices allows them to open their tubes (and you to marvel at a singer's control and technique). It's not long before you stop to catch them out and simply catch on to what they do- which is cut straight to the essential heart of music. Listen and you'll remember. Avantgarde's smallest full-range speaker is both challenging and disarming. Those with open minds will welcome them with open arms"
     

    Jens

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.06.2003
    Innlegg
    1.033
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Defo skrev:
    Noen her som vet ca. pris på et par Solo?
    Tror du gjør deg selv en tjeneste ved å sikte på modellen over.
    Nemlig Uno Nano.
    Solo er strengt tatt ikke en "ekte" Avantgarde og mangler ganske mye i forhold til de større modeller.
    Nano fikk forøvrig prisen for beste lyd under messen i København nylig:
    http://www.artsound.dk/
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Henger meg på jens sin anbefaling....Dersom du kunne tenke deg horn i sølv , og gjøre en kjapp handel , har det kommet meg for øre at Lyric sakl selge sitt demopar til svært redusert pris , disse var jo med på messa i Horten.....flotte høyttalere som låter helt knall......de er heller ikke mer ruvende enn solo vil jeg tro ,

    Disse bør du absolutt høre....kommer du langveis fra til byen , er det på sin plass å ta kontakt med butikkeieren før avreise å gjøe en avtale , han driver jo to butikker paralellt og er både litt her og der....du kommer ikke til å angre på å ha hørt disse .

    prisen tør jeg ikke uttale meg om , men det var snakk om en godt redusert pris i allefall....jeg tør tippe på ca 70k ?!

    DE bygge3r 40 cm , men du bør ha litt luft bak de uansett......smaå nusselige vellydende saker det der.. ;D
     

    HSobstad

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.02.2007
    Innlegg
    735
    Antall liker
    140
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    5
    Ordentlig dødt her for tiden.
    Vil gjerne minne om at mørke høst- og vintermåneder (med fordel) kan anvendes til å "ta et tak" inne i musikk-rommet. Her er noe til mulig inspirasjon :)

    Da jeg bestilte mine Trio falt valg av farge på rød-metallic, som jeg trives godt med. Imidlertid viste det seg at rommets mørkemosegrønne farge matchet heller dårlig. Da er vinteren tid for å ta penselen fatt. Lys Toskana matchet ganske bra, døm selv.

    Før og etter (gjett hva som er hva) ;D
     

    Vedlegg

    Nido

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.08.2008
    Innlegg
    232
    Antall liker
    7
    ...lekkert!!!! Har også lys Toscana på veggene her hjemme, og gjett, det passer flott til grønne horn også ;D

    Forresten, hvilket lys er det du har?
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.897
    Antall liker
    13.154
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    har du prøvd med diskantene ytterst?
    flott forresten
    mvh
    Leif
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    superlekkert! godt jobbet.

    lurer bare på en ting: hvordan orker du å flytte rundt omkring på bassene, og til og med stacke dem oppå hverandre, osv.?
    jeg holder på å dø på meg hver gang jeg skal justere plassering av mezzoene. ;D
     

    HSobstad

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.02.2007
    Innlegg
    735
    Antall liker
    140
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    5
    Nido skrev:
    ...lekkert!!!! Har også lys Toscana på veggene her hjemme, og gjett, det passer flott til grønne horn også ;D

    Forresten, hvilket lys er det du har?
    Antar du tenker på lyssettingen av horna. Det er ganske enkelt IKEA LED-lamper.
     

    HSobstad

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.02.2007
    Innlegg
    735
    Antall liker
    140
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    5
    LMC skrev:
    har du prøvd med diskantene ytterst?
    flott forresten
    mvh
    Leif
    Takk.
    Var ikke plass i bredden ved akkurat dette oppsettet. Ja, har prøvd, inkl å trekke horna fram foran bassene. Syntes det tenderte til å hørtes bedre ut. Men passer ikke så bra med mange barn i huset. Da er det tryggest å ha alt stacket langs veggen.
     

    HSobstad

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.02.2007
    Innlegg
    735
    Antall liker
    140
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    5
    joaquin skrev:
    superlekkert! godt jobbet.

    lurer bare på en ting: hvordan orker du å flytte rundt omkring på bassene, og til å med stacke dem oppå hverandre, osv.?
    jeg holder på å dø på meg hver gang jeg skal justere plassering av mezzoene. ;D
    Gulvet mitt ser bra ut langt i fra, men er langt i fra bra. Ungene har sørget for en viss slitasje gjennom 15 år. Poenget: Jeg sleper alt rundt på gulvet, uten tanke på evt nye riper. Jeg har i tillegg en stor og sterk nabo "Elektron" som hjelper meg å løfte hvis nødvendig. Koster litt rødvin, men det er greit ;)
     

    Elektron

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.07.2007
    Innlegg
    1.886
    Antall liker
    120
    Sted
    Bergen
    Gulvet mitt ser bra ut langt i fra, men er langt i fra bra. Ungene har sørget for en viss slitasje gjennom 15 år. Poenget: Jeg sleper alt rundt på gulvet, uten tanke på evt nye riper. Jeg har i tillegg en stor og sterk nabo "Elektron" som hjelper meg å løfte hvis nødvendig. Koster litt rødvin, men det er greit ;)
    [/quote]

    Synes faktisk at du flytter dem litt for sjelden ;D

    Elektron
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    hehe, rødvin og bæring er gode greier, gutter.

    btw, tør noen av dere å begi seg ut på litt beskrivelse av hvordan det låter med ag-opppsettet kontra acapella high violon?
    jeg skal forresten høre high violon mk2 hos en bekjent i nederland om et par uker.
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    HSobstad skrev:
    Ordentlig dødt her for tiden.
    Vil gjerne minne om at mørke høst- og vintermåneder (med fordel) kan anvendes til å "ta et tak" inne i musikk-rommet. Her er noe til mulig inspirasjon :)

    Da jeg bestilte mine Trio falt valg av farge på rød-metallic, som jeg trives godt med. Imidlertid viste det seg at rommets mørkemosegrønne farge matchet heller dårlig. Da er vinteren tid for å ta penselen fatt. Lys Toskana matchet ganske bra, døm selv.

    Før og etter (gjett hva som er hva) ;D
    Dæven dette var superflott....ser du har oppgradert ovnen også ?........den gamle hadde sin sjarm gitt.... ;D

    sånn det står nå ser jo veldig flott ut, spiller det best sånn også ?

    Grattis med ny stue....fint beldet H sobstad....virkelig flott......

    knall farge det der....må snart gå over med penselen selv her tror jeg....Espen
     

    Elektron

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.07.2007
    Innlegg
    1.886
    Antall liker
    120
    Sted
    Bergen
    Joaquin!

    Det presser seg vel frem men det gjenstår litt tweaking hos meg først. Jeg antar også at Hsobstad vil ha det nye forsterkeriet på plass før vi går i gang. Vi får vel utfordre en objektiv tredjepart her. Dere la merke til peisen men jeg synes det var noe annet nytt midt i bilde som lyste så flott.

    Elektron
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    H sobstad...ser du har kjøpt deg en audiopax...kt 88 er det ikke ? denne er vel singelended...( her det gamle akto sin ) ser i allefall lik ut...

    Hvordan spiller denne på det hele , er den bra mht støy ? venter ikke du på noe spesialkonstruerte saker , eller gikk det i vasken ?

    DEt med de grønne lysa greier jeg ikke å tyde hva er , ovnen var fin , på lav røreffekt er det viktig med til tilsetningsvarme på vinterstid,,,, ;)

    flott oppsett , ser finere ut med oppsettet slik du viser det i siste bildet enn med bassene oppå hverandre,,,,,,men lyden er viktigst seff.....

    Espen
     

    HSobstad

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.02.2007
    Innlegg
    735
    Antall liker
    140
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    5
    ssm skrev:
    H sobstad...ser du har kjøpt deg en audiopax...kt 88 er det ikke ? denne er vel singelended...( her det gamle akto sin ) ser i allefall lik ut...

    Hvordan spiller denne på det hele , er den bra mht støy ? venter ikke du på noe spesialkonstruerte saker , eller gikk det i vasken ?

    DEt med de grønne lysa greier jeg ikke å tyde hva er , ovnen var fin , på lav røreffekt er det viktig med til tilsetningsvarme på vinterstid,,,, ;)

    flott oppsett , ser finere ut med oppsettet slik du viser det i siste bildet enn med bassene oppå hverandre,,,,,,men lyden er viktigst seff.....

    Espen
    Hei
    Takk.
    Ja det er singleended. Har kjøpt (byttet) den her på forumet. Husker ikke selgers brukerident. Lyden er bra. Tørr, klar, kjølig, analytisk, detaljert, som forventet av denne type forsterker basert på KT88. Har byttet til 12AT7-rørene til Telefunken ecc801S. Det bidro i positiv forstand til ytterligere styrking av nevnte lyd-karakteristikk. Svært lite støy (kan såvidt høres med øret helt inn til diskanthornet). Forsterkeren ble byttet mot en forforsterker og er bare ekstra-sak med forventet HELT annen lydsignatur enn det jeg venter på. Emotive-forsterkeriet er 300b-basert og vil vel ha helt andre egenskaper. Sistnevnte ETA i slutten av desember.

    Det med "de grønne lysa" er et dCS oppsett. Transporter, upsampler, dac.
     

    HSobstad

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.02.2007
    Innlegg
    735
    Antall liker
    140
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    5
    prnesse skrev:
    Flotte saker, men hvor ble det av den gamle ovnen?
    Etter 15 år var jeg ordentlig lei den. Tungvindt å fyre i. Ingen koselige flammer å se inn på, mens musikken strømmer. Men ovnen var flott. Ble solgt på finn.no for en rimelig penge.
     

    KnB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    1.517
    Antall liker
    108
    Torget vurderinger
    2
    Fantastisk flott Hsobstad:) Nye forsterkere i hus snart?
     

    HSobstad

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.02.2007
    Innlegg
    735
    Antall liker
    140
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    5
    KnB skrev:
    Fantastisk flott Hsobstad:) Nye forsterkere i hus snart?
    Hei og takk for det. ETA for nytt forsterkeri er slutten av desember.
     

    prnesse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.10.2005
    Innlegg
    1.525
    Antall liker
    321
    Sted
    Southwest
    Torget vurderinger
    2
    HSobstad skrev:
    KnB skrev:
    Fantastisk flott Hsobstad:) Nye forsterkere i hus snart?
    Hei og takk for det. ETA for nytt forsterkeri er slutten av desember.

    Husk å starte en ny vennetråd når du får forsterkeriet i hus. Det er et krav! ;)
     

    HSobstad

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.02.2007
    Innlegg
    735
    Antall liker
    140
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    5
    prnesse skrev:
    Husk å starte en ny vennetråd når du får forsterkeriet i hus. Det er et krav! ;)
    Hmmm. Spørs om det finnes noen som helst i Norge som har dette merket. "Emotive Audio" tror jeg er sjeldne saker her til lands. Jeg har allerede en komponent derfra, så tråden kan jeg starte allerede, så kan jeg være venn med meg selv 8)


    Redigert:
    Da er det gjort : http://www.hifisentralen.no/forum/index.php?topic=28983.0

    Nå får vi se...
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Hei igjen ...har du tenkt til å beholde audiopax en i tillegg til det nye du har på gang(avløseramp) eller går den for salg til nyttår tro ?

    spennede oppsatt oppsett nå HSobstad , det må jeg si , låter fortreffelig sikkert også....kan bassene stilles helt inntil bakevegg eller er det behov for luft bak , for å få de til å yte optimalt..?..er det individuell volumjustering på disse ? slik at alle må justeres for seg selv , eller er det noe fellesopplagg som er koblet sammen ?

    Ser fett ut med den lyssettingen der.. ;D

    Kt 88 på horn har jeg aldri hørt frø , akto brukte jo slik på sine duoer uten at jeg har vært der å hørt de noengang.

    Mvh Espen
     

    olaps

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.601
    Antall liker
    150
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    4
    ssm skrev:
    Hei igjen ...har du tenkt til å beholde audiopax en i tillegg til det nye du har på gang(avløseramp) eller går den for salg til nyttår tro ?

    spennede oppsatt oppsett nå HSobstad , det må jeg si , låter fortreffelig sikkert også....kan bassene stilles helt inntil bakevegg eller er det behov for luft bak , for å få de til å yte optimalt..?..er det individuell volumjustering på disse ? slik at alle må justeres for seg selv , eller er det noe fellesopplagg som er koblet sammen ?

    Ser fett ut med den lyssettingen der.. ;D

    Kt 88 på horn har jeg aldri hørt frø , akto brukte jo slik på sine duoer uten at jeg har vært der å hørt de noengang.

    Mvh Espen
    Audiopax og Avantgarde er ingen ukjent kombinasjon; av mange faktisk vurdert som noe av det absolutt bedre:
    http://www.enjoythemusic.com/magazine/equipment/0102/audiopax88.htm
    http://www.stereophile.com/tubepoweramps/843/
    Jim Smith var jo i sin tid importør av/representant for både Avantgarde og Audiopax.

    Audiopax bruker KT88, det samme (evt EL34) gjør Ars Sonum på sin Filharmonia SE som jeg vet minst én her på forumet bruker på sine Duo Omega.
    http://www.ars-sonum.com/

    For min egen del synes jeg helt klart at SET-forsterkere spiller langt bedre på AG-horna enn SEP-forsterkere som Ars Sonum (som riktignok er den eneste KT88/EL34-forsterker jeg har hørt på de). Det er noe helt spesielt med det nærværet og det organiske som SET-forsterkere klarer å skape.
    Men du verden som det rocker med KT88 :)

    Smaken er som baken...... ;)

    Mvh
     

    HSobstad

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.02.2007
    Innlegg
    735
    Antall liker
    140
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    5
    ssm skrev:
    Hei igjen ...har du tenkt til å beholde audiopax en i tillegg til det nye du har på gang(avløseramp) eller går den for salg til nyttår tro ?

    spennede oppsatt oppsett nå HSobstad , det må jeg si , låter fortreffelig sikkert også....kan bassene stilles helt inntil bakevegg eller er det behov for luft bak , for å få de til å yte optimalt..?..er det individuell volumjustering på disse ? slik at alle må justeres for seg selv , eller er det noe fellesopplagg som er koblet sammen ?

    Ser fett ut med den lyssettingen der.. ;D

    Kt 88 på horn har jeg aldri hørt frø , akto brukte jo slik på sine duoer uten at jeg har vært der å hørt de noengang.

    Mvh Espen
    Hei Espen
    Audiopax-en låter veldig bra og beholdes også etter de nye forsterkerne er i hus. Men planer kan endre seg hvis noe annet spennende dukker opp.

    Når det gjelder bassene kan jeg ikke svare eksakt pga for lite testing gjennomført i forhold til avstand vegg. Skal også koble disse til en Rives PARC om ikke så lenge. Etter dette (evt ifm dette) er det mer aktuelt å finjustere plassering.
    Ja, det er individuell volumjustering. Får et fellesopplegg når jeg får preampen fra Emotive da denne er et dobbelt linjesteg, med egen volumjustering på bass-steget. Om det blir bra gjenstår å se. Det er uansett kun for mindre justeringer.

    Mvh
    Helge
     

    HSobstad

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.02.2007
    Innlegg
    735
    Antall liker
    140
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    5
    olaps skrev:
    Audiopax og Avantgarde er ingen ukjent kombinasjon; av mange faktisk vurdert som noe av det absolutt bedre:
    http://www.enjoythemusic.com/magazine/equipment/0102/audiopax88.htm
    http://www.stereophile.com/tubepoweramps/843/
    Jim Smith var jo i sin tid importør av/representant for både Avantgarde og Audiopax.
    Hei olaps
    Har faktisk drøftet litt fram og tilbake med Jim Smith vedr denne forsterkeren. Tema var først og fremst anvendelse av rør-ekvivalenter. Skal ikke ta med alt, men han sier bl.a. følgende:
    - "The Audiopax was specifically designed and voiced for the KT88. Eduardo de Lima loves that tube when operated in SE as he uses it. He is intimately familiar with the sound characteristics of just about every tube in existence."
    - "I do know that he (altså:Eduardo) felt that the 300B - in any circuit he tried or designed - was inferior to the KT 88 when the KT 88 was employed in his novel design." Det gjør jo ekstra spennende å teste mot Emotive sine 300b blokker.
    - "I will say again that the Stereo 88 is not the same as the Model 88, if you can find any." Jim mener altså Monoblokk-utgaven av Audiopax 88 er bedre enn Stereo-versjonen. Dette begrunner han først og fremst med to ting 1) mer kraft 2x30w i stedet for 2x15 og ikke minst 2) at timbre-lock systemet fungerer bedre på monoblokkene da det er her det er designet. Stereoversjonen er vel egentlig en monoblokk som har blitt modifisert til en stereoversjon og som et pluss har fått oppgraderte trafoer (så vidt jeg husker).

    Mvh
    Helge
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn