Venner av Avantgarde Acoustic hornhøyttalere

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    til helgen blir det mer tid til å fikle litt , og skal prøve å snu polariteten i stikkene på veggen , samt teste ut ett par andre rca kabler , jeg må og handle plugger til ag kablene.....Jeg har snart ikke tid til å jobbe faktisk , ;D ;D Bilstereoen er en ren tragedie uten sidestykke , og etter få timer lengter jeg hjem til horna......egentlig veldig ålreit for så vidt , enig med deg joaquin , det er fint å oppleve flotte stunder , fordi det minner oss på hvorfor vi faktisk ødsler ut med penger til hytt og vær , i søken på bere og bedre...jeg for min del må holde meg til , innkjøp av små , billige duppeditter , brukt mye penger på hi-fi i 08 , og riiaplanene er skrinalgt for i år i allefall , men det spiller fint det jeg har , så.....noen rca kabler av god kvaltitet , og noen plugger hist og her å der jeg vel unne meg allikevel...

    Dette er en flott tråd , som jeg håper vil fortsette slik , lenge..Mvh Nykommern Espen
     

    KnB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    1.517
    Antall liker
    108
    Torget vurderinger
    2
    Misunner dere som kan kose dere med ag lyden hver dag :) tenkte jeg skulle koste på meg et litt over middels anlegg i jobb leiligheten, men hva er vitsen..., :p kjøpte meg en billig itube sak som gjør nytten til hverdags 8)

    Hyggelig å se du er fornøyd ixos, ikke vanskelig å forstå heller da ;D
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    dæven dette er gøy å spille på , syykt mye nydelige detaljer i disse uno ene......i morra betales herlighetn , og jeg kan smykke meg som rettsmessig eier av disse flotte horna....Tviler på at jeg kommer til å se meg tilbake gitt !

    Nå kan vintern komme , skal bare shoppe litt rør til lageret....så når snøen laver ned , holder jeg meg innendørs ;)

    Kankje nissen kommer med en doge headamp og ett sett gradolabs etterhvert , vi får se.....jeg har i allefall funnet ut at støy kan elemineres med rette signalkabler , så jeg skal låne meg ett par sett i helgen.....forresten noen som har cardas i anlegget ? imht til støy fra effekttrinn selvfølgelig....etter nærmere ettersyn ser skjermingen ikke veldig god ut på mine billige ww rca som jeg har nå , men jeg har i lang tid vurdert ett sett silver eclipse 5.2.......så blir det mer støyfritt med disse , skal jeg ha meg ett par om en mnd tid tipper jeg , men igjen folks....dette engasjerer.....jeg tenker allerede nå mer på å få beholdt disse enn pengene jeg må avse , og det er jo ett godt tegn.....nå har je svidd mye gryn , og får nøye meg med noen småting i noen mnd fremover , anlegget er oppgradert , og det er tid for å nyte , for i all utstyrshysterien er jo dette viktig......

    Nils Lofgren akk live er vel den cd en som har gitt mest frysninger de siste dagene , og Reidar Larsen s --Robbery , som nå snurrer mens jeg beskuer nyinnvesteringen ;)

    Ps når jeg bar inn uno ene , syntes jeg de virka enorme............nå syntes jeg klipshene heller virker latterlig små ;D....de får seg forøvrig nytt hjem i morra , og skal spille opp for siste gang , til demo for ny eier her i morra.......jeg tar av meg hatten og takker for bekjentskapet , de holdt lenge stand , og reiser med æren i behold....bedre musikkformidlere til under ti k finnes neppe for bruk på 300b rør.

    pga plassen håper jeg nå på å bli kvitt de , slik at de ikke stener fro nytelsen av musikk fra min grønne glitrende..........ha en fin kvled folkens...Mvh Espen
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    ixos_76 skrev:
    dæven dette er gøy å spille på , syykt mye nydelige detaljer i disse uno ene......i morra betales herlighetn , og jeg kan smykke meg som rettsmessig eier av disse flotte horna....Tviler på at jeg kommer til å se meg tilbake gitt !

    Nå kan vintern komme , skal bare shoppe litt rør til lageret....så når snøen laver ned , holder jeg meg innendørs ;)

    Kankje nissen kommer med en doge headamp og ett sett gradolabs etterhvert , vi får se.....jeg har i allefall funnet ut at støy kan elemineres med rette signalkabler , så jeg skal låne meg ett par sett i helgen.....forresten noen som har cardas i anlegget ? imht til støy fra effekttrinn selvfølgelig....etter nærmere ettersyn ser skjermingen ikke veldig god ut på mine billige ww rca som jeg har nå , men jeg har i lang tid vurdert ett sett silver eclipse 5.2.......så blir det mer støyfritt med disse , skal jeg ha meg ett par om en mnd tid tipper jeg , men igjen folks....dette engasjerer.....jeg tenker allerede nå mer på å få beholdt disse enn pengene jeg må avse , og det er jo ett godt tegn.....nå har je svidd mye gryn , og får nøye meg med noen småting i noen mnd fremover , anlegget er oppgradert , og det er tid for å nyte , for i all utstyrshysterien er jo dette viktig......

    Nils Lofgren akk live er vel den cd en som har gitt mest frysninger de siste dagene , og Reidar Larsen s --Robbery , som nå snurrer mens jeg beskuer nyinnvesteringen ;)

    Ps når jeg bar inn uno ene , syntes jeg de virka enorme............nå syntes jeg klipshene heller virker latterlig små ;D....de får seg forøvrig nytt hjem i morra , og skal spille opp for siste gang , til demo for ny eier her i morra.......jeg tar av meg hatten og takker for bekjentskapet , de holdt lenge stand , og reiser med æren i behold....bedre musikkformidlere til under ti k finnes neppe for bruk på 300b rør.

    pga plassen håper jeg nå på å bli kvitt de , slik at de ikke stener fro nytelsen av musikk fra min grønne glitrende..........ha en fin kvled folkens...Mvh Espen
    glimrende lesning, ixos.
    jeg blir ikke kvælt av å lese dette, i motsetning duden over her.

    bare fortsett å rapportere!
    ingen grunn til å se seg tilbake nei. ;)

    ps! jeg har gått fra uno via duo og til mezzo i løpet av 2 år.
    syntes mezzoene var enorme da de kom inn i stua, men allerede etter et par uker var de "akkkurat passe".
    størrelse er en tilvenningssak, er det ikke det damene pleier å si. ;D
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.082
    Antall liker
    10.486
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Angående støy. Har ikke Avantgarde selv men et par Oris horn med 108db følsomhet. Preamp er en audio note L3 , dac en audio note 2.1x
    Forsterkere er et par urgamle Quad II blokker. Bruker kabler som er helt uten skjerming. Noe sølv flettet inn i silver bullets. Samt noe Duelund kabel og zucable til høyttalerene. Her er det niks støy og brum.
    Deilig :)

    Gleder meg å høre at du er fornøyd med valg av horn..
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    kjører du aktive basser, bamba?
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.082
    Antall liker
    10.486
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Ja de blir kontrollert av en 30W chipamp, men den er passivt delt. Fulltonen i topp ruller naturlig av.
     

    wizard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.04.2002
    Innlegg
    3.726
    Antall liker
    3.321
    Sjekk denne!

    Ipod med Solo og Crystal Piccolo kabler

     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    I dag har jeg dratt kortet og gjort opp for hønna...faen det svei gitt...men men , kronene i banken spiller ikk musikk ;)

    prøve med toppmodell ww kabler , ikke merkbart mindre støy , så det jobbes videre , men ikke for det støyen er ikke værre enn at jeg kan leve med den heller , lyden er så bra at jeg ikke kan leve uten fremover ;D....klipschene ble solgt og pakket ned mot cash i labben i kveld , vi spillte her på de først , og joda de spiller musikk , men ny eier ville jo ikke gå uten å høre hønna :).....så vi dro igang noen låter , dæven å myyyyyyyyyye bedre det spiller enn klipsch rf-82...

    jeg kommer iikke til å savne rf ene i det heletatt uansett , det vet jeg nå , jeg kommer heller ikke til se etter noe bedre enn dette på lenge lenge ,fordi man må svært høyt i pris for å få større modeller , som sikkert ikke passer like bra i dagens 18 kvm stue.....

    Jeg har nå montert ett sett med lånte soundcare på subbene , de gjør høyttalerne mere stabile , og er greit med barn i huset. Lydmessig mener jeg det ikke ble noe som helst forskjell , men merker det vel med å ta de av igje n kanskje , sånn som det pleier å være......Jeg kommer til å vurdere lengere ht kabler i fremtiden , for å få de til å henge mer rett ned , og ikke skrått fra ampene og opp til mellomtonen...

    nå må jeg nesten puste litt ;)....ha en fortreffelig hønn helg folkens.....

    Mvh Espen
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    ixos_76 skrev:
    klipschene ble solgt og pakket ned mot cash i labben i kveld , vi spillte her på de først , og joda de spiller musikk , men ny eier ville jo ikke gå uten å høre hønna :).....så vi dro igang noen låter , dæven å myyyyyyyyyye bedre det spiller enn klipsch rf-82...
    hehe, tenk å mishandle kunden din sånn... ;D
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    joaquin skrev:
    ixos_76 skrev:
    klipschene ble solgt og pakket ned mot cash i labben i kveld , vi spillte her på de først , og joda de spiller musikk , men ny eier ville jo ikke gå uten å høre hønna :).....så vi dro igang noen låter , dæven å myyyyyyyyyye bedre det spiller enn klipsch rf-82...
    hehe, tenk å mishandle kunden din sånn... ;D
    Noen som har drukket mere enn meg i kveld skjønner jeg ;)
    Kos deg med ag'ene.

    /jan
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    JanR skrev:
    joaquin skrev:
    ixos_76 skrev:
    klipschene ble solgt og pakket ned mot cash i labben i kveld , vi spillte her på de først , og joda de spiller musikk , men ny eier ville jo ikke gå uten å høre hønna :).....så vi dro igang noen låter , dæven å myyyyyyyyyye bedre det spiller enn klipsch rf-82...
    hehe, tenk å mishandle kunden din sånn... ;D
    Noen som har drukket mere enn meg i kveld skjønner jeg ;)

    /jan
    schkållll!
    imorra stikker jeg til kreta, så det må jo drikkes litt ikveld.
    vinen er ikke all verdens der nede...
    (men fikk nylig et godt vinbartips fra herr solbakken, som skal sjekkes ut).
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    God tur unge mann :)
    Se om du får spora opp den vinyl/rør sjappa til Herr Solbakken.

    /jan
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Ja jan som du ser , ag ene parkerer rf-ene her i allefall på mine saker , de låt ok , men etter ett par uker med ag ,, syntes jeg dette spiller ganske mye bedre enn de fleste klipscher jeg har hørt....og det er faktisk ganske mange , men ingen matcher jo nyprisen til duo ene , vi kan vel konkludere med at man får hva man betaler for , i det store og hele. Det betyr jo slett ikke at det ikke går an å leve lykkelig med billigere saker , for det har jeg selv gjort til nå , men følte at jeg ikke fikk stort mer ut av rf-ene . jeg har hørt rf-3/62/82/63--hereseyIII/la scala/cornwall....av disse lkte jeg faktisk heresey best , i mitt eget rom .

    Jeg ser i allefall ingen grunn til å se meg tilbake ,dette spiller fantastisk på "min " musikk i allefall...i morra er det fri , da skal jeg høre på musikk , og på søndagen skal jeg bort å høre på musikk, blir gøy.
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    ixos_76 skrev:
    Ja jan som du ser , ag ene parkerer rf-ene her i allefall på mine saker , de låt ok , men etter ett par uker med ag ,, syntes jeg dette spiller ganske mye bedre enn de fleste klipscher jeg har hørt....og det er faktisk ganske mange , men ingen matcher jo nyprisen til duo ene , vi kan vel konkludere med at man får hva man betaler for , i det store og hele. Det betyr jo slett ikke at det ikke går an å leve lykkelig med billigere saker , for det har jeg selv gjort til nå , men følte at jeg ikke fikk stort mer ut av rf-ene . jeg har hørt rf-3/62/82/63--hereseyIII/la scala/cornwall....av disse lkte jeg faktisk heresey best , i mitt eget rom .

    Jeg ser i allefall ingen grunn til å se meg tilbake ,dette spiller fantastisk på "min " musikk i allefall...i morra er det fri , da skal jeg høre på musikk , og på søndagen skal jeg bort å høre på musikk, blir gøy.
    der har du nøkkelordene, ixos.
    "min musikk", "mitt rom".
    ellers er det vel hipp som happ hva man foretrekker av ag, klipsch eller annet hønn.
    bare man er enige om at en mann uten hønn er ingen skikkelige mann... ;D ;D ;D
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.412
    Antall liker
    1.114
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    14
    joaquin skrev:
    ixos_76 skrev:
    Ja jan som du ser , ag ene parkerer rf-ene her i allefall på mine saker , de låt ok , men etter ett par uker med ag ,, syntes jeg dette spiller ganske mye bedre enn de fleste klipscher jeg har hørt....og det er faktisk ganske mange , men ingen matcher jo nyprisen til duo ene , vi kan vel konkludere med at man får hva man betaler for , i det store og hele. Det betyr jo slett ikke at det ikke går an å leve lykkelig med billigere saker , for det har jeg selv gjort til nå , men følte at jeg ikke fikk stort mer ut av rf-ene . jeg har hørt rf-3/62/82/63--hereseyIII/la scala/cornwall....av disse lkte jeg faktisk heresey best , i mitt eget rom .

    Jeg ser i allefall ingen grunn til å se meg tilbake ,dette spiller fantastisk på "min " musikk i allefall...i morra er det fri , da skal jeg høre på musikk , og på søndagen skal jeg bort å høre på musikk, blir gøy.
    der har du nøkkelordene, ixos.
    "min musikk", "mitt rom".
    ellers er det vel hipp som happ hva man foretrekker av ag, klipsch eller annet hønn.
    bare man er enige om at en mann uten hønn er ingen skikkelige mann... ;D ;D ;D
    Der er jeg helt enig med deg Joaquin, horn er horn, og som du sier; en mann uten horn er ingen mann, dermed basta. ;) :D
     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    ixos_76 skrev:
    Ja jan som du ser , ag ene parkerer rf-ene her i allefall på mine saker , de låt ok , men etter ett par uker med ag ,, syntes jeg dette spiller ganske mye bedre enn de fleste klipscher jeg har hørt....og det er faktisk ganske mange , men ingen matcher jo nyprisen til duo ene , vi kan vel konkludere med at man får hva man betaler for , i det store og hele. Det betyr jo slett ikke at det ikke går an å leve lykkelig med billigere saker , for det har jeg selv gjort til nå , men følte at jeg ikke fikk stort mer ut av rf-ene . jeg har hørt rf-3/62/82/63--hereseyIII/la scala/cornwall....av disse lkte jeg faktisk heresey best , i mitt eget rom .

    Jeg ser i allefall ingen grunn til å se meg tilbake ,dette spiller fantastisk på "min " musikk i allefall...i morra er det fri , da skal jeg høre på musikk , og på søndagen skal jeg bort å høre på musikk, blir gøy.
    Grattis med eierskapet ixos, og velkommen til de fortapte AG eieres univers...

    mvh
    gut_man (som lider voldsomme kvaler om han skal oppgradere til Duo etter bare et par måneder som Uno eier :))
     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    Måtte bare, innlegg nr. 1000. Fint å markere det her blant AG frender :)
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.903
    Antall liker
    13.160
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    kjøp heller trio og bli ferdig med det 8)
    mvh
     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    LMC skrev:
    kjøp heller trio og bli ferdig med det 8)
    mvh
    Ja det var det da. Du har helt sikkert rett LMC, men da tror jeg at jeg må velge mellom hifi og kona. Da er valget lett. Dessuten må jeg ha litt penger igjen til nytt armrør til Airtangent armen min. De er ventet ferdig i oktober, og jeg har reservert ett. Skulle forresten hilse tilbake fra den andre Leif'en :) Skal man ha Trio, følger det jo litt ekstra utgifter med til basstårn/hornbasser. Når vi er inne på det; hvor mye sånn ca må man ut med for å bygge basstårn som du har LMC?
     

    olaps

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.601
    Antall liker
    150
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    4
    gut_man skrev:
    LMC skrev:
    kjøp heller trio og bli ferdig med det 8)
    mvh
    Ja det var det da. Du har helt sikkert rett LMC, men da tror jeg at jeg må velge mellom hifi og kona. Da er valget lett. Dessuten må jeg ha litt penger igjen til nytt armrør til Airtangent armen min. De er ventet ferdig i oktober, og jeg har reservert ett. Skulle forresten hilse tilbake fra den andre Leif'en :) Skal man ha Trio, følger det jo litt ekstra utgifter med til basstårn/hornbasser. Når vi er inne på det; hvor mye sånn ca må man ut med for å bygge basstårn som du har LMC?
    Trio er flott dét, men krever adskillig mer av rommet enn Uno/Duo...... Leif (LMC) har stor stue med MYE luft (to etasjer), og Trioene (med basstårnene) har ypperlige betingelser for å spille godt.
    Vurderte selv å bygge ut for å få plass til Trio, men fant ut at jeg måtte være litt edruelig ;)
    Men om man har plass, økonomi og en (bedre?) halvdel som synes det er OK med Trio, er det jo ingen tvil 8) 8)
     

    HSobstad

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.02.2007
    Innlegg
    735
    Antall liker
    140
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    5
    Vermin skrev:
    HSobstad skrev:
    LMC skrev:
    kjøp heller trio og bli ferdig med det 8)
    mvh
    Støttes! Det var en krevende men riktig beslutning. :)
    Hvordan er det med deg da? Spiller du mye musikk på trioene dine? ;D Fått justert deg inn osv?
    For øyeblikket er naustebygging viktigst og her på hytten spiller jeg Duelund. Trioene står hjemme og blir benyttet daglig av min fru, som synes det er helt fantastisk å ha slike vellydende kunstverk stående på orkesterplass i stuen. WAF er altså høy i dette tilfellet. Trioene spiller fortsatt på midlertidig forsterkeri i påvente av custom-made rør-pre og 300b blokker, begge fra Fred Wolz/Emotive Audio. Her går det nok ennå et par måneder. Men Trioene spiller "allerede" veldig bra. Det var relativt enkelt å tilpasse trio/bass-horn. Velstand mao 8)
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Flott at flre enn selve eiern kan nyte disse praktfulle hornene da.... ;)innbiller meg at det er vrient å få aksept for sånne stoooore saker i ei stue , mwen jeg er jo singel...så jeg sikret meg ett par småtasser mens det ennå råd er. :D

    Kommer det ei fru og ikke uno ene faller i smak , så vet jeg hvem som går først med trappa.... ;)

    Her klinger Bodil Niskas BLUE i kveld , deilig er vel det rette ordet , en fantastisk hølyttaler å gå over til fra bassrefleks må jeg si.....nå spiller det helt annerledes her enn før , og ikke minst vinylen gir ett + lydmessig fremfior cd med alle detaljene som kommer frem med horna...

    JO jeg er kjempefornøyd med uno....på 18kvm må jeg si.
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Jeg spiller jo fortsatt og er veldig happy...men har jo en tid slitt med bassproblematikk , både med disse ht og forrige...enda jeg syntes disse var hakket bedre.....Thumper på hfs kom på besøk i dag , bak i bilen lå 4 daader...vi satte opp daader bak horna , og fytte katta for en forbedring av bassdefinisjon a gitt , dette hadde jeg ikke trodd , jeg har jo hørt mye rart om 225 subbene , men nå vinkler jeg det dithen at det faktisk kanskje står på rommet om man ikke helt får det til.........daadene koster jo litt , men har man ett dyrt anlegg , er det jaggu verdt pengene å kunne få det siste lille ekstra i form av noe sånt....pene er de også...På sikt når kontoen har leget seg , er jeg rimelig sikker på at noe i den duren skal jeg bruke pengene mine på....forskjellen er om bassen skal være der(som i dag) eller om bassen faktisk skal spille basstoner på lik linje med hornene leverer de øvrige toner........mao...jeg var litt skjokkert kan dere si.....jeg betviler ikke at andre ting funker heller , både av typer hengende på vegg etc.....men for min del blir det nok daad 4 som demper ned til 50 hz.......

    Inntil videre får jeg heller leve uten daader....og fører de opp på ønskelisten , mens jeg sjekker andre flatere tiltak......for hønna har kommet for å bli.....i allefall etter dagens oppdagelse....

    Mvh Espen
     

    Thumper

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.09.2007
    Innlegg
    1.289
    Antall liker
    1.266
    Sted
    Langt til skogs i Innlandet(Hedmarken)
    ixos_76 skrev:
    Jeg spiller jo fortsatt og er veldig happy...men har jo en tid slitt med bassproblematikk , både med disse ht og forrige...enda jeg syntes disse var hakket bedre.....Thumper på hfs kom på besøk i dag , bak i bilen lå 4 daader...vi satte opp daader bak horna , og fytte katta for en forbedring av bassdefinisjon a gitt , dette hadde jeg ikke trodd , jeg har jo hørt mye rart om 225 subbene , men nå vinkler jeg det dithen at det faktisk kanskje står på rommet om man ikke helt får det til.........daadene koster jo litt , men har man ett dyrt anlegg , er det jaggu verdt pengene å kunne få det siste lille ekstra i form av noe sånt....pene er de også...På sikt når kontoen har leget seg , er jeg rimelig sikker på at noe i den duren skal jeg bruke pengene mine på....forskjellen er om bassen skal være der(som i dag) eller om bassen faktisk skal spille basstoner på lik linje med hornene leverer de øvrige toner........mao...jeg var litt skjokkert kan dere si.....jeg betviler ikke at andre ting funker heller , både av typer hengende på vegg etc.....men for min del blir det nok daad 4 som demper ned til 50 hz.......

    Inntil videre får jeg heller leve uten daader....og fører de opp på ønskelisten , mens jeg sjekker andre flatere tiltak......for hønna har kommet for å bli.....i allefall etter dagens oppdagelse....

    Mvh Espen
    Hei!
    Takk for titten, lytten og kaffen :)
    Det er ingen tvil om at du har fått deg et bra anlegg nå. Spiller veldig bra, spesielt fra mellomtonen og oppover. Med flott oppløsning og nærhet i lydbildet. Bassen er pr nå, som vi fant ut, litt ullen og upresis, men vi fant jo en kur mot det!


    Akustikk tiltak... DaaD

    Min personlige oppfatning der er at DaaD hjalp VELDIG mye i bassen, og bidro til bedre dynamikk og definisjon over hele registret. Jeg synes også holografien ble bedre med DaaD, men vi flyttet jo horna lenger ut fra veggen også. Hjelper nok litt det også... Men med akustikk tiltakene ble det mer ro og presisjon i lydbildet.

    Ps! Det var artig å høre hvor mye Daad gjorde med lyden i et helt annet rom og med helt annet oppsett en mitt eget :)

    PPS! Beklager det dårlige mobilbildet... Neste gang skal jeg huske kamera ::)

    Igjen: Takk for lytten! Du har et bra anlegg der :)

    Mvh
     

    Gori

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.06.2002
    Innlegg
    115
    Antall liker
    0
    Kan ikke være annet enn enig når det gjelder DaaD, når man kommer opp på et visst nivå så er det sjelden man gjør de helt store kvantesprangene når man oppgraderer, det dreier seg om nyanser.
    Men å tilføre noen DaaDsøyler i et lite og/eller problematisk rom, det kan gjøre stoooor forskjell og er garantert hørbart.

    I mitt rom på 18 m2 så prøvde jeg 6 stk. Daad og de står der fortsatt, var egentlig ikke forberedt på å kjøpe da jeg testet dem ut, men jeg klarte ikke å bære dem ut igjen.
    Strammer opp bassen, bedre klang, renere og mer riktig fra topp til tå.
    Et must hos meg 8)

    Gut_man: har du prøvd DaaD?

    Mvh
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.908
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Gori skrev:
    ...................................................
    Gut_man: har du prøvd DaaD?

    Mvh
    Kan ihvertfall si at det ble foreslått i går ;)
     

    Gori

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.06.2002
    Innlegg
    115
    Antall liker
    0
    Ok, for vi antyder vel ikke at det er noe galt med hornene, gjør vi vel ;)
     

    olaps

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.601
    Antall liker
    150
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    4
    gut_man skrev:
    I et forsøk på å finne veien videre, ble det i går foretatt en sammenligning av AG Uno, og AG Duo hjemme hos meg. Hvordan det gikk, kan dere lese om her; http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,12907.165.html om dere er interesserte. Råd, teoriere og innspill mottas med takk, for nå er jeg litt rådvill her...

    "Diskant virker bedre oppløst enn på Uno, flott detaljering og kropp i dette området. Mellomtone brilljerer med stort lydbilde, større headroom (som tidligere registrert) men mangler kropp i forhold til Uno. Mindre kjøtt på beinet liksom. Dette var vel motsatt av det som skulle skje??? Nedre mellomtone/mellombass får en slags "suckout" i mitt rom. Resultatet er at mellomtone/bass ikke henger skikkelig sammen."
    Jeg har hørt det meste av AG, men har vel adri hørt de forskjellige variantene i ett og samme oppsett og rom.
    Så at det kan komme overraskelser er ikke unaturlig, og at rommet spiller inn virker som en naturlig årsak.........
    Duo kan nok oppfattes som enda mer "naken" i mellomtonen enn Uno.......
    "tejetroll" har hatt både Uno, Duo og (har nå) Trio. Rommet hans er relativt smalt og avlangt. Du kan jo sende en mail/PM til ham og forhøre deg om hans erfaringer.......
    Selv har jeg basser som er tweaket og har gitt et klart løft ift de originale:
    - 150 % større elektrolyttkapasitet, og byttet til type Elna Cerafine. Raskere, fastere, renere, mer nyansert og med bedre klang. Men deer vel nå umulig å få tak i (utgått av produksjonen.........)
    - Har bjelkelag under høyttalerne, og satte de etterhvert på relativt tunge steinplater, med dempeputer under. Enda strammere og mer nøyaktig bass.
    I tillegg gir bruk av AZ Absolute tvers gjennom hele kjeden en klokkeklar, ren lyd med masse detaljer og stort rom. Men det høres ut som om problemet her er større enn at det kan rettes opp med skifte av kabler.........

    Noen ganger leter man på "feil sted", problemer i bassen kan forplante seg oppover i melloltonen. Eller vice versa, en forbedring i bassen kan bety en forbedring av mellomtonen.......

    Hadde jo vært fint om du kunne fått lånt horna en gang til og brukt litt mer tid på å eksperimentere enda mer. Ofte er det ikke så mye som skal til. Spesielt ikke på dette "nivået".
    Daad er kanskje verdt å prøve.... Men må jo ellers si at AG vanligvis er lettere å "få til" enn mange andre høyttalere, spes pga den direktestrålte lyden og bruk av trykkammer-subber.

    Lykke til :)

    mvh
     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    At DAAD'er kan være effektivt, ja det tviler jeg ikke på. Men om de vil klare å endre så mye på de akustiske parameter i rommet at de henter frem de "tapte" frekvensområdene, er jeg langt fra trygg på.. Det vi opplevde i går, har jeg aldri opplevd i lytterommet før. Jeg setter stor pris på innspill og teorier. Ikke oppfatt meg som sytete, for dette er ikke mer alvorlig enn at jeg evt. står over Duo oppgraderingen og bruker pengene på noe annet :), eller sparer til enda bedre AG høyttalere ;D

    Mitt dilemma blir; skal jeg hive ut Uno som jeg er superfornøyd med for å skaffe meg en høyttaler som krever store investeringer i "rom"tuning for å fungere med derpåfølgende frustrasjoner over å prøve å oppnå det jeg nå har med Uno. Ingen god løsning.

    Det er mulig at lengre tids testing og prøving/feiling kunne gitt meg bedre resultater, men jeg er ikke sikker på at jeg er villig til å risikere lyden jeg har nå for noe jeg ikke har noen garanti for at vil fungere. Tror nok den eneste kuren for hva jeg hørte i går, er nytt lytterom eller eq. Ingen av delene er særlig tiltalende eller aktuelt. Skal prøve å innhente erfaringer fra tidligere eiere av både Uno, Duo og høyere arter av AV familien. Mener selv på at lytterommet mitt ikke er så hakkandes gale på mål. Rommet suger dypbass, men det er jo forholdsvis enkelt å kompensere på AG subbene. I mellombass-/nedre mellomtone området, der har jeg ikke detektert problemer før, hverken med erverdige Ascolta Brennin eller Uno. Shadow hadde en teori om faseproblemer i mellomtoneområdet, for når vi snudde fasen på mellomtonen, merket vi veldig lite. Og det harmonerer ikke helt. Jeg har tidligere hatt fasefeil på høyttalere i samme rom; det lover jeg at var merkbart! Kan ikke helt forstå at jeg ikke får samme problem med Uno, for delefrekvensen som vi benyttet var stort sett den samme???
     

    olaps

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.601
    Antall liker
    150
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    4
    gut_man skrev:
    At DAAD'er kan være effektivt, ja det tviler jeg ikke på. Men om de vil klare å endre så mye på de akustiske parameter i rommet at de henter frem de "tapte" frekvensområdene, er jeg langt fra trygg på.. Det vi opplevde i går, har jeg aldri opplevd i lytterommet før. Jeg setter stor pris på innspill og teorier. Ikke oppfatt meg som sytete, for dette er ikke mer alvorlig enn at jeg evt. står over Duo oppgraderingen og bruker pengene på noe annet :), eller sparer til enda bedre AG høyttalere ;D

    Mitt dilemma blir; skal jeg hive ut Uno som jeg er superfornøyd med for å skaffe meg en høyttaler som krever store investeringer i "rom"tuning for å fungere med derpåfølgende frustrasjoner over å prøve å oppnå det jeg nå har med Uno. Ingen god løsning.

    Det er mulig at lengre tids testing og prøving/feiling kunne gitt meg bedre resultater, men jeg er ikke sikker på at jeg er villig til å risikere lyden jeg har nå for noe jeg ikke har noen garanti for at vil fungere. Tror nok den eneste kuren for hva jeg hørte i går, er nytt lytterom eller eq. Ingen av delene er særlig tiltalende eller aktuelt. Skal prøve å innhente erfaringer fra tidligere eiere av både Uno, Duo og høyere arter av AV familien. Mener selv på at lytterommet mitt ikke er så hakkandes gale på mål. Rommet suger dypbass, men det er jo forholdsvis enkelt å kompensere på AG subbene. I mellombass-/nedre mellomtone området, der har jeg ikke detektert problemer før, hverken med erverdige Ascolta Brennin eller Uno. Shadow hadde en teori om faseproblemer i mellomtoneområdet, for når vi snudde fasen på mellomtonen, merket vi veldig lite. Og det harmonerer ikke helt. Jeg har tidligere hatt fasefeil på høyttalere i samme rom; det lover jeg at var merkbart! Kan ikke helt forstå at jeg ikke får samme problem med Uno, for delefrekvensen som vi benyttet var stort sett den samme???
    Heisann
    Så innlegget ditt idet jeg skulle logge av før helgas fjelltur...... :D
    Og har egentlig ikke så mye å bidra med på stående fot.
    Men må jo bare si at det er underlig at skal være så STOR forskjell på disse to høyttalerne........ Har som sagt hørt begge (med diverse varianter), og vil ikke kalle forskjellene store.
    Kan det være noe galt med Duo-oppsettet slik dere testet det?
    Eller balanserer Uno så nær kniveggen i ditt rom at en liten endring (med Duo) får det til å tippe over............?? :eek:

    Mvh
     

    Vermin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Innlegg
    6.999
    Antall liker
    5.918
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    At akustikkprodukter kan hente frem igjen tapte frekvenser er det liten tvil om, og den suck outen du har i rommet kan garantert rettes ut igjen viss det blir gjort korrekt :)
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Daadene hos meg i går model 4....2 stk og 2 stk model 3.....d funka virkelig , jeg fikk oppleve at bassene SPILLER MER BASSTONER , isteden for å være der som noe ullene greier i bunn, som skal fylle på de mørke tonene......det ble langt lettere å lukke ut tonene som bassisten spiller etc.....helt utrolig...og jeg innrømmer gjerne å ikke ha hatt trua på dette romtuningsgreiene....når det er sagt setter jeg pris på at det ser ut .........

    skulle gjerne hatt noe flatere på vegg...men fysikken tilsier at det må være en viss dim på dette (iflg thumper......han har greie på det)

    Eneste jeg har greie på er at bassen spillte LANGT bedre med enn uten........kan det være romproblemer som er problemet der ag bassene er tidligere blitt dømt nord og ned tru.? for jeg har hørt mange som har klaget på disse subbene før...

    10 lapper for sånne rør er i overkant FØR man prøver...når man merker effekten...dreier i allefall jeg imot at det er kanskje det som nå kan gi meg størst forbedring for 10k..vi får se....skulle gjerne hatt noe som ikke byggde så mye bak høyttalerne.....men somsagt fysikken spiller inn........
     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    Har noen romakustiske tiltak de kan demonstrere, er jeg åpen for å prøve. Pr. nå heller jeg til å beholde Uno, og heller kjøpe meg en splitter ny Ibanez Jem7v Steve Vai signatur gitar :), og en superplatter til min VPI TNT spiller... Har ikke tatt meg råd til å kjøpe nye gitarer på en stund, så kanskje det er tiden for det nå?

    Når det gjelder Duo, tror jeg at de fleste som var med på seansen faktisk lurte på om noe kunne være galt. Jeg var over alle tilkoblinger opptil flere ganger. Forsøkte høyttalerkablene tilkoblet både mellomtone og diskant. Ting ble noe bedre når vi koblet til høyttalerkablene til diskanthornet og brukte jumpere opp til mellomtone. Men ikke mer enn ca 60%, eller hva Vermin?

    Som sagt er jeg veldig åpen for en reprise med DAAD eller andre egnede romkorreksjonstiltak, men jeg håper på forståelse for at jeg ikke umiddelbart tør selge det jeg er fornøyd med til fordel for noe jeg ikke får til å funke.. Igjen; var rommet mitt så håpløst, skulle jeg vel ha merket problemene med både mine forhenværende Ascolta Brennin, og Uno?
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    snodige greier gut_man. men jeg har full forståelse for din skepsis her....er det stor forskjell på rommet ditt og vermin sitt i str..?

    Jeg fikk demonstrert daad og er ikke i tvil hva jeg kunne tenek meg å svi av ti til på ;D

    men nå skal sårene leges etter uno innkjøp......trukke det blir oppgradering her på noen år på ht siden,.,,,,,,,jeg er fornøyd med uno ene.....må nok ha større rom enn 18 kvm for noe større trur jeg ,

    begynner å venne meg til den brummen som er , ikke veldig sjenerende , men skal få gjort noe med dette , ved å dempe inngangen på effekten med motstander fra audionote snart.......på sikt bygges no nye interstageblokker.......akkurat nå har jeg mest lyst på to daad 4........for å få mer spillende definert bass........som jeg skrev over...det er akkurat som om bassen spiller mer , mer musikalsk , og man kan lettere definere basstonene,,,,,akkurat som om bassfrekvensen ble hevet på samme nivå som hornene mht detaljering.....helt utrolig......bakdelen er at de bygger en del så ht må fem fra vegg mer enn nå , på en annen side, det kan sikkert eksprementeres med plassering feks mellom rack og ht........jeg gleder meg til å bestille disse daad ene...

    Tenorsax på ag horn er konge.............vermin , du kan glede deg til Niska skivene er i hus..... ;)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn