Venner av Avantgarde Acoustic hornhøyttalere

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Hei , har ingen å forsvare den for......for jeg bor alene ,kanskje greit å sikre seg ett par medns en er ungkar , for å sette en viss standard når ett kvinnemenneske enter stokken igjen.... ;D
     

    Bromkamerat

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.09.2005
    Innlegg
    130
    Antall liker
    2
    Da jeg kjøpte mine Avantgarde ved påsketider og plasserte dem i stua for innkjøring hadde kona kun en kommentar. Jøss ! , huff, heldigvis skal de ikke stå i stua.
    Etter 2 dager sa hun: Egentlig er de jo litt stilige. Bra lyd er det også !
    Etter 3 dager begynte hun å omøblere planter,bilder etc og vi var begge enige om at de måtte stå i stua.
    Så nå er det fred i heimen og jeg er fullstendig hekta på horn.
    Jeg kjøpte røde. Fargen veksler fra lys rød til dyp vinrød ettersom hvordan sola kommer inn vinduet. Kjører på transistor om sommeren og rør på vinteren. Gjett om jeg gleder meg til vinteren !!

    jk
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    Bromkamerat skrev:
    Da jeg kjøpte mine Avantgarde ved påsketider og plasserte dem i stua for innkjøring hadde kona kun en kommentar. Jøss ! , huff, heldigvis skal de ikke stå i stua.
    Etter 2 dager sa hun: Egentlig er de jo litt stilige. Bra lyd er det også !
    Etter 3 dager begynte hun å omøblere planter,bilder etc og vi var begge enige om at de måtte stå i stua.
    Så nå er det fred i heimen og jeg er fullstendig hekta på horn.
    Jeg kjøpte røde. Fargen veksler fra lys rød til dyp vinrød ettersom hvordan sola kommer inn vinduet. Kjører på transistor om sommeren og rør på vinteren. Gjett om jeg gleder meg til vinteren !!

    jk
    ja ikke sant, helt utrollig hvor lett det er å få aksept på disse monstrene fra sin bedre halvdel.
    jeg hadde forventet meg årevis med rygg-til-rygg i senga og brødskiver til middag, men neida - itte no probbblem. ;D
     

    Horny

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.04.2004
    Innlegg
    1.000
    Antall liker
    1.321
    Torget vurderinger
    5
    Grønne, hvite, røde, blå; matching er alt som skal til. Kona var såpass fornøyd med fargen at vi rett og slett møblerte hele stua med utgangspunkt i røde horn da vi flyttet i fjor :)
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Høres ut som du har ei snill kone Horny......

    Så noen i bmw m5 diamantsort her , ikke feil det heller....men jeg sprøyter aldri de grønne ..... ;).......kom sent hjem fra jobb i kveld , men må bare høre ett par plater før det blir kvelden på meg,....

    Mvh Espen
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Hei , får spørre litt til....jeg har tukla litt med delefrekvensen på bassene , og delte noe høyere (140).....gamle eier hadde brukt de med rattet på kl 12..., da spiller suben mere høres det ut som..egentlig litt vrient å stille på disse , men det skjer jo noe da...noen som har noe tips om hvor jeg bør begynne ?....lavt og skru opp eller motsatt ? , bor her alene , så har ingen til å stille mens jeg sitter i gostolen....

    Men for all del det spiller slett ikke galt dette her , detaljene er helt knall , og ved omkobling til rf 82 igjen , ble litt nedtur , selv om jeg fortsatt hevder at de spiller megabra til prisen......

    I dag takka jeg nei til overtid , bare måtte hjem til hønna ;D

    Tusen takk for all hjelp i forkant av handelen her på vennetråden....håper jeg kvalifiserer til å være venn , med ett par nyinnkjøpte uno i hus (leilighet)

    Mvh Espen
     

    Vermin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Innlegg
    6.999
    Antall liker
    5.918
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    En god ide er og overdrive innstillingen begge veier. For og høre hvordan det ikke skal låte ;) Unoene mine delte jeg ca 180hz med rattet på klokka 12 og cut off på 25hz. Du kan også prøve deg frem med fasen, snu jumperene på bassene og se hva som skjer

    Velkommen som venn og gratulerer med verdens beste høytalere i rundt 100K :D (i en vennetråd har man lov og skryte uten og risikere og bli hakka på)
     

    janly

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.09.2004
    Innlegg
    1.308
    Antall liker
    341
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    5
    ixos_76 skrev:
    Hei , får spørre litt til....jeg har tukla litt med delefrekvensen på bassene , og delte noe høyere (140).....gamle eier hadde brukt de med rattet på kl 12..., da spiller suben mere høres det ut som..egentlig litt vrient å stille på disse , men det skjer jo noe da...noen som har noe tips om hvor jeg bør begynne ?....lavt og skru opp eller motsatt ? , bor her alene , så har ingen til å stille mens jeg sitter i gostolen....

    Men for all del det spiller slett ikke galt dette her , detaljene er helt knall , og ved omkobling til rf 82 igjen , ble litt nedtur , selv om jeg fortsatt hevder at de spiller megabra til prisen......

    I dag takka jeg nei til overtid , bare måtte hjem til hønna ;D

    Tusen takk for all hjelp i forkant av handelen her på vennetråden....håper jeg kvalifiserer til å være venn , med ett par nyinnkjøpte uno i hus (leilighet)

    Mvh Espen
    Du må nok dele en del høyere enn 140hz på UNO, ellers vil du få en heller dårlig overgang mellom mellomtone og bass. Rundt 170-180 ville jeg prøvd på, og med volum på kl 1. Så justerer du volumet gradvis ned til du føler det blir bra.
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.950
    Antall liker
    13.270
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    tipper du må opp mot 200
    trio ruller godt av allerede fra 140
    janly:hvordan går det med dine basstårn?
    mvh
    leif
     

    janly

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.09.2004
    Innlegg
    1.308
    Antall liker
    341
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    5
    LMC skrev:
    tipper du må opp mot 200
    trio ruller godt av allerede fra 140
    janly:hvordan går det med dine basstårn?
    mvh
    leif
    Basstårnene spiller bra, men kan helt sikkert tunes bedre. Jeg har brukt sommer'n til
    andre aktiviteter enn fin-tuning, men nå er høsten snart her og da satser jeg på å få
    systemet til å spille 100%. I sommer har jeg rett og slett lyttet på musikken de gangene
    jeg har hatt anledning, og ikke tenkt tuning, kondensatorer og strømforsyninger ;D
     

    HSobstad

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.02.2007
    Innlegg
    735
    Antall liker
    140
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    5
    janly skrev:
    LMC skrev:
    tipper du må opp mot 200
    trio ruller godt av allerede fra 140
    janly:hvordan går det med dine basstårn?
    mvh
    leif
    Basstårnene spiller bra, men kan helt sikkert tunes bedre. Jeg har brukt sommer'n til
    andre aktiviteter enn fin-tuning, men nå er høsten snart her og da satser jeg på å få
    systemet til å spille 100%. I sommer har jeg rett og slett lyttet på musikken de gangene
    jeg har hatt anledning, og ikke tenkt tuning, kondensatorer og strømforsyninger ;D
    Kan jeg spørre hvordan dere går fram for å måle denne overgangen mellom trios basshorn og sub? Er det utelukkende basert på lytting med øret eller er det teknologi inne i bildet?
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.950
    Antall liker
    13.270
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    lurt
    selv tenker jeg båt på denne tiden av året
    men vi nærmer oss mørketiden og da gjelder det å være klar
    mvh
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.950
    Antall liker
    13.270
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    jeg lyttet først,så målte jeg og det var faktisk ikke helt i tåka
    hos meg ruller "mellombasshornene" av høyere enn jeg trodde
    deler slakt på 120 men tenker å prøve aktiv deling 24dB@140hZ i løpet av høsten vinteren
    har det meste liggende klart
    mvh
     

    janly

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.09.2004
    Innlegg
    1.308
    Antall liker
    341
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    5
    HSobstad skrev:
    janly skrev:
    LMC skrev:
    tipper du må opp mot 200
    trio ruller godt av allerede fra 140
    janly:hvordan går det med dine basstårn?
    mvh
    leif
    Basstårnene spiller bra, men kan helt sikkert tunes bedre. Jeg har brukt sommer'n til
    andre aktiviteter enn fin-tuning, men nå er høsten snart her og da satser jeg på å få
    systemet til å spille 100%. I sommer har jeg rett og slett lyttet på musikken de gangene
    jeg har hatt anledning, og ikke tenkt tuning, kondensatorer og strømforsyninger ;D
    Kan jeg spørre hvordan dere går fram for å måle denne overgangen mellom trios basshorn og sub? Er det utelukkende basert på lytting med øret eller er det teknologi inne i bildet?
    Overgangen mellom Trio'ene og mine Ragnarok 512 basstårn har jeg foreløpig målt teknisk med mic. I og med at jeg har passive basstårn som er designet for bruk av eq i bånn er hele bassområdet målt. Jeg fant raskt ut at Trio bassene ruller mye tidligere av enn hva Avantgarde hevder (100hz), ved 150hz går det forholdsvis kjapt nedover.
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har nå spillt mere og mere på mine uno , som er omtalt med bilder over her....vanvittig tilstedeværelse i stemmer , og instrumenter....syntes en delig på ca 180 spiller fint her nå , mye bedre enn deling på 100 i allefall , ....cris botti på trompet , er bare helt rått..... ;D KOmmer til å jobbe mer med bassen i tiden fremover...det virker som man her kan få lønn for " strevet "....mvh Espen
     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    Noen her som vurderer å selge sine Duo? Vurderer å oppgradere ::).... Og det etter et par hele måneder som AG eier Send meg en PM om du har.
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    gut_man skrev:
    Noen her som vurderer å selge sine Duo? Vurderer å oppgradere ::).... Og det etter et par hele måneder som AG eier Send meg en PM om du har.
    du skal ikke vente noen år til jeg kjøper meg hus og drasser inn trioer, da? ;) ;D
     

    olaps

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.604
    Antall liker
    151
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    4
    gut_man skrev:
    Noen her som vurderer å selge sine Duo? Vurderer å oppgradere ::).... Og det etter et par hele måneder som AG eier Send meg en PM om du har.
    Kjøpe mine????? ;)
    Må vel ha et par hundre for dem, så blodtrimma som de er ;D 8)
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.415
    Antall liker
    1.114
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    14
    olaps skrev:
    gut_man skrev:
    Noen her som vurderer å selge sine Duo? Vurderer å oppgradere ::).... Og det etter et par hele måneder som AG eier Send meg en PM om du har.
    Kjøpe mine????? ;)
    Må vel ha et par hundre for dem, så blodtrimma som de er ;D 8)
    Er vel bare å kline til med et salg her? :)
    Da kan du jo oppgradere til Klip....... :-X altså Mezzo. ;D
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    I går hadde jeg en flott musikkstund her , med Reidar Larsen på snurrern og lyden bare strømmet ut av ag ene , det er flott å få så klar lyd ut på lave nivåer , og allikevel kan spille knallhøyt med samme forsterkersett , etter at jeg økte delefrekvensen til 170 så har disse hønna spillt mye bedre , jeg har latt de nå stå litt på dette før jeg øker ytterligere , for å bedre høre hva som skjer...jeg har jo ikke dårlig tid akkurat...

    Mvh Espen
     

    Vermin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Innlegg
    6.999
    Antall liker
    5.918
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    Continuo skrev:
    olaps skrev:
    gut_man skrev:
    Noen her som vurderer å selge sine Duo? Vurderer å oppgradere ::).... Og det etter et par hele måneder som AG eier Send meg en PM om du har.
    Kjøpe mine????? ;)
    Må vel ha et par hundre for dem, så blodtrimma som de er ;D 8)
    Er vel bare å kline til med et salg her? :)
    Da kan du jo oppgradere til Klip....... :-X altså Mezzo. ;D
    Ikke forsnakke seg, tviler på olaps har i gjære og nedgradere noe så ekstremt som til Klipsch, :)
     

    olaps

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.604
    Antall liker
    151
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    4
    Vermin skrev:
    Continuo skrev:
    olaps skrev:
    gut_man skrev:
    Noen her som vurderer å selge sine Duo? Vurderer å oppgradere ::).... Og det etter et par hele måneder som AG eier Send meg en PM om du har.
    Kjøpe mine????? ;)
    Må vel ha et par hundre for dem, så blodtrimma som de er ;D 8)
    Er vel bare å kline til med et salg her? :)
    Da kan du jo oppgradere til Klip....... :-X altså Mezzo. ;D
    Ikke forsnakke seg, tviler på olaps har i gjære og nedgradere noe så ekstremt som til Klipsch, :)
    Nope :) :)
    Men må vel skrinlegge å bygge ut huset for å få inn Trio om jeg ikke får minst 200 for Unoene ;D 8)
     

    Tor S

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.10.2005
    Innlegg
    333
    Antall liker
    117
    Torget vurderinger
    2
    Hei AG'ere

    Er det noen av dere som har Nano?

    I så tilfelle hva forer dere de med av forsterkere?

    Jeg har noe 300B-diy som jeg bruker på Reference 3a-høytalere. Produserer vel ca 8 watt ;D
     

    Vedlegg

    olaps

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.604
    Antall liker
    151
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    4
    ROCKETOR skrev:
    Hei AG'ere

    Er det noen av dere som har Nano?

    I så tilfelle hva forer dere de med av forsterkere?

    Jeg har noe 300B-diy som jeg bruker på Reference 3a-høytalere. Produserer vel ca 8 watt ;D
    Hei, har ikke hørt Nano, men i utgangspunktet skal jo 300B være mer enn nok til disse.
    Utfordringen vil nok heller være å få forsterkerne tyste nok...........104 dB/(W m) er ikke å spøke med ;)
    Men dét har du kanskje kontroll over :)
    Forsterkeren ser jo ellers bærre lækker ut :) :)
    Mvh
     

    Tor S

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.10.2005
    Innlegg
    333
    Antall liker
    117
    Torget vurderinger
    2
    Utfordringen vil nok heller være å få forsterkerne tyste nok...........104 dB/(W m) er ikke å spøke med
    Det er så stille, så stille som snø som faller ;D

    Spøk til side, men det var ikke noe støy/brum på denne i hvertfall
     

    Vedlegg

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.415
    Antall liker
    1.114
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    14
    olaps skrev:
    Vermin skrev:
    Continuo skrev:
    olaps skrev:
    gut_man skrev:
    Noen her som vurderer å selge sine Duo? Vurderer å oppgradere ::).... Og det etter et par hele måneder som AG eier Send meg en PM om du har.
    Kjøpe mine????? ;)
    Må vel ha et par hundre for dem, så blodtrimma som de er ;D 8)
    Er vel bare å kline til med et salg her? :)
    Da kan du jo oppgradere til Klip....... :-X altså Mezzo. ;D
    Ikke forsnakke seg, tviler på olaps har i gjære og nedgradere noe så ekstremt som til Klipsch, :)
    Nope :) :)
    Men må vel skrinlegge å bygge ut huset for å få inn Trio om jeg ikke får minst 200 for Unoene ;D 8)
    Nei, du må ikke selge Duo, jeg har jo ikke fått hørt de enda med nye blokkene dine. :)

    Bør vel ta meg en tur snart, tar med Heresy.
    Først ei økt med finlytting på Duo, deretter kose seg med musikk fra Heresy! ;) ;D
     

    olaps

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.604
    Antall liker
    151
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    4
    Continuo skrev:
    Nei, du må ikke selge Duo, jeg har jo ikke fått hørt de enda med nye blokkene dine. :)

    Bør vel ta meg en tur snart, tar med Heresy.
    Først ei økt med finlytting på Duo, deretter kose seg med musikk fra Heresy! ;) ;D
    Hehe, nei du må nok høre de på Welborne og med AZ Absolute :)
    Om du har med Heresy får de nok litt dårlige arbeidsforhold, ikke lett å flytte på Duo'ene :eek: 8)
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.415
    Antall liker
    1.114
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    14
    olaps skrev:
    Continuo skrev:
    Nei, du må ikke selge Duo, jeg har jo ikke fått hørt de enda med nye blokkene dine. :)

    Bør vel ta meg en tur snart, tar med Heresy.
    Først ei økt med finlytting på Duo, deretter kose seg med musikk fra Heresy! ;) ;D
    Hehe, nei du må nok høre de på Welborne og med AZ Absolute :)
    Om du har med Heresy får de nok litt dårlige arbeidsforhold, ikke lett å flytte på Duo'ene :eek: 8)
    Hadde nesten glemt hvor tunge de er, men en plass til Heresy skal vi nok få til. ;)
     

    olaps

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.604
    Antall liker
    151
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    4
    ROCKETOR skrev:
    Utfordringen vil nok heller være å få forsterkerne tyste nok...........104 dB/(W m) er ikke å spøke med
    Det er så stille, så stille som snø som faller ;D

    Spøk til side, men det var ikke noe støy/brum på denne i hvertfall
    Hva er følsomheten på disse da........??
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    På mine uno er , så er det noe brum , fra heartene , det rare er at med belndet rca er det fint lite støy (ombygget til dc glød)....men når jeg kopler inn rca kablen , UTEN AT PRE ER PÅ , så støyer det noe , ......enten er det vel høyt inngangsignal på blokkene kanskje ,eller så kan det være kabelsalaten.....og isolasjonen på rca kable, Wireworld eqinox)

    Mine andre monoblokker consonance er tystere , så jeg vurderer det kanskje dithen at inngangssignalet er høyere i heartene.....uansett , støygulvet kan godt bli lavere...for lytting på lavt volum sent på kveldene , men du verden å det spiller dette her , .....dette blir detektivjakt , men jeg tar gjerne imot fikse tips , av dere som har levd en stund i verdenen 100db+på 98 db klipsch , er dette en del bedre , men bittelitt da også....jeg ser frem til å høre deres råd og erfaringer....første gangen jeg har horn nå , så her har jeg en hel masse å lære....



    Mvh Espen
     

    olaps

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.604
    Antall liker
    151
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    4
    ixos_76 skrev:
    På mine uno er , så er det noe brum , fra heartene , det rare er at med belndet rca er det fint lite støy (ombygget til dc glød)....men når jeg kopler inn rca kablen , UTEN AT PRE ER PÅ , så støyer det noe , ......enten er det vel høyt inngangsignal på blokkene kanskje ,eller så kan det være kabelsalaten.....og isolasjonen på rca kable, Wireworld eqinox)

    Mine andre monoblokker consonance er tystere , så jeg vurderer det kanskje dithen at inngangssignalet er høyere i heartene.....uansett , støygulvet kan godt bli lavere...for lytting på lavt volum sent på kveldene , men du verden å det spiller dette her , .....dette blir detektivjakt , men jeg tar gjerne imot fikse tips , av dere som har levd en stund i verdenen 100db+på 98 db klipsch , er dette en del bedre , men bittelitt da også....jeg ser frem til å høre deres råd og erfaringer....første gangen jeg har horn nå , så her har jeg en hel masse å lære....

    Mvh Espen
    Heart har "alltid" hatt problemer med å lage støyfrie effekttrinn........... :(
    Mvh
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Ja det har jeg hørt , men de funker utmerket på opp til 98 db i allefall.......lyden og atakket er det ingenting å si på , når jeg blende pluggen for rca inngangen , hører jeg jo egenstøyen i blokka , men derimot når kablen som brukes mellom pre og effek tilkobles(med avslått pre) er det akkurat som om summingen forsterkes en god del.....rare greier egentlig....egenstøyen med blendet rca plugg er høyest akseptabel.....men ikke med "åpen rca kabel"---les tilkoblet avslått preamp.

    jeg har ikke giftet meg med disse blokkene akkurat, men får jeg de tystere enten ved bruk av bedre skjermet rca kabel , modifisering til stjernejord på trafoen kanskje eller andre tiltak , finner jeg blokkene lydmessig verdt jobben.....

    Ett annet alt. på sikt er nye audionote interstage 300b blokker (8w versjonen)..

    De burde i allefall gi en god match til preampen , men om de er tyste nok på 101 db vet jeg jo ikke enda....

    Noen som har noe tips til konkrete effekttrinn som holder kjeft , og låter fint på horn......ikke mindre effekt enn 2a3 i allefall.......i tilfelle rottefelle de skal brukes på annet enn ag ene senere...... ;)

    Takker for både fin fin tråd , hjelp og gode råd..mvh Espen
     

    Jens

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.06.2003
    Innlegg
    1.033
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Du er inne på endel riktig i forhold det med støyproblematikken og det er en kjensgjerning at dess lavere følsomhet på effekttrinn dess mindre er sjansen for at man skal få støyproblemer.
    En annen sak som du også er inne på er valg av interconnect.
    Selv har jeg 9m signalkabler mellom preamp og effekttrinn og kan skrive under på at det er forskjell på kabler i forhold til støy...........
    Bruker selv Avantgarde sine egne kabler som er kraftig skjermet og disse fungerer "best" hos meg i forhold til støy sammenlignet med andre kabler jeg har prøvd (som også har vært skjermet).
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    jeg har liksom aldri skjønt det der med ag og støyproblemer.
    bare bruk fornuftig konstruert forsterkere, rydd opp i kabelsalaten og fjern alt som heter nettjording - så er alle sorger borte.
     

    olaps

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.604
    Antall liker
    151
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    4
    joaquin skrev:
    jeg har liksom aldri skjønt det der med ag og støyproblemer.
    bare bruk fornuftig konstruert forsterkere, rydd opp i kabelsalaten og fjern alt som heter nettjording - så er alle sorger borte.
    1. Fornuftig konstruerte forsterkere: Tja, ikke alltid lett å vite hva dét er..........må ofte testes ut. Har i alle fall ikke så mye med pris å gjøre......... :eek:
    Vet ikke helt hvor mange forsterkere jeg har hatt siden jeg fikk Duone, 6 - 7- 8 (inkl noen jeg bare har testa), og først med Welborne 45-blokker ble det stille. Dvs, litt brum med TJ mesh-plate-rør, null støy med rør fra Emmision labs. Den lille støyen jeg har nå kommer fra den ene AG-subben.......... 8)
    2. Kablesalat: Jepp, her KAN det nok være noe å hente :)
    3. Nettjording: Her strides vel de "lærde"......... 8) jord eller ikke jord. Men jeg tror det er lettest å få det støyfritt uten jord. Vet at noen (uten nettjord) "jorder" alle komponentene (chassisene) til et fellespunkt for å unngå potensialforskjeller. Og alle nettledninger til et fellespunkt.......

    Mvh
     

    Bromkamerat

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.09.2005
    Innlegg
    130
    Antall liker
    2
    Jeg har Avantgarde Uno Nano og veksler mellom transistor og rør. På rørfronten bruker jeg Cary 211AE. Legger jeg godviljen til og øret helt inn i høyttaleren kan jeg høre svak brum men jeg kan ikke si at jeg plages av det. Har ca 10m med signal ledning på rør oppsettet.

    jk
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Da har jeg kobla litt....værst er wireworld eqinox på støy...tett etterfulgt av en billig sindax-------så jeg endte opp på en vdh kabler til under tusenlappen....Jeg har nå "bestillt" avantgarde sin rca kabel , som skal termineres med plugger når den ankommer......det virker som om støyen endrer seg veldig , fra nærmst brum...til mildere sus, og dertil lavere støygulv....jeg velger nå å prøve ag kabelen , fra jens...(takk jens)...men hva skal jeg gå for av plugger ?.....er det noe som er bedre skjermet enn andre der ? hva med bullet ?...det er seff. ett pluss at dene pluggen er ok å jobbe med mht loddejobben.....men skjermingen er første pri....jeg legger heller dette her inne , når det er snakk om ag kabel , og støyproblematikk enn på kabelsidene....dropper en veldig debatt om dette , ønsker heller tips etc. fra folk som virkelig har sånt utstyr selv...med mer eller tilsvarende følsomhet.......

    Jeg gjentar.......dette speller helt konge , helt konge!!!!!!!!
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Da var nok en spillekveld på de fantastiske horna over....Den site skiva ble Nils Lofgren acoustic live , ei fantastisk skive , som bare blir enda bedre på ag ene , en tilstedeværelse som gir grøssninger på ryggen , selv om jeg nå ha tydd til en superbillig rca mellom pre og effekt , for å redusere støy.....men jeg venter på nye kabler......fra Avantgarde.., er ikke lite spent på disse kablene altså!

    skal få tak i plugger å få det hele sammen til helgen tipper jeg , blir veldig spennende...Mvh Espen
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    flott at du koser deg, espen.
    jeg speller også musikk så det ljomer nå for tiden, og det er en deilig påminnelse på hvorfor vi bruker så mye tid og penger på denne hobbyen. :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn