Venner av Avantgarde Acoustic hornhøyttalere

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Klart det Vermin...de er holdt av , og betaling er avtalt , dersom de er strøkne....er de ikke strøkene , så får noen andre ta seg av de......falt pladask for grønne for noen år siden , men økomomien var langt fra god den gangen , nå er muligheten her........skal /skal ikke........... :D

    Dette er sikkert knallbra saker , så jo gut_man trivdes stort etter bytte ;)

    Vi får se , klart dere skal få bilder om det blir handel....ag vinyl og 300b......
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    hva slags musikk hører du mest på, ixos?
     

    Vermin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Innlegg
    6.999
    Antall liker
    5.918
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    ixos_76 skrev:
    Klart det Vermin...de er holdt av , og betaling er avtalt , dersom de er strøkne....er de ikke strøkene , så får noen andre ta seg av de......falt pladask for grønne for noen år siden , men økomomien var langt fra god den gangen , nå er muligheten her........skal /skal ikke........... :D

    Dette er sikkert knallbra saker , så jo gut_man trivdes stort etter bytte ;)

    Vi får se , klart dere skal få bilder om det blir handel....ag vinyl og 300b......
    Da krysser jeg fingrene for deg :)
    Uno er en super høytaler, gav meg mange gledestimer de 6mnd jeg hadde de. Prøvde mye rar elektronikk på de og fikk ett veldig godt inntrykk av hva de kunne prestere. Og det lover jeg deg, er ikke småtterier 8)
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Ja vi får se , avgjørelsen taes før helgen på disse , (skal se de )......dersom det er i orden , kan det gå mot eierskifte :D
     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    Ikke noe å tenke på Ixos_76... Du vil aldri se deg tilbake ;D
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Hører mest på blåsemusikk , horn ala OLe e. Antonsen , saxofonmusikk , samt Veldig mye Dire straits etc...

    Ellers går det mye i gitarmusikk , både akustisk og el gitar..

    Jeg har hørt uno før ,., men ikke på 300b over tid..Det kan jo bli bra :DVi får se....får se det aktuelle paret før helgen tenker jeg.

    Takker for innspill
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    ixos_76 skrev:
    Hører mest på blåsemusikk , horn ala OLe e. Antonsen , saxofonmusikk , samt Veldig mye Dire straits etc...

    Ellers går det mye i gitarmusikk , både akustisk og el gitar..
    du kommer til å kose deg stort med ag. ;)
     

    olaps

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.601
    Antall liker
    150
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    4
    Vermin skrev:
    Deler på 180ca (tror jeg) står bare tall på mine.....volum er vel rett rundt klokka 12 og jeg bruker å ha hønna i de nest øverste hullene
    (på DUO)
    Jeg deler på ca 170 Hz på DUO. Avhenger selvsagt litt på rom og elektronikk, og på hva man liker.
    På UNO må man nok dele litt høyere enn på DUO pga det noe mindre mellomtonehornet.

    Mvh
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Da er det bare å smøre seg med tolmodighet , til jeg skal på førstemøte med Grønne UNO........Egentlig vrient å sitte sånn å vente a gitt , nå er jeg jammen glad jeg har råd til å handle , dersom de er like strøkene som jeg har blitt fortalt.........

    Nå står vintern for døra etterhvert , det kan bli en fantastisk musikkvinter innendørs ;)

    dette blir spennende !

    Takker for informative tips , og svar.

    Mvh Espen
     

    olaps

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.601
    Antall liker
    150
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    4
    ixos_76 skrev:
    Da er det bare å smøre seg med tolmodighet , til jeg skal på førstemøte med Grønne UNO........Egentlig vrient å sitte sånn å vente a gitt , nå er jeg jammen glad jeg har råd til å handle , dersom de er like strøkene som jeg har blitt fortalt.........

    Nå står vintern for døra etterhvert , det kan bli en fantastisk musikkvinter innendørs ;)

    dette blir spennende !

    Takker for informative tips , og svar.

    Mvh Espen
    Kjempeoppgradering!!! :) :)
    "Nye" UNOer er helt klart å foretrekke istedenfor nytt RIAA-trinn pr dd, en KLOK avgjørelse ;D ;D
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    I morra bærer det avgåde for inspeksjon av juvelene , håper på det beste , både utseendesmessig og lydmessig , spennede.

    kommer med rapport uansett utfall.

    Mvh Espen
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    ixos_76 skrev:
    I morra bærer det avgåde for inspeksjon av juvelene , håper på det beste , både utseendesmessig og lydmessig , spennede.

    kommer med rapport uansett utfall.

    Mvh Espen
    god tur! og rappport forventes, ja.
    og skulle du ikke like det du hører, så trenger det ikke å være noe galt med hverken deg eller høyttalerne.
    selv blant hønnfriks, så finnes det ulike lydpreferanser og prioriteringer.
    og takk gud for det.
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Hei , da har jeg henta hønna hjem , for prøve lytt , WOW....dette speller som bare rakkern....førsteinntrykket er at bassene er utrolig gode å integrere i lite rom , disse kan jeg se på i årevis uten å bli lei ,

    DE er ett helvete å bære opp i fjerde etg iblokk i allefall :(

    Når det er sagt , dette imponerer stort , spiller veldig flott , dette paret er som nytt , ikke en eneste liten ripe , blanke i lakken , så var de å bestemme seg da , klart det er mye spenn det er snakk om , men det blir uansett det ene eller andre , de oppleves noe snillere enn klipsch på godt og vondt , med en oppløsning som en kan grøsse av når man ikke er vant til slikt ;D...stemmegjengivelsen er den beste jeg har hørt , aldeles ikke slitsomt , ...dette blir en sen Lørdagskveld trur jeg. ;)
     

    olaps

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.601
    Antall liker
    150
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    4
    ixos_76 skrev:
    Hei , da har jeg henta hønna hjem , for prøve lytt , WOW....dette speller som bare rakkern....førsteinntrykket er at bassene er utrolig gode å integrere i lite rom , disse kan jeg se på i årevis uten å bli lei ,

    DE er ett helvete å bære opp i fjerde etg iblokk i allefall :(

    Når det er sagt , dette imponerer stort , spiller veldig flott , dette paret er som nytt , ikke en eneste liten ripe , blanke i lakken , så var de å bestemme seg da , klart det er mye spenn det er snakk om , men det blir uansett det ene eller andre , de oppleves noe snillere enn klipsch på godt og vondt , med en oppløsning som en kan grøsse av når man ikke er vant til slikt ;D...stemmegjengivelsen er den beste jeg har hørt , aldeles ikke slitsomt , ...dette blir en sen Lørdagskveld trur jeg. ;)
    IMO, du vil ALDRI komnme til å angre på at du kjøpte UNO'ene ;D
    Og skulle du etterhvert få lyst til å bytte, er det oppgradering til noe annet i AG-serien :)

    Mvh
     

    Vermin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Innlegg
    6.999
    Antall liker
    5.918
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    Høres ut som du får en kul helg Ixos ;)
    Klipsch hvem???
    Bilder?

    ;D
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Joda kult nå , ag ene spiller vakkert så det monner ,med 300b western electric ;)

    ett + er at dette settet er klin strøkent ,og ser ut som absolutt nytt...jeg har det på lån nå ,med mulighet for kjøp , så får vi se , bassene imponerer også , da de er svært enkle å få til.....noe jeg uten grunn da har vært skeptisk til...spiller fint gjør de også.

    De er vakre i grønne , sitter nå å beskuer ,etter en flott musikk kveld....blir noen kroner for disse , men har nå bestemmt meg for å bytte klipsch rf-82 , så nå får vi se...nye ht skal jeg ha uansett , det et nok en mulighet for at disse får seg ny eier til uken.....nå skal jeg sove på det , om jeg får blikket vekk fra skjønnhetene.....helt utrolig strøkene , Naboen trudde de var kliss nye ! ........ikke så rart , når de ser ut som de gjør.

    Mvh Espen
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    nice, ixos.
    ja, de fleste ag-eiere vet å behandler sine kjæledegger, så brukte ag'er er ofte like blanke og vakre som den dag de kom ut fra fabrikken.
    jeg har sagt det før og kan godt gjenta det - til de fleste oppgaver, så er 225-subben til ag uforskammet god.
    det finnes musikktyper og opptak hvor integeringen mellom 225 og mellomhønnet ikke holder helt stil, men dersom dette ikke er noe som plager deg veldig (kanskje du ikke hører så mye på den type musikk?), så er du in for a treat med både uno og duo.
    og ag er notorisk lette å integrere i nær sagt ethvert lytterom, noe som iallfall for min del er et stort pluss.
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Hei , joda de oppfattes som veldig lette å integrere , spiller med bassen litt under halvveis , så det er mye å gå på og...Han jeg hanta de hos , hadde dratt på mye , og de spillte langt finere medmindre bass (bedre blanding )....9w SET spiiler høyt!! på disse her gitt......Fordelen med det er jo at jeg er glad i trioderør lyden.....og kan fortsette med lite effekt.

    Jeg kvakk til når jeg sto opp i dag og gikk ut i stua... ;D........en veldig vakker grønnfarge de valgte ut altså , nå er det jo sånn med bruktkjøp at å velge farge ikke alltid er mulig , i dette tilfelle er det en av de fargene jeg liker best som er på salgsobjektet , det er jo ikke å forrakte....å høre vinylriggen på disse er som en drøm....vanvittig med detaljer , og det er langt lettere å høre forskjell på nærven i vinyl og cd på disse horna enn mine andre ht......selv om de er i to forskjellige klasser , både på pris og kvalitet.

    Mvh ES
     
    I

    ijustpop

    Gjest
    ixos_76 skrev:
    Jeg kvakk til når jeg sto opp i dag og gikk ut i stua... ;D........en veldig vakker grønnfarge de valgte ut altså , nå er det jo sånn med bruktkjøp at å velge farge ikke alltid er mulig , i dette tilfelle er det en av de fargene jeg liker best som er på salgsobjektet , det er jo ikke å forrakte....å høre vinylriggen på disse er som en drøm....vanvittig med detaljer , og det er langt lettere å høre forskjell på nærven i vinyl og cd på disse horna enn mine andre ht......selv om de er i to forskjellige klasser , både på pris og kvalitet.

    Mvh ES
    Får litt lyst til å se noen bilder av stua med disse horna jeg nå.
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Kommer wergeland..... :)
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.420
    Antall liker
    25.777
    Torget vurderinger
    24
    Grattis med nye høyttalere Ixos, dette så da både spennende og lekkert ut.
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    flott anlegg, ixos.
    grønnfargen tar seg pent ut i rommet ditt.
    hvordan har lytteseansen vært idag?
    fremdeles like fornøyd?
     

    Vermin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Innlegg
    6.999
    Antall liker
    5.918
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    Dette så kjempeflott ut ixos, de passet pent inn i rommet ditt. De Heart blokkene er jammen også en fryd for øyet. FLOTT ANNLEGG!
     

    KnB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    1.517
    Antall liker
    108
    Torget vurderinger
    2
    Gratulerer med knall høyttalere Ixos, meget pent :)
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    WOW...de der var snasne... Likte fargen godt må jeg si! Og det blir ikke noe prob med at den ene står nærmere sidevegg enn den andre ? Eller kanskje det er en av fordelene med Avantgarde det, at slikt ikke er så nøye kontra "normale" høytalere? :)
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Takker , takker , alle sammen , jeg har i dette minutt bestemmt meg for å kjøpe disse , selv om det ikke blir helt gratis akkurat ;)

    Jeg kobla opp i går , og brukte audioqest kablene , syntes dette låt veldig bra , men i stad bytta jeg til Søren Bertram s flatsølv........lyden ble straks mer raffinert i klangen , og jeg merker da hvor lett disse høyttalerne påvirkes av feks kabler , og sikkert signalrør ,selv om jeg ikke har testa noe (heartblokkene er jo og nyinnkjøpt , men har litt brumproblematikk , men kun litt..Det er mulig å utbedre , så jeg får se hvor plagsomt det blir......jeg er imponert over hvor enkelt det er å integrere bassene i rommet , og hvor godt vinylen straks begynte å låte , dette har nok med oppløsningen å gjøre....og jeg fikk sannelig hørt på benz sin knitring på slitene plater også , har en dyna på lur om det blir for ille..... ;)

    Jo , de passa bra her faktisk , gedigene men flotte...jeg skal ærlig innrømme at utseendet betyr litt , det er fint å syntes ting man betaler mye penger for ser fint ut også , selv ved lydutstyr , selv om lyden teller mest....Nils Lofgren acoustic live låter helt vanvittig godt på horn og western electric 300b i heart blokkene....

    Live innspillinger er virkelig live...

    ikke en skramme i disse , eiet av en mann på 58 år, siden de var nye....,

    takker for alle flotte hyggelige svar her på vennesiden ,...til en nykommer...

    Mvh Espen Saatvedt.
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    HCS skrev:
    WOW...de der var snasne... Likte fargen godt må jeg si! Og det blir ikke noe prob med at den ene står nærmere sidevegg enn den andre ? Eller kanskje det er en av fordelene med Avantgarde det, at slikt ikke er så nøye kontra "normale" høytalere? :)
    nå har jeg ikke akkurat finplassert enda , men det later til å gå veldig fint.....håper jeg. ;)
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    joaquin skrev:
    flott anlegg, ixos.
    grønnfargen tar seg pent ut i rommet ditt.
    hvordan har lytteseansen vært idag?
    fremdeles like fornøyd?
    Ja bortsett fra noe brumseanser.......så er jeg meget fornøyd , det skal legges til at det brummer med klischene også , så det er ikke horna sin skyld , jeg skal få utbedret brumproblematikken med blokkene etterhvert......det er ikke enormt , men høres.

    Chris Botti er ikke feil på disse horna her i alle fall.... ;D ;D

    Når det gjelder fargen , drømte jeg om akkurat sånne på slutten av 90 tallet , i hvinduet i torggt , og dristet meg inn for å spørre om prisen.......fikk jo sjokk 8).....

    jeg hadde ikke mer enn 5 tusen på kontoen , så det ble noe fra aiwa isteden , rett over gata, til en hyggeligere penge. I midlertid så brant fargen seg dønn fast i minnet , 9 år senere skulle det bli , temmelig på datoen , at jeg fikk mulighet til å prøve ut disse flotte horna , etter 2 år med oppbygging av elektronikk rundt mine rf-82 , som forøvrig spiller veldig godt på min elektronikk.....

    Nå står dem her , voldsomme er de , men låter flott , med en klarhet som kan ta pusten fra en stakkar , dynamikken er bra , og stemmene fabelaktige....disse beholder jeg .
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    vedr. brum:
    du kan jo starte med å fjerne nettjord fra strømkablene, kanskje det hjelper.
    og velkommen i "klubben"! :D
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.412
    Antall liker
    1.114
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    14
    Den grønnfargen er av de fineste på AG sine horn, gratulerer så mye! :D
    Ser utfra bildet at det er ganske tett/tynt mellom horna, heldigvis så er jo lyden fra AG også tynn....................nei, jeg mener at de spiller bra, nesten uansett hvor de blir satt opp. ;) ;D
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    ;Dtynn......, nja det kan vel diskuteres kanskje.

    Oplløst heter det nok , dette er veldig uvant enda , når jeg nå går fra klipsch rf-82...men når jeg hører gjennom de trofaste platene nå , hører jeg mange detaljer jeg ikke har hørt før , med de andre høyttalerne.

    Vedr. nettjord , skal jeg få en kompis som er triker til å komme med nye kontakter....

    det er bare kødd med denne jordigen uansett , popper i platespillemotorer etc.....hiver opp 8 ujorda stikk å prøver med det...
     

    nma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2003
    Innlegg
    4.696
    Antall liker
    518
    Torget vurderinger
    1
    Svært frekt, og modig, med den grønnfargen :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn