Venner av Avantgarde Acoustic hornhøyttalere

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Matsss

    Medlem
    Ble medlem
    12.01.2022
    Innlegg
    10
    Antall liker
    1
    Sted
    Oslo
    Har et par Uno Fino som jeg er svært fornøyd med. De har jo innebygget forsterker for sub, og de har en egen kontakt for jord. Noen som har synspunkt på om det gjør forskjell å koble opp disse?
    I min begrensede erfaring med sub og jording, så er det ikke noe stort mysterium om du trenger å koble det på eller ikke. Hvis du har noe krøll med jording i subber så durer det veldig merkbart.
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.903
    Antall liker
    13.165
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    Spennende Leif :) Hva har du brukt de siste årene?
    sry sent svar...så ikke før nå
    KR/Living Voice versjon av KR
    etter måletur til Audiomix har jeg erstattet WE300B med Takatsuki 300B.......måtte få verifisert at de var OK
    ligger et nytt par Living Voice og venter på testing .....
     

    prnesse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.10.2005
    Innlegg
    1.525
    Antall liker
    321
    Sted
    Southwest
    Torget vurderinger
    2
    Spør igjen jeg.😊
    Noen som har prøvd/hørt Thivan Labs på Avantgarde?

    Har lest gjennom heeele tråden i løpet av uken, og det virker jo som at mange personer har forsvunnet her i løpet av årene.
    Så jeg bør kanskje lete andre steder etter svar?…..
     

    Skipnes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.11.2013
    Innlegg
    2.522
    Antall liker
    1.221
    Sted
    Oslo
    Spør igjen jeg.😊
    Noen som har prøvd/hørt Thivan Labs på Avantgarde?

    Har lest gjennom heeele tråden i løpet av uken, og det virker jo som at mange personer har forsvunnet her i løpet av årene.
    Så jeg bør kanskje lete andre steder etter svar?…..
    De er alle opptatt med musikk 😊
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.915
    Antall liker
    17.104
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    AA har vært på det norske markedet lenge. Det har blitt solgt endel sett av disse ht opp gjennom årene. Likevel så er det ikke ofte man ser de på bruktbørsene. De gangene de selges, så er det ofte fordi at eieren gir opp hifi som hobby, eller prøver seg på et (avansert) hjemmebygg (disse finner man faktisk oftere på brukten enn AA, til kuppriser - sk «langt under kostpris»).

    IMG_0062.jpeg


    Mine egne AA står fortsatt i det lille lytterommet mitt (12 kvm, med mønetak). Det har gått noen år nå, og det er i seg selv ganske utrolig mtp byttetakten min vedrørende hi-fi. Alt annet har blitt byttet ut med jevne mellomrom, i flere runder. Skal innrømme at det har ikke skortet på fristelser og kløe, men trumfkortet er at mine AA er så lette å plassere pga aktive bassmoduler. Disse spiller helt opp til 350 hz - dette gjør noe med bassen - og er altså ikke som vanlige subwoofere, som stort sett gurgler under 60 hz.

    IMG_0060.jpeg
     
    Sist redigert:

    dotn

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    22.02.2011
    Innlegg
    84
    Antall liker
    134
    Torget vurderinger
    1
    Spør igjen jeg.😊
    Noen som har prøvd/hørt Thivan Labs på Avantgarde?

    Har lest gjennom heeele tråden i løpet av uken, og det virker jo som at mange personer har forsvunnet her i løpet av årene.
    Så jeg bør kanskje lete andre steder etter svar?…..

    Hei, Avantgarde ikke men jeg hørt Eros 9 Ultra. Fantastisk høyttaler!
     

    erlingmm

    Medlem
    Ble medlem
    29.09.2022
    Innlegg
    25
    Antall liker
    64
    Sted
    Oslo
    Jeg kjører Octave 70 SE rørforsterker mot mine, Octave har vel også monoblokker, men trenger du så mye power?
     
    Sist redigert:

    prnesse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.10.2005
    Innlegg
    1.525
    Antall liker
    321
    Sted
    Southwest
    Torget vurderinger
    2
    Trenger ikke mye power. Men det vil passe bedre med monoblokker interiørmessig, siden basstårna også har egne monoblokker.
     

    Pål gundersen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.03.2020
    Innlegg
    1.898
    Antall liker
    2.450
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    7
    Er disse her ok? Bilde lånt på sentralen. Bare litt nyskjerrig👍 Er det to 10 tommere? Tror de heter duo.
    IMG_1029.jpeg
     
    • Liker
    Reaksjoner: KMR

    Pål gundersen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.03.2020
    Innlegg
    1.898
    Antall liker
    2.450
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    7
    Lar dere ampene i bassene stå på 24/7? Avantgarde duo. De slår seg ikke på i auto posisjon 2 på bryter bak. Fungerer den funksjonen kanskje bare med xlr kabelen?
     

    oyvindk

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    360
    Antall liker
    109
    Sted
    Trondheim
    Lar dere ampene i bassene stå på 24/7? Avantgarde duo. De slår seg ikke på i auto posisjon 2 på bryter bak. Fungerer den funksjonen kanskje bare med xlr kabelen?
    Jeg slår mine av etter hver økt. Men så kan det gå en uke mellom hver gang jeg bruker dem nå for tiden.
    Du må visst ha en egen 12V trigger for at den funksjonen med auto-slå-seg-på skal fungere. Fåes sikkert hos forhandler. Jeg syntes de kostet uforholdsmessig mye da jeg kjøpte mine Duo for ~20 år siden.
     

    Pål gundersen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.03.2020
    Innlegg
    1.898
    Antall liker
    2.450
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    7
    Jeg slår mine av etter hver økt. Men så kan det gå en uke mellom hver gang jeg bruker dem nå for tiden.
    Du må visst ha en egen 12V trigger for at den funksjonen med auto-slå-seg-på skal fungere. Fåes sikkert hos forhandler. Jeg syntes de kostet uforholdsmessig mye da jeg kjøpte mine Duo for ~20 år siden.
    Hva var prisen på dem nye?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn