Venner av Avantgarde Acoustic hornhøyttalere

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.956
    Antall liker
    13.299
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    jeg kjøpte 60 løpemeter i 4x0,4 og det kostet snaue 3 K
    bomullstrømpen fra Svalander er nesten dyrere
    men noe Bertrampriser er det ikke og som bonus slipper du å vedkjenne deg at du har kjøpt overprisede kabler med DET molbonavnet!
    mvh
    Leif
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Til Gutty :) :

    Kjøpte for en stund siden sølvkabler, høytalere og ic ifra I-L her inne. Gamle duelund kabler. Har litt tro på disse og en kan få de får en hyggelig penge vil jeg tro. Du kan evt sende en mail direkte til produsent og høre hva de skal ha.

    http://www.duelundaudio.com/index.asp


    Hadde forøvrig samme opplevslen dengang jeg brukte AC kabler. Billige og gode til prisen. Men neoe herk å jobbe med samt at lyden opplevdes litt grå/flat.

    Lykke til :)
     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    @LMC; det var slett ingen upris nei :) Trenger vel ca 24 løpemeter for å biwire diskant og mellomtone. Er det noe spes med den bomulls-strømpen fra Svalander? FallenA mente de solgte bomull-strømpe på den lokale sy sjappa for 6 kr. meteren..
    @HC; takker for tipset. Har fått tips om at det er flatsølv som LMC beskriver som benyttes i Duelund kablene. Da er det vel bare en bomulls strømpe innsauset i linolje som evt. er forskjellen? Spørs om det blir billigere enn å kjøpe flatsølv og strømpe på rull, ville i så fall være dårlig butikk det :), så sant det stemmer at det er samme type flatsølv da..
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Det må du nok anta ville blitt rått benektet ved konfrontasjon! ;D
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.956
    Antall liker
    13.299
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    ja da sysjappa selger runde snører til å sy inn i kanten sofaputer etc,men da må du dra ut kjernen selv
    mvh
    Leif
     

    olaps

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.604
    Antall liker
    151
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    4
    LMC skrev:
    jeg kjøpte 60 løpemeter i 4x0,4 og det kostet snaue 3 K
    bomullstrømpen fra Svalander er nesten dyrere
    men noe Bertrampriser er det ikke og som bonus slipper du å vedkjenne deg at du har kjøpt overprisede kabler med DET molbonavnet!
    mvh
    Leif

    gut_man skrev:
    @LMC; det var slett ingen upris nei :) Trenger vel ca 24 løpemeter for å biwire diskant og mellomtone. Er det noe spes med den bomulls-strømpen fra Svalander? FallenA mente de solgte bomull-strømpe på den lokale sy sjappa for 6 kr. meteren..
    @HC; takker for tipset. Har fått tips om at det er flatsølv som LMC beskriver som benyttes i Duelund kablene. Da er det vel bare en bomulls strømpe innsauset i linolje som evt. er forskjellen? Spørs om det blir billigere enn å kjøpe flatsølv og strømpe på rull, ville i så fall være dårlig butikk det :), så sant det stemmer at det er samme type flatsølv da..
    Har også hatt disse. Brukte 4 x 0,4 mm til diskant og mellomtone; 5 x 0,6 mm til bass.
    Savnet litt av transparensen fre AZ Absolute da jeg kjørte flatsølv, så jeg gikk tilbake til disse. Kjører nå dessuten med AZ Absolute XLR rett i subbene, som er en klar fordel på Mezzo.
    Flatsølvet fra KA RAsmussen er knallbra til prisen, men "slører" litt (men bare litt) ift til de aller beste. Oppleves litt mer "tilgivende" enn f ex Absolute, noe som kan være OK på dårlige innspillinger.
    Anbefales! :)

    (Kjøp bomullstrømpe fra en møbeltapetserer. Jeg hadde ca 2 m lange kabler; tok mindre enn enn ett minutt å trekke ut "fyllet". Og ikke stort lenger tid å trekke kableen. Husk å runde av kabel i ienden før du trer den inn i strømpa).

    Mvh
     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    Vermin skrev:
    Jeg har metervis av strømpe liggende, gi bud ;D
    Jeg tar 24 meter Vermin. En flaske Pepsi leveres på døra til deg!
     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    Sølvskinner på plass. Lytteinntrykk; ;D 8) Nå kjører jeg triwiring av systemet i motsetning til tidligere da mellomtone/diskant har delt på kabel. Er litt usikker på om det er større tverrsnitt (kontra lånekabelen til FA) eller om det er biwiringen som gir enda bedre oppløsning. Den dynamiske kontrasten er bedre med de nye kablene. Jeg hører også tydelig bedre oppløsning spesielt i mellomtonen (jeg hadde ikke de gamle kablene mine koblet rett i mellomtone, men gikk via diskantseksjonen). Lyden er også litt mer frigjort fra høyttalerne. Får vel gi LMC rett da, og burde kanskje ha hørt på ham før :p Vet ikke hvor mye disse kablene endrer seg med tilspilling, men etter en kveld og en formiddags spilling er jeg ihvertfall veldig fornøyd med dette her!
     

    olaps

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.604
    Antall liker
    151
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    4
    gut_man skrev:
    Sølvskinner på plass. Lytteinntrykk; ;D 8) Nå kjører jeg triwiring av systemet i motsetning til tidligere da mellomtone/diskant har delt på kabel. Er litt usikker på om det er større tverrsnitt (kontra lånekabelen til FA) eller om det er biwiringen som gir enda bedre oppløsning. Den dynamiske kontrasten er bedre med de nye kablene. Jeg hører også tydelig bedre oppløsning spesielt i mellomtonen (jeg hadde ikke de gamle kablene mine koblet rett i mellomtone, men gikk via diskantseksjonen). Lyden er også litt mer frigjort fra høyttalerne. Får vel gi LMC rett da, og burde kanskje ha hørt på ham før :p Vet ikke hvor mye disse kablene endrer seg med tilspilling, men etter en kveld og en formiddags spilling er jeg ihvertfall veldig fornøyd med dette her!
    Triwing gir helt klart bedre oppløsning enn biwiring, dét er min erfaring også :)
    Og med flatsølvet er det jo fullt mulig å gjennomføre uten å bli ruinert!
    Har prøvd triwiring med både AZ Absolute og flatsølv, og å kjøre signalet rett i mellomtonen uten å gå via delefilteret gir IMO en mer "naken" og åpen mellomtone. Synes dette var en kjempegod løsning med flatsølvet :) Med Absolute var inntrykket litt blanda..... På gode og ekstra gode innspillinger ble dette rett og slett helt fantastisk! Men på dårlige innspillinger ble det tidvis litt slitsomt. Flatsølvet er mao litt mer tilgivende, litt "snillere".
    Husker faktisk ikke hvordan det var med innspilling :eek: - men det ble i alle fall ikkedårligere :)
    Test gjerne ut litt grovere lisser til bassen :)
    Mvh
     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    Har du testa kabler etter at du fikk Mezzo og Omega elementer i hus Olaps? Jeg finner Omega elementene såpass forskjellige fra standard Duo elementer, at jeg ikke er helt sikker på om jeg ville få samme resultater mht kabler.
     

    olaps

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.604
    Antall liker
    151
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    4
    gut_man skrev:
    Har du testa kabler etter at du fikk Mezzo og Omega elementer i hus Olaps? Jeg finner Omega elementene såpass forskjellige fra standard Duo elementer, at jeg ikke er helt sikker på om jeg ville få samme resultater mht kabler.
    Har testa Absolute og flatsølv. Selv om Omega-elementene er ganske forskjellige fra std, er inntrykket mitt mht forskjellene (på kablene) slik jeg beskrev over. Selv om jeg har valgt Absolute, betyr det IKKE at jeg ikke liker flatsølvet, tvertimot. Tror det my er snakk om smak og behag, og hva man prioriterer. Absolute er forresten en tanke skankere en flatsølvet også......
    Med Mezzo har jeg imidlertid valgt å kjøre XLR rett fra min 51SE til Mezzo-subbene, og dessuten singlewirer jeg bare mot horna.
    Skal sannelig ta meg tid til å biwire med flatsølv en dag......:)
    Mvh :)

    PS
    Bruker jumperne som fulgte med Mezzo, burde kanskje testa flatsølv der også? Ser det er endel som IKKE liker std.-jumperne..........
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.782
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    du burde teste ut flatsølv som jumpers, olaps.

    flatsølv er mediokert som høyttalerkabler, men til jumpers duger det.
     

    prnesse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.10.2005
    Innlegg
    1.525
    Antall liker
    321
    Sted
    Southwest
    Torget vurderinger
    2
    Gago skrev:
    du burde teste ut flatsølv som jumpers, olaps.

    flatsølv er mediokert som høyttalerkabler, men til jumpers duger det.
    Nå lærte jeg noe i dag også, men var det "mediokritet" du mente?


    Ahh, nå skjønner jeg.
    mediokert = middelmådig
    mediokritet = middelmådighet


    Jeg er en enkel mann fra jæren... ;D
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.782
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    jeg mente det jeg skrev.
    hva er det du ikke skjønner?
     

    olaps

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.604
    Antall liker
    151
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    4
    prnesse skrev:
    Gago skrev:
    du burde teste ut flatsølv som jumpers, olaps.

    flatsølv er mediokert som høyttalerkabler, men til jumpers duger det.
    Nå lærte jeg noe i dag også, men var det "mediokritet" du mente?
    Gago skrev:
    jeg mente det jeg skrev.
    hva er det du ikke skjønner?
    mediokert = gjennomsnittlig, middelmådig.......... :D
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.782
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    prnesse skrev:
    Ahh, nå skjønner jeg.
    mediokert = middelmådig
    mediokritet = middelmådighet


    Jeg er en enkel mann fra jæren... ;D

    hehe, og jeg er en enkel mann fra my tho, sør for saigon.

    må vel legge til at mine oppfatninger av flatsølv er, nettopp, mine egne oppfatninger, og langt ifra ment som noe bombastisk fasitt-utsagn.
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.782
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    LMC skrev:
    som bonus slipper du å vedkjenne deg at du har kjøpt overprisede kabler med DET molbonavnet!
    mvh
    Leif

    kanskje nanotech golden strada hadde vært noe for deg, lmc? ;D
     

    olaps

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.604
    Antall liker
    151
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    4
    Gago skrev:
    prnesse skrev:
    Ahh, nå skjønner jeg.
    mediokert = middelmådig
    mediokritet = middelmådighet

    Jeg er en enkel mann fra jæren... ;D
    hehe, og jeg er en enkel mann fra my tho, sør for saigon.

    må vel legge til at mine oppfatninger av flatsølv er, nettopp, mine egne oppfatninger, og langt ifra ment som noe bombastisk fasit-utsagn.
    Flatsølv og dets kvaliteter som audiokabel (signal og høyttaler) er diskutert flere ganger her inne. For min del har jeg bare erfaring med de som høyttalerkabler, men ikke bare på horn.
    I mine ører har de kvaliteter som mange dyre kabler ikke matcher, men de er heller ikke det beste man kan få tak i. Men; i forhold til pris, tror jeg de er noe av det absolutt beste som er å framskaffe. Noe av det geniale er jo at man lett kan eksperimentere med tverrsnitt uten at det koster skjorta.

    De eneste kablene jeg har sammenligna de med direkte, er AZ Absolute, og det er kabler som typ koster 2500 USD for et to-meterssett. Disse har jeg sammenligna med mye annet, og har aldri funnet noen som er like gode. Tror derfor at flatsølvet hadde stått seg veldig godt i en test/sammenligning med både BM the Giant og andre kabler i samme prisklasse.
    Har et Audio Metallurgy-sett liggende som jeg skal teste etterhvert. AM-kablene er jo også kjent for å være gode kjøp, men høyttalerkabelen sies å ikke være så transparent som f ex Absolute. Tror AM-kabelen kan være en kabel som ikke er ulik flatsølvet.......
     

    Leifi

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.01.2006
    Innlegg
    145
    Antall liker
    23
    Sted
    Karmøy
    Mye anbefalinger av kabler her nå , men for enn som får "nåya" bare med tanken på å lage noe selv hva vill dere anbefale ?

    Jeg tenker mest på høyttaler kabler , men også om noen har opplevd noe positivt med og bytte strømkablene på sub ampene .

    Jeg har per dags dato eit par rimelige Kimber kabler som jeg er fornøyd med , men etter som de fleste oppgraderinger gjort her hjemme , tenkte jeg og kansje koste på meg nye kabler .

    Fik eit ganske pent tilbud på eit sett med Nordost HT,signal og nett kabler , men mener bestemt på at jeg har lest at Nordost kansje ikke er den beste matchen til AG ?
     

    Vermin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Innlegg
    6.999
    Antall liker
    5.917
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    Kimber funker bra, også de dyrere seriene. SÅ viss du er happy med Kimber allerede gjør du ingen stor tabbe i og bevege deg litt opp i prissegmentet :)
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.536
    Antall liker
    102.881
    Torget vurderinger
    23
    Bruker Kimber KCAG 3 m. lengde balansert fra Accuphase C2800 pre og inn på AG Solo - merkart mye bedre enn flere andre løsninger. Riktignok ikke ht.kabler men dog....
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.782
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    kimber flettet sølv er :-*
     

    ceroxol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    1.217
    Antall liker
    186
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    9
    Hmm.. Jeg har flere ganger hørt litt på AG og dette frister enormt, MEN problemet er jo at WAF og horn er som olje og vann.. Jeg tenkte derfor å stille spørsmålet om det er noen som kunne tenke seg et hjemmebesøk (Akershus/Oslo, bor selv i Asker) av meg og en særdeles hornkritisk dame - kanskje hun lar seg konvertere. :p ;) Selvfølgelig kunne jeg tatt henne med på Lyric, absolutt ikke noe negativt om dem, men jeg tror hun vil løpe skrikende ut igjen etter å ha sett en butikk fylt til bristepunktet av "bokser, rot, mere stygge bokser, sånne bokser med lyspærer på toppen etc" - dette allerede innen vi har kommet frem til hornene..
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.782
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    hel:
    jeg tror det vil funke bra. men gå for nano, ikke uno. hørte nano heromdagen, og ble veldig imponert. mer homogent og sømløst enn uno.

    ceroxol:
    du er velkommen til å høre ag mezzo hos meg. men jeg solgte dessverre forsterkerne mine nylig, så det er tomt i racket nå. :( sender deg pm når ting er oppe og står igjen. ellers er det sikkert plenty med ag-eiere i oslo som du kan besøke.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.536
    Antall liker
    102.881
    Torget vurderinger
    23
    AG'ene dine tar seg da svært så godt ut i ditt stilrene meget kvinnevennlige hjem, Gago! Og Nano er vitterligen en god del mindre enn Duo, f.eks., og faktisk ganske god design.... burde kunne tolereres av de fleste dersom ikke vedkommende er totalt musikkhater. Kan selvfølgelig være litt problematisk med AG i et gjennomført barokk-hjem med løveføtter og stukkatur, men i andre settinger så burde det finnes løsninger. Har forøvrig registrert et urovekkende antall AG-hatere blant kvinner, kan det ha noe med vanskeligheten med å plassere potteplanter å gjøre ;D ;D
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.536
    Antall liker
    102.881
    Torget vurderinger
    23
    ceroxol skrev:
    Hmm.. Jeg har flere ganger hørt litt på AG og dette frister enormt, MEN problemet er jo at WAF og horn er som olje og vann.. Jeg tenkte derfor å stille spørsmålet om det er noen som kunne tenke seg et hjemmebesøk (Akershus/Oslo, bor selv i Asker) av meg og en særdeles hornkritisk dame - kanskje hun lar seg konvertere. :p ;) Selvfølgelig kunne jeg tatt henne med på Lyric, absolutt ikke noe negativt om dem, men jeg tror hun vil løpe skrikende ut igjen etter å ha sett en butikk fylt til bristepunktet av "bokser, rot, mere stygge bokser, sånne bokser med lyspærer på toppen etc" - dette allerede innen vi har kommet frem til hornene..
    Kan du ikke få lagd en slags Burka til AG'ene....? Lettere å "konvertere" høytt. en dama vil jeg tro.

    Ellers må du/dere gjerne beskue mine sterkt customiserte systemer basert på AG Trio, men jeg har en mistanke om at det bare vil gjøre vondt verre. Her der det så macho at kvinnegruppen Ottar har ført opp kåken på aksjonslista :eek: :eek: :eek: Til og med NABOENS potteplanter visner....
     

    Horny

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.04.2004
    Innlegg
    1.001
    Antall liker
    1.326
    Torget vurderinger
    5
    pengesluk skrev:
    Har forøvrig registrert et urovekkende antall AG-hatere blant kvinner, kan det ha noe med vanskeligheten med å plassere potteplanter å gjøre ;D ;D
    Er så heldig at jeg har en veldig fornøyd kvinne i heimen. Det skyldes ikke bare at Duoene også fungerer som tørkestativ ;D
     

    emokid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Innlegg
    5.235
    Antall liker
    6.368
    HEL; det funker godt med Uno Nano i mitt lille rom, men jeg ville ikke innskrenket lytteavstanden noe særlig, da merker jeg at det faller fra hverandre. Med Uno som har større driveravstand ville jeg vært litt forsiktig.....



    Bare å svinge innom om du er i traktene. Bruker du fortsatt F4?
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.858
    Antall liker
    10.696
    Torget vurderinger
    10
    Har fortsatt F4 men fikk MAE SET 1 fra Audiomix for en uke siden. MAE SET er mer oppløst og dynamisk en F4. F4 har noe snillere klang. Men jeg må få spilt inn MAE SET 1 først, vi har satt inn Mundorf sølv i olje i signalveien og jeg har blitt fortalt at det krever noen timer.

    Det virker ikke som om ditt rom er så stort heller?

    :)
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.858
    Antall liker
    10.696
    Torget vurderinger
    10
    Mener du at det er viktigere med en viss avstand fra høytalerne enn mellom høytalerne?
     

    ceroxol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    1.217
    Antall liker
    186
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    9
    Gago skrev:
    ceroxol:
    du er velkommen til å høre ag mezzo hos meg. men jeg solgte dessverre forsterkerne mine nylig, så det er tomt i racket nå. :( sender deg pm når ting er oppe og står igjen. ellers er det sikkert plenty med ag-eiere i oslo som du kan besøke.
    Takk for det! Jeg kommer gjerne på besøk, med Ayre, MBP og HDD under armen.. ;)

    pengesluk skrev:
    AG'ene dine tar seg da svært så godt ut i ditt stilrene meget kvinnevennlige hjem, Gago! Og Nano er vitterligen en god del mindre enn Duo, f.eks., og faktisk ganske god design.... burde kunne tolereres av de fleste dersom ikke vedkommende er totalt musikkhater. Kan selvfølgelig være litt problematisk med AG i et gjennomført barokk-hjem med løveføtter og stukkatur, men i andre settinger så burde det finnes løsninger. Har forøvrig registrert et urovekkende antall AG-hatere blant kvinner, kan det ha noe med vanskeligheten med å plassere potteplanter å gjøre ;D ;D
    Dama er meget musikkglad, så det gjelder bare å få henne til å høre hvor bra AG låter.. ;) Jeg vet at de lydmessige kvalitetene vi savner nå finnes hos AG. Synes egentlig dama er ganske tolerant, jeg har jo et ganske stue-dominerende anlegg allerede, med AG så kan jeg jo finne meg en liten tass av en forsterker.. Hmm.. Hun kjøper ikke helt dette - faen, hun kjenner meg for godt - dog ser den lille Nagra 300i spennende ut. Huff, potteplanter på høyttalere, det er noe av det værste jeg ser, gjerne i kombinasjon med en heklet duk, en lampe med velour-skjerm og frynser, samt noen porselensfigurer av den lille havfrue - blææh. ;)

    pengesluk skrev:
    Ellers må du/dere gjerne beskue mine sterkt customiserte systemer basert på AG Trio, men jeg har en mistanke om at det bare vil gjøre vondt verre. Her der det så macho at kvinnegruppen Ottar har ført opp kåken på aksjonslista :eek: :eek: :eek: Til og med NABOENS potteplanter visner....
    ;D ;D Jeg tviler ikke.. Leste ett sted at dangens alfahanner er vanskelige å finne, da det er mange wannabees, men ett sikkert tegn på en ekte alfahann, det er størrelsen av utstyret - altså hifi-utstyret de har stående i stuen..

    Jeg har forøvrig absolutt lyst til å oppleve et trio system, men da tror jeg nesten at jeg kommer alene.. ::)
     

    emokid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Innlegg
    5.235
    Antall liker
    6.368
    hel skrev:
    Har fortsatt F4 men fikk MAE SET 1 fra Audiomix for en uke siden. MAE SET er mer oppløst og dynamisk en F4. F4 har noe snillere klang. Men jeg må få spilt inn MAE SET 1 først, vi har satt inn Mundorf sølv i olje i signalveien og jeg har blitt fortalt at det krever noen timer.

    Det virker ikke som om ditt rom er så stort heller?

    :)
    hel skrev:
    Mener du at det er viktigere med en viss avstand fra høytalerne enn mellom høytalerne?
    Hm...jeg opplevde MAE som mørkere og mer litt mindre åpen enn F4, men det var på helt andre høyttalere enn dine. Dynamisk er jeg usikker.

    Jeg sitter med mindre lytteavstand enn det AG anbefaler; 3m. De anbefaler jo dette på alle sine HT uten at det tas betraktning på hvilken modell det er. Det funker greit med NANO ned til 2.5m eller så. Avstand mellom HT er ikke SÅ viktig, men vinkling responderer de kjapt med. Jeg tror ikke jeg ville prøvd Duo f.eks på 2.5 meter avstand. Tror jeg sitter på 2.8m nå.
     

    olaps

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.604
    Antall liker
    151
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    4
    emokid skrev:
    hel skrev:
    Har fortsatt F4 men fikk MAE SET 1 fra Audiomix for en uke siden. MAE SET er mer oppløst og dynamisk en F4. F4 har noe snillere klang. Men jeg må få spilt inn MAE SET 1 først, vi har satt inn Mundorf sølv i olje i signalveien og jeg har blitt fortalt at det krever noen timer.

    Det virker ikke som om ditt rom er så stort heller?

    :)
    hel skrev:
    Mener du at det er viktigere med en viss avstand fra høytalerne enn mellom høytalerne?
    Hm...jeg opplevde MAE som mørkere og mer litt mindre åpen enn F4, men det var på helt andre høyttalere enn dine. Dynamisk er jeg usikker.

    Jeg sitter med mindre lytteavstand enn det AG anbefaler; 3m. De anbefaler jo dette på alle sine HT uten at det tas betraktning på hvilken modell det er. Det funker greit med NANO ned til 2.5m eller så. Avstand mellom HT er ikke SÅ viktig, men vinkling responderer de kjapt med. Jeg tror ikke jeg ville prøvd Duo f.eks på 2.5 meter avstand. Tror jeg sitter på 2.8m nå.
    Har Duo Mezzo, hadde "std" Duo tidlgere. Lytterom ca 18 kvm, men åpning til en annen del av stua som er ca 28 kvm
    Senteravsrand høyttalere: ca 2.5 m
    Lytteavstand: ca 3 m
    Fungerer utmerket!! :)
     

    olaps

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.604
    Antall liker
    151
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    4
    hel skrev:
    Har fortsatt F4 men fikk MAE SET 1 fra Audiomix for en uke siden. MAE SET er mer oppløst og dynamisk en F4. F4 har noe snillere klang. Men jeg må få spilt inn MAE SET 1 først, vi har satt inn Mundorf sølv i olje i signalveien og jeg har blitt fortalt at det krever noen timer.

    Det virker ikke som om ditt rom er så stort heller?

    :)
    Spennende å se hva Mundorfene gjør mht oppløsning i MAE-SET. "Moderat" oppløsning har jo vært et av ankepunktene mot MAE-SET (sammen med litt manglende bassrepsons, og en aning slank karakter totalt sett).
    Har hatt standard-versjonen på besøk på mine gamle Duo'er. Ingen knallmatch i mine ører, men totalt sett må jo MAE-SET sees på som et kupp! Og kjøpes den som byggesett er den nesten reint tjuveri! ;D
    Mvh
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.858
    Antall liker
    10.696
    Torget vurderinger
    10
    olaps skrev:
    hel skrev:
    Har fortsatt F4 men fikk MAE SET 1 fra Audiomix for en uke siden. MAE SET er mer oppløst og dynamisk en F4. F4 har noe snillere klang. Men jeg må få spilt inn MAE SET 1 først, vi har satt inn Mundorf sølv i olje i signalveien og jeg har blitt fortalt at det krever noen timer.

    Det virker ikke som om ditt rom er så stort heller?

    :)
    Spennende å se hva Mundorfene gjør mht oppløsning i MAE-SET. "Moderat" oppløsning har jo vært et av ankepunktene mot MAE-SET (sammen med litt manglende bassrepsons, og en aning slank karakter totalt sett).
    Har hatt standard-versjonen på besøk på mine gamle Duo'er. Ingen knallmatch i mine ører, men totalt sett må jo MAE-SET sees på som et kupp! Og kjøpes den som byggesett er den nesten reint tjuveri! ;D
    Mvh
    Du må gjerne prøve min. Moro å høre andres vurdering :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn