Venner av Avantgarde Acoustic hornhøyttalere

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    LMC skrev:
    jeg har alltid vært skeptisk til å kjøre digital forsterker langt opp i mellombassen
    i mitt oppsett er digitalforsterkeren fra Coldamp operativ under 40-50hz!og en spesialbygget analog chip amp fra BD Design driver tårnene.
    hvilken lavpassfrekvens brukes på Vermins DT subber? 180hZ ?
    mvh
    Leif
    Vermin bruker 225 subene til mellombass, så tar Definitive Technology suben over fra ca 80 tror jeg (Vermin kan sikkert si noe om det selv). Jeg ble såpass imponert at jeg i dag satte en Supercube Reference i bestilling ;D
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.782
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    gut_man skrev:
    LMC skrev:
    jeg har alltid vært skeptisk til å kjøre digital forsterker langt opp i mellombassen
    i mitt oppsett er digitalforsterkeren fra Coldamp operativ under 40-50hz!og en spesialbygget analog chip amp fra BD Design driver tårnene.
    hvilken lavpassfrekvens brukes på Vermins DT subber? 180hZ ?
    mvh
    Leif
    Vermin bruker 225 subene til mellombass, så tar Definitive Technology suben over fra ca 80 tror jeg (Vermin kan sikkert si noe om det selv). Jeg ble såpass imponert at jeg i dag satte en Supercube Reference i bestilling ;D

    spørs om du ikke må sette en thor audio ta-1000 mk2 i bestilling også, hvis du skal tangere det du hører hos verminski. ::)
     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    :p Og jeg som trodde det var suben som laget bass... Får bestille en sånn rund Thor dings også da ;D
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.954
    Antall liker
    13.295
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    ok det rimer bedre hvis 225 brukes fra lavpass til 80
    men hvordan får han høypassdelt 225?
    de bør helst ikke overlappe DT subben imo
    hva er max acoustic output på DT om man har lavpass på 80hz?alt 40hz?
    mvh
    Leif
     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    LMC skrev:
    ok det rimer bedre hvis 225 brukes fra lavpass til 80
    men hvordan får han høypassdelt 225?
    de bør helst ikke overlappe DT subben imo
    hva er max acoustic output på DT om man har lavpass på 80hz?alt 40hz?
    mvh
    Leif
    Er ikke helt sikker, der må nok Vermin komme meg til unnsetning. Det elektroniske filteret i DT suben brukes, men jeg er ikke helt sikker på hvordan det er koblet. Lurer på om han bruker det innebygde elektroniske delefilteret i DT til delingen? Vermin er nok stuck i fjøset til i ettermiddag, men jeg skal prøve å få ham på banen så han kan supplere med litt mer opplysninger. Jeg har bare lyttet til oppsettet hans, og fått en kjapp forklaring på hvordan han har koblet det.
     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    Gjør et forsøk på en forklaring etter å ha tenkt på hva Vermin forklarte i går, og hva manualen til DT suben sier;
    AG diskant og mellomtone kobles direkte fra forsterker, mens et ekstra sett høyttalerkabler kobles fra forsterker inn på subens høypass inngang, et sett høyttalerkabler kobles fra subens høypass utgang og til AG225 subene. Da har man muligheter for å kutte 225 subene på f.eks 80Hz og justere nivået på mellombassen separat på volumpoten på 225 subene. Så kan dypbassen justeres separat på low pass delen av DT suben. Jeg tror dette skal være bortimot rett..
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.954
    Antall liker
    13.295
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    ok det høres fornuftig ut
    MEN skulle gjerne visst hvor høyt de subbene kan spille
    får vel sende produsenten en mail
    mvh
    Leif
     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    Står ingenting om dette i specs, men denne testen http://www.definitivetech.com/documents/articles/ScubeRef_DVD1103.pdf sier vel noe om at den kan spille tilstrekkelig høyt ;D

    "I pushed this woofer harder than I’ve ever
    tested. I cannot describe the performance to
    be anything short of evil. My entire home
    felt as though it was sliding off the foundation.
    Repeating the 60Hz track at half gain
    on the SuperCube Reference literally rattled
    the filament loose in every light bulb in my
    home and set my neighbors’ house alarm
    off. I spent the better part of an afternoon
    replacing bulbs and apologizing to my
    neighbors for the disturbance"

    Hvis du får svar fra produsenten, hadde det vært kjekt å få vite hva de sier :)
     

    janly

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.09.2004
    Innlegg
    1.308
    Antall liker
    341
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    5
    LMC skrev:
    mitt intrykk av de store hornbassene i Horten i fjor var at det var mere muskler enn brains dvs at de imponerte med slam og styrke,men mine custombasstårn er bedre på nyansering,detaljer og luftighet, uten å tape slam eller impact.
    tror noe av forklaringen er at de s.k. basshornene bare er noen hardt eq´ede små subber med horntrakter for å bedre integreringen til mellombasshornene
    vedr .hurtighet klarer jeg ikke å skille tårnene fra resten
    dette er mitt subjektive inntrykk basert på en seanse med cary og accuphase
    mvh
    Leif
    Lurer på om ikke rommet til Lyric i fjor var for stort til kun et par basshorn, mulig det det hadde noe å si på resultatet og at bassene defor ble kjørt med hard EQ. I et såpass stor rom burde vel Tor ha kjørt med flere par for et optimalt lydbilde....
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.954
    Antall liker
    13.295
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    sikkert korrekt
    men jeg har ca 250kubikkmeter som skal fylles og det er heller ingen lett oppgave
    vurderer faktisk å dra løsningen et par hakk videre for økt headroom ;)
    mvh
    Leif
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.782
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    LMC skrev:
    sikkert korrekt
    men jeg har ca 250kubikkmeter som skal fylles og det er heller ingen lett oppgave
    vurderer faktisk å dra løsningen et par hakk videre for økt headroom ;)
    mvh
    Leif

    hehe, hvor mye headroom skal du ha da, lmc?

    synes forresten det var llitt rart at lyric ikke kjørte med et par store subber og et par korte subber under messa ifjor.
    de hadde jo rom til det.
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.954
    Antall liker
    13.295
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    6db mere og følsomhet på 103db@25hZ UTEN eq! 8)
    mvh
    Leif
     

    Vermin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Innlegg
    6.999
    Antall liker
    5.917
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    gut_man forklarer riktig hvordan jeg har koblet det ja.
    225 er knakanes gode til mellombassen og DT subben trøkker vanvittig under 80hz.
    Responsen i mitt rom målt med XTZ er flat til 22hz, så faller den til +/- 3db på 17hz. Altså MER enn nok ;D (før Thor vel og merke)
     

    olaps

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.604
    Antall liker
    151
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    4
    gut_man skrev:
    Gjør et forsøk på en forklaring etter å ha tenkt på hva Vermin forklarte i går, og hva manualen til DT suben sier;
    AG diskant og mellomtone kobles direkte fra forsterker, mens et ekstra sett høyttalerkabler kobles fra forsterker inn på subens høypass inngang, et sett høyttalerkabler kobles fra subens høypass utgang og til AG225 subene. Da har man muligheter for å kutte 225 subene på f.eks 80Hz og justere nivået på mellombassen separat på volumpoten på 225 subene. Så kan dypbassen justeres separat på low pass delen av DT suben. Jeg tror dette skal være bortimot rett..
    Vermin skrev:
    gut_man forklarer riktig hvordan jeg har koblet det ja.
    225 er knakanes gode til mellombassen og DT subben trøkker vanvittig under 80hz.
    Responsen i mitt rom målt med XTZ er flat til 22hz, så faller den til +/- 3db på 17hz. Altså MER enn nok ;D (før Thor vel og merke)
    Men dét betyr jo at signalet til 225-subbene faktisk passerer gjennom DT-subben..........??Hører du noen forskjell på mellombassen nå og tidligere? 225-subbene får jo mindre å jobbe med, dét er jo positivt, men er signalet "påvirket" rent lydmessig av DT-subben.......??
    Fant ikke ut om D-subben er en stereosub eller en mono-sub..........Om sistnevnte er tilfelle spiller jo 225-subbene også mono(?)
     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    Høypass inn/utganger på DT suben er jo for å koble f.eks satelitter eller hovedhøyttalere på. Så de er nok i stereo Olaps. At de brukes kun til mellombass, er nok noe uvanlig. Deri det geniale; man får individuelt justerbar mellombass og dypbass!
     

    olaps

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.604
    Antall liker
    151
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    4
    gut_man skrev:
    Høypass inn/utganger på DT suben er jo for å koble f.eks satelitter eller hovedhøyttalere på. Så de er nok i stereo Olaps. At de brukes kun til mellombass, er nok noe uvanlig. Deri det geniale; man får individuelt justerbar mellombass og dypbass!
    Høypass inn og ut ja, betyr vel at man beholder stereoinformasjon ut til 225-subbene. Og at det ikke "skjer noe" annet med dette signalet enn at det går gjennom filterne.....

    Men ser fremdeles ikke om selve subben spiller i stereo eller mono........? "Here, three 14-inch woofers are employed. A single active (powered) piston is pressure coupled to two passive (nonpowered) radiators." Tyder vel på mono........? Men kanskje OK når den plasseres i senter og bare spiller under 80 Hz.........?????
    To stk kan jo være et alternativ, men med en stykkpris på 16 000 kr blir det vel noe drøytt 8)

    Vermin: Hva med faseforskyvninger, er det noe problem? Her er jo subbene i serie, og det er bare DT-subben ELLER 225-subbene som vil få signal samtidig med horna.........(avh av kabellengder).
     
    R

    Rojoh

    Gjest
    De fleste mono-suber kan ta inn stereosignal og sende ut stereosignal via det innebygde high-pass filteret. Da vil 225ene spille i stereo mens under 80Hz (det som suben spiller) vil signalet være mono. Helt sikkert mulig å DIYe bra bassmoduler til Duo.

    Mvh. Johan
     

    BHO

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Innlegg
    3.082
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    gut_man skrev:
    Høypass inn/utganger på DT suben er jo for å koble f.eks satelitter eller hovedhøyttalere på. Så de er nok i stereo Olaps. At de brukes kun til mellombass, er nok noe uvanlig. Deri det geniale; man får individuelt justerbar mellombass og dypbass!
    hei gut_man.
    blander meg litt inn her jeg.
    har du gitt opp å prøve å erstatte 225 med aktive Gradient?
    det ville vel vært verdt et forsøk, koblet opp på samme måte som Vermin har valgt med ekstra sub?
     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    Helt sikkert mulig å få til DIY bass systemer, eller kits som f.eks LMC og flere andre har valgt. Jeg har imidlertid tenkt som så at hva jeg har hørt hos Vermin er sånn jeg vil at mitt høyttalersystem skal spille bass, og så lenge jeg kan ta meg råd, har jeg ingen problemer med å betale meg til den lyden. Så er jeg heller ingen fingernem skrufant som mekker så mye sjæl :)

    Olaps; jeg skjønner din skepsis. Og jeg var skeptisk til å begynne med selv. Det å ha så mye justeringsmuligheter kan provosere frem nevroser hos den mest sindige audiofil. Og jeg så også for meg en haug med integrasjonsproblemer bla. faseproblematikk. Det var helt til jeg hørte systemet. I starten hos Vermin gikk også signalet til mellomtone og diskant gjennom high pass filteret. Det syntes jeg ga tydelig forringelse av mellomtone og diskant. Med dagens løsning, høres ingen slike problemer. Heller ikke faseproblemer som jeg har registrert. Tvert i mot opplevdes det befriende å få skikkelig live smekk i stortrommene. Jeg har alltid savnet muligheten for å få frem noe av den mellombassen som høres når man gir på litt med 225 subene uten at man får en hengekøye nedover med voldsomme dypbass utslag. Mulig at man kan finne feil hvis man går inn for det. Jeg har ikke levd med bass systemet, bare hørt det over tid hos Vermin. Slik jeg kan bedømme, er 16k for en sånn forbedring i bassgjengivelsen rene røverkjøpet. For bass blir fort dyrt!

    Har forøvrig allerede booket en date med Vermins sub, slik at vi får testet hva to av disse beistene kan gjøre kontra en 8) :D
     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    BHO skrev:
    gut_man skrev:
    Høypass inn/utganger på DT suben er jo for å koble f.eks satelitter eller hovedhøyttalere på. Så de er nok i stereo Olaps. At de brukes kun til mellombass, er nok noe uvanlig. Deri det geniale; man får individuelt justerbar mellombass og dypbass!
    hei gut_man.
    blander meg litt inn her jeg.
    har du gitt opp å prøve å erstatte 225 med aktive Gradient?
    det ville vel vært verdt et forsøk, koblet opp på samme måte som Vermin har valgt med ekstra sub?
    Har ikke gitt det helt opp nei, mulig at jeg får testet dette uansett. Det blir imidlertid myye dyrere, så jeg fant ut at så lenge jeg liker hva jeg hører med DT suben så godt, kan jeg likegodt bruke det overskytende til f.eks en Omega oppgradering eller rett og slett på flere plater :D
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.782
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    må si det opplegget til odelsgutten trigger nysgjerrigheten min noe jævelig.
    hvis/når vi flytter til et hus med stue på 50kvm, så skal jeg nok slenge på en svær sub på mezzosystemet og følge oppskriften til verminski.
     

    Vermin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Innlegg
    6.999
    Antall liker
    5.917
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    Faseforskyvninger opplever jeg ikke i det hele tatt. Subben står midt imellom høytalerene og jeg har trukket den
    litt fremforbi Duoene. På denne måten oppleves det hele meget integrert og sømløst.

    Vanskelig og si om det er forskjell før og nå på mellombassen Olaps, måten jeg har koblet det hele på endrer karateristikken på hele systemet så drastisk i postitiv retning at det er ett "no issue".

    Under 80hz er det hele i mono ja, men hva gjør vel det? ;D Sjelden det merkes da det som skjer der "down under" ofte er monosignaler.

    Den subben er den smarteste hifi investeringen jeg noensinne har gjort, period
    For ordens skyld heter den SuerCube Reference II
     

    olaps

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.604
    Antall liker
    151
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    4
    gut_man skrev:
    Helt sikkert mulig å få til DIY bass systemer, eller kits som f.eks LMC og flere andre har valgt. Jeg har imidlertid tenkt som så at hva jeg har hørt hos Vermin er sånn jeg vil at mitt høyttalersystem skal spille bass, og så lenge jeg kan ta meg råd, har jeg ingen problemer med å betale meg til den lyden. Så er jeg heller ingen fingernem skrufant som mekker så mye sjæl :)

    Olaps; jeg skjønner din skepsis. Og jeg var skeptisk til å begynne med selv. Det å ha så mye justeringsmuligheter kan provosere frem nevroser hos den mest sindige audiofil. Og jeg så også for meg en haug med integrasjonsproblemer bla. faseproblematikk. Det var helt til jeg hørte systemet. I starten hos Vermin gikk også signalet til mellomtone og diskant gjennom high pass filteret. Det syntes jeg ga tydelig forringelse av mellomtone og diskant. Med dagens løsning, høres ingen slike problemer. Heller ikke faseproblemer som jeg har registrert. Tvert i mot opplevdes det befriende å få skikkelig live smekk i stortrommene. Jeg har alltid savnet muligheten for å få frem noe av den mellombassen som høres når man gir på litt med 225 subene uten at man får en hengekøye nedover med voldsomme dypbass utslag. Mulig at man kan finne feil hvis man går inn for det. Jeg har ikke levd med bass systemet, bare hørt det over tid hos Vermin. Slik jeg kan bedømme, er 16k for en sånn forbedring i bassgjengivelsen rene røverkjøpet. For bass blir fort dyrt!

    Har forøvrig allerede booket en date med Vermins sub, slik at vi får testet hva to av disse beistene kan gjøre kontra en 8) :D
    (Min utheving, over)
    Spennende med test av 2 stk Super Cube Reference :)

    Alternativer med 2 stk:
    SuperCube® Reference
    Dimensions 163/4"W x 163/4"D x 167/8"H
    Frequency Response 11 Hz – 200 Hz
    Driver Complement One 14" long-throw SuperCube Technology subwoofer coupled to two 14" infrasonic radiators

    SuperCube® I
    Dimensions 141/4"W x 141/4"D x 141/8"H
    Frequency Response 13 Hz – 200 Hz
    Driver Complement One 10" long-throw SuperCube Technology subwoofer coupled to two 10" infrasonic radiators
    Amplifier 1500 Watts Digitally-Coupled Class D amplifier
    Amplifier 1800 Watts Digitally-Coupled Class D amplifier

    2 stk SuperCube I gir ca samme membranareal som 1 stk SuperCube Reference..............Samme størrelse på elementene som i dagens 225-subber, bare med langt mer krefter
     

    olaps

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.604
    Antall liker
    151
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    4
    Vermin skrev:
    Faseforskyvninger opplever jeg ikke i det hele tatt. Subben står midt imellom høytalerene og jeg har trukket den
    litt fremforbi Duoene. På denne måten oppleves det hele meget integrert og sømløst.
    ......................................................................
    Spennende!!
    Men usynlig blir den jo ikke akkurat med en slik plassering ;D
     

    Vermin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Innlegg
    6.999
    Antall liker
    5.917
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    olaps skrev:
    Vermin skrev:
    Faseforskyvninger opplever jeg ikke i det hele tatt. Subben står midt imellom høytalerene og jeg har trukket den
    litt fremforbi Duoene. På denne måten oppleves det hele meget integrert og sømløst.
    ......................................................................
    Spennende!!
    Men usynlig blir den jo ikke akkurat med en slik plassering ;D
    Hehehe neida, det skal være sikkert.
    Men jeg er ungkar og nyter livet vet du Olaps, skal det ett kvinnfolk inn her så vet hu hva hun kommer til 8)
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.782
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    du skal ikke sette 8 subber i en dobbelrekke og slenge en hekkemadrass oppå, da, verminski?

    det tror jeg ville gitt både deg og de kvinnelige ofrene dine grensesprengende opplevelser.
     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    Og jeg har dedikert lytterom som bare jeg bestemmer over :) Så det er ikke et problem her heller 8)
     

    Vermin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Innlegg
    6.999
    Antall liker
    5.917
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    Gago skrev:
    du skal ikke sette 8 subber i en dobbelrekke og slenge en hekkemadrass oppå, da, verminski?

    det tror jeg ville gitt både deg og de kvinnelige ofrene dine grensesprengende opplevelser.
    Ingen dum ide, men skal de overgå undertegnede må man minst opp i 18"
     

    BHO

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Innlegg
    3.082
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    gut_man skrev:
    BHO skrev:
    gut_man skrev:
    Høypass inn/utganger på DT suben er jo for å koble f.eks satelitter eller hovedhøyttalere på. Så de er nok i stereo Olaps. At de brukes kun til mellombass, er nok noe uvanlig. Deri det geniale; man får individuelt justerbar mellombass og dypbass!
    hei gut_man.
    blander meg litt inn her jeg.
    har du gitt opp å prøve å erstatte 225 med aktive Gradient?
    det ville vel vært verdt et forsøk, koblet opp på samme måte som Vermin har valgt med ekstra sub?
    Har ikke gitt det helt opp nei, mulig at jeg får testet dette uansett. Det blir imidlertid myye dyrere, så jeg fant ut at så lenge jeg liker hva jeg hører med DT suben så godt, kan jeg likegodt bruke det overskytende til f.eks en Omega oppgradering eller rett og slett på flere plater :D
    Den skjønner jeg "gutty" :), men skulle du få muligheten til å få lånt et par Gradienter, så må du trå til og fortelle oss andre om opplevelsen. 8)
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.954
    Antall liker
    13.295
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    KITS? det er det verste jeg har hørt!
    mvh
    Leif
     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    LMC skrev:
    KITS? det er det verste jeg har hørt!
    mvh
    Leif
    Huff, har visst misforstått, eller så har hukommelsen spilt meg et puss. For du har jo fortalt litt om bass systemet ditt tidligere. Unnskyld, skal aldri omtale bass systemet ditt som kits igjen :) Skal gi meg selv i straffelekse å skrive det ca 50 ganger;
    gut_man skal aldri kalle LMCs basser for kits igjen, gut_man skal aldri kalle LMCs basser for kits igjen, gut_man skal aldri kalle LMCs basser for kits igjen, gut_man skal aldri kalle LMCs basser for kits igjen, gut_man skal aldri kalle LMCs basser for kits igjen, gut_man skal aldri kalle LMCs basser for kits igjen, gut_man skal aldri kalle LMCs basser for kits igjen, gut_man skal aldri kalle LMCs basser for kits igjen, gut_man skal aldri kalle LMCs basser for kits igjen, gut_man skal aldri kalle LMCs basser for kits igjen, gut_man skal aldri kalle LMCs basser for kits igjen, gut_man skal aldri kalle LMCs basser for kits igjen, gut_man skal aldri kalle LMCs basser for kits igjen, gut_man skal aldri kalle LMCs basser for kits igjen, gut_man skal aldri kalle LMCs basser for kits igjen, gut_man skal aldri kalle LMCs basser for kits igjen, gut_man skal aldri kalle LMCs basser for kits igjen, gut_man skal aldri kalle LMCs basser for kits igjen, gut_man skal aldri kalle LMCs basser for kits igjen, gut_man skal aldri kalle LMCs basser for kits igjen, gut_man skal aldri kalle LMCs basser for kits igjen, gut_man skal aldri kalle LMCs basser for kits igjen, gut_man skal aldri kalle LMCs basser for kits igjen, gut_man skal aldri kalle LMCs basser for kits igjen, gut_man skal aldri kalle LMCs basser for kits igjen, gut_man skal aldri kalle LMCs basser for kits igjen, gut_man skal aldri kalle LMCs basser for kits igjen, gut_man skal aldri kalle LMCs basser for kits igjen, gut_man skal aldri kalle LMCs basser for kits igjen, gut_man skal aldri kalle LMCs basser for kits igjen, gut_man skal aldri kalle LMCs basser for kits igjen, gut_man skal aldri kalle LMCs basser for kits igjen,

    @BHO; skal nok benytte sjansen om Gradientene byr seg frem ja. Og jeg skal nok rapportere grundig hvis så skjer!
     

    olaps

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.604
    Antall liker
    151
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    4
    gut_man skrev:
    LMC skrev:
    KITS? det er det verste jeg har hørt!
    mvh
    Leif
    Huff, har visst misforstått, eller så har hukommelsen spilt meg et puss. For du har jo fortalt litt om bass systemet ditt tidligere. Unnskyld, skal aldri omtale bass systemet ditt som kits igjen :) Skal gi meg selv i straffelekse å skrive det ca 50 ganger;
    gut_man skal aldri kalle LMCs basser for kits igjen, gut_man skal aldri kalle LMCs basser for kits igjen, gut_man skal aldri kalle LMCs basser for kits igjen, gut_man skal aldri kalle LMCs basser for kits igjen, gut_man skal aldri kalle LMCs basser for kits igjen, gut_man skal aldri kalle LMCs basser for kits igjen, gut_man skal aldri kalle LMCs basser for kits igjen, gut_man skal aldri kalle LMCs basser for kits igjen, gut_man skal aldri kalle LMCs basser for kits igjen, gut_man skal aldri kalle LMCs basser for kits igjen, gut_man skal aldri kalle LMCs basser for kits igjen, gut_man skal aldri kalle LMCs basser for kits igjen, gut_man skal aldri kalle LMCs basser for kits igjen, gut_man skal aldri kalle LMCs basser for kits igjen, gut_man skal aldri kalle LMCs basser for kits igjen, gut_man skal aldri kalle LMCs basser for kits igjen, gut_man skal aldri kalle LMCs basser for kits igjen, gut_man skal aldri kalle LMCs basser for kits igjen, gut_man skal aldri kalle LMCs basser for kits igjen, gut_man skal aldri kalle LMCs basser for kits igjen, gut_man skal aldri kalle LMCs basser for kits igjen, gut_man skal aldri kalle LMCs basser for kits igjen, gut_man skal aldri kalle LMCs basser for kits igjen, gut_man skal aldri kalle LMCs basser for kits igjen, gut_man skal aldri kalle LMCs basser for kits igjen, gut_man skal aldri kalle LMCs basser for kits igjen, gut_man skal aldri kalle LMCs basser for kits igjen, gut_man skal aldri kalle LMCs basser for kits igjen, gut_man skal aldri kalle LMCs basser for kits igjen, gut_man skal aldri kalle LMCs basser for kits igjen, gut_man skal aldri kalle LMCs basser for kits igjen, gut_man skal aldri kalle LMCs basser for kits igjen,

    @BHO; skal nok benytte sjansen om Gradientene byr seg frem ja. Og jeg skal nok rapportere grundig hvis så skjer!
    Slapp i kveld gut? Tar du de resterende 20 i helga ;) ;D

    Ser fram til rapport om doble DT-subber :)
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.954
    Antall liker
    13.295
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    ENIG single subber er for pingler!
    mvh
    Leif
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.954
    Antall liker
    13.295
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    her er svaret fra DT om acoustical output:

    Leif Christensen,



    Thanks for your recent email to Definitive Technology. We have measured the maximum output of the SuperCube Reference at 118 db and the SuperCube Trinity Signature at 126 db. Both of these measurements were taken at a distance of 1 meter and at 50hz. The subwoofers were also placed 6 inches away from the corner of the listening room. (We have not made any other specific maximum output measurements on these subwoofers.) Since both subwoofers have a flat response up to 100hz, I’m sure they would blend well with your main speakers.



    Thanks,

    Chet Pelkowski

    Definitive Technology
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn