Diverse Vemodig å selge komponenter?!?

ThomasO

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.12.2004
Innlegg
552
Antall liker
284
Sted
Skien
Torget vurderinger
1
Sitter her og spiller litt før jeg skal pakke ned forsterkeren min som skal leveres til kjøper i kveld. Synes det er like vemodig nesten hver gang, særlig om man har vært fornøyd med produktet, er det flere som kjenner det sånn?

Hegel H300 har gitt meg utrolig mye glede her i stua gjennom ca 2,5år og nå er det på tide å komme seg et steg videre. Det blir spennende, men grusomt å vente på at erstatteren skal komme i hus.
 

Norcane

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.07.2005
Innlegg
1.453
Antall liker
308
Sted
Tomter
Torget vurderinger
34
Kjenner til følelsen ja. Var ikke så lett og selge min ModWright KWI-200 eller Berkley Alpha USB heller:) Men det er litt av gamet og morroa..

Hva er det du venter på?
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
Jepp, Av og til, altså.

Etter lenge (og lenger enn langt) fikk kjøper endelig tid til å hente sin nye, og min gamle, DPA 6.4P i dag, en trofast tjener gjennom drøyt ti år. Kjente litt av det samme da jeg solgte Rega P25.

Vemodig, men jeg føler meg trygg på at den får et godt hjem, og at den oppfører seg eksemplarisk der.
 

Stigimon

Overivrig entusiast
Ble medlem
25.02.2005
Innlegg
522
Antall liker
304
Sted
Hommersåk
Torget vurderinger
26
Sitter her og spiller litt før jeg skal pakke ned forsterkeren min som skal leveres til kjøper i kveld. Synes det er like vemodig nesten hver gang, særlig om man har vært fornøyd med produktet, er det flere som kjenner det sånn?

Hegel H300 har gitt meg utrolig mye glede her i stua gjennom ca 2,5år og nå er det på tide å komme seg et steg videre. Det blir spennende, men grusomt å vente på at erstatteren skal komme i hus.
Har vært gjennom noen runder med det samme. Både med Hegel H300 og Naim Superuniti særlig, men også Monitor Audio Gs 20 og Sonus Faber Cremona Auditor. Komponenter som gav mye glede. Sonusene fikk alt for kort tid til å vise seg fram, men kånå syntes de ble for små 😃
 
Sist redigert:

ThomasO

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.12.2004
Innlegg
552
Antall liker
284
Sted
Skien
Torget vurderinger
1
Det var jo også en vri Stigimon :) Hun er vel kanskje blant de som foretrekker større saker? ;)

Hegel H30 og P30 er underveis, så jeg vil anta at vemodigheten legger seg relativt kjapt.
 

Norcane

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.07.2005
Innlegg
1.453
Antall liker
308
Sted
Tomter
Torget vurderinger
34
Tipper du vil komme deg relativt kjappt Thomas:O

Grattis!!!
 

ptb

Æresmedlem
Ble medlem
27.11.2008
Innlegg
14.309
Antall liker
16.927
Sted
Oslo
Torget vurderinger
13
Ja, enkelte komponenter som har vært med en stund og gitt mye glede kan det være litt vemodig å kvitte seg med. Annet igjen kan selges uten videre tanker.

Mao - noe selges som brukt, annet som previously enjoyed. :)

Men, som regel så overgåes det av gleden over det nye som enten er på vei inn, eller allerede er på plass.
 

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Innlegg
7.905
Antall liker
2.084
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
Nå har jeg gjennom årene alltid greid å selge unna litt mindre enn det jeg har kjøpt - slik at jeg nå sitter med tre ganske oppegående anlegg, mot det ene jeg startet med opprinnelig. Men nå har jeg kommet til det punktet hvor det ikke er behov for flere anlegg - og plass har jeg heller ikke - så da må det selges unna. Og når jeg først selger, ser jeg meg aldri tilbake. Jeg tenker alltid at angrer jeg meg, er det bare å vente til det jeg selger dukker opp på bruktbørsen - og så kjøper jeg til omtrent samme pris som det jeg solgte for. Men vemodig? - for å svare på spørsmålet i trådtittelen - nei, aldri.
 

Stigimon

Overivrig entusiast
Ble medlem
25.02.2005
Innlegg
522
Antall liker
304
Sted
Hommersåk
Torget vurderinger
26
Det var jo også en vri Stigimon :) Hun er vel kanskje blant de som foretrekker større saker? ;)

Hegel H30 og P30 er underveis, så jeg vil anta at vemodigheten legger seg relativt kjapt.
Ja vil tro det ikke er så mange med det "problemet" men er vel noe med å være godt vant, he he
På alle mulige måter.

Men H- og P30 ja... Gratulerer. Blir nok stas ??????
 

oyvindl85

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.08.2013
Innlegg
3.131
Antall liker
2.218
Sted
Bergen
Torget vurderinger
17
Det var jo også en vri Stigimon :) Hun er vel kanskje blant de som foretrekker større saker? ;)

Hegel H30 og P30 er underveis, så jeg vil anta at vemodigheten legger seg relativt kjapt.
Det der blir stas :) Grattis med noen KRAFTIGE saker ;) Vel anvendte 120K :) Kunne tenkt meg å teste det der på mine S1.4 LE :)
Du vil ikke mangle krefter i systemet ditt etter dette.... Tjo ho....
 

ThomasO

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.12.2004
Innlegg
552
Antall liker
284
Sted
Skien
Torget vurderinger
1
Argh, kjøper "rakk ikke å ta ut penger" i dag. Forsåvidt like greit, siden det nye settet lar seg vente på.

Takk for gratulasjoner, det blir nok stas i stua når de kommer. Er redd jeg kommer til å tenke på at den ampen savner sin tvilling og at jeg burde ha to, men det er bortimot galsap når alt av ressurser er blåst på en amp hehe
 

The Gunner

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.05.2010
Innlegg
9.915
Antall liker
17.104
Sted
Oslo
Torget vurderinger
7
Og speielt vedmodig er det hvis man selger til underpris :rolleyes:
 

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Innlegg
13.100
Antall liker
4.944
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
28
Solgt er solgt. Ferdig.
Er noe for godt til å selges blir det beholdt.
En Thorens og min egen forsterker blir ikke solgt??????
 

pak.k

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.12.2009
Innlegg
488
Antall liker
154
Sted
Charlottenberg
Torget vurderinger
1
Samma problem här.
Ångrar mig oftast när jag försöker sälja nåt som jag är glad i.
De förbannade grejerna har en förmåga att låta bättre än någonsin just när man tagit beslutet att sälja.
 

Balle Clorin

Æresmedlem
Ble medlem
19.06.2012
Innlegg
10.132
Antall liker
9.285
Torget vurderinger
2
selge noe? hvorfor det??? Kjekt å ha:
Cayin 300B
Cayin 880 monoblokker
Megtube J Sound lab SET
Sanyo 411D
Technics SU-A900
Bottlehead Foreplay II. DIY
Bottlehead Secuction DIY
Welborne labs 300B. DIY
Denon Tuner
Thorens TD125 Mk2, Shure pickup
Michell Gyro ,SME-V Xindax step up, AT OC9mkII
Audio Physic Virgo II
Troels Gravesen TQWT DIY
Technics høyttaler.
System Audio Talent høyttaler for TV, Technics 600 minirack, for TV lyd
Musical Fidelity V90 DAC
Musical Fidelity Xv9 tube buffer
Sonos+Wimp
Kenwood TRIO Oscilloscop
Fluke True RMS
Loddestasjon
X rør ,300B, 6sn7,6sl7,6FG8,6GU7,6N1P, KT88, KT90,KT120,6550. 12AU7,ECC81,5771,7189a,6189,ØSV OSV
Spengtråd, komfyrkabel, TDK kaber,,,+++

Og jag glemte visst.
CD fix CD spiller.
Technics CD spiller
Tascam RW900 CD opptaker
Amplifix forsterker... defekt
 
Sist redigert:

grammofon

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.02.2011
Innlegg
5.646
Antall liker
2.853
Sted
Bærum
Er verdens dårligste selger. Jeg selger alltid til underpris og lar folk prute og prute. Taper så det synger. Nei, salg er ikke noe for meg. :mad:
Jeg blir ikke vedmodig. Kun forbanna på meg selv.
 

Quisten

Overivrig entusiast
Ble medlem
31.07.2012
Innlegg
929
Antall liker
419
Sted
Stavanger
Jeg tenker som så at skulle det bli savn av et komponent så kan man somregel alltids kjøpe seg et nytt likt et.
 

Whiplash

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2013
Innlegg
1.870
Antall liker
2.086
Sted
Østfold
Torget vurderinger
4
Jeg tenker som så at skulle det bli savn av et komponent så kan man somregel alltids kjøpe seg et nytt likt et.
Det tenkte jeg også når jeg solgte ett par strøkne Heresy III i valnøtt. Fortsatt har det ikke dukket opp noe slikt brukt på torget eller finn som jeg har fått med meg.
Akkurat de er litt savnet, godlyd så det holdt.

Men en vakker dag dukker det vel opp ett pent par til riktig pris. :)

Nypris blir for drøy synes jeg.
 

ThomasO

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.12.2004
Innlegg
552
Antall liker
284
Sted
Skien
Torget vurderinger
1
Litt av et arsenal du har Balle Clorin. Har hverken plass eller økonomi til å beholde alt!

Blant de produktene jeg har hatt, er det Dynaudio C1 Signature og System Audio Explorer Master som raver på toppen. Begge var fantastiske på sin måte. Skulle gjerne hatt begge parene samtidig som jeg beholdt Olympica II som jeg har nå, DET hadde vært noe :)
 

Quisten

Overivrig entusiast
Ble medlem
31.07.2012
Innlegg
929
Antall liker
419
Sted
Stavanger
Jeg tenker som så at skulle det bli savn av et komponent så kan man somregel alltids kjøpe seg et nytt likt et.
Det tenkte jeg også når jeg solgte ett par strøkne Heresy III i valnøtt. Fortsatt har det ikke dukket opp noe slikt brukt på torget eller finn som jeg har fått med meg.
Akkurat de er litt savnet, godlyd så det holdt.

Men en vakker dag dukker det vel opp ett pent par til riktig pris. :)

Nypris blir for drøy synes jeg.
Synes å huske det nettop lå både et par på torget og finn, dog i sort av HIII. Men hva skal du med det når du har 4319 ? spiller ikke JBL mye bedre ?
 

Boogie-Stian

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
25.08.2009
Innlegg
387
Antall liker
78
Torget vurderinger
7
Som regel er alt glømt fort. Et par ELAC 310 tenker jeg fortsatt på etter 3-4 år....
 

JoHoo

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.02.2013
Innlegg
4.278
Antall liker
4.190
Torget vurderinger
16
Har lempa ut noen komponenter med en tåre i øyekroken. Men etter å ha fått hyggelige tilbakemeldinger fra fornøyd kjøper føles det faktisk mye bedre. Spesielt moro når egenbygde konstruksjoner finner et godt hjem hos lykkelig ny eier
 

Sluket

Sivilaudiofil og Master Baiter
Ble medlem
11.08.2006
Innlegg
55.201
Antall liker
101.667
Torget vurderinger
23
Har ingen skrupler med å lense brakka for utstyr... sentimental har jeg aldri vært! Buhuu....:(
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
Ikke sentimental? Synes knapt det er annet enn stearinlys, iskrem rett fra boksen, og grining med deg når du har kvitta deg med noe. Og innrøm det, ingen har klart å få med seg Slukbrukt uten rive det ut av henda på deg, med kloremerker, tåreflekker og hele hopprennet....

:cool:
 

Ketil

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.05.2004
Innlegg
2.318
Antall liker
885
Har vel aldri følt det store savnet. Men det har nok vært fordi jeg alltid har vært nøye med erstatte med noe som er et par knepp høyere på kvalitetsskalaen enn det som fyker ut. Savnet tror jeg ofte har sammenheng med at man ønsker seg noe som er annerledes og ikke nødvendigvis bedre. Etter en stund vil man savne egenskapene til det som forsvant ut som kanskje var bedre på en annen måte. F.eks ved bytte fra stativ til gulvstående høyttalere. Man får bedre bassegenskaper, men kan risikere å miste en luftig og fin mellomtone.
 

Sluket

Sivilaudiofil og Master Baiter
Ble medlem
11.08.2006
Innlegg
55.201
Antall liker
101.667
Torget vurderinger
23
Ikke sentimental? Synes knapt det er annet enn stearinlys, iskrem rett fra boksen, og grining med deg når du har kvitta deg med noe. Og innrøm det, ingen har klart å få med seg Slukbrukt uten rive det ut av henda på deg, med kloremerker, tåreflekker og hele hopprennet....

:cool:
Auda... Joe Cool blows his image...
 

Balle Clorin

Æresmedlem
Ble medlem
19.06.2012
Innlegg
10.132
Antall liker
9.285
Torget vurderinger
2
Vel Thomas, kun 3 av sakene er kjøpt nye i butikk, resten er bruktkjøp eller DIY over en periode på 20år...affeksjonsveriern er stor , så det tyter ut av skuffer og skap i leiligheten,,jeg er en idiot ..men moro har det vært underveis. Mne nå er jeg i mål og kjøper jeg ikke mere,,,tror jeg
 

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
24.590
Antall liker
15.154
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Jeg tenker som så at skulle det bli savn av et komponent så kan man somregel alltids kjøpe seg et nytt likt et.
Kun i tilfeller der det har vært et problem å kunne skaffe det samme tilbake i ettertid har jeg følt vemod ved salg. Første gang da jeg solgte min Bedini 25.25 i 1995. På det tidspunktet var det så og si umulig å oppdrive en annen, spesielt siden verdensveven ikke var utbredt enda. Men prisen var så god at jeg lot den gå.

Neste gang jeg solgte noe var det min nydelige Sansui Alpha 607 DR som gikk for 2000 til en musikerkompis som ville bygge sitt første skikkelige anlegg. Vel vitende om at den var underpriset fra min side gikk han med på en gjenkjøpsavtale når tiden for bytte for hans del kom. Dessverre gikk han bort for halvannet år siden, og jeg kan liksom ikke spørre arvingene hans om den.

Men føler jeg noe vedmod? Egentlig ikke, selv om jeg gjerne kunne tenkt meg å finne en make Bedini til lav pris her på berget igjen, men det er vel omtrent like vanlig som hønsetenner.
 

Della

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.01.2010
Innlegg
168
Antall liker
68
Sted
Vigrestad, Sør på Jæren
Heisan,

Har sluttet å selge utstyr, nå har jeg det stående hjemme til jeg plutselig får brukt for det igjen, og det har jeg mange ganger ;D
Min forretningside om å kjøpe dyrt og selge billig har jeg lagt død. :p
 

rock

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.09.2009
Innlegg
1.858
Antall liker
309
Selger sjeldent noe, hender jeg gir bort noe, ja.

Kan og har angret på dette i ettertid.
 

lovemusikk

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2009
Innlegg
9.577
Antall liker
2.935
Torget vurderinger
8
Skal vi sjå.. hva var vemodig og selge ?

MA-KT88 Faktisk. En undervurdert forsterker. Mye bedre enn de fleste vil innrømme. På høyde lydmessig med en Krell forsterker jeg hadde.
Triangle høyttalere. I lag med MA var det HI-END lyd og musikalsk også.

Burmester høyttalerne. Eller? jo litt.

Men angrer ikke. For beste lyden har jeg i dag. :)
 

HeadMan

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
19.10.2012
Innlegg
432
Antall liker
75
Sted
På tur til Brødløst
Torget vurderinger
4
Sukk ja når jeg selger noen motstandere og eller transistorer er det nesten vemodig. Komponent salg
Det ryktes at du gir alle transene og mostanderne dine navn også. Stemmer det ? 8)
Ja selvfølgelig de er jo selekterte og har hver sin lydkarakter på linje med ledningsstumper !
I går loddet jeg inn to motstandre i en strømforsyning, Eva og Torstein. Sannelig ryddet de opp i hele lydbildet !
 

HeadMan

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
19.10.2012
Innlegg
432
Antall liker
75
Sted
På tur til Brødløst
Torget vurderinger
4

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Innlegg
7.813
Antall liker
2.736
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
Solgt er solgt. Ferdig.
Er noe for godt til å selges blir det beholdt.
En Thorens og min egen forsterker blir ikke solgt������
Tiltredes. Det kan være ymse årsaker til at man selger noe. Er man tvunget, av økonomiske eller andre årsaker, er det klart at man kan føle vemod, men utover det?
Don't look back.
 
Topp Bunn