Vemmes over modereringen i Terror-tråden

N

Nifelheim

Gjest
saschagabor skrev:
Beklager, men jeg er uenig.

Det verste personangrepet mot ham har dog ikke kommet frem i denne tråden. Slik jeg leser det så er det flere som nærmest avskriver mannen som et menneske, fordi de er uenig i hans meninger.
At enkelte finner visse personers meninger så grove at de ikke har lyst til å omgås dem er noe som forekommer rett som det er. Og alarmbjellene til vedkommende som folk ikke ønsker å omgås bør ringe. "Er det noe ved meg som bør korrigeres?"

saschagabor

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.03.2010
Antall liker
2
Men, apropos "grums".

Jeg har lenge vært forbauset over hvor mange kranglefanter det er her inne. Det krangles om det meste, og det virker som om det er en del som faktisk kun er her for å gjøre nettopp det, uavhengig av tema.

Etter denne tragedien synes det som om dette har økt ytterligere. Jeg forstår selvfølgelig at det er mye frustrasjon, sinne og sorg hos folket nå, men mange konfrontasjoner kunne vært unngått dersom folk trakk pusten og tok en gjennomlesning før de postet. Det er ikke nødvendigvis best å poste raskest og oftest.

Ideelt sett burde slikt ikke engang vært tema på et HiFi-forum, men heller blitt diskutert på egnede arenaer. Jeg forstår derimot at folk vil lære hverandre bedre å kjenne, blant annet gjennom hvilke tanker de har om verden ellers. Jeg velger dog i all hovedsak å holde meg innenfor HiFi-sjangeren her på sentralen, men det er selvfølgelig et personlig valg.

Å avskrive folk på grunn av deres meninger mener hvertfall jeg at får folk til å fremstå som useriøse. Selvfølgelig velger man sin krets, og man trenger ikke nødvendigvis invitere dem man ikke liker hjem til seg. Jeg mener likevel at man bør holde seg for god til direkte personangrep.

Edit: kudos til moderatorene, som bruker sykt mye tid og krefter på jobben de gjør. Alle er ikke alltid enig i deres avgjørelser, men alt det arbeidet de gjør på frivillig basis settes definitivt pris på.

JENO

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.07.2003
Antall liker
1.397
Sted
Saksvik - Trøndelag
Jeg skjønner at moderatorene ble litt ivrige og ville være litt føre var ift modereringen i terror-tråden. Men nå når innleggene er puttet tilbake, skjønner jeg ikke helt den harde medfarten Tor Nado har blitt utsatt for. Han uttaler seg litt sleivete og er kanskje til og med ute etter å provosere det politisk korrekte flertallet litt, men meningene hans er helt legitime etter min mening. Han blir i liten grad møtt med mottargumenter, men blir heller fortalt at meningene hans "er avskyelige" at han tilhører "grums" etc. Er det måten han ordlegger seg på som trigger denne måten å uttale seg på hos motdebattanter? Det virker som motdebattantene mener at det er åpenbart at deres meninger er de riktige, så til de grader at de ikke engang selv merker at de ikke møter meningsmotstandere med motargumenter, men heller med karaktristikker.

Kanskje er det denne vonde tiden som gjør folk litt hårsåre, eller kanskje er det jeg som ikke har vært nok inne på OT-avdelingen til å ha fått med meg hele bildet.

Når det er sagt er jeg dypt uenig med Tor Nado, men vil heller diskutere med ham enn å avskrive ham som menneske.

N

Nifelheim

Gjest
JENO skrev:
Jeg skjønner at moderatorene ble litt ivrige og ville være litt føre var ift modereringen i terror-tråden. Men nå når innleggene er puttet tilbake, skjønner jeg ikke helt den harde medfarten Tor Nado har blitt utsatt for. Han uttaler seg litt sleivete og er kanskje til og med ute etter å provosere det politisk korrekte flertallet litt, men meningene hans er helt legitime etter min mening. Han blir i liten grad møtt med mottargumenter, men blir heller fortalt at meningene hans "er avskyelige" at han tilhører "grums" etc. Er det måten han ordlegger seg på som trigger denne måten å uttale seg på hos motdebattanter? Det virker som motdebattantene mener at det er åpenbart at deres meninger er de riktige, så til de grader at de ikke engang selv merker at de ikke møter meningsmotstandere med motargumenter, men heller med karaktristikker.

Kanskje er det denne vonde tiden som gjør folk litt hårsåre, eller kanskje er det jeg som ikke har vært nok inne på OT-avdelingen til å ha fått med meg hele bildet.

Når det er sagt er jeg dypt uenig med Tor Nado, men vil heller diskutere med ham enn å avskrive ham som menneske.
Så meningen om at AP i 4 år til er en forsmak på hvordan en (tenkt) muslimsk regjering om 20 år vil være, er legitim?

JENO

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.07.2003
Antall liker
1.397
Sted
Saksvik - Trøndelag
Nifelheim skrev:
JENO skrev:

Så meningen om at AP i 4 år til er en forsmak på hvordan en (tenkt) muslimsk regjering om 20 år vil være, er legitim?
Det må da være lov å mene det. Alle muslimene jeg kjenner er gode sosialdemokrater, men ingen av dem har politiske ambisjoner.

room

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2008
Antall liker
382
Sted
Kulturhovedstaden
Torget vurderinger
0
Nifelheim skrev:
Ja, vi kondolerer alle med Pedal. Trist og vanskelig å oppleve det han opplever nå.

I fare for å virke kald, så synes jeg at folk som bare skal si "kondolerer" kan gjøre det i en annen, egen tråd eller PM. Ikke bare holdes trådene rene, sannsynligheten for at han leser alle kondolansene er utrolig mye større. Kondolansene slik de kommer nå, havner midt i en debatt. Og når flere sier kondolerer, så må jo alle andre si det, for den som ikke sier det må jo være fryktelig kald som ikke kondolerer? Vi alle kondolerer. Den som ikke sier "kondolerer" i denne tråden, kondolerer ikke mindre enn noen andre :)

Ja, jeg gjentar. Jeg kondolerer.
Litt artig og bli moderert av en ikke moderator i en modereringstråd.
Jeg vil bare si til Nifelheim at jeg kondolerer til hvem jeg vil og når jeg vil!!!

saschagabor

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.03.2010
Antall liker
2
Vel, jeg mener at Nifelheim tok på seg en tøff jobb, for å sørge for at tråden holdt seg on topic. Det er ikke meningen at moderatorene skal måtte ordne opp i alt. Synes dere kunne holdt dere for god til å disse kommentarene, noe som faktisk er direkte frekt.

Jeg synes dessuten Nifelheim sa det ganske fint i sitt innlegg:

Nifelheim skrev:
Den som ikke sier "kondolerer" i denne tråden, kondolerer ikke mindre enn noen andre :)

Bjørn ("Orso")

Bransjeaktør
Ble medlem
03.11.2008
Antall liker
2.903
Sted
Bergen
Torget vurderinger
2
Jeg synes vi har fått et forum der mange får lov til å komme med personangrep og ufinheter. Naturlig nok, reagerer folk på nedlatende innlegg og så har man kranglingen igang. Og hva skjer så? Jo moderator kommer inn å ber folk roe seg. Og senere stenges tråden og det går utover alle. Dette er blitt en gjenganger. Noen får lov til å ødelegge for alle.

Hva bør gjøres? Det er åpenbart at personangrep bør modereres og vedkommende bør få advarsel fra første stund. Og flere brudd bør føre til midlertidig utestengelse og senere permanent utestengelse hvis det gjentar seg en del ganger.

Dette er jeg overbevist også hadde gjort moderator jobben mye enklere. Slikt vil ha preventiv effekt og man slipper stadig opprydning i tråder. Gi smekk på fingeren umiddelbart. Ingen grunn til å vente til HFS 3 er klar for dette. Moderatorene må ha klare retningslinger for moderering i dag. HFS er desverre i ferd med å bli ødelagt av et fåtall av personer som får lov å drive ufortredent på.

saschagabor

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.03.2010
Antall liker
2
Selv om nasjonen er inne i en tøff tid, så betyr ikke det at samfunnets lover og regler opphører, ikke engang her på "krangesentralen". Kommentaren til room vil jeg si er av karakteren "fuck the system!", ofte typisk for kranglefanter...

Men, nok off topic for min del.

room

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2008
Antall liker
382
Sted
Kulturhovedstaden
Torget vurderinger
0
Jeg svarte på innlegget. fordi jeg var siste kondolant og tok det som jeg var vekten på skålen da flere hadde kondolert før meg, jeg ble litt arg ja og nei jeg er ikke en kranglefant!!!!

saschagabor

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.03.2010
Antall liker
2
65finger skrev:
Jeg syntes det var på sin plass å kondolere et forummedlem når man ble oppmerksom på hendelsen uavhengig av hva du mener er lover og regler
Noe room også fikk gjort. Kommentaren til Nifelheim kom etter dette, for å gjøre andre oppmerksom på at denne tråden omhandlet noe annet. Han oppfordret også folkens om å eventuelt opprett en ny tråd for videre innlegg av denne sort (noen som faktisk tok denne oppfordringen?).

Jeg synes Nifelheim gjorde det på en fin måte, men ut fra reaksjonene skulle man tro han hadde halshugget hele gjengen og samtidig fjernet kondolasjonene. Som så ofte står ikke reaksjonene i stil til budskapet som blir gitt...

N

Nifelheim

Gjest
room skrev:
Jeg svarte på innlegget. fordi jeg var siste kondolant og tok det som jeg var vekten på skålen da flere hadde kondolert før meg, jeg ble litt arg ja og nei jeg er ikke en kranglefant!!!!
Innlegget mitt var ikke rettet mot noen enkeltpersoner. Det var en oppfordring til alle dem som nå følte seg forpliktet til å si "jeg kondolerer". En egen tråd eller PM er mer effektivt enn midt i en pågående debatt der kondolansene blir "gjemt" i mengden.

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.464
Torget vurderinger
2
orso skrev:
Hva bør gjøres? Det er åpenbart at personangrep bør modereres og vedkommende bør få advarsel fra første stund. Og flere brudd bør føre til midlertidig utestengelse og senere permanent utestengelse hvis det gjentar seg en del ganger.
Litt av problemet er at de fleste ikke vil høre, og utestengelse fører som regel til at vedkommende oppretter et nytt nick.

Nå står vi rett ovenfor lansering av HFS3, og der har vi som nevnt tidligere et prikkesystem, et nytt moderatorpanel og et system som vil gjøre denne jobben mye enklere. I tillegg har vi flere muligheter til å få en god del hjelp fra brukerne, ved at brukerne får flere muligheter til å rose/rise hverandres innlegg. Sistnevnte vil gi en veldig god pekepinn på hva flertallet til enhver tid mener er akseptabel oppførsel, og vi kan aldri oppnå noe mer enn hva flertallet foretrekker.

Jeg ønsker ikke å si så mye mer før lansering, men jeg kan love at de største kranglefantene vil merke dette systemet godt, og jeg kan bare beklage at vi i dag har et altfor dårlig system. Dette er noe som er veldig høyt prioritert da det er ønskelig med en langt triveligere sentral enn det til tider kan være i dag.

Det er utrolig mange kunnskapsrike og bidragsytende brukere her inne, og de bør kunne dele sine meninger og erfaringer med seriøs argumentasjon, og ikke drittkasting.

Mvh
Høvdingen

J

J.J

Gjest
Høvdingen skrev:
Det er utrolig mange kunnskapsrike og bidragsytende brukere her inne, og de bør kunne dele sine meninger og erfaringer med seriøs argumentasjon, og ikke drittkasting.

Mvh
Høvdingen

Det er jo mange som bryr seg positivt om HFS - Og jeg håper at det blir et triveligere sted og et sunnere klima her inne.

HFS er et bra sted og FORUM, om jeg kan si det slik.... :D

MEN det er noen som bør få seg en real smekk på lanken .... :mad:

Det at det er fler og fler som blir borte eller slutter og skrive her er trist... eller sier at dem ikke orker og være her pga skittkasting..

Gleder meg til fler Mods og dem`s nye verktøy ;D

/JR

Music4all

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.04.2009
Antall liker
7
pedal skrev:
Unødvendig med denne voldsomme heksejakta på Tor Nado, spør dere meg. Han står med begge beina trygt plantet i det norske sosialdemokratiet. Har lest flere innlegg her på HFS gjennom årene hvor han tar klar avstand fra våpenbruk og krenking av andres frihet og rett til meningsyttring verden rundt (herunder skepsis til et skakkjørt USA). Sånn sett oppfatter jeg han som en bedre menneskerettsaktivist enn de fleste.

Vi føler alle avsky ovenfor ABB, hans terrorhandling og hans såkalte manifest. Det goes without saying. Å anta noe annet, bare fordi det ikke uttrykkelig er uttalt, er simpelt gjort.

Tar man Stoltenbergs erklæring på alvor, så skal ikke ABB få lov til å forandre Norge i sin retning. Herunder at vi i debatten ikke skal demonisere de vi er uenig i.

Jeg synes Ap styrer landet på en utmerket måte. Det er faktisk ikke så mange andre måter å gjøre det på. Men innvandringspolitikken er feilaktig i den forstand at INTEGRERINGEN henger etter. Det er noe som flere og flere reagerer på og ønsker å rette opp. Dette må kunne diskuteres saklig uten å bli avskrevet som "brunt grums".

-Jeg kommer til å engasjere meg mer i debatten herom. Men først skal sorgen bearbeides. Kom fram til svigerfamilien i natt etter 10timers kjøretur. Her sitter alle og gråter, mens vi prøver å skjerme de minste. En av likposene på Utøya bærer svigerfamiliens navn. Gutt 16år.
pedal skrev:
Unødvendig med denne voldsomme heksejakta på Tor Nado, spør dere meg. Han står med begge beina trygt plantet i det norske sosialdemokratiet. Har lest flere innlegg her på HFS gjennom årene hvor han tar klar avstand fra våpenbruk og krenking av andres frihet og rett til meningsyttring verden rundt (herunder skepsis til et skakkjørt USA). Sånn sett oppfatter jeg han som en bedre menneskerettsaktivist enn de fleste.

Vi føler alle avsky ovenfor ABB, hans terrorhandling og hans såkalte manifest. Det goes without saying. Å anta noe annet, bare fordi det ikke uttrykkelig er uttalt, er simpelt gjort.

Tar man Stoltenbergs erklæring på alvor, så skal ikke ABB få lov til å forandre Norge i sin retning. Herunder at vi i debatten ikke skal demonisere de vi er uenig i.

Jeg synes Ap styrer landet på en utmerket måte. Det er faktisk ikke så mange andre måter å gjøre det på. Men innvandringspolitikken er feilaktig i den forstand at INTEGRERINGEN henger etter. Det er noe som flere og flere reagerer på og ønsker å rette opp. Dette må kunne diskuteres saklig uten å bli avskrevet som "brunt grums".

-Jeg kommer til å engasjere meg mer i debatten herom. Men først skal sorgen bearbeides. Kom fram til svigerfamilien i natt etter 10timers kjøretur. Her sitter alle og gråter, mens vi prøver å skjerme de minste. En av likposene på Utøya bærer svigerfamiliens navn. Gutt 16år.
Kondolerer på det dypeste og varmeste pedal :'( :'(

Mvh

N

Nifelheim

Gjest
Jeg har opprettet en egen tråd for å samle kondolansene. Nå vil også flere enn oss få som har vært innom denne tråden få vite om det og dermed ha muligheten til å kondolere.

Z

Zomby_Woof

Gjest
Jeg har tenkt litt. Jeg har forsøkt å kjøle meg ned. Jeg har spurt meg selv om jeg overreagerte.

Men, nei. Jeg synes ikke det. Det jeg skrev var klart et personangrep. Det er ikke noe å diskutere.

Men dette er mer enn vemmelig. Det er skikkelig, skikkelig usmakelig. Ordentlig uggent. Direkte guffent.

Tor Nado skrev:
Tror desverre du har rett i det. Er nok en viss fare for at vi må utstå Araberpartiet i regjering i nye 4 år.
Vel, det er en forsmak, om 20-40 år er det nok muslimsk regjering.
Dette ble postet mindre enn to døgn etter at disse grusomme handlingene ble gjennomført. At noen kan poste noe slikt er i beste fall fullstendig mangel på forståelse av alvoret, og en total mangel på respekt for medmennesker i sorg.

Innlegget hvor jeg ble 'personlig', ble forresten først postet etter at han hadde besvart meg og flere andre med å beskylde oss for å være 'meningsnazister'. Min første respons var ganske enkelt et sitat og en sånn :p.

Om han i det minste hadde bedt om forlatelse for sitt første innlegg i stedet for å ta det i forsvar...

Jeg ville nok latt det bli med en :p her inne. Men, nei. Jeg tror ikke jeg ville følt særlig annerledes.

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
11.614
Litt rar moderering noen ganger. Man kan kalle Regjeringen "landsforrædere" men kaller man noen "****" blir det straks fjernet.

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Antall liker
21.168
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
^Til de grader rart til tider. En latterliggjøring av en Frp-ungdom, uten andre argumenter enn å slå en overlevende jente fra Utøya og Auf-er i hodet med Frps partiprogram, blir moderert bort ??? Denne oppførselen var idiotisk og evneveik, og det skulle bare mangle om man ikke skulle få si det, ironisere over det og latterliggjøre det. Om da noen som sympatiserer med FRP blir støtt, so what? Rydd i rekkene, så man slipper slike tåper.

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
lars_erik skrev:
^Til de grader rart til tider. En latterliggjøring av en Frp-ungdom, uten andre argumenter enn å slå en overlevende jente fra Utøya og Auf-er i hodet med Frps partiprogram, blir moderert bort ??? Denne oppførselen var idiotisk og evneveik, og det skulle bare mangle om man ikke skulle få si det, ironisere over det og latterliggjøre det. Om da noen som sympatiserer med FRP blir støtt, so what? Rydd i rekkene, så man slipper slike tåper.
Det er jeg helt enig i, og nå får det faen meg være nok. Har det blitt slik at vi skal akseptere enhver ytring som omhandler mishag over oppførselen til folk i FrP eller politikken til høyrepopulister, for ellers er vi meningsnazister? Er det slik at denne typen adferd og meninger skal stå uimotsagt i demokratiets navn, mens de skal få øse hva som helst over resten av samfunnet?

For det er jo slik det er blitt. Å ta til motmæle mot disse meningene blir sett på som sensur, selv om den som skriver mener at meningene ikke bør modereres bort. Forstå det den som kan. Å være sensurkåt betyr å ønske at ting modereres bort med grov kam. Å ønske at folk skal lufte meningene, men samtidig tåle motbør, er det stikk motsatte. Så enkel er den saken.

Tor fikk i og for seg som fortjent, for han ønsket å være kontroversiell. Han hadde et innlegg der han forklarte sin gang fra å være marxist-leninist til å bli høyrepopulist. I det innlegget raljerte han over hvor lei han var av sine gamle meninger, og ikke minst de gamle meningsfellene. Det er en utvikling som overrasket meg, for jeg oppfattet ikke han som noe annet enn en solid sosialdemokrat for to år siden. Noe har skjedd hos ham, som har fått han til å gli kjapt mot høyre i det siste.

Og det er helt ok, men trodde han virkelig at det ville gå upåaktet hen? Come on, til det er Tor for smart. Klart han ikke trodde det, selv om han kom med en tåpelig kommentar om at å være uenig med ham betyr at man er meningsnazist. Og akkurat der var det han dreit seg ut, for det betyr at han mener at å ha den motsatte av hans mening ikke er legitimt. Hele saken tok en absurd vending der.

Jeg har savnet hans artige innspill i musikktrådene lenge, men det har åpenbart ikke vært musikk som har vært hans interesse i senere tid. Der har han fulgt eksemplet til de øvrige som er helt lengst ute på høyresiden av sentralen, langt til høyre for oddgeir for eksempel. De bryr seg åpenbart ikke om å diskutere musikk i det hele tatt, og henger her kun for å diskutere politikk og sende ut brannfakler. De fleste av oss, også innvandringskritiske deltakere som oddgeir, er her egentlig for musikken og lydens skyld. Resten blir en form for bonus. Og det er trist, for Tor hadde mye å melde andre steder på forumet.

Håper ikke det ble hans svanesang på sentralen, for jeg har ikke sett han i det siste. Tok han den episoden som en form for farvel? Jeg håper ikke det, men ting kan tyde på at soga er slik. Håper han har funnet seg en kjerring som kan holde ham stabil, for ting tydet på at det var påtrengt etterhvert...

Boffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.04.2002
Antall liker
333
Sted
Oslo Vest
Jeg er da her og lurker rett som det er, og kan glatt innrømme at jeg gikk over streken
ved noen anledninger da det sto på som værst. Ble så jævla provosert av raljeringen
til Lars_Erik som jeg oppfattet som relativt rabiate. :-\
Eller dreit meg ut som det virker som mange mener.

Kommer sikkert sterkere tilbake i musikktrådene etterhvert. Er litt 'matlei'.

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Antall liker
21.168
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
Det ser ut som moderatorne har gjort knefall for Frp-sympatisørene, og sletter innlegg hver gang disse føler seg støtt. Sånn kan det da ikke være? Mens direkte personangrep bli stående, Slubbert kommer gang på gang med ufine spark direkte mot meg, uten at enkelte-spesielt bambadoo- reagerer. Selv om man raporterer det flere ganger. Da må man vel gå ut fra at slubbert har blankofullmakt for sin idiotiske opptreden? Ikke at jeg tar det så veldig tungt; han har knapt injurierende kraft. Jeg har mailet at jeg vil ha en forklaring på hvorfor ingenting blir gjort mot en som gang på gang bryter regelverket- uten svar. Da kan man altså trekke den konklusjonen at her inne er det forskjell på folk!

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
12.583
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Har du noe imot meg så ta det gjerne på pm.
Jeg er i rekonvalens etter en motorsykkelulykke og sliter nok med å bare få med meg hifi sidene om jeg ikke også skal sitter barnevakt på OT sidene også. Om du liker det eller ikke får være opp til deg.

Til din info så stemmer jeg AP og har alltid gjort det.

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Antall liker
21.168
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
bambadoo skrev:
Har du noe imot meg så ta det gjerne på pm.
Jeg er i rekonvalens etter en motorsykkelulykke og sliter nok med å bare få med meg hifi sidene om jeg ikke også skal sitter barnevakt på OT sidene også. Om du liker det eller ikke får være opp til deg.

Til din info så stemmer jeg AP og har alltid gjort det.
Mitt innlegg var en reaksjon på at jeg flere ganger har rapportert dette, uten at at noe har skjedd. Har ingen grunn til å ha noe i mot deg. Men likhet for regelverket bør det oppleves å være. Og jeg har observert at du har vært inne etter at jeg har rapportert- uten at det har blitt moderert. Da blir det så man stusser. Særlig når andre senere har moderert det.

Håper virkelig det går bra med deg etter ulykken. Var det en alvorlig ulykke med større skader?

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
12.583
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Ikke alvorlig, letter skader bare litt hemmet for tiden. Noen små brudd og dermed kun venstrehånda som fungerer og da tar ting litt tid her. :) Hodet er i orden og det er viktig nok det ;) ...

PS: Har svart på pm lars_erik

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Antall liker
21.168
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
bambadoo skrev:
Ikke alvorlig, letter skader bare litt hemmet for tiden. Noen små brudd og dermed kun venstrehånda som fungerer og da tar ting litt tid her. :) Hodet er i orden og det er viktig nok det ;) ...

Ja, og vi fikk avklart en del.
Så får vi tro at regelverket blir likt håndhevet videre, og at personangrep blir slått ned på fra nå av.

Ønsker deg god bedring. Mye tryggere i bil ;) Men neppe like moro.

Ble medlem
30.04.2008
Antall liker
1.398
bambadoo skrev:

Bra.

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Antall liker
21.168
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
lars_erik skrev:
Har nå erfart at han som reagerte på dette innlegget, rumath, var politiker. Slik kan man ikke ha det, at politikere her inne skal få sensurere meninger og yttringer de ikke liker. Om politikere ikke liker andres meninger, får de jammen argumentere i stedet for å forlange sensur. Og moderatorne går rett i sensur-fella. Ikke bra.

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
lars_erik skrev:
lars_erik skrev:
Har nå erfart at han som reagerte på dette innlegget, rumath, var politiker. Slik kan man ikke ha det, at politikere her inne skal få sensurere meninger og yttringer de ikke liker. Om politikere ikke liker andres meninger, får de jammen argumentere i stedet for å forlange sensur.
Er rumath FrP-er da? Det visste jeg ikke.

Fint at du er med oss, bamba. Håper på en hurtig leging av dine sår fra landeveien. Det var kjipt å lese om ulykken, både her og på h-avis. Det er ikke bare bare å bevege seg blant andre i trafikken. Folk gjør mye rart der. :-\

Det er også kjekt å se at Tor fortsatt er blant oss, og lover et comeback. :)

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Antall liker
21.168
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
^På hans egen tråd, går det fram at han er aktiv politiker- som for tiden driver valgkamp. Parti er egentlig uinteressant. Det er sensuriveren som ikke er akseptabel.

rumath

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.03.2004
Antall liker
228
Har vel brukt "rapporter til moderator" en gang, og det var på et innlegg fra Lars-Erik. Det var et innlegg jeg mente moderator burde vurdere om var riktig å la stå. Jeg mener det ikke burde være skrevet, uavhengig av politisk farge.

Jeg er SV-politiker, og tilhenger av bredde i meninger, og luftig debatt.

Opplever ikke at jeg er spesielt sensibel. Tror det kan være hemmende for debatten, dersom enkelte tar for mye møllers...

Ps. Når jeg omtales i en tråd som dette, kunne den som velger å omtale meg, gi meg en pm? Da kan jeg følge utviklingen. Nå var det tilfeldig at jeg så jeg var omtalt. :)

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Antall liker
21.168
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
rumath skrev:
Har vel brukt "rapporter til moderator" en gang, og det var på et innlegg fra Lars-Erik. Det var et innlegg jeg mente moderator burde vurdere om var riktig å la stå. Jeg mener det ikke burde være skrevet, uavhengig av politisk farge.

Jeg er SV-politiker, og tilhenger av bredde i meninger, og luftig debatt.

Opplever ikke at jeg er spesielt sensibel. Tror det kan være hemmende for debatten, dersom enkelte tar for mye møllers...

Ps. Når jeg omtales i en tråd som dette, kunne den som velger å omtale meg, gi meg en pm? Da kan jeg følge utviklingen. Nå var det tilfeldig at jeg så jeg var omtalt. :)
Og jeg mener bestemt du tok feil. Du misforsto helt tydelig ironien i det innlegget, og trodde tydeligvis jeg mente det jeg skrev. Det var et skarpt, ironiserende og sarkastisk innlegg angående Frpu-lederen som i mangel på argumenter slo en overlevende jente fra Utøya i hodet med Frps partiprogram. Det var det en evneveik handling, som det skulle bare mangle om man ikke skulle kunne ironisere og latterliggjøre. Disse forstår ingenting annet enn å bli satt kraftig på plass. Som tidligere sagt, har jeg stemt Ap hele mitt liv, og har ingenting felles med høyreekstreme! At slikt blir moderert, er vanskelig å godta.

rumath

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.03.2004
Antall liker
228
Da beklager jeg. Det skumle med det skrevne ord, er at det ikke er like lett å lese ironien og sarkasmen, som det er å høre den.

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Antall liker
21.168
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
rumath skrev:
Da beklager jeg. Det skumle med det skrevne ord, er at det ikke er like lett å lese ironien og sarkasmen, som det er å høre den.
Da jeg innså at du misforsto, skrev jeg et nytt innlegg der jeg forklarte nettopp dette. Det ble også moderert bort. Helt meningsløst og totalt uforståelig.

Trodde alle her inne hadde fått med seg hvor jeg står i forhold til høyreekstreme og Frp.

Topp Bunn