lars_erik skrev:
^Til de grader rart til tider. En latterliggjøring av en Frp-ungdom, uten andre argumenter enn å slå en overlevende jente fra Utøya og Auf-er i hodet med Frps partiprogram, blir moderert bort ??? Denne oppførselen var idiotisk og evneveik, og det skulle bare mangle om man ikke skulle få si det, ironisere over det og latterliggjøre det. Om da noen som sympatiserer med FRP blir støtt, so what? Rydd i rekkene, så man slipper slike tåper.
Det er jeg helt enig i, og nå får det faen meg være nok. Har det blitt slik at vi skal akseptere enhver ytring som omhandler mishag over oppførselen til folk i FrP eller politikken til høyrepopulister, for ellers er vi meningsnazister? Er det slik at denne typen adferd og meninger skal stå uimotsagt i demokratiets navn, mens de skal få øse hva som helst over resten av samfunnet?
For det er jo slik det er blitt. Å ta til motmæle mot disse meningene blir sett på som sensur, selv om den som skriver mener at meningene ikke bør modereres bort. Forstå det den som kan. Å være sensurkåt betyr å ønske at ting modereres bort med grov kam. Å ønske at folk skal lufte meningene, men samtidig tåle motbør, er det stikk motsatte. Så enkel er den saken.
Tor fikk i og for seg som fortjent, for han ønsket å være kontroversiell. Han hadde et innlegg der han forklarte sin gang fra å være marxist-leninist til å bli høyrepopulist. I det innlegget raljerte han over hvor lei han var av sine gamle meninger, og ikke minst de gamle meningsfellene. Det er en utvikling som overrasket meg, for jeg oppfattet ikke han som noe annet enn en solid sosialdemokrat for to år siden. Noe har skjedd hos ham, som har fått han til å gli kjapt mot høyre i det siste.
Og det er helt ok, men trodde han virkelig at det ville gå upåaktet hen? Come on, til det er Tor for smart. Klart han ikke trodde det, selv om han kom med en tåpelig kommentar om at å være uenig med ham betyr at man er meningsnazist. Og akkurat der var det han dreit seg ut, for det betyr at han mener at å ha den motsatte av hans mening ikke er legitimt. Hele saken tok en absurd vending der.
Jeg har savnet hans artige innspill i musikktrådene lenge, men det har åpenbart ikke vært musikk som har vært hans interesse i senere tid. Der har han fulgt eksemplet til de øvrige som er helt lengst ute på høyresiden av sentralen, langt til høyre for oddgeir for eksempel. De bryr seg åpenbart ikke om å diskutere musikk i det hele tatt, og henger her kun for å diskutere politikk og sende ut brannfakler. De fleste av oss, også innvandringskritiske deltakere som oddgeir, er her egentlig for musikken og lydens skyld. Resten blir en form for bonus. Og det er trist, for Tor hadde mye å melde andre steder på forumet.
Håper ikke det ble hans svanesang på sentralen, for jeg har ikke sett han i det siste. Tok han den episoden som en form for farvel? Jeg håper ikke det, men ting kan tyde på at soga er slik. Håper han har funnet seg en kjerring som kan holde ham stabil, for ting tydet på at det var påtrengt etterhvert...