Velkommen til nye Hifisentralen!

O

omholt

Gjest
Sv: Velkommen til nye Hifisentralen!

Her kommer mine foreløpige inntrykk:
Likte grafikken bedre på den gamle. Tenker da på fargene og skrift. Det var tydeligere og skarpere farger og skriften var også tydeligere. Synes på den nye, så går litt alt i ett og det er ikke helt behagelig å se på. Mulig at det er en tilvenningssak.

Synes også skillet mellom sticky (Viktige meldinger) og vanlige tråder var bedre på den forrige. Det var veldig greit med et mellomrom.

På bruktbørsen var det greit med oversikt over siste innlegg, men dumt at man scrolle helt ned på siden for å få finne de ulike gruppene.

Ellers var det veldig greit at man kunne fjerne høyre kolonne ellers hadde det vært en plage.

Er det samarbeid med avforum nå? Litt overrasket over link til avforum siden de har en tendes til å slette linker til andre forum. Har sett link til hifisentralen blitt slettet.

R

Ronny_D

Gjest

omholt skrev:
Ellers var det veldig greit at man kunne fjerne høyre kolonne ellers hadde det vært en plage.
Yes please! Eller vil den også fylles med reklame slik som på ****?

R

Rojoh

Gjest

Ser bra ut dette. Litt uvant helt i begynnelsen, men det tok ikke så lang tid å bli vant til det nye formatet.

#Edit: Registrerer at hvis man qouter/siterer et innlegg hvor det også er en quote/sitat, så kommer alle quotene/sitatene i det nye innlegget. Jeg vet ikke, jeg... :-\ Noen ganger er det hensiktsmessig, men hvis man er ukritisk i bruken, så synes jeg en slik funksjon kan skape mer uoversikt enn oversikt. (Tenker da på f.eks. Hifi4All). Ingen stor sak, dog.

Mvh. Johan

R

Ronny_D

Gjest

Får vi se hifianlegg også etterhvert?

INGEN FORHÅNDSVISING av vedlegg eller bilde.

Vedlegg

JanOlav

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2005
Antall liker
1.153
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
15

Jeg er veldig fornøyd med "nye HFS" til tross for diverse mangler i trådene, men klokka hadde vært fint og fått justert. :D

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Antall liker
1.152
Torget vurderinger
7

Savner 10 siste fra bruktbørsen på forsiden.

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Antall liker
1.152
Torget vurderinger
7

RoDa skrev:
Hei

Grattis med nytt forum!

Et par små spørsmål, kommentarer:

- Hvorfor er det ingen "vis alle"-knapp på denne tråden?
(Det er en stor styrke med HFS kontra andre forum spør du meg.)

- Sden du nå har laget mulighet for å laste inn bilder, hva med å lage en avdeling for bildetråder?
Dette er jo meget populært, og drukner fort i "generelt".

Jeg ser for meg egen avdeling: Bildetråder
Med underavdelinger:
Bildetråd hifi
Bildetråd DIY

Muligens også en egen for medlemmenes anlegg.

Vad tycks?

Mvh
Rolf
Støttes

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.494
Torget vurderinger
2

omholt skrev:
Her kommer mine foreløpige inntrykk:
Likte grafikken bedre på den gamle. Tenker da på fargene og skrift. Det var tydeligere og skarpere farger og skriften var også tydeligere. Synes på den nye, så går litt alt i ett og det er ikke helt behagelig å se på. Mulig at det er en tilvenningssak.

Synes også skillet mellom sticky (Viktige meldinger) og vanlige tråder var bedre på den forrige. Det var veldig greit med et mellomrom.

På bruktbørsen var det greit med oversikt over siste innlegg, men dumt at man scrolle helt ned på siden for å få finne de ulike gruppene.

Er det samarbeid med avforum nå? Litt overrasket over link til avforum siden de har en tendes til å slette linker til andre forum. Har sett link til hifisentralen blitt slettet.
Bra kritikk og her er mine svar:

1. Design - jeg tror vi skal la de nye sidene synke inn litt før vi tar denne diskusjonen. Ingen liker forandring før det blir en vane. ;D

2. Skille mellom sticky og vanlige emner - dette skal jeg faktisk prøve å få til da jeg selv også likte den gamle løsningen på dette området bedre.

3. Bruktbørs - ja, her er vi ikke helt i mål, og jeg tar det du sier til etterretning. Jeg er enig i at kategorier og "siste" burde vært separart, og jeg skal se på saken.

4. Ingen samarbeid med AVforum så langt, men jeg ønsker at HFS skal fungere mer som en portal som gir deg info om hva som finnes der ute, og AVforum har mye bra info om diverse.

argh

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.04.2006
Antall liker
0

Ja dette var fine saker. :D
Liker spessielt farten og at man kan laste ned bilder rett
fra disken.

En ting jeg har merket er at når man skriver et innlegg øker ikke
antall innlegg, har hatt 145 helt siden hfs2 åpnet

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
796
Torget vurderinger
5

argh skrev:
fra disken.

Samme med Om.s, men for meg telles det.

Edit: Jeg bruker Quick-reply, kan det ha noe å si?

argh

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.04.2006
Antall liker
0

Ehhhh, nå økte det gitt :-[

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
796
Torget vurderinger
5

argh skrev:
fra disken.

Du har 147 nå.

Edit: du kom meg i forkjøpet. :)

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.494
Torget vurderinger
2

Rojoh skrev:
Ser bra ut dette. Litt uvant helt i begynnelsen, men det tok ikke så lang tid å bli vant til det nye formatet.

#Edit: Registrerer at hvis man qouter/siterer et innlegg hvor det også er en quote/sitat, så kommer alle quotene/sitatene i det nye innlegget. Jeg vet ikke, jeg... :-\ Noen ganger er det hensiktsmessig, men hvis man er ukritisk i bruken, så synes jeg en slik funksjon kan skape mer uoversikt enn oversikt. (Tenker da på f.eks. Hifi4All). Ingen stor sak, dog.

Mvh. Johan
Ja, det quotes i quoten for å si det slik, men det er både en fordel og ulempe, og jeg har ikke blitt helt enig med meg selv hva som er best. For de som skjønner hvordan dette fungerer så er det jo bare å fjerne de "quotene" som en ikke vil ha med.

Geir_H

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.06.2005
Antall liker
77

Takker for den nye HFS, dette var mye bedre enn det gammle selv om en del småting enda gjenstår.
Lurer på om Hi-FI anlegg siden kommer opp her også,er morsomt å se hvilket som anlegg medlemene har. ;D

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.494
Torget vurderinger
2

Geir_H skrev:
Takker for den nye HFS, dette var mye bedre enn det gammle selv om en del småting enda gjenstår.
Lurer på om Hi-FI anlegg siden kommer opp her også,er morsomt å se hvilket som anlegg medlemene har. ;D
Det jobbes med saken. Jeg har en lang liste med ting som må utbedres / fikses etc, men jeg skal opprette noen nye kategorier i forumet som løser dette inntil videre.

Mvh
Thomas

jowil

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.07.2006
Antall liker
9

Hvorfor er det ingen knapp som viser de ti siste innleggene fra forumet? Brukte den mye, jeg.

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.494
Torget vurderinger
2

jowil skrev:
Hvorfor er det ingen knapp som viser de ti siste innleggene fra forumet? Brukte den mye, jeg.
Se nederst på siden på selve forumet, der ser du "15 siste fra forumet".

R

Rojoh

Gjest

Høvdingen skrev:
Ja, det quotes i quoten for å si det slik, men det er både en fordel og ulempe, og jeg har ikke blitt helt enig med meg selv hva som er best. For de som skjønner hvordan dette fungerer så er det jo bare å fjerne de "quotene" som en ikke vil ha med.
Vi får se hvordan det utvikler seg. Som du sier; det er mulig å sitere det som bør siteres. ;) Fint at du laget egen bildeavdeling. Kanskje du kunne flyttet Rojohs lyttekrok ved anledning? Ellers honnør for nedlagt arbeid!

Mvh. Johan

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.494
Torget vurderinger
2

Rojoh skrev:
Høvdingen skrev:
Vi får se hvordan det utvikler seg. Som du sier; det er mulig å sitere det som bør siteres. ;) Fint at du laget egen bildeavdeling. Kanskje du kunne flyttet Rojohs lyttekrok ved anledning? Ellers honnør for nedlagt arbeid!

Mvh. Johan
Din lyttekrok er flyttet.

jowil

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.07.2006
Antall liker
9

Høvdingen skrev:
jowil skrev:
Se nederst på siden på selve forumet, der ser du "15 siste fra forumet".
Aha. Fant det nå. Flotte greier. Går til og med an å bla bakover.

jfinneru

Bransjeaktør
Ble medlem
24.02.2004
Antall liker
33
Torget vurderinger
1

omholt skrev:
Det må i såfall bero på en missforståelse. Jeg vet det har vært slettet linker til et direkte konkurrerende forum her i Norge, men det er ikke HFS. HFS-folk ser vel mot AVForum når de lurer på noe innen hjemmekino og AVForum-folk ser selvsagt til HFS for hi-fi relaterte ting. I så måte utfyller forumene hverandre på en gjensidig god måte.

pks

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.10.2006
Antall liker
3

Jeg blir mer og mer fornøyd med forumet! Bra jobba!

Men har da alltids noe å komme med:
Når det er en ny post i en tråd, så står det "ny" bak tittelen. Før stod dette før tittelen, og det var mye mer ryddig.
Bare et lite tips ;)
PK

Hamram

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.09.2006
Antall liker
8
Torget vurderinger
1

Jeg vet ikke om dette har vært oppe tidligere, men jeg kunne ikke finne noen innlegg i farten, så...

Bruktbørsen bruker jeg mye, og da vet jeg som regel nøyaktig hva jeg ser etter. Om jeg ser etter en CD-spiller for eksempel, klikker jeg meg rett inn på riktig kategori. Slik børsen ser ut nå, må jeg først scrolle meg gjennom alle annonser av nyere dato, før jeg kommer ned til kategorivalget.

Dette er kanskje ikke verdens største problem, men etter å ha blitt oppfordret til å komme med meningsytringer, nevner jeg dette. Jeg skulle altså ønske at jeg slapp denne scrollingen, og kom rett på kategoriene. Eventuelt at det var mulig å minimere/lukke "Siste"-oversikten.

Edit: Heisann, nå oppdaget jeg noe annet. Ikke at det har noen praktisk betydning, men i det gamle forum står jeg registrert med 124 innlegg... ::)

SvErD

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.11.2002
Antall liker
9
Sted
Bergen

SvErD skrev:
Det hadde vært fint om en ble returnert til forum forsiden når man trykket på "MERK SOM LEST" og at "NY" flagget ble fjernet når man går ut av en tråd/forum.

Bruktbørs: Få en markèr som lest knapp på toppen så en slipper å skrolle til bunnen...
Ikke noe svar på dette? Skal jeg skryte litt først kanskje? ;)

Forumet har jo blitt fantastisk!! Og så kjapt!! Får vi bare rettet de småtingene som har blitt nevnt så blir nok HFS2 det beste forumet i Verden!!

PS. Ser at "ny" flagget blir fjernet dersom man følger en link inne i tråden eller skriver svar, men ikke om man bare leser. F.eks. om man klikker på et vedlagt bilde e.l.

menace_stian

Fersking
Ble medlem
17.10.2005
Antall liker
0

Jeg vil bare si, NYDELIG fart og pent utseende. Fungerer perfekt vil jeg si.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6

Er enig med de som ønsker uthevet skrift på trådnavnene. Akkurat dette synes jeg var mer oversiktlig før, oppsettet på oversikten over trådene, både det med uthevet skrift og mørke skillelinjer mellom. Mest mulig blå/grå bakgrunn er også mer behagelig å se på.

O

omholt

Gjest

Nevnte dette med at jeg likte grafikken på den gamle bedre. Kan si litt mer konkret hva jeg mente. Blåfargen var mørkere/sterkere. Det hvite var hvitt. Skillelinjene var svarte. Det skapte gode kontraster og var behagelig å se på. På den nye er det etter min mening for mye lyse farger som ikke skaper kontraster. Blåfargen er lys, det er mer grått enn hvitt og skillelinjene er hvite. Det gjør at alt går litt i ett. Men det kan som nevnt tidligere være en vanesak.

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
397

Begynner å finne meg til rette her, meget bra herr Høvding.
Men en liten ting, mitt antall poster øker ikke når jeg poster i "off topic"

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6

omholt skrev:
Nevnte dette med at jeg likte grafikken på den gamle bedre. Kan si litt mer konkret hva jeg mente. Blåfargen var mørkere/sterkere. Det hvite var hvitt. Skillelinjene var svarte. Det skapte gode kontraster og var behagelig å se på. På den nye er det etter min mening for mye lyse farger som ikke skaper kontraster. Blåfargen er lys, det er mer grått enn hvitt og skillelinjene er hvite. Det gjør at alt går litt i ett. Men det kan som nevnt tidligere være en vanesak.
Enig i dette.

Hagto

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.03.2005
Antall liker
519
Sted
Sørlandet
Torget vurderinger
33

Ser noen fikk flyttet tråden sin til bildeavdelingen. Kunne du flytte tråden min Highend Sørlandet(ligger side 2 under hifi generelt) til 'Hjemme hos' i bildeavdelingen? :)

S

slowmotion

Gjest

Litt ris og ros:

Liker fremdeles ikke grafikken, synes fremdeles gamle sentralen ser finere ut...

På den anne siden er jeg veldig glad for at nye sentralen er så rask (!),
og jeg er veldig glad for "Vis uleste innlegg siden forrige besøk" funksjonen!
Det savnet jeg veldig på gamle sentralen...

;)

U

utgatt60135

Gjest

omholt skrev:
Det var akkurat dette jeg syntes var bedre med den gamle også.

U

utgatt60135

Gjest

Er det bare jeg som har en følelse av at endel brukere har utblitt etter overgangen? Enn så lenge..

DYNAMIC1

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.09.2006
Antall liker
2

Lyngen skrev:
Er det bare jeg som har en følelse av at endel brukere har utblitt etter overgangen? Enn så lenge..
ser faktisk slik ut.....

jowil

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.07.2006
Antall liker
9

Er ikke det to forum med samme adresse nå? Er vel mange som tror det gikk rett til helv... med switchingen.

Cundis

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2005
Antall liker
555
Sted
Stockholm

Jeg ser at det faktisk er noen som fortsatt poster i den gamle sentralen, og da tenker jeg ikke på spammerne.. Var inne og leste et rykende ferskt innlegg på kabelhjørnet i går faktisk..! :eek:

U

utgatt60135

Gjest

Det burde skrives med stor skrift på den gamle med en link til denne. De fleste har sikkert den gamle under favoritter.

Ellers synes jeg det er mange kjekke løsninger her som enkelt å se hvem som er pålogget. Tittelene burde vært uthevet ja. Er det mulig?

JanOlav

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2005
Antall liker
1.153
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
15

Continuo skrev:
Jeg er veldig fornøyd med "nye HFS" til tross for diverse mangler i trådene, men klokka hadde vært fint og fått justert. :D
Er fortsatt fornøyd med "nye HFS" , nå er det bare justering av klokke som mangler. ;)

Hifimannen

Medlem
Ble medlem
11.06.2003
Antall liker
1

Nye sentralen ser veldig bra ut. Liker spesielt at søkefunksjonen funker bedre.
Men.. her går det saktere enn før.. vet ikke hvorfor.

Berg

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2003
Antall liker
1

Synes også den ble meget bra denne nye sentralen. Stå på ! :)

Topp Bunn