Veien er målet

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • hifi.vinyl

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    16.10.2019
    Innlegg
    50
    Antall liker
    201
    Sted
    Vinterbro


    Her er en liten fotomontasje ev min lille hifi-reise så langt. Dette er de siste 5 årene, etter at det ble hus og jeg fikk plass til å få opp et ordentlig musikkanlegg:-D




    det startet med en samling gamle nad forsterkere, også kjøpte jeg en M3 som ble den første "ordentlige" forsterkeren min



    hadde i fra før et par dali concept 8, men disse tannoy xt8f ble virkelig veien inn i hifiverden

    Musical fidelity m3 vs nad m3

    det ble raskt litt testing og mere morro



    til og med en rørpre fant veien innom. en prima luna



    så kom innkjøpet av audiolab 8300mb. monoblokkene stereofil hadde på demo på messa i horten første gang jeg hørte xt8f og ble tatt av lyden

    modgard oberon 6.1

    kun for morro skyld.



    audiolab vs midgard. midgard fant veien ut til ny eier forholdsvis raskt

    rotel rc 1570













    fatter fant frem sin gamle pioneer pl-707 og jeg fikk gleden av å få den inn i oppsettet

    nye elde tannoy

    kingdom 12 kom i hus





















    DIY platespiller

    dette ble et prøveprosjekt kun for morro skyld. hadde noen gamle eikeplater liggende og slenge så der startet ideen om å lage en selv

    jelco sa-750e

    tonearm på plass









    nagaoka mp300

    en kjempepickup til prisen









    nye høyttalere igjen

    PBN montana xp! tannoy kingdom 12 ble byttet ut grunnet at jeg ikke fikk til bassen helt. det anglet mye i bunn som jeg følte forsvant ned i kjellerstua under. også var de nok hakket for tunge å drive for audiolabene



    pbn er lettdrevene og gir virkelig en trøkk tannoyene ikke gjorde









    doxa 70signatur mk II

    etter mye god ommtale her på sentralen, så måtte jeg i dag bare teste en doxa. det ble en 70 signatur mk II, og til prisen (4000,- brukt) er det nok få effektrinn som kan måle seg med denne, men den var ingen stor konkurent til mine audiolab 8300mb. og det er jeg nesten litt glad for.

    McIntosh c2200

    "Ny" pre i hus

    "Nye" effektblokker Cary cad 500mb

    Nye effektforsterkere har vært i bakhdet lenge, og valget fallt til slutt på Cary cad 500mb. For et driv det er i disse! De heller got mot bassområdet, er fantastiske i ellomtone og roer toppen noe. Akkuratt det jeg lette etter. Nå ble det virkelig liv i montanaene









    Ny dac Arcam fmj d33



    Arcam fmj d33



    Trafomatic reference one pre har funnet veien inn i systemet



    Denon pma-2000ae

    Jeg har alltid hatt sansen for store denonforsterkere, og denne måtte bare prøves ut. En helt fantastisk forsterker til prisen


     
    Sist redigert av en moderator:

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.692
    Antall liker
    37.925
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Grattis med fin tråd :) mye fint som har vært innom og liker veldig godt kingdom 12 som jeg har hatt i kikkerten en stund
    God jul

    mvh
     

    hifi.vinyl

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    16.10.2019
    Innlegg
    50
    Antall liker
    201
    Sted
    Vinterbro
    Takker for det! Jeg likte selv kingdom meget godt. Men fikk ikke til bassen på disse. Tror mine forsterkere var litt små, og rommet spillte ikke på lag. Men diskant og mellomtone på disse er rett og slett suverent. Anbefaler de på det varmeste om du kommer over et par😁
     

    SRM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.06.2009
    Innlegg
    2.626
    Antall liker
    2.497
    Sted
    Oppland
    Torget vurderinger
    23
    Mektige høyttalere! 8300MB er meget flotte forsterkere til hyggelig pris. Dette spiller nok flott. :)
     

    hifi.vinyl

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    16.10.2019
    Innlegg
    50
    Antall liker
    201
    Sted
    Vinterbro
    Mektige høyttalere! 8300MB er meget flotte forsterkere til hyggelig pris. Dette spiller nok flott. :)
    tusen takk for det! 8300mb har overrasket meg veldig positivt på PBN. PÅ tannoy xt8f var de kjempebra, men kingdom 12 ble i tyngste laget tror jeg. er i grunn veldig fornøyd med dem, og den nette størrelsen overrasker mange. de ser litt "puslete" ut i forhold til prestsjon. jeg kaller konstruksjonen genial. hvorfor skal et kabinett være så enormt stort? det er mindretallet som fester dem i et rack uansett.. nå kan jeg lett plassere de bak hver høytaler og de er så å si usynlige (selvom jeg skjønner at det at forsterkere skal være synlig er en greie)
     

    SRM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.06.2009
    Innlegg
    2.626
    Antall liker
    2.497
    Sted
    Oppland
    Torget vurderinger
    23
    Mektige høyttalere! 8300MB er meget flotte forsterkere til hyggelig pris. Dette spiller nok flott. :)
    tusen takk for det! 8300mb har overrasket meg veldig positivt på PBN. PÅ tannoy xt8f var de kjempebra, men kingdom 12 ble i tyngste laget tror jeg. er i grunn veldig fornøyd med dem, og den nette størrelsen overrasker mange. de ser litt "puslete" ut i forhold til prestsjon. jeg kaller konstruksjonen genial. hvorfor skal et kabinett være så enormt stort? det er mindretallet som fester dem i et rack uansett.. nå kan jeg lett plassere de bak hver høytaler og de er så å si usynlige (selvom jeg skjønner at det at forsterkere skal være synlig er en greie)
    De gangene jeg har hørt 8300MB har jeg i hvert fall blitt positivt overrasket. Bra med kraft og veldig bra lyd. Har en bekjent som bruker 8300MB på Focal Alto Utopia. Han sier det fungerer meget bra. Kunne nok sikkert levd fint med disse selv også. :)
     

    hifi.vinyl

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    16.10.2019
    Innlegg
    50
    Antall liker
    201
    Sted
    Vinterbro
    Nå har det vært mye utstyr ut og inn her den siste tiden. Har ikke fått ting til å stemme før ps audio stellar m1200 kom på plass. Nå fallt brikkene på plass, og den åpene, klare, holografiske og reelle lyden kom frem😁 det har vært testet bla bryston, vera, cary, men ingen ting åpner opp lydbildet slik ps audio gjør. Veldig fornøyd for en god stund fremover. Nå blir det å bygge videre på DIY platespilleren min, og neste prosjekt blir ny tonearm. Det blir artig å lage😎👍
    20210406_205137.jpg
     

    hifi.vinyl

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    16.10.2019
    Innlegg
    50
    Antall liker
    201
    Sted
    Vinterbro
    Herlig med egen tråd Eirik! Det er jo en stue vi har sett mange bilder fra :)
    Ja jeg begynte jo en gang,men ble aldri til at jeg gjorde noe stort ut av det. Så får prøve å være litt mer aktiv igjen😁 det er jo begrensninger for hjemmebesøk, så man får dele og prate på nettet😅 skjønner det har vært store endringer hjemme hos deg også😁 håper at man snart kan komme seg litt rundt å høre på andres morro igjen🔊😁🔊
     

    hifi.vinyl

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    16.10.2019
    Innlegg
    50
    Antall liker
    201
    Sted
    Vinterbro
    20210411_125248.jpg
    fruen har dratt på joggetur med mini. Hun har også tatt med tidalen min på turen, så da blir det å snurre litt LP for min del. Musikk og middagsprepp på far er vel grei søndagssyssel vil jeg påstå😁 en klassiker i fra supertramp og pulled pork av en svineknoke. Baconsvor blir det også😁 finfin søndag
    20210411_125326.jpg
     

    hifi.vinyl

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    16.10.2019
    Innlegg
    50
    Antall liker
    201
    Sted
    Vinterbro
    Prøver meg nå på å lage en custom 14" tonearm i carbon. Headshell på vei i posten, kabler i fra elektronisk bureau kom i posten i går, og i dag er armen kappet, og tilpasset. Blir en enkel konstruksjon, med utgangspunkt i en enkel project arm, så jeg har ingen enorme forventninger annet enn at den skal fungere.😁👍 håper på både montering og lyd ila neste uke
    20210414_201833.jpg
     
    Sist redigert:

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.416
    Antall liker
    14.390
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Morsomt og spennende med ny DIY arm(y) Har sett endel av dine oppgraderinger på Insta, men første gang jeg er innom tråden din her😀
     

    hifi.vinyl

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    16.10.2019
    Innlegg
    50
    Antall liker
    201
    Sted
    Vinterbro
    Morsomt og spennende med ny DIY arm(y) Har sett endel av dine oppgraderinger på Insta, men første gang jeg er innom tråden din her😀
    Kjenner igjen spilleren din fra IG også😁👍 har ikke vært så voldsomt aktiv på sentralen da jeg har prioritert IG, men finner i grunn denne siden mer givende. Og nå som jeg går ut i pappaperm trenger jeg noe å syssle med når mini sover😁👍
     

    MB-S124

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.05.2012
    Innlegg
    773
    Antall liker
    909
    Bra tråd og her har det vært mye komponenter ut og inn med årene!

    Bare jeg som ser at du har fått nye vinduer også?

    Blir spennende med denne nye tonearmen. Du går alltid litt utenfor boksen, og det liker jeg!
     

    hifi.vinyl

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    16.10.2019
    Innlegg
    50
    Antall liker
    201
    Sted
    Vinterbro
    IMG_20210502_105722_096.jpg
    IMG_20210502_105722_165.jpg


    14" tonearmen i full sving. Første demo er gjennomført og den spiller som bare det🎉 artig sak, men sliter litt med støy når ledspottene i stuen blir skrudd på for kvelden..... så her må jeg finne på noe lurt...🤔 finnishen på "foten" til armen er heller ikke ferdig, så må frem med sandpapir og olje for å matche spilleren. allt i allt et vellykket lite prosjekt😁👍
     

    hifi.vinyl

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    16.10.2019
    Innlegg
    50
    Antall liker
    201
    Sted
    Vinterbro
    Der var det jaggu slutt på rør i predelen også👍 har knotet mye med denne serbiske pre saken min, og nå ga jeg opp. Og det til det bedre. Hvorfor har jeg rotet rundt med disse 6h30 rørene, når man kan koble på en gammel gryphon tabu pre og oppnå nærmest nirvana umiddelbart? Herlig å føle på en form for suksess igjen. Lenge siden sist
     

    Vedlegg

    MB-S124

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.05.2012
    Innlegg
    773
    Antall liker
    909
    Den ser jammen smekker ut denne Gryphon for-forsterkeren. Henda opp for solid-state sier jeg bare :cool:
     

    hifi.vinyl

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    16.10.2019
    Innlegg
    50
    Antall liker
    201
    Sted
    Vinterbro
    Begynner å bli en god stund siden jeg hadde en kveld hjemme alene til lytting.
    Har ikke helt fri i kveld heller, men mini sover og stuen er min. Så med et noe begrenset volum kan jeg kose meg med noen jazzplater jeg har rotet frem.
    PU valget er noe begrenset etter at jeg ødela min mp300 etter et par øl og noen fomlete koblingsforsøk en liten tid tilbake.
    Så nå går det på en gammel audio tecnica jeg hadde liggende. Men det funker det også😅
    Den "nye" preampen fungere for øvrig utmerket👌 langt bedre en trafomatic hvertfall😁
     

    Vedlegg

    MB-S124

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.05.2012
    Innlegg
    773
    Antall liker
    909
    Hvordan går det her da hifi.vinyl? Har det vært gjort noe i anlegget den siste tiden?
     

    hifi.vinyl

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    16.10.2019
    Innlegg
    50
    Antall liker
    201
    Sted
    Vinterbro
    Det er jul og litt lyttetid igjen. 🔊🎅🔊 i tilegg til nissene har det er dukket opp to nye tilskudd i stuen. Svs sb2000.
    jeg hadde håp om litt mer skyv i midbassområdet, men har i etterkant funnet ut at stuen min dreper omtrent allt av lyd mellom 60-70hz og 100-110hz..... Altså det bare forsvinner....🤷‍♂️ Dette forklarer jo en hel del av mine tidligere antagelser og bekymringer. Så nå må må man finne på noe lurt......
    Gode tips tas imot med stor takk😅
     

    Vedlegg

    Sist redigert:

    hifi.vinyl

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    16.10.2019
    Innlegg
    50
    Antall liker
    201
    Sted
    Vinterbro
    IMG_20220103_215105_500.jpg

    Nytt forsøk på å oppnå bedre lyd. Snu anlegget 90° i stuen. Første inntrykket er lovende. Flere timer er brukt på å få til høyttalerplassering, og flere timer blir det. Men nå må jeg nyte litt musikk igjen før jeg roter meg helt bort i plasseringshelvete😅
     

    hifi.vinyl

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    16.10.2019
    Innlegg
    50
    Antall liker
    201
    Sted
    Vinterbro
    20220518_212731.jpg

    Ny preamp på plass.
    Det går lang tid mellom hver gang man nå setter seg ned å spiller musikk i timesvis. Småbarnslivet tillater ikke det gitt....😅
    Men jaggu klarte jeg å få lurt inn en ny sak alikevel. Har hatt MF tidligere, men da integrert. Måtte bare prøve det igjen, for husket det som veldig bra. Og må si dette var en opptur etter gryphon. Her er alt mer frempå, og lettere oppløst i toppen. Og det er mer opp min gate🔊😁🔊
     
    Sist redigert:

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.692
    Antall liker
    37.925
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Vis vedlegget 838809
    Ny preamp på plass.
    Det går lang tid mellom hver gang man nå setter seg ned å spiller musikk i timesvis. Småbarnslivet tillater ikke det gitt....😅
    Men jaggu klarte jeg å få lurt inn en ny sak alikevel. Har hatt MF tidligere, men da integrert. Måtte bare prøve det igjen, for husket det som veldig bra. Og må si dette var en opptur etter gryphon. Her er altmer frempå. Og det ermer opp min gate🔊😁🔊
    Gratulerer med flott amp :)

    mvh
     

    hifi.vinyl

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    16.10.2019
    Innlegg
    50
    Antall liker
    201
    Sted
    Vinterbro
    20230918_213617.jpg

    Endelig er stuen med anlegget oppe å går igjen. Grunnet påbygg på huset har stuen fungert som lager. Endelig kan man sette seg ned å spille musikk igjen. For en herlig reunion med anlegget dette var. En slager i fra supertramp gjør det hele komplett🔊😁🔊
     

    MB-S124

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.05.2012
    Innlegg
    773
    Antall liker
    909
    Det er velfortjent etter en så lang dvale! Ingen umiddelbare (nye) nevroser?
     

    MB-S124

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.05.2012
    Innlegg
    773
    Antall liker
    909
    Ser vi noen oppgraderinger på kildesiden, eller går det stort sett i vinyl?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn