Veien er målet

hifi.vinyl

Medlem
Ble medlem
16.10.2019
Antall liker
30
Sted
Vinterbro

Her er en liten fotomontasje ev min lille hifi-reise så langt. Dette er de siste 5 årene, etter at det ble hus og jeg fikk plass til å få opp et ordentlig musikkanlegg:-D

det startet med en samling gamle nad forsterkere, også kjøpte jeg en M3 som ble den første "ordentlige" forsterkeren min

hadde i fra før et par dali concept 8, men disse tannoy xt8f ble virkelig veien inn i hifiverden

Musical fidelity m3 vs nad m3

det ble raskt litt testing og mere morro

til og med en rørpre fant veien innom. en prima luna

så kom innkjøpet av audiolab 8300mb. monoblokkene stereofil hadde på demo på messa i horten første gang jeg hørte xt8f og ble tatt av lyden

modgard oberon 6.1

kun for morro skyld.

audiolab vs midgard. midgard fant veien ut til ny eier forholdsvis raskt

rotel rc 1570

fatter fant frem sin gamle pioneer pl-707 og jeg fikk gleden av å få den inn i oppsettet

nye elde tannoy

kingdom 12 kom i hus

DIY platespiller

dette ble et prøveprosjekt kun for morro skyld. hadde noen gamle eikeplater liggende og slenge så der startet ideen om å lage en selv

jelco sa-750e

tonearm på plass

nagaoka mp300

en kjempepickup til prisen

nye høyttalere igjen

PBN montana xp! tannoy kingdom 12 ble byttet ut grunnet at jeg ikke fikk til bassen helt. det anglet mye i bunn som jeg følte forsvant ned i kjellerstua under. også var de nok hakket for tunge å drive for audiolabene

pbn er lettdrevene og gir virkelig en trøkk tannoyene ikke gjorde

doxa 70signatur mk II

etter mye god ommtale her på sentralen, så måtte jeg i dag bare teste en doxa. det ble en 70 signatur mk II, og til prisen (4000,- brukt) er det nok få effektrinn som kan måle seg med denne, men den var ingen stor konkurent til mine audiolab 8300mb. og det er jeg nesten litt glad for.

McIntosh c2200

"Ny" pre i hus

"Nye" effektblokker Cary cad 500mb

Nye effektforsterkere har vært i bakhdet lenge, og valget fallt til slutt på Cary cad 500mb. For et driv det er i disse! De heller got mot bassområdet, er fantastiske i ellomtone og roer toppen noe. Akkuratt det jeg lette etter. Nå ble det virkelig liv i montanaene

Ny dac Arcam fmj d33

Arcam fmj d33

Trafomatic reference one pre har funnet veien inn i systemet

Denon pma-2000ae

Jeg har alltid hatt sansen for store denonforsterkere, og denne måtte bare prøves ut. En helt fantastisk forsterker til prisen

Sist redigert av en moderator:

motoren

Æresmedlem
Ble medlem
13.01.2007
Antall liker
11.102
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
22
Grattis med fin tråd :) mye fint som har vært innom og liker veldig godt kingdom 12 som jeg har hatt i kikkerten en stund
God jul

mvh

hifi.vinyl

Medlem
Ble medlem
16.10.2019
Antall liker
30
Sted
Vinterbro
Takker for det! Jeg likte selv kingdom meget godt. Men fikk ikke til bassen på disse. Tror mine forsterkere var litt små, og rommet spillte ikke på lag. Men diskant og mellomtone på disse er rett og slett suverent. Anbefaler de på det varmeste om du kommer over et par😁

SRM

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.06.2009
Antall liker
2.158
Sted
Oppland
Torget vurderinger
22
Mektige høyttalere! 8300MB er meget flotte forsterkere til hyggelig pris. Dette spiller nok flott. :)

hifi.vinyl

Medlem
Ble medlem
16.10.2019
Antall liker
30
Sted
Vinterbro
Mektige høyttalere! 8300MB er meget flotte forsterkere til hyggelig pris. Dette spiller nok flott. :)
tusen takk for det! 8300mb har overrasket meg veldig positivt på PBN. PÅ tannoy xt8f var de kjempebra, men kingdom 12 ble i tyngste laget tror jeg. er i grunn veldig fornøyd med dem, og den nette størrelsen overrasker mange. de ser litt "puslete" ut i forhold til prestsjon. jeg kaller konstruksjonen genial. hvorfor skal et kabinett være så enormt stort? det er mindretallet som fester dem i et rack uansett.. nå kan jeg lett plassere de bak hver høytaler og de er så å si usynlige (selvom jeg skjønner at det at forsterkere skal være synlig er en greie)

SRM

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.06.2009
Antall liker
2.158
Sted
Oppland
Torget vurderinger
22
tusen takk for det! 8300mb har overrasket meg veldig positivt på PBN. PÅ tannoy xt8f var de kjempebra, men kingdom 12 ble i tyngste laget tror jeg. er i grunn veldig fornøyd med dem, og den nette størrelsen overrasker mange. de ser litt "puslete" ut i forhold til prestsjon. jeg kaller konstruksjonen genial. hvorfor skal et kabinett være så enormt stort? det er mindretallet som fester dem i et rack uansett.. nå kan jeg lett plassere de bak hver høytaler og de er så å si usynlige (selvom jeg skjønner at det at forsterkere skal være synlig er en greie)
De gangene jeg har hørt 8300MB har jeg i hvert fall blitt positivt overrasket. Bra med kraft og veldig bra lyd. Har en bekjent som bruker 8300MB på Focal Alto Utopia. Han sier det fungerer meget bra. Kunne nok sikkert levd fint med disse selv også. :)

Topp Bunn