K
knutinh
Gjest
Mine første holdninger rundt Magazinet og Vebjørn var feilaktige og basert på min forutinntatthet ovenfor kristne miljøer i Norge.
-k
-k
|
Selvsagt, og ingen har vel noensinne på norsk side hevdet at det skulle være straffbart å vise disse tegningene?Viktig å skille mellom hva som er "unødvendig" og hva som er straffbart.
Jeg startet vel opp på 1), men ble mer og mer overbevist om 2). Nå er jeg ikke i tvil.Spørsmålet var hvorvidt det var 1) en unødig provokasjon eller 2) et intelligent og nødvendig innlegg i debatten om ytringsfrihet.
Jeg startet på 1) men har bevegd meg i retning av 2). Det høres latterlig ut at barnebokforfattere ikke tør å avbilde Muhammed i en bok (som presumptivt var positiv til islam?) av frykt for egne liv, mens forskjellige muslimske fraksjoner har avbildet muhammed i alle år.
"vi" som i vestlige, eller "vi" som moderate? For min egen del er ekstremister like skumle uansett merkelapp.jaja, det blr vel krig mellom vanlige folk og muslimer til sluttHåper vi vinner da ;D
Men når FRP derimot påpeker slike ting er de idiotiske rasister uten gangsyn. ;DJa. Regjeringen oppførte seg pinlig. Den danske regjeringen, derimot, påpekte at ytringsfriheten var viktig i Danmark, og hadde forøvrig ikke noe særlig å tilføye. Slik må det naturligvis være i et demokratisk land med ytringsfrihet.
Må jo bare si at mitt inntrykk av mannen har endret seg etter programmet. Snakk om å bli gjort til bukk for andres synder som jo i utgangspunktet ikke er synder en gang.Vebjørn Selbekk gjorde oss en stor tjeneste da han publiserte tegningene. At vår "moral majority" på venstresida prøvde å hogge hodet av ham, var egentlig ikke uventet, men selvsagt pinlig. I stedet burde naturligvis alle medier som ønsket å opplyse sine lesere/seere vist tegningene. Feigheten og hykleriet hos norske redaktører var og er tårnhøyt.
Uff ja; aldri har jeg hørt hedersordet "ansvar" så retoriskt voldtatt, som av de nevnte herrer.Kan ikke si det var en imponerende opptreden av Støre og Bondevik. Mye tåkeprat.
Ja, ved profetens skjegg! Mange forum-folk (Knutinh, Honk mm) som bør spise hatter, skjegg og annet løsøre. Sikkert intet vakkert skue.http://www.hifisentralen.no/cgi/yab...fftopic;action=display;num=1138636255;start=0
Artig å lese på nytt, i lys av siste tids oppklaringer.
Nå fossror du. Bra. Fortsett slik.Har lest tråden, jeg er fortsatt helt enig med med selv og det jeg skrev der. Med det forbehold at jeg hadde en god del fryktelig språkbruk i mine tidlige innlegg. Disse ba jeg altså ærbødigst om unskyldning for.
Men bortsett fra det oppfattet jeg at de fleste av oss hodt vår sti ren; ingen var motstandere av trykkefiheten, alle var motstandere av ekstremisme og vold som uttrykksform, mens noen mente at Islam ikke måtte blandes med ekstremisme. Om lag som nå altså.
Det som har endret seg litt er vårt syn på Selbekk. Noen av oss var vel ikke så imponerte over at han valgte å trykke sin artikkel i en kristenkonservativ avis midt oppe i det rabaldret som var under oppseiling. Akkurat det poenget valgte TV-programmet å hoppe bukk over, for øvrig. Det vi derimo bør kunne imponeres over var måten han taklet det på mens det pågikk som verst. Han fortjener respekt for akkurat det. Gubben er langt fra så spes som jeg hadde en idé om tidligere. Vel å merke dersom programmmet viste hva Selbekk virkelig står for.
Honkey
"Slike ting" har da blitt påpekt av bortimot samtlige partier, inkl. utenriksministeren. Men det har kanskje ikke blitt "påpekt" med like rikholdig grad av undertoner av de andre partiene?Men når FRP derimot påpeker slike ting er de idiotiske rasister uten gangsyn. ;D
Dette skulle jeg gjerne hatt en nærmere forklaring på.FRP sier ofte riktige ting, enten det dreier seg om muslimer, innvandringspolitikk eller hvasomhelst.
Problemet er bare at man ved å følge med mange av dette dette partiers representanter over tid, merker at det er en underliggene drivkraft å surfe på velgernes fremmedfrykt.
Dette er med respekt å melde masseprodusert tullprat.Tydeligst var det selvfølgelig før de kvittet seg med lausbikkjene, men egentlig holder det å følge med partiets eier gjennom generasjoner. Vebjørn Selbekk sitt bidrag til gjensidig respekt mellom befolkningsgrupper blir en parantes sammenlignet med Hagen sitt livsverk.
Det er helheten, basert på at jeg har fulgt med FRP sidenDette skulle jeg gjerne hatt en nærmere forklaring på.
Er det noen spesielle situasjonenr du tenker på?.
Sorry pal - det at man ser hvilket stoff FRP er bygget av, strekker seg milevidt inn i "såkalte" borgerlige partier...Dette er med respekt å melde masseprodusert tullprat.
Antageligvis utklekket på en eller annen AUF-tankesmie.
Et godt innlegg i den offentlige debatt! Skal bli artig å se om de tar opp hansken (gammelfeministene og naivistene).
Det der er venstresidens enorme paradoks; De er så låste i sine holdninger at de handlingslammes i den viktigste delen av kjønnskampen på 100 år. I regelrett redsel for å virke diskriminerende på gruppa fremmedkulturelle, tvinger de seg selv til å overse gruppa fremmedkulturelle kvinner.Siden Frp er trukket inn i dette.
Dette står å lese i dagens Dagblad.
http://www.dagbladet.no/kultur/2006/10/04/478642.html
Å ta avstand fra Frp synes å være viktigere enn å beskytte demokrati, velferd og menneskerettigheter
Ja takk, begge deler...Å ta avstand fra Frp synes å være viktigere enn å beskytte demokrati, velferd og menneskerettigheter
Det mangler vel ikke på kvinner i dette miljøet som har stått frem. Senest i går kveld så vi Sara Kahn (?)(jeg og navn) sette ord på problemene på en utmerket måte.Det der er venstresidens enorme paradoks; De er så låste i sine holdninger at de handlingslammes i den viktigste delen av kjønnskampen på 100 år. I regelrett redsel for å virke diskriminerende på gruppa fremmedkulturelle, tvinger de seg selv til å overse gruppa fremmedkulturelle kvinner.
Dog: Endringene kan ikke kun pådyttes utenfra. Kvinner innad i målgruppa, for å bruke det uttrykket, må ta ledende posisjoner i den kampen før "våre" feminister trer sine egne løsninger ned over hodene på noen de ikke har spurt.
Honkey
Nå skal det sies at enkelte av gruppen "feminister" virker for meg like sneversynte som kvinneundertrykkerne. Begge deler får meg til å se rødt...Det der er venstresidens enorme paradoks; De er så låste i sine holdninger at de handlingslammes i den viktigste delen av kjønnskampen på 100 år. I regelrett redsel for å virke diskriminerende på gruppa fremmedkulturelle, tvinger de seg selv til å overse gruppa fremmedkulturelle kvinner.
Dog: Endringene kan ikke kun pådyttes utenfra. Kvinner innad i målgruppa, for å bruke det uttrykket, må ta ledende posisjoner i den kampen før "våre" feminister trer sine egne løsninger ned over hodene på noen de ikke har spurt.
Honkey
Det er jeg enig i, bortsett fra at jeg fortsatt synes det er litt for få av disse kvinnene, så vi kan vel trygt si at det mangler noen foreløpig. Jeg har dog stor respekt for disse pionerene innen de fremmedkulturelle miljøer. Jeg har tro på at denne snøballen er i gang med å rulle. Jeg gleder meg til fortsettelsen!Det mangler vel ikke på kvinner i dette miljøet som har stått frem. Senest i går kveld så vi Sara Kahn (?)(jeg og navn) sette ord på problemene på en utmerket måte.
Det er slike kvinner som trenger støtte, imampsykopatene som det nå er politisk korrekt å la seg avbilde sammen med.
Poenget mitt er at kvinnene Honk etterspør allerede er der.
Stort sett enig her; kvinnegruppa Ottar har nok gjort større skade enn gavn for "saka" de sloss for.Nå skal det sies at enkelte av gruppen "feminister" virker for meg like sneversynte som kvinneundertrykkerne. Begge deler får meg til å se rødt...
En god start er obligatorisk (eller insentiv-basert) norsk-opplæring/barnehage for barn og mødre. Det å kjenne norsk språk og kultur er barriærer som må overvinnes før man evt kan ta et oppgjør med egen (u)kultur.
Forøvrig synes jeg at det ligger et spesielt ansvar på oss for å ta oss av (og evt gi asyl) til kvinner og mødre som forfølges av grunner som for oss virker helt hårreisende (som å bli steinet fordi man har blitt voldtatt). Her er nevnte høyreside helt fraværende...
-k
Arven fra Rousseau, formoder jeg!Den tradisjonelle venstresiden har alltid automatisk og uten å stille spørsmålstegn forsvart den de til enhver tid anser som den svake part. Alle minoriteter og mer eller mindre undertrykte folkeslag har derfor blitt ansett som "de snille", som hvis de bare slippes løs av undertrykkerens grep vil blomstre i fred og harmoni. Slik betrakter man israelkonflikten; hvis palestinerne ble frie og fikk vende tilbake til Israel hadde vi fått evig fred og lykke. Slik betrakter man kvinnekampen; hvis kvinner tar over styreverv og mannsyrker blir alt så meget bedre. Slik betrakter man innvandringen; hvis asylsøkerne får frie kulturelle tøyler vil alle danse i gatene. Hele deres verdensbilde er i like stor grad bygget på "god mot ond" som selv den mest kristenkonservative; den svake part er alltid snill og egentlig bare litt trist og lei seg, mens den sterke part alltid er ond og imperialitisk. De har aldri stilt spørsmålstegn ved den antatt svake parts egne verdigrunnlag, derfor går norske venstrefeminister mer enn gjerne hånd i hånd med de mest religiøst konservative og kvinneundertrykkende imamer, uten å se paradokset, fordi også imanene representerer "de undertrykte" og derfor må være "snille".
Når de ser at én minoritet eller svak part selv undertrykker en annen blir det total kortslutning for hele deres virkelighetsbilde og de aner ikke hva de skal gjøre. Derfor fornekter de stort sett hele problemstillingen og begynner å bortforklare.
Jeg antar at den godeste Jean-Jacques hadde funnet seg vel til rette i selskap med frk Thorkildsen. ;DArven fra Rousseau, formoder jeg!![]()
Og her kommer politikken inn, fordi høyre- og venstresiden har diametralt motsatte syn på samfunnet.Spørsmålet er hvordan vi kan oppnå det.
-k