Varmtlydende pickup med meget god oppløsning og luftighet og renhet.

bluesbreaker

Hundeeier
Ble medlem
05.03.2009
Innlegg
22.651
Antall liker
58.454
Sted
Blåskogen
Torget vurderinger
1
Det bleplutselig så stille her etter mitt siste innlegg. Ingen som har noe å tilføre.😲
Jeg er litt i tvil om du etterspør en ny pickup med nevnte egenskaper som i overskrifta, eller er mest interessert i å beholde din Ortofon m T4 fatning.

En pick up med meget god oppløsning, samtidig som du ikke er så opptatt av detaljer, det tror jeg ikke går i hop.

Pick up som går mot det varme og fyldige uten stort fokus på detaljer kan være en Grado.
Nagaoka som er nevnt er også et alternativ.

Å si at Ortofon låter kaldt, generelt, det stemmer ikke.
 
Sist redigert:

soundscape

Æresmedlem
Ble medlem
21.09.2005
Innlegg
11.067
Antall liker
33.749
Sted
Nordre Follo
Torget vurderinger
19
Jeg er litt i tvil om du etterspør en ny pickup med nevnte egenskaper som i overskrifta, eller er mest interessert i å beholde din Ortofon m T4 fatning.

En pick up med meget god oppløsning, samtidig som du ikke er så opptatt av detaljer, det tror jeg ikke går i hop.

Pick up som går mot det varme og fyldige uten stort fokus på detaljer kan være en Grado.
Nagaoka som er nevnt er også et alternativ.

Å si at Ortofon låter kaldt, generelt, det stemmer ikke.
Jeg tenker også at man neppe får i både pose og sekk. Oppløsning, luftighet og renhet kombinert med varme blir litt motstridende i min verden. Jeg har en Grado Reference Master 1 - og der får du varmen så det holder, men litt på bekostning av detaljer i toppen.

grado-reference-pick-up_03.jpg
 

bluesbreaker

Hundeeier
Ble medlem
05.03.2009
Innlegg
22.651
Antall liker
58.454
Sted
Blåskogen
Torget vurderinger
1
Flott den Gradoen, @soundscape.
Sånn jeg husker lyden i det anlegget jeg hørte den i for noen år sida, var den litt fyldig og kanskje litt fet i bassen (?)
Ikke så mye mikrodetaljer som en del andre, men kropp og "kjøtt på benet", -noe som er ettertraktet, da alt for mye i hifi-verdenen fort låter tynt og pistrete i mine ører.
 
  • Liker
Reaksjoner: oct

soundscape

Æresmedlem
Ble medlem
21.09.2005
Innlegg
11.067
Antall liker
33.749
Sted
Nordre Follo
Torget vurderinger
19
Flott den Gradoen, @soundscape.
Sånn jeg husker lyden i det anlegget jeg hørte den i for noen år sida, var den litt fyldig og kanskje litt fet i bassen (?)
Ikke så mye mikrodetaljer som en del andre, men kropp og "kjøtt på benet", -noe som er ettertraktet, da alt for mye i hifi-verdenen fort låter tynt og pistrete i mine ører.
Ja, den er litt rund i kantene , men flott organisk mellomtone . Mye gamle innspillinger kan jo være litt tynt og skranglete, og da er denne en bra match.
Det handler jo her som med alt annet om matching, men egenskapene ligger nok der uansett. Kanskje ikke hva jeg ville valgt som min eneste pick-up , men det skyldes også at CD har vært hovedformatet litt for lenge. Således velger jeg mindre farging som hovedkilde.
 

stianå

Hi-Fi interessert
Ble medlem
31.03.2017
Innlegg
67
Antall liker
36
Torget vurderinger
3
Jeg har en om30 nål du kan få kjøpt.Den er som ny, Maks 3timer har den gått.
 
Topp Bunn