Van del hul

tiriljones

Medlem
Ble medlem
24.02.2005
Innlegg
43
Antall liker
0
Er det noen som har erfaring med Van den hul Magnum hybrid høytalerkabler?
Det jeg er ute etter er en luftig og tydelig mellomtone,kan jeg forvente det av denne?

Jeg ber om råd da jeg ser det er mange flinke folk derute.

De skal match Electrocompaniet og tannoy r 3

mvh hilsen tiriljones
 

sinep

Overivrig entusiast
Ble medlem
08.09.2008
Innlegg
957
Antall liker
108
Sted
Vallhall
tiriljones skrev:
Er det noen som har erfaring med Van den hul Magnum hybrid høytalerkabler?
Det jeg er ute etter er en luftig og tydelig mellomtone,kan jeg forvente det av denne?

Jeg ber om råd da jeg ser det er mange flinke folk derute.

De skal match Electrocompaniet og tannoy r 3

mvh hilsen tiriljones
Har prøvd den selv og den kan absolutt anbefales. Veldig klar mellomtone i den i forhold til prisen, diskanten er litt forsiktig, men allikevel detaljert. Bassen er også bra.
En langt mer "musikalsk" kabel enn nordost f.eks. etter min mening.
 

funbunny

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.11.2004
Innlegg
579
Antall liker
196
Sted
Ved Mjøsa
sinep skrev:
tiriljones skrev:
Er det noen som har erfaring med Van den hul Magnum hybrid høytalerkabler?
Det jeg er ute etter er en luftig og tydelig mellomtone,kan jeg forvente det av denne?

Jeg ber om råd da jeg ser det er mange flinke folk derute.

De skal match Electrocompaniet og tannoy r 3

mvh hilsen tiriljones
Vær klar over at det er piratversjoner av Magnum Hybrid på markedet. Ikke kjøp den via eBay fra HongKong!

/P

Har prøvd den selv og den kan absolutt anbefales. Veldig klar mellomtone i den i forhold til prisen, diskanten er litt forsiktig, men allikevel detaljert. Bassen er også bra.
En langt mer "musikalsk" kabel enn nordost f.eks. etter min mening.
 

tiriljones

Medlem
Ble medlem
24.02.2005
Innlegg
43
Antall liker
0
funbunny skrev:
sinep skrev:
tiriljones skrev:
Er det noen som har erfaring med Van den hul Magnum hybrid høytalerkabler?
Det jeg er ute etter er en luftig og tydelig mellomtone,kan jeg forvente det av denne?

Jeg ber om råd da jeg ser det er mange flinke folk derute.

De skal match Electrocompaniet og tannoy r 3

mvh hilsen tiriljones
Vær klar over at det er piratversjoner av Magnum Hybrid på markedet. Ikke kjøp den via eBay fra HongKong!

/P

Har prøvd den selv og den kan absolutt anbefales. Veldig klar mellomtone i den i forhold til prisen, diskanten er litt forsiktig, men allikevel detaljert. Bassen er også bra.
En langt mer "musikalsk" kabel enn nordost f.eks. etter min mening.
Takk for hjelpen begge to.
Jeg ser at det ligger slike kabler på ebay til en brøkdel av prisen.
 

JK

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2002
Innlegg
2.597
Antall liker
765
Torget vurderinger
8
tiriljones skrev:
funbunny skrev:
sinep skrev:
tiriljones skrev:
Er det noen som har erfaring med Van den hul Magnum hybrid høytalerkabler?
Det jeg er ute etter er en luftig og tydelig mellomtone,kan jeg forvente det av denne?

Jeg ber om råd da jeg ser det er mange flinke folk derute.

De skal match Electrocompaniet og tannoy r 3

mvh hilsen tiriljones
Vær klar over at det er piratversjoner av Magnum Hybrid på markedet. Ikke kjøp den via eBay fra HongKong!

/P

Har prøvd den selv og den kan absolutt anbefales. Veldig klar mellomtone i den i forhold til prisen, diskanten er litt forsiktig, men allikevel detaljert. Bassen er også bra.
En langt mer "musikalsk" kabel enn nordost f.eks. etter min mening.
Takk for hjelpen begge to.
Jeg ser at det ligger slike kabler på ebay til en brøkdel av prisen.
Disse "merkekablene" på Ebay skal du være forsiktige med. Dette er mest sannsynlig piratkabler. Bl.a Cardas advarer mot dette på sine hjemmesider. Disse kablene blir solgt ut fra Hong Kong og er i noen tilfeller billig "Kinakabel" med falsk trykk, i noen av tilfellene så er selve kabelen av stål! Ble selv interessert i disse kablene helt til jeg begynnte å sjekke litt rundt hvordan alle disse merkekablene kunne selges så billig, vel, fant ut det var 99% sikkert at alt dette er fake!
 

RJEL

Servicemann
Ble medlem
30.04.2004
Innlegg
2.131
Antall liker
1.417
Torget vurderinger
4
Tja, de kablene jeg hadde på begynnelsen av 2000 tallet het Van den hul, Mangnum. Tykk rød.
Spilte sammen med Companiet AW180 og Audiovector 6.
Masssse bass, til tider rumlete.
Neppe kabelen sin skyld, men jeg trur helller ikke den trakk i fra noe, for å si det sånn.

Hybrid? Er et kommet en ny utgave av kabelen?
Ser nu helt fysisk lik ut som min gamle, sist jeg så den på klubben
 

evorkahn

Medlem
Ble medlem
05.10.2003
Innlegg
49
Antall liker
1
siden det er hybrid så er det kansje ny og forbedret utgave med ny teknologi?
 

funbunny

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.11.2004
Innlegg
579
Antall liker
196
Sted
Ved Mjøsa
evorkahn skrev:
siden det er hybrid så er det kansje ny og forbedret utgave med ny teknologi?
Hybrid angir at det er et lag karbon utenpå metall-lederene. Dette må dere da vite vdH-gutter!!!

;-)
 

up

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.02.2002
Innlegg
520
Antall liker
5
RJEL skrev:
Tja, de kablene jeg hadde på begynnelsen av 2000 tallet het Van den hul, Mangnum. Tykk rød.
Spilte sammen med Companiet AW180 og Audiovector 6.
Masssse bass, til tider rumlete.
Neppe kabelen sin skyld, men jeg trur helller ikke den trakk i fra noe, for å si det sånn.

Hybrid? Er et kommet en ny utgave av kabelen?
Ser nu helt fysisk lik ut som min gamle, sist jeg så den på klubben

Den gamle utgaven av VdH Magnum kabelen var uten carbon belegget, ja. Denne kabelen er av de aller dårligste kablene jeg har hatt i eie. Ble tilslutt solgt for 500 kroner.

Domminerende ullen bass, fjærn uren mellomtone og svært tilbaketrukket og grovkornet diskant. Styr unna, for jeg tror ærlig talt ikke carbonbelleget gjør kabelen særlig mye bedre. 483 sølvpliterte kopperkordeler i hver leder med stor avstand ( høy induktivitet ) er tydligvis ikke måten å lage en høytalerkabel på, selv om lederarealet er bortimot 8,5 mm2. :-\
 

sinep

Overivrig entusiast
Ble medlem
08.09.2008
Innlegg
957
Antall liker
108
Sted
Vallhall
up skrev:
Den gamle utgaven av VdH Magnum kabelen var uten carbon belegget, ja. Denne kabelen er av de aller dårligste kablene jeg har hatt i eie. Ble tilslutt solgt for 500 kroner.

Domminerende ullen bass, fjærn uren mellomtone og svært tilbaketrukket og grovkornet diskant. Styr unna, for jeg tror ærlig talt ikke carbonbelleget gjør kabelen særlig mye bedre. 483 sølvpliterte kopperkordeler i hver leder med stor avstand ( høy induktivitet ) er tydligvis ikke måten å lage en høytalerkabel på, selv om lederarealet er bortimot 8,5 mm2. :-\
Det er ikke uten grunn at vdh er verdens største kabelprodusent, de lager fantastiske kabler.

Har man et anlegg som låter ullent og bassete er det nok bedre dog med en skrikende, skjærende kabel som f.eks. nordost som fjerner all bassen i anlegget ;)
 

erve

Medlem
Ble medlem
05.05.2007
Innlegg
11
Antall liker
0
tiriljones skrev:
Er det noen som har erfaring med Van den hul Magnum hybrid høytalerkabler?
Det jeg er ute etter er en luftig og tydelig mellomtone,kan jeg forvente det av denne?

Jeg ber om råd da jeg ser det er mange flinke folk derute.

De skal match Electrocompaniet og tannoy r 3

mvh hilsen tiriljones
Jeg har prøvd overfor nevnte kabel og leverte den raskt tilbake. Opplevde den som helt ordinær-kjedelig.

Leitet og prøvde mange kabler før Soundstring ble testet. Fikk fargen og livet tilbake i musikken. "Snert og sting" som aldrig før, tonene "skyter" ut fra gitar strengene. Veldig engasjerende, nydelig utklinging.

Opplever mange andre kabler som trege og grå i forhold til Sstring. Har prøvd bla: VDH-Chord-Black Magic-Rapport-Xindac-AQ-DYRE sølvkabler+++

Soundstring har de egenskapene du etterlyser og mere til. Har selv vært nær ved å kjøpe både companiet og tannoy, Sstring ville vært den første kabel jeg hadde testet fordi jeg tror det er en kjempe god match.

Er så fornøyd med disse kablene at jeg oppmuntrer alle som er på kabel jakt ( til under 10-15000 kr) til å sjekke de ut. Også dere som tenker på dyre sølv kabler. Må opp i mange tusen for å matche disse til 200 kr. per løpe meter. Samme resultat lydmessig til bruk som strømkabel. ( Testet for gøy til forsterkeren, og den ble værende ).

( Selges hos Høium hifi, som også gir full returrett ). Google og se andre fornøyde brukere.

mvh erve
 

Flageborg

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2005
Innlegg
6.589
Antall liker
3.125
Torget vurderinger
0
erve skrev:
Leitet og prøvde mange kabler før Soundstring ble testet. Fikk fargen og livet tilbake i musikken. "Snert og sting" som aldrig før, tonene "skyter" ut fra gitar strengene. Veldig engasjerende, nydelig utklinging.

Opplever mange andre kabler som trege og grå i forhold til Sstring. Har prøvd bla: VDH-Chord-Black Magic-Rapport-Xindac-AQ-DYRE sølvkabler+++
Soundstring - Helt klart en kandidat til neste runde i "Den STORE Kabeltesten".
 

up

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.02.2002
Innlegg
520
Antall liker
5
sinep skrev:
up skrev:
Den gamle utgaven av VdH Magnum kabelen var uten carbon belegget, ja. Denne kabelen er av de aller dårligste kablene jeg har hatt i eie. Ble tilslutt solgt for 500 kroner.

Domminerende ullen bass, fjærn uren mellomtone og svært tilbaketrukket og grovkornet diskant. Styr unna, for jeg tror ærlig talt ikke carbonbelleget gjør kabelen særlig mye bedre. 483 sølvpliterte kopperkordeler i hver leder med stor avstand ( høy induktivitet ) er tydligvis ikke måten å lage en høytalerkabel på, selv om lederarealet er bortimot 8,5 mm2. :-\
Det er ikke uten grunn at vdh er verdens største kabelprodusent, de lager fantastiske kabler.

Har man et anlegg som låter ullent og bassete er det nok bedre dog med en skrikende, skjærende kabel som f.eks. nordost som fjerner all bassen i anlegget ;)

Når det gjelder audiokabler er dette bare niskjeproduker hos VdH. De produserer mest til det idustrielle markede, f.eks spesialkabler til biler og fly. Å produsere høytalerkabler som f.eks. Magnum hører fortiden til. :)
 

haber

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.06.2006
Innlegg
790
Antall liker
279
Sted
Nesoddtangen
Torget vurderinger
30
up skrev:
sinep skrev:
up skrev:
Den gamle utgaven av VdH Magnum kabelen var uten carbon belegget, ja. Denne kabelen er av de aller dårligste kablene jeg har hatt i eie. Ble tilslutt solgt for 500 kroner.

Domminerende ullen bass, fjærn uren mellomtone og svært tilbaketrukket og grovkornet diskant. Styr unna, for jeg tror ærlig talt ikke carbonbelleget gjør kabelen særlig mye bedre. 483 sølvpliterte kopperkordeler i hver leder med stor avstand ( høy induktivitet ) er tydligvis ikke måten å lage en høytalerkabel på, selv om lederarealet er bortimot 8,5 mm2. :-\
Det er ikke uten grunn at vdh er verdens største kabelprodusent, de lager fantastiske kabler.

Har man et anlegg som låter ullent og bassete er det nok bedre dog med en skrikende, skjærende kabel som f.eks. nordost som fjerner all bassen i anlegget ;)

Når det gjelder audiokabler er dette bare niskjeproduker hos VdH. De produserer mest til det idustrielle markede, f.eks spesialkabler til biler og fly. Ingen av audiokablene til VdH
har kommer særlig godt ut i tester. Å produsere høytalerkabler som f.eks. Magnum hører fortiden til. :)
Javel.... jeg har da lest mange gode tester av Van den Hul kabler, blandt annet i britiske hi-fi magasiner. For meg var det en nyhet at VdH holder på med noe annet enn audioprodukter, men mulig det er jeg som ikke har fulgt med i timen. I så fall kan vel det samme sies om Nordost også da... de leverer vel også kabler til "mye annet"...
 

sinep

Overivrig entusiast
Ble medlem
08.09.2008
Innlegg
957
Antall liker
108
Sted
Vallhall
Personlig har jeg fortsatt til gode å høre en kabel som er bedre enn van den hul. Soundstring høres ut som nok en bassfattig, klinisk kabel. Sånne kabler høres litt bra ut de første 5 minuttene, men etter hvert blir det bare slitsomt.

B&W bruker forøvrig van den hul som internkabling i høyttalerne sine og de er vel antakelig verdens mest anerkjente høyttalerprodusent?

Van den hul har fått nok av positive tilbakemeldinger på kablene sine:

Best Audio Interconnect under £100 per pair, Gold Award:
van den Hul The WELL HYBRID

Image HiFi magazine 2006
Image HiFi Award of the year:
van den Hul The CONDOR XCM

Hi-Fi+ magazine 2005
Product of the Year Award:
van den Hul The CONDOR

Hi-Fi Choice magazine 2005
Best Interconnect under £100 per pair, Gold Award:
van den Hul The WELL HYBRID

Best Interconnect over £100 per pair, Silver Award:
van den Hul The INTEGRATION HYBRID

Best Interconnect under £100 per pair, Bronze Award:
van den Hul The BAY C5 HYBRID

Hi-Fi Review magazine 2004
Best Buy of the Year Award:
van den Hul The JUBILEE HYBRID

Hi-Fi Choice magazine 2004
Best Interconnect over £100 per pair - Gold Award:
van den Hul The INTEGRATION HYBRID

Best Interconnect under £100 per pair - Gold Award:
van den Hul The WELL HYBRID


What Hi-Fi magazine 2004
Best Stereo Interconnect under £50 Award (in the class of cables & interconnects):
van den Hul The NAME

Best Mains Lead over £100 Award (in the class of cables & interconnects):
van den Hul The MAINSSTREAM HYBRID

Hi-Fi Choice magazine 2003/2004
Product of the Year Award:
van den Hul The WELL HYBRID

Hi-Fi Choice magazine 2002/2003
Product of the Year Award:
van den Hul The BAY C5 HYBRID

Product of the Year Award:
van den Hul D - 102 III HYBRID

Product of the Year Award:
van den Hul MC - ONE Special

Hi-Fi Review magazine 2002
Best Buy of the Year Award:
van den Hul The DIGI-COUPLER 75 Ohm

Super AV magazine 2002
Best Buy Interconnect Award:
van den Hul MC - SILVER IT Mk II Coaxial

Super AV magazine 2001
Outstanding Power Cord Award:
van den Hul The MAINSSTREAM HYBRID

What Hi-Fi magazine 2001
Product of the Year Award (in the class of interconnects):
van den Hul D - 102 III HYBRID

Best Buy Award (in the class of optical cables):
van den Hul OPTOCOUPLER

British Federation of Audio and Hi-fi News magazine 2001
Best interconnect cable over £100:
van den Hul The FIRST ®

Best interconnect cable up to £100:
van den Hul D - 102 III HYBRID

German High End magazine "Audio" 2000
Goldenes Ohr 2000 (Golden Ear) Award:
van den Hul The REVOLUTION HYBRID
Ranking first place in the class High End loudspeaker cables amongst those tested in Audio, issue 9, 2000.

What Hi-fi magazine 2000
Best Buy Award:
van den Hul OPTOCOUPLER

Best Buy Award:
van den Hul D - 102 III HYBRID

Best Buy Award:
van den Hul CS - 122 HYBRID

Home Entertainment magazine 1999/2000
Highly Commended (in the category of cable):
van den Hul The PATCHBAY B5

What Hi-fi magazine 1999
Product of the Year Award:
van den Hul D - 102 III HYBRID

Best Buy Award:
van den Hul CS - 122 HYBRID

Best Buy Award:
van den Hul D - 300 III HYBRID

The Absolute Sound magazine 1998
Golden Ear Award:
van den Hul The GRASSHOPPER IV GLA

What Hi-fi magazine 1998
Best Buy Interconnect Award:
van den Hul D - 102 III HYBRID

Highly Recommended Award:
van den Hul CS - 122 HYBRID

Hong Kong Hi-Fi Review magazine 1996
Amongst the Products of the Year 1996 Awards:
van den Hul The THIRD ®

Audio & Video Totaal magazine 1996
Milieu (Green) Award:
van den Hul Carbon Cables
 

kjoenik

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.09.2005
Innlegg
4.284
Antall liker
2.290
Torget vurderinger
4
Og pickup'ene skal man dømme fra listen... ;)
 

Murgen

Hi-Fi interessert
Ble medlem
26.09.2009
Innlegg
89
Antall liker
0
Har kendskab til at Van Den Hul Kabler, benyttes i en del High end høytaler konstruktioner, og at disse er valgt efter langvarige lytte test av konstruktører, som nok regnes som cremen indenfor deres fagområde.

Kan nevne 2 produksenter som jeg med sikkerhed ved, har benyttet Van Den Hul som intern kabling i deres produkter:- Sonus Faber og Gamut.

Så de er nok ikke så dårlige som enkelte indeher påstår.
 

funbunny

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.11.2004
Innlegg
579
Antall liker
196
Sted
Ved Mjøsa
Murgen skrev:
Har kendskab til at Van Den Hul Kabler, benyttes i en del High end høytaler konstruktioner, og at disse er valgt efter langvarige lytte test av konstruktører, som nok regnes som cremen indenfor deres fagområde.

Kan nevne 2 produksenter som jeg med sikkerhed ved, har benyttet Van Den Hul som intern kabling i deres produkter:- Sonus Faber og Gamut.

Så de er nok ikke så dårlige som enkelte indeher påstår.
Jeg tror grunnen til at noen mener vdH kabler låter kjedelig er at de har anlegg som trenger å piffes opp i diskanten. vdH låter etter min mening "riktig". Har du et anlegg som er riktig i lyden vil vdH låte flott. Veldig mange søker en lyd som er i overkant spiss og da trenger de en kabel som er lyst klingende ( eks. Nordost, MIT ).
 

JanOlav

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2005
Innlegg
7.415
Antall liker
1.114
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
14
Denne kabelen her sitter innvendig i mine Anniversary Klipschorn:
Van Den Hul M.C. CSH 14 Hybrid Halogen free

Jeg vet jo ikke hvordan mine Klipschorn låter kontra standardkabling (Monster) av vanlige Klipschorn, men antar at det er en rimelig god grunn til at Klipsch valgte Van Den Hul kabling på sin jubileumsmodell. ;) Jeg innbiller meg at det er nettopp luftighet-oppløsning som er den store oppgraderingen i forhold til standard.
Har lurt litt på om jeg skulle prøvd Van Den Hul som høyttalerkabel også.
 

up

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.02.2002
Innlegg
520
Antall liker
5
haber skrev:
up skrev:
sinep skrev:
up skrev:
Den gamle utgaven av VdH Magnum kabelen var uten carbon belegget, ja. Denne kabelen er av de aller dårligste kablene jeg har hatt i eie. Ble tilslutt solgt for 500 kroner.

Domminerende ullen bass, fjærn uren mellomtone og svært tilbaketrukket og grovkornet diskant. Styr unna, for jeg tror ærlig talt ikke carbonbelleget gjør kabelen særlig mye bedre. 483 sølvpliterte kopperkordeler i hver leder med stor avstand ( høy induktivitet ) er tydligvis ikke måten å lage en høytalerkabel på, selv om lederarealet er bortimot 8,5 mm2. :-\
Det er ikke uten grunn at vdh er verdens største kabelprodusent, de lager fantastiske kabler.

Har man et anlegg som låter ullent og bassete er det nok bedre dog med en skrikende, skjærende kabel som f.eks. nordost som fjerner all bassen i anlegget ;)

Når det gjelder audiokabler er dette bare niskjeproduker hos VdH. De produserer mest til det idustrielle markede, f.eks spesialkabler til biler og fly. Ingen av audiokablene til VdH
har kommer særlig godt ut i tester. Å produsere høytalerkabler som f.eks. Magnum hører fortiden til. :)
Javel.... jeg har da lest mange gode tester av Van den Hul kabler, blandt annet i britiske hi-fi magasiner. For meg var det en nyhet at VdH holder på med noe annet enn audioprodukter, men mulig det er jeg som ikke har fulgt med i timen. I så fall kan vel det samme sies om Nordost også da... de leverer vel også kabler til "mye annet"...
Å si at ingen av VdH har kommet god ut i test var vel en veldig overdrivelse fra min side, men flere av de eldre utgavene har ikke akkurat har vært det store, etter min mening.
Magnum er en svært gammel høytalerkabel-konstruksjon og har siden begynnelsen på 80 vært den samme, unntatt carbon belegget som bruke nå. :)
 

praxis

Medlem
Ble medlem
28.04.2010
Innlegg
48
Antall liker
0
Sted
Bergen
tiriljones skrev:
Er det noen som har erfaring med Van den hul Magnum hybrid høytalerkabler?
Det jeg er ute etter er en luftig og tydelig mellomtone,kan jeg forvente det av denne?
Jeg bruker disse, og kan ikke komme på en grunn til å være misfornøyd. Mellomtone, sang og akkustisk musikk spiller svært flott. Hele trommesettet, inklusive cymbaler, har god tilstedeværelse.
 

Hornlyd

Musikkglad
Ble medlem
01.04.2005
Innlegg
19.843
Antall liker
10.662
Torget vurderinger
10
Hmm. Mine RB-75 skal modifiseres med demping, filter og internkabling. Kanskje dette er veien å gå. Jeg er helt grønn når det gjelder kabler. Har Viablue rund baut, leste en anbefalling på Audiophile. Har ikke testet mot noe annet??

JanOlav skrev:
Denne kabelen her sitter innvendig i mine Anniversary Klipschorn:
Van Den Hul M.C. CSH 14 Hybrid Halogen free

Jeg vet jo ikke hvordan mine Klipschorn låter kontra standardkabling (Monster) av vanlige Klipschorn, men antar at det er en rimelig god grunn til at Klipsch valgte Van Den Hul kabling på sin jubileumsmodell. ;) Jeg innbiller meg at det er nettopp luftighet-oppløsning som er den store oppgraderingen i forhold til standard.
Har lurt litt på om jeg skulle prøvd Van Den Hul som høyttalerkabel også.
 

K.V.S

Hi-Fi interessert
Ble medlem
30.04.2009
Innlegg
88
Antall liker
10
JanOlav skrev:
Denne kabelen her sitter innvendig i mine Anniversary Klipschorn:
Van Den Hul M.C. CSH 14 Hybrid Halogen free

Jeg vet jo ikke hvordan mine Klipschorn låter kontra standardkabling (Monster) av vanlige Klipschorn, men antar at det er en rimelig god grunn til at Klipsch valgte Van Den Hul kabling på sin jubileumsmodell. ;) Jeg innbiller meg at det er nettopp luftighet-oppløsning som er den store oppgraderingen i forhold til standard.
Har lurt litt på om jeg skulle prøvd Van Den Hul som høyttalerkabel også.
Jeg har i to uker spillt på Klipsch Cornwall lll med VdH CS-122 Hybrid som ht-kabler fra Mc 275 og syns det låter overraskende bra til en rimelig penge. 148,- pr meter
Tror det er rundt 16 awg på denne kabelen og det er max tykkelse som går i skruterminalene til Cornwall lll. Kommer ikke til å bytte dem ut med det første. :)

Mvh K.V.S
 

Destiny

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2007
Innlegg
2.276
Antall liker
227
Torget vurderinger
1
Etter å ha hatt denne kabeln
i annlegget et par dager kan jeg ikke si annet en at den blir stående ;D

Utrolig begagelig og oppløst lyd med et stooort rom og masse detaljer, og aldrig påtrengende,tynn og pistrete som mye annet. Anbefales på det sterkeste.

Destiny.. :)
 

kwil

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.09.2003
Innlegg
2.273
Antall liker
905
Destiny skrev:
Etter å ha hatt denne kabeln
i annlegget et par dager kan jeg ikke si annet en at den blir stående ;D

Utrolig begagelig og oppløst lyd med et stooort rom og masse detaljer, og aldrig påtrengende,tynn og pistrete som mye annet. Anbefales på det sterkeste.

Destiny.. :)
Og det er?

edit: sorry ser nå hva det er, har en slik utrolig liten pinglepc, men når jeg tredde den inn i trynet så ser jeg jo hva som står ;)

Kan heller spørre, hvor man best får tak i disse? Sitter Audio-Media med et lager fortsatt?
 

Destiny

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2007
Innlegg
2.276
Antall liker
227
Torget vurderinger
1
kwil skrev:
Destiny skrev:
Etter å ha hatt denne kabeln
i annlegget et par dager kan jeg ikke si annet en at den blir stående ;D

Utrolig begagelig og oppløst lyd med et stooort rom og masse detaljer, og aldrig påtrengende,tynn og pistrete som mye annet. Anbefales på det sterkeste.

Destiny.. :)
Og det er?

edit: sorry ser nå hva det er, har en slik utrolig liten pinglepc, men når jeg tredde den inn i trynet så ser jeg jo hva som står ;)

Kan heller spørre, hvor man best får tak i disse? Sitter Audio-Media med et lager fortsatt?
De er handlet på hi fi klubben i sarpsborg ;D

Destiny.. :)
 

kwil

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.09.2003
Innlegg
2.273
Antall liker
905
funbunny skrev:
Murgen skrev:
Har kendskab til at Van Den Hul Kabler, benyttes i en del High end høytaler konstruktioner, og at disse er valgt efter langvarige lytte test av konstruktører, som nok regnes som cremen indenfor deres fagområde.

Kan nevne 2 produksenter som jeg med sikkerhed ved, har benyttet Van Den Hul som intern kabling i deres produkter:- Sonus Faber og Gamut.

Så de er nok ikke så dårlige som enkelte indeher påstår.
Jeg tror grunnen til at noen mener vdH kabler låter kjedelig er at de har anlegg som trenger å piffes opp i diskanten. vdH låter etter min mening "riktig". Har du et anlegg som er riktig i lyden vil vdH låte flott. Veldig mange søker en lyd som er i overkant spiss og da trenger de en kabel som er lyst klingende ( eks. Nordost, MIT ).
Sitter og leser tråden, og denne eldre kommentaren tenker jeg er generelt gjeldene.
Kabler KAN man fintune lyden med. Selvf. vil mange hevde en kabel skal være totalt nøytral. Vel etter å ha testet endel ulike, mener jeg det vil være vanskelig å kalle noen nettop det, men snarere kan man kanskje detektere en "huslyd" de enkelte merkene mellom. Det viktige er å finne noe som passer anlegg OG egne preferanser (ikke minst det siste, da musikkreproduksjon er en subjektiv greie)

Ingen erfaring med Vdh. kabler selv (bortsett fra en silverhybrid 501 phono), men er de generelt i klasse med Pu`ne derfra sååå...... ::)
Men det er jo en skog å orientere seg i bare hos vdh, ikke noen enkel oppgave å velge om man ikke har mulighet til å teste i eget oppsett først.
 

Hornlyd

Musikkglad
Ble medlem
01.04.2005
Innlegg
19.843
Antall liker
10.662
Torget vurderinger
10
leste om tfu på hifiklubbens sider, ble nysgjerrig

noen som vet om dersom jeg kjøper 2 par 1 metere på hifiklubben, er det returrett med pengene igjen hvis jeg ikke får en lydforbedring?
 

Destiny

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2007
Innlegg
2.276
Antall liker
227
Torget vurderinger
1
hel skrev:
leste om tfu på hifiklubbens sider, ble nysgjerrig

noen som vet om dersom jeg kjøper 2 par 1 metere på hifiklubben, er det returrett med pengene igjen hvis jeg ikke får en lydforbedring?
Jeg fikk i hverfall deponere på de med full returrett på hi fi klubben i Særp :)

Men er du ute etter en relativt nøytral kabel er nok muligens D102MK3 et bedre valg.

Syns at The First Ultimate er sneppet varmere/mykere, men alikevel med veldig god transparans og veldig detaljert, men aldri å være påtrengende og analytisk.

Hvis det går an å si det så lyder den litt som en god rørforsterker.

Destiny.. :)
 

Zed

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
642
Antall liker
3
Jeg har brukt Van den Hul nå i ca 15 år. Det var mange kabler inn i mellom men Van den Hul er blitt stående. De er langt fra perfekte men de er mer perfekte enn de fleste.
Det som kan være problem med dem er at de passer ikke alltid med Electrocompaniet komponenter og det kan være årsak til uenighet på forumet.
Uansett de er ikke "imponator kabler", men de gjør veldig mye riktig og korektt.
Jeg opplever dem som søte og lysbrunne i klangen. De er ikke så transparente som AudioQuest, eller stramme som Nordost, eller rytmiske som Kimber, eller glatte som Monster,......de er tja, seg selv, Van den Hul!
De er søte og lysbrunne. :)
 

nescafe

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.03.2005
Innlegg
572
Antall liker
5
Torget vurderinger
2
Det står å lese i manualen til Sandringham SE at de bruker Van den Hul som internkabling; noen som vet hvilken?
Og kan det da være hensiktsmessig for meg å bruke VDH hele veien i systemet?

Mvh Frode
 

funbunny

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.11.2004
Innlegg
579
Antall liker
196
Sted
Ved Mjøsa
Destiny skrev:
hel skrev:
leste om tfu på hifiklubbens sider, ble nysgjerrig

noen som vet om dersom jeg kjøper 2 par 1 metere på hifiklubben, er det returrett med pengene igjen hvis jeg ikke får en lydforbedring?
Jeg fikk i hverfall deponere på de med full returrett på hi fi klubben i Særp :)

Men er du ute etter en relativt nøytral kabel er nok muligens D102MK3 et bedre valg.



Syns at The First Ultimate er sneppet varmere/mykere, men alikevel med veldig god transparans og veldig detaljert, men aldri å være påtrengende og analytisk.

Hvis det går an å si det så lyder den litt som en god rørforsterker.

Destiny.. :)
tFU kan forårsake problemer mhp. brum, siden de har høy impedans ( korriger meg hvis de har laget metallskjerm til de nå, mener jeg hørte noe om det ). En kabel som jeg absolutt vil anbefale ( og som jeg nå har 3 av ) er "the Orchid". Den gjør nesten alt rett ;-). D102MKII har jeg brukt i en årrekke og den er nøytral uten å fokusere på noe spesielt, men den har et slør og slipper langt fra alt igjennom.
 

Destiny

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2007
Innlegg
2.276
Antall liker
227
Torget vurderinger
1
Van Den Hul the first ultimate har ved enkelte tilfelle skapt brum, men her hos meg er de tyste som natten...

Det kan etter som jeg har forstått skje ved følsomt rørutstyr og feil polaritet.

Destiny.. :)
 

Zed

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
642
Antall liker
3
......eller kabel tv.
 

McLaren

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
1.911
Antall liker
273
Torget vurderinger
11
sinep skrev:
Personlig har jeg fortsatt til gode å høre en kabel som er bedre enn van den hul. Soundstring høres ut som nok en bassfattig, klinisk kabel. Sånne kabler høres litt bra ut de første 5 minuttene, men etter hvert blir det bare slitsomt.


Har du hatt en Soundstring i anlegget ditt? Det er ikke slik de høres ut.

McLaren
 

Destiny

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2007
Innlegg
2.276
Antall liker
227
Torget vurderinger
1
funbunny har du testa the orchid som phono kabel, mellom riia og forsterker altså?

Er litt nysjerrig på det selv....

Destiny.. :)
 

funbunny

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.11.2004
Innlegg
579
Antall liker
196
Sted
Ved Mjøsa
Destiny skrev:
funbunny har du testa the orchid som phono kabel, mellom riia og forsterker altså?

Er litt nysjerrig på det selv....

Destiny.. :)
Hei
Nei, har ikke testet the Orchid mellom platespiller og riaa. Jeg har en step-up ( Ortofon MC-2000 ), og den gir litt for mye gain. Demper den littegrann ved å bruke the first Ultimate. Men der jeg har testet the Orchid, har den gitt bedre resultat enn alt annet jeg har forsøkt ;-) Hvis du er vdH mann, ville jeg ikke nølt med å teste the Orchid!

Funbunny
 
Topp Bunn