Van del hul

Destiny

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2007
Innlegg
2.276
Antall liker
227
Torget vurderinger
1
Etter nå å ha prøvd ut D102MK3 og senere The First Ultimatum må jeg nesten kalle meg Van Den Hul mann ja ;D

Veldig "musikalske" kabler ;D Du bruker altså TFU mellom riia og forsterker, og det funker bra?

Hvordan er Orchid lydmessig kontra de to andre jeg har prøvd, er den like "musikalsk" ?

Destiny.. :)
 

funbunny

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.11.2004
Innlegg
579
Antall liker
196
Sted
Ved Mjøsa
Destiny skrev:
Etter nå å ha prøvd ut D102MK3 og senere The First Ultimatum må jeg nesten kalle meg Van Den Hul mann ja ;D

Veldig "musikalske" kabler ;D Du bruker altså TFU mellom riia og forsterker, og det funker bra?

Hvordan er Orchid lydmessig kontra de to andre jeg har prøvd, er den like "musikalsk" ?

Destiny.. :)
Hei
TFU funker hos meg veldig bra mellom riaa og forsterker. Brukte D102 der før, og tFU er en klar oppgradering. Mere detaljer og mere rom!

D102 spiller "riktig" etter mine ører, i og med at den ikke betoner noe område spesielt. Den er også veldig behagelig å høre på. Jeg har Thunderline, og den mere åpen men også litt mere skarp i lyden enn D102. TFU slipper igjennom vesentlig mere detaljer enn D102, men er samtidig litt "tørr" i lyden. The Orchid slipper igjennom like mye detaljer som tFU men er mere "organisk" i lyden. Den gir mere dynamikk og trøkk samtidig som den beholder det superbehagelige lydbildet hvor ingen ting stikker seg ut.
Etter min mening er the Orchid klart den beste av nevnte kabler. Har ikke testet MC-Gold enda...
 

Destiny

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2007
Innlegg
2.276
Antall liker
227
Torget vurderinger
1
Detta høres veldig spennende ut funbunny :) spørs om jeg ikke bare må bestille meg en Orchid til vinylsnurrern nå da ;)

Er blitt veldig glad i TFU! En knallgod kabel.....

Destiny.. :)
 

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
24.590
Antall liker
15.155
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
D102 MKII har jeg brukt i nesten 20 år, og i dag er den igjen blitt hoved-linjekabel. Jeg har også The First (den originale), Kimber PBJ og noen andre liggende, men akkurat nå føler jeg at 102 er mest riktig.
 

Destiny

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2007
Innlegg
2.276
Antall liker
227
Torget vurderinger
1
Etter å ha vært nysjerrig på hva van den hul kan gjøre med lyden i annlegget mitt tok jeg endelig tak i det og prøvde et sett d 102mk3 og ble veldig fornøyd ;D

Tok så noen steg til på stigen og prøvde the first ultimate, og den blir stående ja ;D

Men vurderer å putte på et sett van den hul mellom riia og forsterker også...

wireworld gold eclipse serie1 røk ut av annlegget etter nesten 20 gett ;)

Destiny.. :)
 

Destiny

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2007
Innlegg
2.276
Antall liker
227
Torget vurderinger
1
Da tror jeg det er på tide å få inn en ny Van Den Hul kabel gett ;)

Har nå en The First Ultimatum mk 2 på cd spillern, og en D102mk3 mellom MI settet. Det jeg tenkte da var å hive ut den gamle Linn kabeln jeg har mellom riia og preamp og putte D102mk3 der og så innvestere i en The Orchid eller MC Gold mellom Pre og Effekt.

Noen som har noen meninger om The Orchid versus MC Gold ?

Destiny.. :)
 

Destiny

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2007
Innlegg
2.276
Antall liker
227
Torget vurderinger
1
Da er en slik bestillt
en VDH The Orchid :)

Etter en del googling og noen førstehånds tips bl a fra funbunny tok jeg sjansen og bestillte den for å bruke den mellom Pre og Effekt.

Destiny.. :)
 

funbunny

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.11.2004
Innlegg
579
Antall liker
196
Sted
Ved Mjøsa
Tror ikke du kommer til å angre på den Orchid'n ;-) Avventer rapport når du får testet!

Jeg skal snart ha en til når "hjemmekino'n" er på plass i stua. Trenger en mellom Weiss'n og effekttrinnet...

Funbunny
 

Destiny

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2007
Innlegg
2.276
Antall liker
227
Torget vurderinger
1
funbunny skrev:
Tror ikke du kommer til å angre på den Orchid'n ;-) Avventer rapport når du får testet!

Jeg skal snart ha en til når "hjemmekino'n" er på plass i stua. Trenger en mellom Weiss'n og effekttrinnet...

Funbunny
Tror den blir knall ;) er veldig fornøyd med D102MK3 og The First Ultimatum, så "huslyden" til VDH er midt i blinken for meg.

Rapport kommer :)

Destiny.. :)
 

Destiny

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2007
Innlegg
2.276
Antall liker
227
Torget vurderinger
1
Ja da er Van Den Hul The Orchid testa mellom MI12 og Mosfet
ja jeg er fortsatt forundra over hva en kabel kan gjøre godt for lyden

Mer frisk, dynamisk, klarere perpektiv med enda bedre innsikt og alikevel mere organisk!

Og da er kabeln helt rå. Trampefoten fikk en nytt gir i går, og det sier det meste

Destiny.. :)
 

tore_v1

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2007
Innlegg
2.181
Antall liker
102
Torget vurderinger
2
Orchid er etter min beskjedne erfaring den friskeste kabelen til vdH. Jeg har ikke hørt den nye 3T-serien til vdH, men fikk en del innspill som tilsier at disse landskaps-kablene bør være bra.

(Det er naturlignok ikke basert på egne erfaringer, men en lengre diskusjon med en av produkt-direktørene i HFK fra tiden jeg jobbet der.)
 
Topp Bunn