Van Damme ' s venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Heipådeg

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.06.2016
    Innlegg
    226
    Antall liker
    178
    1 sett VD htkabel 2x4mm2 OFC testet en ukes tid nå, og for vel 2500NOK leverer disse langt over forventning ifht pris👍 Byggekvalitet er veldig god .
     

    Øyvind Ek

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.01.2009
    Innlegg
    205
    Antall liker
    154
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    1
    Jeg fikk kablene igår og første inntrykk er veldig bra- både kvaliteten og servicen. Hb er lett å få kontakt med og er imøtekommende. Suverent å kunne velge lengden selv. Anbefales
     

    vim01

    Gjenganger
    Ble medlem
    19.06.2003
    Innlegg
    1.388
    Antall liker
    4.331
    Sted
    Gjettum
    Torget vurderinger
    3
    Sånn passe fornøyd med signalkablene. Bedre enn mye, langt bedre enn det meste til den prisen, men så mye «dårligere» enn Wireworld Eclipse 8 som jeg nå har kjøpt.
    MEN: Enten gjør digital coax mellom streamer og dac ikke sørlig forskjell, eller så er Van Damme kabelen fra Helge helt rå! Har lånt 4 til dels svindyre kabler nå, og hører ikke at VD er noe dårligere enn verken WW, Nordost eller andre til 5-8 ganger prisen.
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.174
    Antall liker
    34.563
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Sånn passe fornøyd med signalkablene. Bedre enn mye, langt bedre enn det meste til den prisen, men så mye «dårligere» enn Wireworld Eclipse 8 som jeg nå har kjøpt.
    MEN: Enten gjør digital coax mellom streamer og dac ikke sørlig forskjell, eller så er Van Damme kabelen fra Helge helt rå! Har lånt 4 til dels svindyre kabler nå, og hører ikke at VD er noe dårligere enn verken WW, Nordost eller andre til 5-8 ganger prisen.
    Konklusjonen er greie signalkabler (bedre en mye, men ikke helt på topp) - fantastiske digital-kabler (stor forskjell fra andre digitale-kabler).... Oi, dette så jeg ikke komme. Satte kaffen i halsen faktisk. Ja, ja... lykke til videre.
     

    vim01

    Gjenganger
    Ble medlem
    19.06.2003
    Innlegg
    1.388
    Antall liker
    4.331
    Sted
    Gjettum
    Torget vurderinger
    3
    Konklusjonen er greie signalkabler (bedre en mye, men ikke helt på topp) - fantastiske digital-kabler (stor forskjell fra andre digitale-kabler).... Oi, dette så jeg ikke komme. Satte kaffen i halsen faktisk. Ja, ja... lykke til videre.
    Hva skulle det bety? Gjentar jeg en opplest sannhet? Er du enig og har sagt det før? Annet?
    Jeg sliter litt med å skjønne tonen på HFS innimellom. Fordel å kjenne kodeksen 110% før man poster noe her kanskje…
    Hjelper nok ikke å ha vært vekk i 13-14 år fra sirkuset 🤔
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.174
    Antall liker
    34.563
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Beklager, leste fei. Jeg prøver å rydde opp igjen - kryper til korset... Jeg synes du skrev at VD sin digital-kabel låt bedre.. Det du skriver er like bra - da er jeg enig med alt du skrev. Igjen beklager. Har ennå ikke hørt en digital-kabel som gjør noe bedre eller verre en andre (så sant de virker da) - det var det jeg trodde du skrev.

    Nok en gang beklager.
     

    vim01

    Gjenganger
    Ble medlem
    19.06.2003
    Innlegg
    1.388
    Antall liker
    4.331
    Sted
    Gjettum
    Torget vurderinger
    3
    Beklager, leste fei. Jeg prøver å rydde opp igjen - kryper til korset... Jeg synes du skrev at VD sin digital-kabel låt bedre.. Det du skriver er like bra - da er jeg enig med alt du skrev. Igjen beklager. Har ennå ikke hørt en digital-kabel som gjør noe bedre eller verre en andre (så sant de virker da) - det var det jeg trodde du skrev.

    Nok en gang beklager.
    :ROFLMAO:
    Da er vi på nett. Du er nok ikke den første av oss som er litt kjapp i avtrekkeren en tidlig morgen :)
    Jeg har ikke noe grunnlag å ha det i egentlig, men sitter med en følelse at den kabelen kanskje er den minst viktige i anlegget, hvis forskjellene er så små.
    Som sagt: Jeg har INGENTING av grunnlag for å påstå eller konkludere, så håper jeg ikke bidrar til en polarisert kabeldebatt...
     
    • Liker
    Reaksjoner: HoJ

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.174
    Antall liker
    34.563
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    :ROFLMAO:
    Da er vi på nett. Du er nok ikke den første av oss som er litt kjapp i avtrekkeren en tidlig morgen :)
    Jeg har ikke noe grunnlag å ha det i egentlig, men sitter med en følelse at den kabelen kanskje er den minst viktige i anlegget, hvis forskjellene er så små.
    Som sagt: Jeg har INGENTING av grunnlag for å påstå eller konkludere, så håper jeg ikke bidrar til en polarisert kabeldebatt...
    Takker for "tilgivelsen". Høres ut som vi er helt på "nett". Grunnen til at jeg har VD er så enkelt som at jeg kan få den lengden jeg ønsker, samt at se tar seg meget godt ut visuelt.
     

    Kjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Innlegg
    2.707
    Antall liker
    710
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    Takker for "tilgivelsen". Høres ut som vi er helt på "nett". Grunnen til at jeg har VD er så enkelt som at jeg kan få den lengden jeg ønsker, samt at se tar seg meget godt ut visuelt.
    Det er jo det som er viktig. At ting virker. Jeg har hatt vandamme før og rca kablene er kjempebra.
    Men har ikke prøvd høyttalerkablene og det kunne vært aktuelt etter ferien.
     

    Hb 52

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.03.2014
    Innlegg
    938
    Antall liker
    701
    Torget vurderinger
    10
    Det er jo det som er viktig. At ting virker. Jeg har hatt vandamme før og rca kablene er kjempebra.
    Men har ikke prøvd høyttalerkablene og det kunne vært aktuelt etter ferien.
    Gode tilbakemeldinger på høyttalerkabler fra Van Damme .!
     
    Sist redigert:
    • Liker
    Reaksjoner: HoJ

    Nadsokor

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.07.2020
    Innlegg
    211
    Antall liker
    361
    Sted
    Vest-Agder
    Bestilte to par xlr kabler for noen dager siden til pølse pris fra Helge , og jaggu lå de ikke i postkassa allerede i dag !
    Alltid god service fra den mannen! Flotte å se på, og meget bra byggekvalitet , og ikke minst lyden leverer !(y)
     

    Hb 52

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.03.2014
    Innlegg
    938
    Antall liker
    701
    Torget vurderinger
    10
    Fint at du ble fornøyd !
     

    Powercon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.09.2022
    Innlegg
    1.304
    Antall liker
    1.214
    Sted
    Horten
    Viktig med kvalitet.
    Vi snakker XLR kabler, snakker vi da kjent kvalitetsmerke på kontaktene? Eks Neutrik?
     

    Nadsokor

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.07.2020
    Innlegg
    211
    Antall liker
    361
    Sted
    Vest-Agder
    Viktig med kvalitet.
    Vi snakker XLR kabler, snakker vi da kjent kvalitetsmerke på kontaktene? Eks Neutrik?
    Det er vel mannen som har laget dem den rette til å svare på , nemlig Hb 52 . Virkelig forseggjorte og flott arbeid . Og det viktigste er jo at de spiller bra noe disse gjør. Så meget fornøyd (y)
     

    Nadsokor

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.07.2020
    Innlegg
    211
    Antall liker
    361
    Sted
    Vest-Agder
    Javisst kan det være det. Er du fornøyd med pris og kvalitet, så er det jo det som teller
    IMG20221013133453.jpg
     

    Hb 52

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.03.2014
    Innlegg
    938
    Antall liker
    701
    Torget vurderinger
    10
    Viktig med kvalitet.
    Vi snakker XLR kabler, snakker vi da kjent kvalitetsmerke på kontaktene? Eks Neutrik?
    Van Damme kablene jeg leverer, kan selvfølgelig leveres med fks Neutrik , Furutech xlr plugger dersom dette ønskes .
    Men ...
    Kablene vil da øke i pris , uten at signalet blir bedre ....
    De xlr pluggene som jeg benytter , har sølv kontakter/ pinner , samme som da fks Neutrik .
    Dette gir meget god kontakt mellom kabler og komponenter .
    Er vel det som teller , ikke hva pluggene er merket med ?
     

    Powercon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.09.2022
    Innlegg
    1.304
    Antall liker
    1.214
    Sted
    Horten
    Van Damme kablene jeg leverer, kan selvfølgelig leveres med fks Neutrik , Furutech xlr plugger dersom dette ønskes .
    Men ...
    Kablene vil da øke i pris , uten at signalet blir bedre ....
    De xlr pluggene som jeg benytter , har sølv kontakter/ pinner , samme som da fks Neutrik .
    Dette gir meget god kontakt mellom kabler og komponenter .
    Er vel det som teller , ikke hva pluggene er merket med ?
    Selvsagt.
    Men er det samme greia da med de kablene du lager/selger?
    -Så lenge de er laget av rett materiale så teller det ikke hva som står på de? 🤔
     

    Tønnes

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.02.2012
    Innlegg
    794
    Antall liker
    516
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    54
    Van Damme kablene jeg leverer, kan selvfølgelig leveres med fks Neutrik , Furutech xlr plugger dersom dette ønskes .
    Men ...
    Kablene vil da øke i pris , uten at signalet blir bedre ....
    De xlr pluggene som jeg benytter , har sølv kontakter/ pinner , samme som da fks Neutrik .
    Dette gir meget god kontakt mellom kabler og komponenter .
    Er vel det som teller , ikke hva pluggene er merket med ?
    Godt forklart Hb 52 👍
     

    Powercon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.09.2022
    Innlegg
    1.304
    Antall liker
    1.214
    Sted
    Horten
    Van Damme kablene jeg leverer, kan selvfølgelig leveres med fks Neutrik , Furutech xlr plugger dersom dette ønskes .
    Men ...
    Kablene vil da øke i pris , uten at signalet blir bedre ....
    Jeg synes den forklaringen/uttalelsen var best. (y)
     

    Jan-Helge

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.06.2007
    Innlegg
    1.166
    Antall liker
    508
    Kjøpt kabler hos HB jeg og er tilfreds med dem, har også tipset andre om dem og en kamerat endte med å kjøpe kabel av han, planen min er å kjøpe flere kabler av han (når det blir er derimot usikkert for jeg må først få komponent i hus, når det blir er fortsatt usikkert).

    Hvilken terminaler han bruker, om de har logo eller ei, det bryr meg mindre da kablene til HB leverer som forventet og gir i alle fall meg tilfredshet. Sett i lys av pris så vil jeg si de er mitt førstevalg og jeg flår ikke lommeboken for andre kabler, synes kablene hans har en grei pris og derfor tilfredsheten min.

    Så hadde han benyttet dyrere terminaler, og dermed holdt en høyere pris, da hadde de naturlig nok også vært mindre aktuelle for min del. Så mitt råd til HB er å fortsette som før og lytte til oss som er tilfreds og overse kritikken fra de som ikke er det, de kan kjøpe annet og dyrere i stedet om det gir dem mer.
     

    Milenko

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Innlegg
    5.833
    Antall liker
    1.415
    Sted
    Steinkjer
    Hei, muligheter for en digital kabel med rca i en ende og bnc i andre enden?
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.174
    Antall liker
    34.563
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Hei, muligheter for en digital kabel med rca i en ende og bnc i andre enden?
    Bestilling bør vel helst tas via pm, dette her er Van Damme sin venneside, ikke Hb 52 sin annonseside..
     

    ovitzi

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.07.2008
    Innlegg
    869
    Antall liker
    862
    Sted
    Snarøya
    Torget vurderinger
    3
    Bestilling bør vel helst tas via pm, dette her er Van Damme sin venneside, ikke Hb 52 sin annonseside..
    Dette gjelder vel for alle vennesider, også Musical Innovation tråden😉

    77B9516E-A94E-4818-AD89-530DBF0894EA.png
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.174
    Antall liker
    34.563
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Det er fullt mulig å kjøpe Van Damme utenom Hb 52, dette er vennetråden til kablelmerket. Så derfor tar du faktisk feil.
    Ikke sikkert Hb 52 liker å selge gjennom den siden her heller, da det er regler mot slikt.
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn