Van Damme ' s venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • M

    MarkusH

    Gjest
    Da har mine nye strømkabler ankommet, har kun "prøvd" en av de 1,5 meter lange da jeg puttet den inn i cd-spilleren i går, det låt bra, men det er neppe ene og alene på grunn av kabelen. Kvaliteten virker god, fine kontakter og fin kabel. :)
     

    sundkoien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.01.2007
    Innlegg
    2.627
    Antall liker
    4.275
    Sted
    Kirkenær
    Torget vurderinger
    2
    Kjøpte et sett van Damme XLR. Meget gode kabler med musikalsk og nøytral klang. Tok litt tid å spille inn, men nå har jeg fått gliset på plass :)
    Meget god "value for money"

    M
     

    Hb 52

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.03.2014
    Innlegg
    940
    Antall liker
    704
    Torget vurderinger
    10
    Kjøpte et sett van Damme XLR. Meget gode kabler med musikalsk og nøytral klang. Tok litt tid å spille inn, men nå har jeg fått gliset på plass :)
    Meget god "value for money"

    M
    Flott at du ble fornøyd !!
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Kjøpte et sett med høyttaler kabler fra hb52. Det virker som godt håndverk. Og en ting kan sies, disse kablene farger ikke virker det som. Og da er hele hensikten oppnådd, og jeg er fornøyd :)
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    7.833
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Da har mine nye strømkabler ankommet, har kun "prøvd" en av de 1,5 meter lange da jeg puttet den inn i cd-spilleren i går, det låt bra, men det er neppe ene og alene på grunn av kabelen. Kvaliteten virker god, fine kontakter og fin kabel. :)
    Hei, lager Van Damme strømkabler også?
    Tidligere kun sett kombinert strøm og signalkabel i samme kabel.
     

    Hb 52

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.03.2014
    Innlegg
    940
    Antall liker
    704
    Torget vurderinger
    10
    Da har mine nye strømkabler ankommet, har kun "prøvd" en av de 1,5 meter lange da jeg puttet den inn i cd-spilleren i går, det låt bra, men det er neppe ene og alene på grunn av kabelen. Kvaliteten virker god, fine kontakter og fin kabel. :)
    Hei, lager Van Damme strømkabler også?
    Tidligere kun sett kombinert strøm og signalkabel i samme kabel.
    De Van Damme kablene som er omtalt i denne tråden , er laget av meg ...:)
     
    Sist redigert:

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.456
    Antall liker
    35.286
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Da har mine nye strømkabler ankommet, har kun "prøvd" en av de 1,5 meter lange da jeg puttet den inn i cd-spilleren i går, det låt bra, men det er neppe ene og alene på grunn av kabelen. Kvaliteten virker god, fine kontakter og fin kabel. :)
    Hei, lager Van Damme strømkabler også?
    Tidligere kun sett kombinert strøm og signalkabel i samme kabel.
    De Van Damme kablene som er omtalt i denne tråden , er laget av meg ...:)
    ...er ikke det Mhzs stømkabler?
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    7.833
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Da har mine nye strømkabler ankommet, har kun "prøvd" en av de 1,5 meter lange da jeg puttet den inn i cd-spilleren i går, det låt bra, men det er neppe ene og alene på grunn av kabelen. Kvaliteten virker god, fine kontakter og fin kabel. :)
    Hei, lager Van Damme strømkabler også?
    Tidligere kun sett kombinert strøm og signalkabel i samme kabel.
    De Van Damme kablene som er omtalt i denne tråden , er laget av meg ...:)
    ...er ikke det Mhzs stømkabler?
    Jeg vet ikke, bare tenkte det var Van Damme-kabler som ble omtalt i denne tråden.
     

    Hb 52

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.03.2014
    Innlegg
    940
    Antall liker
    704
    Torget vurderinger
    10
    Takker så mye for meget gode produkter Hb 52!!
    Fra før hadde jeg for det meste strømkabler som følger med ved kjøp. Fire kabler bestilt på eBay, type "hifi".
    Fikk låne av en venn Supra febermåler som knitrer og lyser ved støy på kabel. De som følger med knitret og lyste som bare det, ebaykablene var bedre, måtte opp ett hakk i følsomhet før den ga beskjed. Mens kablene Hb 52 leverte gav ingen tegn til støy uansett innstilling på måleren. #tommelopp
    Vis vedlegget 471379
    Tyder vel på god skjerming ! :)
     
    • Liker
    Reaksjoner: HoJ

    Hb 52

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.03.2014
    Innlegg
    940
    Antall liker
    704
    Torget vurderinger
    10
    Kjøpte et sett med høyttaler kabler fra hb52. Det virker som godt håndverk. Og en ting kan sies, disse kablene farger ikke virker det som. Og da er hele hensikten oppnådd, og jeg er fornøyd :)
    Van Damme kabler er vel det man kan kalle " ærlige" ......
     

    Haavard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    7.019
    Antall liker
    2.109
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Hb 52
    Kan du linke til de kontaktene du vil bruke på mine Homegrown Audio kabler.
    Vet dette er en van damme tråd, men den er ganske informativ i forhold til plugger også
    Håvard
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    7.833
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Hb 52
    Kan du linke til de kontaktene du vil bruke på mine Homegrown Audio kabler.
    Vet dette er en van damme tråd, men den er ganske informativ i forhold til plugger også
    Håvard
    Enig, alltid spennende å se hva slags bananer/spader folk har god erfaring med.
     

    Hb 52

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.03.2014
    Innlegg
    940
    Antall liker
    704
    Torget vurderinger
    10
    De bananpluggene jeg benytter , har både skrufeste,crimp og lodding.
    Spadene , har lodding og crimp .
     

    Hb 52

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.03.2014
    Innlegg
    940
    Antall liker
    704
    Torget vurderinger
    10
    Hb 52
    Kan du linke til de kontaktene du vil bruke på mine Homegrown Audio kabler.
    Vet dette er en van damme tråd, men den er ganske informativ i forhold til plugger også
    Håvard
    Enig, alltid spennende å se hva slags bananer/spader folk har god erfaring med.
    Litt "fabrikkhemmeligeter" må man kunne ha .....:)
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    7.833
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Hb 52
    Kan du linke til de kontaktene du vil bruke på mine Homegrown Audio kabler.
    Vet dette er en van damme tråd, men den er ganske informativ i forhold til plugger også
    Håvard
    Enig, alltid spennende å se hva slags bananer/spader folk har god erfaring med.
    Litt "fabrikkhemmeligeter" må man kunne ha .....:)
    Etter å ha scrollet meg gjennom «hundrevis» av modeller av plugger og spader på nettsider i Norge og utland så kan jeg se akkurat hvilken det er som brukes på de høyttalerkablene jeg har sett bilder av her i tråden og på Torget - men enig i at fabrikkhemmligheter må være lov ;)
     

    Harald HM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2016
    Innlegg
    2.251
    Antall liker
    2.142
    Sted
    Bardufoss
    Torget vurderinger
    1
    Får melde meg inn her.

    Svært fornøyd med et par XLR-kabler Hb 52 satt sammen for meg for litt siden. Nøytrale og helt etter min smak. Fikk tilpasset fasene mellom CD-spilleren og pre-en uten at jeg skal påstå at jeg har hatt noe problem med akkurat det «problemet». Van Dammene erstattet kablene jeg hadde fra før, og som kostet langt mer. Jeg skifter ikke tilbake;-)

    Takker så masse Hb 52;)
     
    Sist redigert:

    Dharmabum

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.03.2010
    Innlegg
    1.171
    Antall liker
    1.385
    Torget vurderinger
    11
    byttet nettopp ut et par BJC Canare 411s med Van Damme a la HB52. Det er førte gang jeg har gørt SÅ tydelig forbedring ved kabelskifte. Jeg holdt faktisk på å selge mine Pylon høyttalere,da det manglet litt på kontanthet i lyd,dynamikk,nyansert bassgjengivelse etc. Nå er dette så forbedret at jeg beholder de! Disse kablene var ihvertfall meget god match i mitt system,prikken over i'en på en måte som fikk alt til å falle på plass lydmessig. så nå er jeg offisielt omvendt fra å mene at kabler ikke er viktig til å høre med egne ører at det har noe for seg.Men står fortsatt ved at matching også er alfa omega og at man må opp på high end nivå for å få størst utbytte. Jeg mener også at man bør bruke så lite penger som overhodet mulig på kabler,det sitter langt inne å bruke flere tusener på kabler! strømkabler har jeg ellers også liten tru på utgjør en effekt. Jeg er nå interessert i å prøve xlr kablene fra Helge, har klotz mikrofonkabel fra fortrinn.monoblokker og DIY søvkabler fra Hegel HD25 til pre. noen innspill om jeg bør gå for HB52 all the way og hv jeg evt kan forvente totalmessig? Er det ht kabler eller signalkabler som utgjør størt gevinst? regner også med at bedre kabler bør prioriteres mellom kilde og pre fremfor pre-effekt?tips mottas med takk=)
     

    MB-S124

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.05.2012
    Innlegg
    784
    Antall liker
    945
    Hva ligger prisene på Hb 52?

    Jeg trenger følgende:
    4x 1m XLR(Hun) - XLR(Han) (preamp til monoblokker og DAC til Preamp)
    2x 2m RCA(Han) - XLR(Han) (Preamp til monoblokker)
    2x 2m RCA(Han) - RCA(Han) (DAC til Preamp)
     

    Hb 52

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.03.2014
    Innlegg
    940
    Antall liker
    704
    Torget vurderinger
    10
    Hva ligger prisene på Hb 52?

    Jeg trenger følgende:
    4x 1m XLR(Hun) - XLR(Han) (preamp til monoblokker og DAC til Preamp)
    2x 2m RCA(Han) - XLR(Han) (Preamp til monoblokker)
    2x 2m RCA(Han) - RCA(Han) (DAC til Preamp)
    Har sendt deg PM .
     

    Hb 52

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.03.2014
    Innlegg
    940
    Antall liker
    704
    Torget vurderinger
    10
    Får melde meg inn her.

    Svært fornøyd med et par XLR-kabler Hb 52 satt sammen for meg for litt siden. Nøytrale og helt etter min smak. Fikk tilpasset fasene mellom CD-spilleren og pre-en uten at jeg skal påstå at jeg har hatt noe problem med akkurat det «problemet». Van Dammene erstattet kablene jeg hadde fra før, og som kostet langt mer. Jeg skifter ikke tilbake;-)

    Takker så masse Hb 52;)
    Takk for hyggelig tilbakemelding !
     

    Svenna70

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    19.03.2014
    Innlegg
    84
    Antall liker
    80
    Sted
    Trøndelag
    Torget vurderinger
    4
    Da kan jeg med glede melde meg inn i denne klubben jeg også. Kom et par nydelig terminerte høyttalerkabler fra Hb 52 i posten i dag. Godt håndtverk og ufarget lyd blir en vinner i boka mi. Har akkurat fått koblet dem opp etter litt trøbbel og bannskap. Blir ikke tid til noen finlytting i kveld eller dagene fremover, men det blir spennende og se hva de er gode for. Håndtverket er det ingenting å si på ihvertfall. Laget helt etter de specs jeg etterspurte.
     

    Hb 52

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.03.2014
    Innlegg
    940
    Antall liker
    704
    Torget vurderinger
    10
    Da kan jeg med glede melde meg inn i denne klubben jeg også. Kom et par nydelig terminerte høyttalerkabler fra Hb 52 i posten i dag. Godt håndtverk og ufarget lyd blir en vinner i boka mi. Har akkurat fått koblet dem opp etter litt trøbbel og bannskap. Blir ikke tid til noen finlytting i kveld eller dagene fremover, men det blir spennende og se hva de er gode for. Håndtverket er det ingenting å si på ihvertfall. Laget helt etter de specs jeg etterspurte.
    Har du fått tid til å finnlytte ?
    I så fall , fortsatt fornøyd ?

    Helge
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.350
    Antall liker
    5.831
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Etter og ha lest gjennom denne vennetråden måtte jeg bestille et par selv, så spent på hvordan de er:rolleyes:
     

    Svenna70

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    19.03.2014
    Innlegg
    84
    Antall liker
    80
    Sted
    Trøndelag
    Torget vurderinger
    4
    Da kan jeg med glede melde meg inn i denne klubben jeg også. Kom et par nydelig terminerte høyttalerkabler fra Hb 52 i posten i dag. Godt håndtverk og ufarget lyd blir en vinner i boka mi. Har akkurat fått koblet dem opp etter litt trøbbel og bannskap. Blir ikke tid til noen finlytting i kveld eller dagene fremover, men det blir spennende og se hva de er gode for. Håndtverket er det ingenting å si på ihvertfall. Laget helt etter de specs jeg etterspurte.
    Har du fått tid til å finnlytte ?
    I så fall , fortsatt fornøyd ?

    Helge
    Kom hjem først sent i går kveld, og etter 6,5 timers kjøring på tildels drittføre, fristet det ikke med noe særlig til lytting. Men jeg har fått snurret en del skiver i dag og kan ikke si meg annet enn strålende fornøyd.
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.350
    Antall liker
    5.831
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Da er kabler mottatt og de står til forventningene, godt håndverk og raskt levert.

    Har fått spilt litt på de nå og førstintrykket er at de ikke leger noe slør på lyden.
    Detaljert fra topp til bunn uten skarpe kanter;D
     

    Kjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Innlegg
    2.777
    Antall liker
    718
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    Veldig godt inntrykk av van damme rca signalkabler laget av Hb. Er ikke helt innspilt enda, men til prisen så skjønner jeg ingenting. Kjempeflott lyd, rask levering. Topp oppfølging. Blir nok fristende å prøve høyttalerkabler også.
     

    Harald HM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2016
    Innlegg
    2.251
    Antall liker
    2.142
    Sted
    Bardufoss
    Torget vurderinger
    1
    Ikke mye jeg forstår, men at ‘kabel’ er et uttrykk som vies mye diskusjon i et hififorum som HFS; definitivt.

    Sikkert mange gode grunner for det.

    Selv forstår jeg ikke de virkelige store diskursene rundt tema.

    Kablene fra Hb funker. Ferdig snakka:cool:

    Mitt fokus er mot musikken: melodiene, stemmene, kvinnelige, mannlige, fender rifs, Gibson les Paul rifs, jazz bass, dobbel bass, up right bass, steinway & son, yamaha... og alle de flotte merkenavnene. Med fantastiske musikkartister bak. Det som teller, IMHO:cool:

    Mediet, ett eller annet stereoanlegg, er sjeldent det som vipper en super artist i den ene eller andre retning. Mener jeg.

    Men for all del. Litt artig også, å diskutere mediet. Av og til er det tid til slike sysler også...

    Med beste ønsker om en riktig god jul, når den tid kommer;)
     

    arild

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.03.2003
    Innlegg
    913
    Antall liker
    532
    Sted
    Sogn og Fjordane
    Torget vurderinger
    7
    Hei!

    Bestilte i dag eit sett med 2m lange xlr-signalkabler. 30 min etterpå var dei på veg i Posten! :)

    Fantastisk service! Gleder meg til å få kobla til, og få tatt ein lytt!

    Mvh Arild :)
     
    Sist redigert:

    Harald HM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2016
    Innlegg
    2.251
    Antall liker
    2.142
    Sted
    Bardufoss
    Torget vurderinger
    1
    Hei!

    Bestilte i dag eit sett med 2m lange xlr-signalkabler. 30 min etterpå var dei på veg i Posten! :)

    Fantastisk service! Gleder meg mil å få kobla til, og få tatt ein lytt!

    Mvh Arild :)
    Det er sånn det er. Norsk leverandør som leverer ‘i morra’. Blue jeans må man nok vente på i uker. Til ca samme pris og kvalitet. Så hvorfor handle utaskjærs?

    Jeg reklamerer mer enn gjerne for norsk, rask, exquisit lyd gjennom van Damme;)

    Enjoy:cool:
     

    arild

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.03.2003
    Innlegg
    913
    Antall liker
    532
    Sted
    Sogn og Fjordane
    Torget vurderinger
    7
    .... og i dag var dei framme i postkassa mi! :)

    Mvh Arild

    Hei!

    Bestilte i dag eit sett med 2m lange xlr-signalkabler. 30 min etterpå var dei på veg i Posten! :)

    Fantastisk service! Gleder meg til å få kobla til, og få tatt ein lytt!

    Mvh Arild :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn