Valla trekker seg.

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Eg trur dette er den dummaste strengen vi har hatt på off-topic.
Nokon som har lagt merke til nokon dummare?
Ordassosiasjonstråden er vel dummare vil eg tru.

Eg syns det er greit at menneskjer samlar seg i ein eigen tråd i sams glede over at kommunisten glv er burte frå styrehuset.

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Antall liker
926
Eg trur dette er den dummaste strengen vi har hatt på off-topic.
Nokon som har lagt merke til nokon dummare?
Tråden for morgenfugler.

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.663
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Tråden for morgenfugler.
Har du sett "tråden mot morgenfugler"? Nei, det er sentral-humor. Denne "Valla trekker seg" er langt dummare, sjå berre:

"denne frådende kommunisten "
"kke bruk for samfunnstopper med bakgrunn fra ekstreme og udemokratiske politiske grupperinger"
"FRP bør nå lansere "
"han var jo USA`s mann"
"Nå mangler bare Israel, så skulle det være komplett. "
"Valla var en tyrann selvfølgelig, men jeg har faen ikke mye sansen for Yssen heller.
Hun fremstår (for meg) som et kryp. Spår hennes snarlige bortgang. "
"et spørsmål om Valla og hennes personlighet"
"lurer bare på om dere som støtter Valla selv var / er mobbere på skolen / jobben "
"uten en raus fallskjerm som hun nå får.
Tenk på alle de kvinnene hun har tråkket ned"
"Valla står frem som kommunistisk muslim"
"Yssen fortjener nakkeskudd. Ei mer ekkel hurpe har vi vel aldri sett. "
"Jo Valla er ekklere "
"Hadde Pol Pot vært i live "
"Nå er det vel tilbake til nikkedukkepolitikk i LO igjen"
"Bare mentalt tilbakestående "
"Så det er høyresiden i Ap sin skyld"
"forskjell i fra dette og Kurt Waldheim "
"Stoltenberg og Kollberg gnir seg i hendene"
"Ex kona til en av Jens sine barndomskamerater "
"YSSEN, EN ANSATT FRA HELVETE?? "
"som en snookerspiller som ikke innser "
"den dummaste strengen vi har hatt"

Iallfall ikkje humor her, så eg tykkjer denne er den dummaste så langt...

OKA

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.03.2002
Antall liker
490
Sted
Bergen
Hvis jeg får lov av Arve å poste i en dum tråd vil jeg si følgende:

Jeg tror ikke Vallo forstod eller noen gang vil forstå hvorfor hun måtte gå av. I hennes øyne er alt eksemplarisk. Gi en slik person ubegrenset makt og du får gjentatt de verste despoter.

Kudos til LO som faktisk tok mobbing og trakkasering på alvor. Selv om mange nå vil mase i evig tid om konspirasjoner og slikt, var det for en gangs skyld det riktige som ble gjort. Håper LO faktisk kommer styrket ut av dette (noe de har en god sjanse til)

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Antall liker
926
Jeg tror ikke Valla-saken handler om Valla, jeg tror den handler om politikk.

OKA

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.03.2002
Antall liker
490
Sted
Bergen
Nå har jeg ikke lest rapporten naturlig nok. De som har ser dette som en rett-frem sak. Men kanskje er det slik som BBKing sa, at dette var en gyldig sak men det hadde ikke skjedd uten at noen stod bak med et vikarierende motiv. Det sier ikke at dette var en ugyldig sak, bare at LO er så tungrodd at kun politiske grunner bak kunne få LO til å ta mobbing og psykopatisk trakasering på alvor.

Jeg velger å være så naiv at jeg tror at når snøballen først begynte å rulle, så ble LO nødt til å ta konsekvensen og følge opp sitt eget regelverk og normal standard a la 2007.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.613
Torget vurderinger
0
Jeg tror ikke Valla-saken handler om Valla, jeg tror den handler om politikk.
Tror du heller ikke at Valla har trakkasert og mobbet underordnede ? Eller mener du at det er greit fordi hun / LO har oppnådd så mye ?

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Antall liker
926
Jeg tror at Yssen brukte denne saken som en anledning for styrte Valla. Valla kan sikkert ha vært tøff nok, men som LO-folk sier selv: "LO er ingen søndagsskole". Jeg har ingen tro på at Valla er spesiell på den måten.

Jeg synes ikke LO har brukt god etikk i denne saken. Et utvalg som opererer med anonyme tips og ingen mulighet for Valla til å ta til motmæle? Det er uanstendig.

B

Back_Door

Gjest
Jeg tror at Yssen brukte denne saken som en anledning for styrte Valla. Valla kan sikkert ha vært tøff nok, men som LO-folk sier selv: "LO er ingen søndagsskole". Jeg har ingen tro på at Valla er spesiell på den måten.

Jeg synes ikke LO har brukt god etikk i denne saken. Et utvalg som opererer med anonyme tips og ingen mulighet for Valla til å ta til motmæle? Det er uanstendig.
Legger du ikke vekt på at det faktisk er flere andre, både før og etter Vallas tid i LO, som bekrefter påstander om mobbing? Yssen var ikke alene om å bli trakassert, men var den første som våget å stå frem. Hva med beretninger om gråtende medarbeidere i åpne møter, der Valla fortsetter sin åpenlyse mobbing?
En persom som støttet massemorderen Stalin, og som senere ikke vil ta avstand fra sin fortid, kan man kanskje ikke forvente skal være noen pusekatt..?

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
men som LO-folk sier selv: "LO er ingen søndagsskole". Jeg har ingen tro på at Valla er spesiell på den måten.
Hva er din holdning til mobbing på arbeidsplassen generelt?
Mener du at det skal gjelde andre regler i LO enn hos andre arbeidsgivere?
Mener du, på tross av rapporten som er lagt frem, at det ikke har forkommet mobbing i denne saken, og at det kun er et politisk spill?
Hva mener du om LOs troverdighet angående mobbing i arbeidsliver etter dette?

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Hvis arbeidsmiljøloven kun gjelder for søndagsskoler har den ikke voldsom verdi, siden vi ikke har søndagsskoler lenger. Får håpe denne saken er en vekker både i LO og næringslivet. Mobbing og trakassering er et alvorlig samfunnsproblen. Det er mer utbredt enn folk flest tror. Den vanligste årsaken til uførhet her i landet er de psykososiale forholdene på arbeidsplassen.

P

Parelius

Gjest

Du holder fast på at verden ikke skal gå fremover når det gjelder arbeidsforhold. "Ingen søndagsskole", "Det hadde ikke blitt en Valla-sak om Valla og Yssen var menn. Spesielt ikke om det var for 40 år siden, og journalistikken var mere saklig, som den var før." Det er litt bisarr når du som støtter LO, og det de har kjempet frem, setter alt dette til side i denne saken.

Hva gjelder utvalgets arbeidsmetodikk, så kan du jo se litt på dette:
http://www.dn.no/forsiden/politikkSamfunn/article1044832.ece

Og Utgård som privatpraktiserende konsulent i offtentligheten, betalt av Davidsen? Den er god. (Fant ikke linken, men det stod vel i Aftenposten på lørdag?)

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Antall liker
926
Legger du ikke vekt på at det faktisk er flere andre, både før og etter Vallas tid i LO, som bekrefter påstander om mobbing? Yssen var ikke alene om å bli trakassert, men var den første som våget å stå frem. Hva med beretninger om gråtende medarbeidere i åpne møter, der Valla fortsetter sin åpenlyse mobbing?
En persom som støttet massemorderen Stalin, og som senere ikke vil ta avstand fra sin fortid, kan man kanskje ikke forvente skal være noen pusekatt..?
Jo, men jeg reagerer på at rapporten er hemmelig, og at dokumentasjonen er elendig. Anonym tipstelefon? Jøje meg, -og det i en rettstat?

Det finnes vel stygg personbehandling overalt. Bare tenk på hvordan høyre har behandlet sine ledere.

Jeg er tilhenger av arbeidsmiljøloven, og derfor mener jeg at Valla og Yssen må behandles etter arbeidsmiljøloven, -begge to.

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Jo, men jeg reagerer på at rapporten er hemmelig, og at dokumentasjonen er elendig.

Hvor har du det fra at dokumentasjonen er elendig?
Har du en link?

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Det finnes ikke stygg personbehandling over alt, men det finnes en god del steder. Det er uakseptabelt uansett hvor det skjer. Det er forøvrig forskjell på ledere og andre. Det stilles helt andre krav til ledere, og de har ikke det samme værnet gjennom arbeidsmiljø-loven. De kan avsettes når som helst, uten begrunnelse. Det holder at styret eller landsmøtet mener at resultatene lederen oppnår ikke er gode nok. Dette vet folk som trer inn i lederposisjoner. Det er derfor det er vanlig å avtale etterlønn.

P

Parelius

Gjest
Og Utgård som privatpraktiserende konsulent i offtentligheten, betalt av Davidsen? Den er god. (Fant ikke linken, men det stod vel i Aftenposten på lørdag?)
Det korrekte er: Aftenposten, søndag 11.03, s. 3 (papirutgaven)

S

Stipilo

Gjest
Når man "trekker" seg på den måten Valla gjorde er det som en snookerspiller som ikke innser at han har tapt partiet når han må ha minst tre safestøt for å vinne...
Valla burde vurdert sin posisjon for LENGE siden.
Tre safestøt? Du mener tre snookers? Det er ikke gitt at man tjener noe på et safestøt. Og det har skjedd flere ganger at noen har trengt tre snookers, men allikevel snudd partiet og vunnet. Snooker er forresten hysterisk vanskelig, min rekordbreak er 19 (rød-sort-rød-sort-rød-gul).

wotg

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2005
Antall liker
5
Tre safestøt? Du mener tre snookers? Det er ikke gitt at man tjener noe på et safestøt. Og det har skjedd flere ganger at noen har trengt tre snookers, men allikevel snudd partiet og vunnet.  Snooker er forresten hysterisk vanskelig, min rekordbreak er 19 (rød-sort-rød-sort-rød-gul).
Jeg skrev safestøt fremfor snooker for å gjøre poenget mere forståelig.
Mitt record break er 47

wotg

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2005
Antall liker
5
Snooker er foresten utrolig morsomt å spille, men som du poengterte Stipilo, ekstremt vanskelig.
Når jeg var liten spilte jeg Biljard på ganske høyt nivå.
Spiller fortsatt en gang iblandt, men da bare for moro skyld med venner eller kona.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.613
Torget vurderinger
0
Har alltid hatt lyst til å ha et eget rom for bøker, brennevin og snookerbord. Men, - sukh ! :-/ :'(

palmaris

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.11.2002
Antall liker
1.827
Torget vurderinger
1
Du skal berre sjå at Ivar har konvertert!

G

Gjestemedlem

Gjest
Har alltid hatt lyst til å ha et eget rom for bøker, brennevin og snookerbord. Men, - sukh !  :-/ :'(
2 av 3 er da ikke så ille heller da. :)

palmaris

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.11.2002
Antall liker
1.827
Torget vurderinger
1
Unge Løkken har vel aldri vori noko glad i Valla...

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.613
Torget vurderinger
0
jævla dustete debatt, fordi om ugla valla er skydlig i alt så er altså den ekle hurpa yssen liksom helt ok.
bruk hue, dett er et rått spill, yssen har ingen sympati hos tenkende mennesker, kun hos dogme folk.
og det er det overbefolket av her.piss off.
Så Valla gjorde helt rett i å mobbe Yssen og alle de andre ? OK, så vet vi i allefall det !! :p

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Valla fikk 14.000 avisoppslag i forbindelse med denne saken. Det er ikke ny rekord. Terroranslaget mot wtc holder fortsatt rekorden. Men Valla er en god nr. 2.

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Antall liker
926
Valla er demonen, de andre er engler. Slik er svart/hvit-verdenen for enkelte her...

bber

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2005
Antall liker
20
Valla er demonen, de andre er engler. Slik er svart/hvit-verdenen for enkelte her...
Interessant at så mange her på forumet angriper offeret, Yssen.
Ingen kan være i tvil om at Valla gjennom sin gammeldagse, udemokratiske og tyrranniske stil har dummet seg loddrett ut. 55% av befolkningen mener hun har fått som fortjent, noe jeg naturligvis er helt enig i. Valla er trolig det nærmeste vi kommer en Saddam her i landet.

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Jeg har lest hele rapporten, og du har helt rett. Valla er demonen her. Det er skremmende lesning.

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Antall liker
926
Kunsten å etablere en mobb: les denne tråden!

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.613
Torget vurderinger
0
Jeg synes det er morsomt at Saddam-sympatisørene her på forumet også støtter Valla.

Nei der tar du feil !! Igjen ! ;)

Personlig hadde jeg sans for Saddam i den settingen han satt i. Jeg ville vært meget mer tilfreds med verden om G.W.Bush hadde gått til krig mot Valla og hadde invadert LO kontoret på Youngstorget, istedet for å starte en av verdens minst gjennomtenkte kriger. Valla ville jeg aldri finne på å støtte, selv om jeg helt klart er tilhenger av sterke fagforeninger og ser dem som en nødvendighet for å få et levelig samfunn der arbeidstakere blir sett på som noe mer enn arbeidsmaur.

I mangel av en sterk leder i Irak har Valla kanskje her en mulighet for et comeback ? Det Irak trenger er en sterk leder som ikke plages med forstyrrende ideer om medmenneskelighet, demokrati og medbestemmelse. En leder som kan styre med pisken og spre frykt !

I valget mellom gamle ( gale ?), religiøse, impotente menn med skjegg, og Valla som hersker i Irak, er det helt klart for min del at Valla er min kandidat ! Men den støtten til Valla er sterkt begrenset til akkurat denne jobben. ;D ;D ;D ;D

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.441
Torget vurderinger
2
Dette er off-topic tråd og takhøyden er generelt lagt nokså høyt. Jeg regner ikke med at Valla har tid til å lese innlegg her på Sentralen, men jeg synes ikke en del av de siste innleggene var på sin plass med tanke på diverse sammenligninger, og innleggene er tatt bort.

Det er heller ingen vits i å kalle hverandre sadam-tilhengere o.l. selv om ulike meninger er tilstede.

Reglene om folkeskikk gjelder i alle debatter, og jeg regner med at dere forstår dette.

Mvh
Høvdingen

Topp Bunn