Politikk, religion og samfunn Valg i Sverige

Hvor mange prosent får SD?

• Svenskene er hjernevasket og de får under 10%

Stemmer: 0 0.0%
  • SD og AFS får til sammen over 40% og de pk ligger i fosterstilling og gråter

Stemmer: 0 0.0%

• Totalt antall stemmer
    15
  • Avstemningen er stengt .

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• H

Hardingfele

Gjest
    Valg observeres overalt. OSSE sammenstiller observasjoner og sender ut rapporter slik at ulike land kan forbedre sine valg, utfra hva som fungerer godt andre steder. De var hos oss i 2017.

Valgobservasjon gjennomført i Norge Stortingsvalget 2017 Ved stortingsvalget i 2017 observerte et ekspertteam fra OSSE deler av valggjennomføringen. De observerte særskilt hvordan den nye inndelingen av den sentrale valgadministrasjonen i Norge fungerer, bruken av det elektroniske valgadministrasjonssystemet EVA og hvordan Norge monitorerer partifinansiering. Les rapporten på OSSEs nettside: [engelsk tekst] [norsk tekst] Se opppfølgingsrapporten fra departementet: Response to OSCE'S Election Expert Team report from the 2017 parliamentary elections (pdf) - engelsk tekst.
    https://www.regjeringen.no/no/tema/...orske-valgordningen/valgobservasjon/id573442/

Sist redigert av en moderator:

Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    13.979
    Jo, det er viktigere å uteslute ca 18 % av landet borgere enn å styre det på ett demokratisk måte til felles beste!

mvh
    Dette er tross alt parlamentarisme i praksis. Vi kan like det eller ikke, men det er faktisk sånn at systemet har visse ordninger for hvem som sitter i regjeringen, og disse vil sikkert bli fulgt. SD får sine tilmålte plasser i Riksdagen, det er ingen som snyter dem for de plassene. Men som Sveriges tredje største parti, har de selvsagt ingen krav på regjeringsplass, det er to partier som er større enn dem, og sånn er politikken.

Påstanden om at de blir "uteslutet" er jo meningsløs, de er en del av nasjonalforsamlingen, som et hvert annet parti. Det er ikke mer unfair at SD er i opposisjon i Sverige, enn at AP er i opposisjon i Norge.

Disqutabel

U

utgatt25555

Gjest
    Viser ikke dette, en gang for alle, hvor løgnaktig Frietider er? De som tar det som står der for god fisk må ha et lite problem...
    Har prøvd søke litt på det artikkelen omhandler, men kan ikke finne flere nettsteder som påpeker dette. Ei heller kan jeg finne at EU-kommisjonen faktisk har tatt opp saken.
    Det sagt; ingen valgordninger er perfekte, og jeg har forstått at det har vært diverse uheldige / ureglemeterte situasjoner også i forbindelse med det svenske valget denne gangen. Og det er fullt mulig at EU har innsigelser.

Ved hjelp av utenlandsk, fant jeg dog dette fra 2015: https://sverigesradio.se/sida/gruppsida.aspx?programid=2054&grupp=3583&artikel=6130994

Så de har vel også sitt å rette opp i. Men fra dårlige løsninger til "det mest udemokratiske valget man har sett", er det et relativt karslig steg, altså. Full spagat, faktisk.

EDIT: Musicus har rotet det til litt ved å legge inn samme påstand i to tråder, se også noruegos kommentar i den andre tråden: https://www.hifisentralen.no/forume...har-ga-tt-galt-i-sverige-234.html#post2784146

Disqutabel

La oss bare ha litt is i magen og se hva som skjer. Ser man det litt større er det en del selvutnevnte godhetsapostler som gjør sitt for å ødelegge for sine meningsmotstandere under valget, kanskje ikke så organisert men lokalt og med udemokratiske metoder, time will tell! Jeg tror derimot ikke svaret med to streker under kommer fra hfs.

Får legge ved en link på så det ikke hevdes at det ikke er observatører tilstede, for noens nattesøvn skyld. (Ha meg unnskyldt om det er ”feil farge” på media det er linket til, tok det øverste i googles liste)

https://www.abcnyheter.no/nyheter/p...der-foerste-gang-valgobservatorer-til-sverige

mvh
    Ok, og du ser fortsatt ikke noe mistenkelig med den forrige artikkelen og uttalelsen til en «OSSE valgobservatør» som ikke er med når OSSE for første gang observerer valg i Sverige?
    Redigerte det forrige innlegget mitt i begge trådene.

FT har under den tiden jeg har lest det ikke blitt tatt i løgn, så nei! Ennu mindre når det gjelder noe så følsomt valget i Sverige, for der skjer det myyye rart rundt om, kanskje ikke så organisert, men ofte av selvutnevnte godhetsaposter fra venstre siden, ex: bare det at PostNord klarte surre bort posten til en SD lokalavd, en pall på 225 kg bare ”forsvant” og det mange liknende mindre eksempel på fusk å fanteri, og med ett slikt valgsystem de har, så er mulighetene mer åpne for slik negativ manipulering!

mvh

U

utgatt25555

Gjest
    Jo, det er viktigere å uteslute ca 18 % av landet borgere enn å styre det på ett demokratisk måte til felles beste!

mvh
    Dette er tross alt parlamentarisme i praksis. Vi kan like det eller ikke, men det er faktisk sånn at systemet har visse ordninger for hvem som sitter i regjeringen, og disse vil sikkert bli fulgt. SD får sine tilmålte plasser i Riksdagen, det er ingen som snyter dem for de plassene. Men som Sveriges tredje største parti, har de selvsagt ingen krav på regjeringsplass, det er to partier som er større enn dem, og sånn er politikken.

Det er ikke mer unfair at SD er i opposisjon i Sverige, enn at AP er i opposisjon i Norge.

Disqutabel
    Og måten det praktiseres på i Sverige er ”voksen mobbing", med folks hverdag og liv i potten, innsatsen er for høy, hvilket noen og enhver burde innse nu etter de siste 4 årene....

mvh

Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    13.979

mvh

Det er ikke mer unfair at SD er i opposisjon i Sverige, enn at AP er i opposisjon i Norge.

Disqutabel
    Og måten det praktiseres på i Sverige er ”voksen mobbing", med folks hverdag og liv i potten, innsatsen er for høy, hvilket noen og enhver burde innse nu etter de siste 4 årene....

mvh
    Hold tunga rett i munnen her.
    1. Mobbing på arbeidsplassen eller i det offentlige, er noe jeg tar sterk avstand fra, uansett hvilken politisk innstilling folk måtte ha.

2. Parlamentet settes sammen i henhold til stemmer og valgordning, således har ikke SD på noen måte blitt holdt utenfor, de får sine tilmålte plasser, og dermed antall stemmer. Alle vet jo at de er en maktfaktor i den svenske Riksdagen, som de på en eller annen måte må forholde seg til. Nå ser man ofte hos høyrepopulistiske partier og tilhengere, at de stort sett velger å innta en offerrolle, det synes jeg er lite kledelig.

Disqutabel

noruego

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2003
    Antall liker
    8.859
    Valg observeres overalt. OSSE sammenstiller observasjoner og sender ut rapporter slik at ulike land kan forbedre sine valg, utfra hva som fungerer godt andre steder. De var hos oss i 2017.

Valgobservasjon gjennomført i Norge Stortingsvalget 2017 Ved stortingsvalget i 2017 observerte et ekspertteam fra OSSE deler av valggjennomføringen. De observerte særskilt hvordan den nye inndelingen av den sentrale valgadministrasjonen i Norge fungerer, bruken av det elektroniske valgadministrasjonssystemet EVA og hvordan Norge monitorerer partifinansiering. Les rapporten på OSSEs nettside: [engelsk tekst] [norsk tekst] Se opppfølgingsrapporten fra departementet: Response to OSCE'S Election Expert Team report from the 2017 parliamentary elections (pdf) - engelsk tekst.
    https://www.regjeringen.no/no/tema/...orske-valgordningen/valgobservasjon/id573442/
    Det som gjør OSSE sitt valgobservasjonsarbeid spesielt relevant er at de systematisk observerer i hvilken grad et valg er i tråd med landets egne forpliktelser som OSSE medlem, hvem som vinner er i seg selv fullstendig irrelevant. OSSE sammenlikner ikke valg mellom land eller fra et valg til det neste, men hvert enkelt valg i seg selv mot forpliktelser og internasjonale standarder.

Som jeg har skrevet mange ganger før så er dette et viktig og nyttig internasjonalt instrument. Også for såkalte gamle demokratier som Sverige og Norge. Ganske utrolig at vi så lenge har holdt oss med en så absurd forordning som at Stortinget, og ikke en domstol, er instans for valgrelaterte klager. For er det noen som er politisk uhildet i å vurdere om fusk har funnet sted som kan ha endret resultatet så er det naturligvis de allerede valgte stortingsmedlemmer....

defacto

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Antall liker
    4.508
    Sted
    Liten by
    Dersom en valgobservatør ikke har sett et mer udemokratisk valg enn det som nettopp har gått for seg i Sverige, kan det blant annet tyde på litt manglende begrepsforståelse, samt liten erfaring med valg fra Nord-Korea, Russland, Sør-Amerika, Afrika, Midt-Østen.......

Ja, ja.

Disqutabel
    Viser ikke dette, en gang for alle, hvor løgnaktig Frietider er? De som tar det som står der for god fisk må ha et lite problem...
    Bare for att du og disco hevder det motsatte, ja ja...litt humor var det man trengte nu morgenen...vis meg hvor løgnen ligger så skal jeg kanskje ta deg det minste alvorlig igjen...

mvh
    Du tar meg alvorlig igjen nå da? Ettersom du har blitt korrigert opptil flere ganger, mener jeg?
    Kanskje på tide å ta det som står der med en klype salt og undersøke litt? Eller?

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    30.748
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Om du med rasister mener alle som har en kritisk holdning til hvordan invandringen, integrationen mm er håndtert (i Sverige), så har det både gått inflasjon i begrepet og du sliter med en tynn begreps forståelse, eller sagt på en annen måte, meget PK...(nå har jeg ikke oversikten i Norge så godt lengre ang FrP)...
    Jeg er ikke imbesil.
    Det har jeg da virkelig ikke hevdet heller! Bare att du omgir deg med overforenklet dårlig retorikk og moderne PK hersketeknikk, du kan da virkelig bedre enn dette V!!

mvh
    Jesus fuck. Hvor tar du det fra.

erato

Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Antall liker
    13.101
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Om du med rasister mener alle som har en kritisk holdning til hvordan invandringen, integrationen mm er håndtert (i Sverige), så har det både gått inflasjon i begrepet og du sliter med en tynn begreps forståelse, eller sagt på en annen måte, meget PK...(nå har jeg ikke oversikten i Norge så godt lengre ang FrP)...
    Jeg er ikke imbesil.
    Det har jeg da virkelig ikke hevdet heller! Bare att du omgir deg med overforenklet dårlig retorikk og moderne PK hersketeknikk, du kan da virkelig bedre enn dette V!!

mvh
    Som det står i et innlegg i BT i dag; å hevde at motstanderen er politisk korrekt er alt for ofte et tegn på at man mangler egne argumenter.....

https://www.bt.no/btmeninger/kommentar/i/rLRMAw/En-lettvint-fornarmelse

H

Hardingfele

Gjest

Det som gjør OSSE sitt valgobservasjonsarbeid spesielt relevant er at de systematisk observerer i hvilken grad et valg er i tråd med landets egne forpliktelser som OSSE medlem, hvem som vinner er i seg selv fullstendig irrelevant. OSSE sammenlikner ikke valg mellom land eller fra et valg til det neste, men hvert enkelt valg i seg selv mot forpliktelser og internasjonale standarder.

Som jeg har skrevet mange ganger før så er dette et viktig og nyttig internasjonalt instrument. Også for såkalte gamle demokratier som Sverige og Norge. Ganske utrolig at vi så lenge har holdt oss med en så absurd forordning som at Stortinget, og ikke en domstol, er instans for valgrelaterte klager. For er det noen som er politisk uhildet i å vurdere om fusk har funnet sted som kan ha endret resultatet så er det naturligvis de allerede valgte stortingsmedlemmer....
    Poenget er vel at OSSE observatørenes tilstedeværelse ble forsøkt brukt som indikasjon på at integriteten til det svenske valget fortjente et spørsmålstegn.

At Stortinget godkjenner seg selv er en underlig ting, selvsagt.

U

utgatt25555

Gjest
    Jeg er ikke imbesil.

mvh
    Jesus fuck. Hvor tar du det fra.
    ...som sagt, du kan bedre enn dette...eller kanskje ikke.....

mvh

U

utgatt25555

Gjest
    Bare for att du og disco hevder det motsatte, ja ja...litt humor var det man trengte nu morgenen...vis meg hvor løgnen ligger så skal jeg kanskje ta deg det minste alvorlig igjen...

mvh
    Du tar meg alvorlig igjen nå da? Ettersom du har blitt korrigert opptil flere ganger, mener jeg?
    Kanskje på tide å ta det som står der med en klype salt og undersøke litt? Eller?

hehehe...”alvorlig igjen” hehehehe....

weld77

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Antall liker
    15.912
    At SD (eller et hvilketsomhelst annet parti for den saks skyld) skal ha "rett" på noesomhelst utover plassene i den lovgivende forsamling de har oppnådd er en merkelig tanke. I Norge var ved valget i 2017 AP største parti med 27.4% av stemmene, de har fleste mandater på Stortinget (47) men like fullt har de 0 plasser i regjeringen.

defacto

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Antall liker
    4.508
    Sted
    Liten by

mvh

hehehe...”alvorlig igjen” hehehehe....
    Svar som forventet. Takk for bekreftelsen :)
    Du er på nivå med alle de andre som leser Resett og Friaord.

U

utgatt25555

Gjest
    At SD (eller et hvilketsomhelst annet parti for den saks skyld) skal ha "rett" på noesomhelst utover plassene i den lovgivende forsamling de har oppnådd er en merkelig tanke. I Norge var ved valget i 2017 AP største parti med 27.4% av stemmene, de har fleste mandater på Stortinget (47) men like fullt har de 0 plasser i regjeringen.

At de (SD) har rett på noe ikke har rett til, er det vel ingen som har hevdet heller? Selv om noen tydeligvis har antydet noe slikt, jeg har iaf ikke vært i nærheten av å hevde noe sånt!
    Derimot har jeg kommentert den illvillige holdningen og til tider ”voksen mobbingen” som spesielt sosialdemokratene bedriver mot SD, samt noens manipulering i systemet på div måter for å gjøre det vanskeligere (og dermed tiltar udemokratiske metoder) for å oppnå dette.

mvh

Valentino

Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    30.748
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Ærlig talt musicus. Så lenge du ikke er i stand til annet enn ad hominem gidder jeg ikke bruke mer båndbredde på deg.

Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    13.979

At de (SD) har rett på noe ikke har rett til, er det vel ingen som har hevdet heller? Selv om noen tydeligvis har antydet noe slikt, jeg har iaf ikke vært i nærheten av å hevde noe sånt!
    Derimot har jeg kommentert den illvillige holdningen og til tider ”voksen mobbingen” som spesielt sosialdemokratene bedriver mot SD, samt noens manipulering i systemet på div måter for å gjøre det vanskeligere (og dermed tiltar udemokratiske metoder) for å oppnå dette.

mvh
    For sosialdemokratene er det åpenbart ekstremt viktig å ta avstand til SD. Dette har de politisk sett fullt ut rett og anledning (i både norsk og svensk betydning av ordet) til. Politisk avstandstagende og sterk argumentasjon er ikke det samme som mobbing, her fremkommer tydelig høyrepopulistenes hang til å innta offerrollen fram igjen.
    Jeg synes ikke politisk debatt har utviklet seg i riktig retning, og det innebærer også måten man argumenterer i mot fløypartier. Alt er "de andres" feil hele tiden, mens sannheten er jo at i vårt fredelige hjørne i verden, er de fleste enige om det aller meste. SD og kommunistene skiller seg noe ut i så måte, og den totale konsekvens av deres politiske ståsteder ser ikke ut til å være veldig grundig utredet.

Disqutabel

U

utgatt25555

Gjest

mvh
    For sosialdemokratene er det åpenbart ekstremt viktig å ta avstand til SD. Dette har de politisk sett fullt ut rett og anledning (i både norsk og svensk betydning av ordet) til. Politisk avstandstagende og sterk argumentasjon er ikke det samme som mobbing, her fremkommer tydelig høyrepopulistenes hang til å innta offerrollen fram igjen.
    Jeg synes ikke politisk debatt har utviklet seg i riktig retning, og det innebærer også måten man argumenterer i mot fløypartier. Alt er "de andres" feil hele tiden, mens sannheten er jo at i vårt fredelige hjørne i verden, er de fleste enige om det aller meste. SD og kommunistene skiller seg noe ut i så måte, og den totale konsekvens av deres politiske ståsteder ser ikke ut til å være veldig grundig utredet.

Disqutabel
    Nå får du kutte ut den der offerrolle modellen, Svenske S har selv en meget brun og grumsete fortid på 1930-40 tallet, deres raseinstitutt var rollemodell for Adolf & Co, da blir det mobbing og en meget selektiv hukommelse av egen historie, de har dessuten en tvilsom blanding med flere muslimske forgreninger og annet islamskt osv osv....den som leter finner! jeg gidder ikke ta den veien for deg.
    Det ”merkelige” er jo att det finns partier som klarer vise att de tar avstand fra SD uten å bedrive den formen lavmålt mobbing, og selvsagt skal de vise om de mener det!
    Det er vel det som er demokrati, å akseptere att det finns meninger og ytringer en selv ikke liker eller støtter, dette synes i mange sammenheng å väre vanskelig for mange Venstre (Svenske og Norske) folk, en slags misforstått godhets apostler, selvutnevnte sådan, eller som det sies i Sverige utøvlerere av ”det gode hatet”...

Edit: jeg hjelper deg litt på veien, men det er vel fra feil kilde for å kunne være noe av det i den filmen?

mvh

Goggen8

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2014
    Antall liker
    1.140
    Sted
    Oslo
    Så å si alle politiske partier hadde grumsete raseoppfatninger på den tiden. Det var vel kun en representant som stemte imot steriliseringslovene i Norge på 20-30 tallet.

Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    13.979
    Hva har egentlig det ovenstående å gjøre med vår diskusjon?
    Jeg både tror og vet at fortiden er full av svært stygge saker, både i Sverige og Norge. Jeg har ikke ytret meg negativt overfor SD overhodet, det er ikke dette diskusjonen dreier seg om. Jeg har ingen stemmerett i Sverige, jeg bare mener at deres politiske virkelighet ikke er så diktatorisk og grusom som enkelte ønsker å fremstille den. Skarpe politiske motsetninger er lov. Noen opplever det som mobbing i det de blir argumentert i mot, og det mener jeg er usjarmerende.

Disqutabel

U

utgatt25555

Gjest
    Så å si alle politiske partier hadde grumsete raseoppfatninger på den tiden. Det var vel kun en representant som stemte imot steriliseringslovene i Norge på 20-30 tallet.
    Jeg kan ikke den Norske så godt men ja, det finns flere Svenske som også har grumsete fortid, men pr idag, svært få som går så hardt ut som sossene, og de hadde makten på den tiden...

mvh

Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    13.979
    Jeg kan ikke den Norske så godt men ja, det finns flere Svenske som også har grumsete fortid, men pr idag, svært få som går så hardt ut som sossene, og de hadde makten på den tiden...

mvh
    Det hadde vært greiere om man lever i nåtiden og ser framover. Og det gjelder uansett hvilken side av de politiske skillelinjer man sitter på.

Disqutabel

U

utgatt25555

Gjest
    Hva har egentlig det ovenstående å gjøre med vår diskusjon?
    Skarpe politiske motsetninger er lov. Noen opplever det som mobbing i det de blir argumentert i mot, og det mener jeg er usjarmerende.

Disqutabel
    Sukk...du har nok sovet i timen de siste årene tydeligvis...jeg snakker ikke om å bli motsagt eller diskusjoner generellt, det hører med og er obligatorisk men!!! det er all den andre mobbingen, den som går på handlinger både i riksdagen, valgboder, stemmelokaler osv osv...du får lese deg opp på det...det er ikke noen teoretisk diskusjonsøvelse for mange hva de opplever, mobbing til selvmord, slengt ut av fagforbundet sitt, nektet jobb osv osv bare for att de stemmer SD, det er mobbing!! ofte fyrt opp under av Sossene og LO og illvillige ”godhets apostler” i det gode hatets tjeneste mot ulik tenkende...slikt som FT og Samhallsnytt f.eks... men ikke MSM media rapporterer om...

Om ikke du gidder (jeg ville blitt overrasket om du tok deg tid) så spol fram til ca 39:30 og hør ca 5 min framover, så kommer det noen kommentarer på ”godt” naboskap under krigen fra ledende i Norge.

mvh

Sist redigert av en moderator:
    U

utgatt25555

Gjest

mvh
    Det hadde vært greiere om man lever i nåtiden og ser framover. Og det gjelder uansett hvilken side av de politiske skillelinjer man sitter på.

Disqutabel
    Jeg gjør det, men nå diskuterte iaf jeg hva og hvordan jeg opplever hyklerne i Sosialdemokratene m/følge kring valget...

mvh

Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    13.979

mvh

Disqutabel
    Jeg gjør det, men nå diskuterte iaf jeg hva og hvordan jeg opplever hyklerne i Sosialdemokratene m/følge kring valget...

mvh
    Jeg argumenterer ikke i mot dette i det hele tatt.
    Se mitt innlegg på forrige side, mobbing grunnet politisk standpunkt finner jeg fullstendig uakseptabelt. Men de må ikke blandes til en saus, der SD ikke får sine demokratiske rettigheter i Riksdagen.

Sveriges politiske miljø, og det svenske samhället er i sjokk, og det blir ofte mye bråk av sånt. Jeg forsvarer ikke mobbekultur. Den finner du innen alle politiske retninger, og dessverre er det også en del som føler seg mobbet og trakassert fra tilhengere av SD. Det er verken verre eller bedre enn mobbing av tilhengerne fra samme parti.

Disqutabel

G

Gjestemedlem

Gjest
    Skal man oversette SD til norsk så er det nærmeste man kommer Senterpartiet. Et smått EU-fiendtlig sosialdemokratisk sentrumsparti med en viss skepsis mot masseinvasjon av araberkulturelle snyltere og som er litt mer sosialkonservative en det mest rødgrønne.

Ikke helt min tekopp men jaggu bedre enn de fleste andre aktørene i årets valg.

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.674
    Torget vurderinger
    0
    Kom inn på denne tråden først i dag. Har vært borte fra nettet, da jeg er på ferie i verdens største land, utlandet!

En ting jeg vil komentre er snakket om at SD tilhengere og politikerer har nazifortid. Hva er egentlig problemet med det?

Greit at politikere som yttrer slikt grums i dag får på pukkelen og kastes ut av partiet, men at noen som har, la oss kalle det "tatt selvkritikk" og funnet et annet og mer fornuftig parti å støtte enn den eventuelle nazigrupperingen de støttet for noen tid siden skal måtte forlate politikken fordi de har blitt med i et nytt parti som ikke er nazistisk, ja det har jeg problemer med å forstå...??

Ut fra det jeg har lest av SDs program er de ikke nazister, tar forbehold om at jeg ikke på noen måte er ekspert på SD.

La oss ta Olle som ble med i "Hvitt Arisk Motstand" som tenåring. man kan anta at fester, jenter og tøffe typer å se opp tl blendet gutten. Vedig mange som går med i ny nazistiske grupper har ulike "sosiale problemer" og er det som kalles "utsatte risikoungdommer". Nazigruppene har tradisjonelt vært flinke til å "finne" slike og gi dem noe som oppfattes som et trygt miljø der de blir tatt vare på. Når så da noen av disse kommer løs fra nazigruppen, finner ut at dette var "bambus" og finnner seg en mere "sivilisert" gruppe å slutte seg til, som f.eks SD da skal de "tas" på grunn av sin fortid. En fortid de har brutt med. Hvor pokker er logikken! Hvis Jens og Jonas "kom ut av skapet" og meldte overgang til Høyre, ville man forlangt dem utkastet fra Høyre fordi de hadde AP bakgrunn? Nei selvsagt ikke! Det må da være lov å ombestemme seg! Hvis en militant islamistisk mullah meldte overgang fra Islam til "X-mulims of Norway", ville noen trodd at Deph ikke ville ønsket fyren velkommen tilbake til sivilisasjonen? Er det ikke noe om å glede seg over det villfarne får som kom tilbake til flokken? Eller er det slik at dette ikke gjelder hvis de kommer til SD?

Valentino

Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    30.748
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Jeg vet ikke om noen som ikke har med seg grumset videre. Sorry Spirre, partier med slike vel oppe i systemet får ikke min stemme noen gang. Ever.

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.674
    Torget vurderinger
    0
    Jeg vet ikke om noen som ikke har med seg grumset videre. Sorry Spirre, partier med slike vel oppe i systemet får ikke min stemme noen gang. Ever.
    Vel nå skal jeg ikke sette igang en ny stor krangel om dette, men la meg bare påpeke at SV har hatt to stykker på Tinget med "brungrumsete" fortid! Ingen av dem ble kastet ut av partiet.

Det interessante her er at de som gjennom noen år her på HFS har vist sympatier med venstresiden mente alle henvisninger til tidligere brune/svarte sympatier var fullstendig uverdige og sjikanøse da de involverte med å bytte over til et seriøst parti viste at de hadde endret seg!

Finner det interessant at man forlanger så ulik stadard avhengig av hvilke partier man snakker om. Ikke mye objektiv referanse til "moralsk" standard her ser man. ( Har ikke at det har noe med moral å gjøre men i mangel av et bedre ord her og nå )

Og når det kommer til ABB så blir hans kotvarige medlemskap i FrP til stadighet lagt partiet til last, selv om han meldte seg ut ( fordi partiet ikke var enige med ham ) ganske lenge før han gjennomførte sine aksjoner.

Som sagt ikke meningen å starte masse krangel. Jeg finner det bare interessant at der er en smule mangel på upartisk logisk konsekvenstenking. For egen del liker jeg ikke nasser uansett om de har parkert sine meninger eller ei! Men jeg er faktisk klar over at et slik endimensjonalt syn er en smule kritikkverdig i et samfunn der alt, inkludert kjønn, sexuell legning, etc. etc. står på listen over forhold som stadig er åpne for personlig vurdering. Slik jeg har forstått det er det kun valg av engelsk foppallag man skal støtte som aldri, aldri kan revurderes!

OMF

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Antall liker
    9.751
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Hvordan stemmes det i "utsatte områder" mon tro....

Mvh
    OMF

Stemmer.jpg

Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    13.979

OMF

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Antall liker
    9.751
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    I følge Transparency International er Sverige blant klodens 10 minst korrupte land. Men du har vel tilgang til mer info enn dem, antakeligvis.
    Disqutabel
    En av utfordringene med ulike "offentlige" rapport og slikt er at de ikke fanger opp endringer de siste 2-3-4-5 årene. Jeg er helt sikkert på at Transparency ikke har publisert noe som omhandler årets valg.

Dette har vi jo sett på mange områder i trådene her på sentralen om Sverige. Man har snakket om no-go soner, økning i kriminalitet og i seksualfobrytelser, men rapportene ikke har vist dette. Utfordringen er selvsagt at det tar tid og samle data, det tar tid å bearbeide de og det tar tid skrive rapporter. Så typisk vil en rapport som publisereres i år i beste fall ha data fra 2015, kanskje er mye av dataene enda eldre.

Personlig synes jeg det begynner å dukke opp mange saker.

Hvis du ser litt på innlegget mitt om hvordan man stemmer i utsatte områder, også kobler du det sammen med denne propagandaen som ble spredt på arabisk.
    Her er mer om det samme fra Tino sin FB

En del tror att S stöd i invandrartäta valdistrik beror på klanröstande, men det är bara en marginell förklaring. En läsare förklarar:

“Hej Tino, jag läste ditt senaste inlägg som handlade om hur människor i de så kallade särskilt utsatta områden röstar. Jag bor i Linköping, Skäggetorp som klassas som ett sådant. Det skulle vara intressant om någon kollade upp socialdemokraternas valkampanj före valet, vad hade den för syfte? Ex: när min 17- åriga dotter var själv hemma och representater för S ringer på dörren och frågar - är dina föräldrar hemma vilket hon svarar nej på, de fortsätter ändå att prata och säger till henne att enligt SD’s värderingar så har inte hon och han samma värde i samhället, kan tilläggas att hon har en utländsk pappa så hon ser inte svensk ut. Min dotter upplevde det som obehagligt så nästa dag går jag ner till deras valstuga och frågade de vad de menade med detta, fick lite luddiga svar men de skulle ändå ta upp det med de berörda.

Imorse när jag var ute och rastade vår hund så frågade en helt främmande kvinna (serbisk rom) mig om nazisterna skulle kasta ut de ur landet om de fick makten, för det var vad de från S och V hade förmedlat till henne och hennes familj, så de röstade på de enbart av den orsaken. Hon sa också att hon inte hade en aning om vad partierna stod för. Pratar man med invandrare som bor här så vill de veta hur saker och fungerar i Sverige, det kanske inte är intressant i det stora hela men för som bor här i de sk. särskilt utsatta områdena så är det jätteviktigt att de får information om tex hur val går till samt att de vet vad de röstar på. Är inte det att underskatta människors förmåga att ta in information och även samtidigt undanhålla viss information som anses som känslig. På 4 dagar fick vi 3 sms, 1 mail, 2 hembesök från S.”

Många invandrare är övertygade att SD planerar att utvisa dem. Detta förstärktes i år av uppmärksammade Afs broscher, som många tror är från samma parti. När SD hade stark siffror mätningar skapades därför en oro för utvisningar som S skickligt utnyttjade. SD själva har inte gjort mycket för att trovärdigt ändra bilden som krystaliserats efter så många år av invandrarfientlig retorik, de åker sällan till dessa områden och tror att invandrare som knappt kan svenska ska läsa detaljer i deras partiprogram.

Jeg synes det er grunn til å være svært bekymret for utviklingen i Sverige.

Mvh
    OMF

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn