Valentinos drodleDipol(tm) & greier

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• ottone

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    12.569
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Men altså, serien Audite 1st Master Release ""Listen & Compare" på SACD, Inneholder den to SACDer, eller to mastere i DSD på en plate?
    Er vel plass til det hvis det er bare 2 kanaler?

Sist redigert:

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    29.800
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Ja, min 1962 har 2 kanaler ferdigmastret DSD + råtape, 8 spor totalt pluss ferdigmastret CD 4 spor.

Valentino

Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    29.800
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Iterasjon 7346 eller noe slikt. Skillevegg galore, SACD-spilleren 57 mm høyere og Janos Starker.
    IMG_5682.jpeg

Veldig praktisk at slike MiniDSP-bokser har luftehullene på siden altså.

Valentino

Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    29.800
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Mener begge SACD-miksene er nye, men er usikker på hva som er ulikt i selve miksen på CD og tokanals SACD. Det må jeg høre på en dag. Trekanals SACD låter forferdelig tørt.

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.502
    Torget vurderinger
    12
    Jeg synes det ble mer harmonisk. Bare skap symmetri regularitet nå så kan OCDen hvile litt.

Edit: Læring i praksis.

Sist redigert:

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    34.792
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    ja, det vart betre når avstivarane til venstre står rett over einannan. Sjølv om det vart asymmetrisk, og du ikkje kan gjera det på høgresida. Å dela i tre like er umogleg?
    Da ender du opp med å ta feil fjernkontroll i fylla, og så ender det opp med surr, bannskap og knust innbo.

Valentino

Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    29.800
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har invers OCD. Øyet mitt liker irregularitet og asymmetri (CD-S1000 ser riktigere ut enn 2100). Så vidt jeg kan bedømme er avdeler/bærerplasseringen nå mondriansk innafor også? Det er upraktisk å fiske LPer ut av et 45 mm bredt hull.
    Tre like går ikke. Fire like går. Men det er symmetrisk.
    Stereoanlegget her er bygget som Doc Browns klokkeradio.

superhkm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2005
    Antall liker
    3.627
    Torget vurderinger
    3
    Mondrian var innom min assosiasjonsrekke også, men da må du flytte den andre LP-skilleren. Til et overraskende sted.

Valentino

Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    29.800
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Hmm. De skillerene kan ikke stå hvor som helst heller siden de bærer SACD-spilleren og 12 mm MDF er myke saker. Meeeen… jeg har en LP-skiller til som jeg kan tøyse med.

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    20.003
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Det blir jo usymmeri okke som ;)

Tweedjakke

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2008
    Antall liker
    6.402
    Sted
    Ein knaus
    Det blir jo usymmeri okke som ;)
    Einig med modernistane og trådeigar; asymmetri er ofte betre enn symmetri. Det gjev rørsle og dynamikk, der symmetri kan sjå pertentleg ut.

Problemet er at benken som heilskap er veldig ryddig (3x2 kvadratiske seksjonar). Utfordringa er at den nye hylla bryt dette ved å kopla seg på seksjonen under. Då trur eg at avstivarane burde vore rett under ein annan for å ikkje gje for mykje rot, og helst delt nedste del av venstre Montana i tre. Men eg ser at det ikkje er trivielt.

Valentino

Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    29.800
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Diskusjonen er slik jeg liker HFS, hehe. Jeg har en LP-skiller til. Det er mulig at det kan fungere med den assymetrisk plassert i midtseksjonen. Skille DG TOS og røkla f.eks.

Valentino

Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    29.800
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Vi har stadig problemet med at Ringen står i fallende rekkefølge kun fordi at halvsirkelen skal være, ja, halv.

Steen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2005
    Antall liker
    1.861
    Var litt i tvil om jeg hadde havnet i tråden "hifi-humor", men dette er visst blodig alvor. Kunne slenge ut et bilde av hvordan det ser ut i lydstua mi, så tenker jeg det roer ocd'en som hersker her i tråden de siste par dager.

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    33.077
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Torget vurderinger
    1
    Valentino du som har peiling på dette med Deutsche Grammophon utgivelser, har du hørt denne? syns den har god lyd👍som du ser en digital recording.
    Vad av press av Planetene bør man ellers se etter?
    20250619_185114.jpg

Valentino

Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    29.800
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Den der har jeg ikke hørt. Innspillingen med William Steinberg og Boston SO som ble gitt ut i TOS-serien liker jeg veldig godt. Svært god ledelse, adekvat spill (DG tradet ensemble mot lyd i Boston) og enorm klang. Bergen SO og Litton på BIS SACD er også bra. Fin Gramophone-artikkel om verket og gode innspillinger:

Tillegg: Den TOS Steinbergboksen ser det ut som at blir gjenutgitt ved nyttårstider, i alle fall om man skal tro på Amazon.de. Lite å lure på i så tilfelle. De andre to platene i boksen er også deilig orkestermusikk.

Sist redigert:

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    33.077
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Torget vurderinger
    1
    Den var nevnt i din link.
    Karajan re-recorded The Planets in 1981 for DG with his own Berlin Philharmonic, but I don’t find it nearly as convincing. The Berliners seem far less comfortable with Holst’s style than the Viennese, oddly enough, and the entirety lacks the vivid characterisation that makes the Decca performance so persuasive.

Sist redigert:

Valentino

Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    29.800
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Stadige forandringer.
    IMG_5697.jpeg

Jeg er ikke helt sikker, @superhkm. Mulig at den LP-skilleren skal tilbake. Mellombelsløsning for @ottone sin OCD og eget hull til DG TOS. Klokkehvil for @MakkinTosken. De rosene har hengt med i snart tre uker. Jeg burde kanskje heller spilt Der Tod und das Mädchen.
    Tusen takk til @Rogerk for produksjon av vertikale Montanakopiromdelere og -hylleknekter i bondens ståltråd.

Sist redigert:

superhkm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2005
    Antall liker
    3.627
    Torget vurderinger
    3
    Må først applaudere grundigheten, men når ambisjonen er visuell orden, kan man ikke parkere på oppløpet.

Jeg puster roligere nå når det lokale Mondrianglimtet er korrigert, dog forstår jeg at funksjonaliteten er blitt dårligere.

PeriodeLytter

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Antall liker
    4.512
    Vi er vel strengt tatt kommet dit at romdelere ikke er løsningen. @Valentino må nok ut på hifimarkedet for å korrigere disse avvikene.

Jeg undrer hvor lenge han hadde holdt ut hjemme hos oss. Jeg kom i skade for å montere to ikeakuber som holder vinylsamlingen slik at i den ene er tverrhyllen korrekt plassert slik at romdeler støtter hylleplaten. I den andre kuben er hylleplaten blitt en tverrdeler med romdelerne som hylleplater. Ulykken skjedde da jeg monterte bena som da gav delene ny funksjon.

Når jeg tenker etter. Faktum at jeg tar opp tema viser vel enda en karakterbrist hos meg.

eket-skap-med-4-hyller-mork-gra__0473428_pe614571_s5.jpg

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn