Høyttalere Vakre høyttalere

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • inpain1968

    Nesten som alle andre…
    Ble medlem
    22.08.2009
    Innlegg
    1.588
    Antall liker
    6.678
    Den danske produsenten Davone har satset på design. Synes de har flere flotte modeller med et enkelt formspråk og kreativ bruk av tre. Må bare innrømme at danskene ligger et godt stykke foran oss når det gjelder elegant hifi-design.
    Noen som kjenner til Davone og har hørt hyttalere fra dem?

    Davone Rithm 3-1.jpg
    Davone Rithm 3-2.jpg
    davone-moxie-usm-haller.jpg
    davone-ray-woofer-midrange-tweeter.jpg
    davone-solo-panton-moon-lamp.jpg
    davone-studio-panton-123-chair.jpg
    davone-twist-panton-lamp.jpg
     

    audiom

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.11.2004
    Innlegg
    935
    Antall liker
    1.366
    Sted
    Indre Enfold
    Torget vurderinger
    15
    Altec mod. 19
    Vanvittig pene høyttalere.
    Har hatt disse x 2. spilte meget bra, men måtte prøve noe annet. Ble ikke fornøyd, og kjøpte et nytt sett mod 19. Fornøyd igjen, men som denne sykdommen er, og masse påvirkning av andre, måtte jeg prøve noe nytt. Store elektrostater og annet som ikke hadde dynamikk i forhold. Det endte opp med horn igjen, og igjen og+++
    Kanskje jeg burde gjøre det enkelt, kjøpe et nytt sett:eek:
    post-22480-13819797381654.jpg
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.898
    Antall liker
    4.383
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    synes disse er pene i sin enkelhet og med ekte mahogany kabinett og alnico rundt baut Jvc/Victor Sx-V7M
    de11391s-960.jpg

    mvh
     

    audiom

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.11.2004
    Innlegg
    935
    Antall liker
    1.366
    Sted
    Indre Enfold
    Torget vurderinger
    15
    Altec mod. 19
    Vanvittig pene høyttalere.
    Har hatt disse x 2. spilte meget bra, men måtte prøve noe annet. Ble ikke fornøyd, og kjøpte et nytt sett mod 19. Fornøyd igjen, men som denne sykdommen er, og masse påvirkning av andre, måtte jeg prøve noe nytt. Store elektrostater og annet som ikke hadde dynamikk i forhold. Det endte opp med horn igjen, og igjen og+++
    Kanskje jeg burde gjøre det enkelt, kjøpe et nytt sett:eek:
    Vis vedlegget 543344

    Her er også noe av det vakreste jeg vet når det gjelder høyttalere, ok, smaken er som baken.
    Hadde disse Beveridge mod.2 og oppgraderte til mod. 2 sw2 (med subwoofere). Spilte fantastisk holografisk, men ikke høyt nok og dynamisk nok for meg. Direktekoblete rørforsterkere (uten utgangstrafoer, OTL)
    Har ikke bilder av mine, bare analoge:) så disse er fra nettet.
    318766-beveridge_model_2_sw2_electrostat_speakers.jpg
    beveridge2a.jpg
    DSC00735.jpg
    578bev.promo_.jpg


    Og ja, disse passer jo ikke inn i dagens interiør, men de passer meg, og de er etter min mening vakre.
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.384
    Antall liker
    20.787
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Tusen takk for gratulasjon, Sluket.

    ...

    Jeg synes mye av det som vises her er temmelig vulgært, dessverre. Det beste så langt rr Franco Serblin på sitt mest brutale. Det sier sitt.
     

    Bjørn ("Orso")

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Innlegg
    11.296
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Personlig liker jeg den bøyde formen til CBT og synes den ser langt mer elegant ut enn rette linjekilder. Foten har forbedringspotensialet.
    DUDNbwAWAAUA8Z-.jpg


    Gemme Audio Katana var en målemessig katastrofe og låt deretter i mine ører, men så utrolig flott ut i både form og finish.
    KatanaPromo6-web.jpg
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Vis vedlegget 543325

    Har alltid tenkt at jeg en gang skal ha slike, SF Extrema
    I en tråd om vakreste høyttaler. Hvor man selv kun syntes denne klassikeren, pluss en knapp håndfull til, både ser bra ut og samtidig inneholder designelementer som ikke klekkes ut automatisk hvert tiår! Så er det bare å konkludere med at forskjellene for smak og behag trolig overstiger oppfattelsen av hva som er god lyd eller ikke - maaange ganger.

    Noen liker mora, andre dattera, i disse tider (for den som er innom TV'n av og til) så liker noen også mannen i huset 8)
     

    Bjørn ("Orso")

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Innlegg
    11.296
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Generelt vanskelig å få høyttalere som er store i bredde og dybde vakre IMO. Er mer elegant med smale og grunne kabinetter.

    Men synes B&O har klart å få til det ganske så bra med Beolab 50. Aluminiums platene ser riktig nok litt billig og plastikkaktig ut.
    BeoLab-50-Produktbillede-Højttalere-Side.jpg


    Sideplater i svart ser bedre ut, men frontstoffet her funker ikke for min del.
    beolab-50-piano-black-smkoked-oak-transparrent-image-11.jpg
     

    Bjørn ("Orso")

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Innlegg
    11.296
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Har vært en del slike tråder på sentralen opp gjennom årene og det har overrasket meg hvor forskjellig oppfatning og smak vi har på dette området. Det ser ikke ut til å sprike litt, men ekstremt mye. En stor utfordring når man skal designe en høyttaler!

    Men jeg lurer på om det også har noe med at folk velger ut de høyttalerne de liker lydmessig, og da ser utseendet/vakkerheten egentlig vel så mye ut ifra dette.
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.240
    Torget vurderinger
    11
    Klipschhorn syns jeg er fine. Store,men siden de som regel står i hjørner så blir de mer som et møbel. Kråskåpa(hjørneskap) , som en kallte de jeg hadde engang.

    Klipschhorn-1.jpg


    Klipschorn-2.jpg
     

    BritFi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.11.2012
    Innlegg
    2.905
    Antall liker
    1.924
    Sted
    Tilbake i Oslo, igjen.
    Torget vurderinger
    3
    Har vært en del slike tråder på sentralen opp gjennom årene og det har overrasket meg hvor forskjellig oppfatning og smak vi har på dette området. Det ser ikke ut til å sprike litt, men ekstremt mye. En stor utfordring når man skal designe en høyttaler!

    Men jeg lurer på om det også har noe med at folk velger ut de høyttalerne de liker lydmessig, og da ser utseendet/vakkerheten egentlig vel så mye ut ifra dette.
    For min del, så MÅ høyttalerens utseende harmonisere med det aktuelle hjemmet og stilen man kjører der. Har flyttet en del ganger i livet, nå overtar jeg «ny» bolig i juli, så HT (og anlegg) jakt er i gang for lengst. 1.st pri dét ;)
    Huset jeg flytter til nå, er et 70-talls hus. Har veldig lyst til å kjøre en tøff retro stil, med rør og lettdrevne større høyttalere med trøkk, etter flere år i leilighet. Hørt da på Tannoy Legacy serien og annet. Som Cornwall. Siste og Forte best likt. MEN, alle disse er relativt store kasser, og vakre er de vel ikke. IMØ altså. Så da ble det litt vridning og kikk/lytt på Magnepan og QUAD 2812 ser spennende ut. Men de må kanskje for langt ut på gulv, og må ha SS Amp. Så nok et par faktorer å ta med i beregningen.

    Nå finnes det jo mange «glatte» (utseende) og vellydende høyttalere som jeg ville si ser bedre ut, hvis de står i riktig miljø, muligens vil de til og med lyde bedre i huset. Men hus og interiør stil, samt plasseringsmulighet blir avgjørende altså.
     

    BritFi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.11.2012
    Innlegg
    2.905
    Antall liker
    1.924
    Sted
    Tilbake i Oslo, igjen.
    Torget vurderinger
    3
    Klipschhorn syns jeg er fine. Store,men siden de som regel står i hjørner så blir de mer som et møbel. Kråskåpa(hjørneskap) , som en kallte de jeg hadde engang.

    Vis vedlegget 543376

    Vis vedlegget 543377
    Se her ja! Tøfft hjem og oppsett! Men de er SVÆRE ass..
    Var en tur i Sverige i helga og leste der HiFi&Musik. De hadde i nest siste(?) nr.en artikkel om disse, og om Klipsch.
     

    Virgo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2006
    Innlegg
    1.706
    Antall liker
    602
    Torget vurderinger
    10
    Har vært en del slike tråder på sentralen opp gjennom årene og det har overrasket meg hvor forskjellig oppfatning og smak vi har på dette området. Det ser ikke ut til å sprike litt, men ekstremt mye. En stor utfordring når man skal designe en høyttaler!

    Men jeg lurer på om det også har noe med at folk velger ut de høyttalerne de liker lydmessig, og da ser utseendet/vakkerheten egentlig vel så mye ut ifra dette.
    For min del, så MÅ høyttalerens utseende harmonisere med det aktuelle hjemmet og stilen man kjører der. Har flyttet en del ganger i livet, nå overtar jeg «ny» bolig i juli, så HT (og anlegg) jakt er i gang for lengst. 1.st pri dét ;)
    Huset jeg flytter til nå, er et 70-talls hus. Har veldig lyst til å kjøre en tøff retro stil, med rør og lettdrevne større høyttalere med trøkk, etter flere år i leilighet. Hørt da på Tannoy Legacy serien og annet. Som Cornwall. Siste og Forte best likt. MEN, alle disse er relativt store kasser, og vakre er de vel ikke. IMØ altså. Så da ble det litt vridning og kikk/lytt på Magnepan og QUAD 2812 ser spennende ut. Men de må kanskje for langt ut på gulv, og må ha SS Amp. Så nok et par faktorer å ta med i beregningen.

    Nå finnes det jo mange «glatte» (utseende) og vellydende høyttalere som jeg ville si ser bedre ut, hvis de står i riktig miljø, muligens vil de til og med lyde bedre i huset. Men hus og interiør stil, samt plasseringsmulighet blir avgjørende altså.
    Flytter selv fra leilighet til hus i juli, og ønsker som deg en litt 70talls aktig stil, har alltid likt den. Da skal jeg og dama ha 2 anlegg, men flere høytalerpar. Cornwall 3 er et av dem da og jeg synes de er absolutt vakre på sin egen måte..og de låter aldeles herlig:) Hun synes Cornwall er store ja, men kunne godt tenkt seg større høytalere:)
     

    BritFi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.11.2012
    Innlegg
    2.905
    Antall liker
    1.924
    Sted
    Tilbake i Oslo, igjen.
    Torget vurderinger
    3
    Har vært en del slike tråder på sentralen opp gjennom årene og det har overrasket meg hvor forskjellig oppfatning og smak vi har på dette området. Det ser ikke ut til å sprike litt, men ekstremt mye. En stor utfordring når man skal designe en høyttaler!

    Men jeg lurer på om det også har noe med at folk velger ut de høyttalerne de liker lydmessig, og da ser utseendet/vakkerheten egentlig vel så mye ut ifra dette.
    For min del, så MÅ høyttalerens utseende harmonisere med det aktuelle hjemmet og stilen man kjører der. Har flyttet en del ganger i livet, nå overtar jeg «ny» bolig i juli, så HT (og anlegg) jakt er i gang for lengst. 1.st pri dét ;)
    Huset jeg flytter til nå, er et 70-talls hus. Har veldig lyst til å kjøre en tøff retro stil, med rør og lettdrevne større høyttalere med trøkk, etter flere år i leilighet. Hørt da på Tannoy Legacy serien og annet. Som Cornwall. Siste og Forte best likt. MEN, alle disse er relativt store kasser, og vakre er de vel ikke. IMØ altså. Så da ble det litt vridning og kikk/lytt på Magnepan og QUAD 2812 ser spennende ut. Men de må kanskje for langt ut på gulv, og må ha SS Amp. Så nok et par faktorer å ta med i beregningen.

    Nå finnes det jo mange «glatte» (utseende) og vellydende høyttalere som jeg ville si ser bedre ut, hvis de står i riktig miljø, muligens vil de til og med lyde bedre i huset. Men hus og interiør stil, samt plasseringsmulighet blir avgjørende altså.
    Flytter selv fra leilighet til hus i juli, og ønsker som deg en litt 70talls aktig stil, har alltid likt den. Da skal jeg og dama ha 2 anlegg, men flere høytalerpar. Cornwall 3 er et av dem da og jeg synes de er absolutt vakre på sin egen måte..og de låter aldeles herlig:) Hun synes Cornwall er store ja, men kunne godt tenkt seg større høytalere:)
    Gratulerer!! Har selv venninne med sansen. Ønsker seg også en Technichs snurre :rolleyes:
    Også har jeg en 14-åring med gryende interesse for lyd, men der går det mye i rap&hip hop. Lurer litt på om de gamle, store vinduene og blyglass etc.tåler det der..;)
     

    Baard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.04.2002
    Innlegg
    2.154
    Antall liker
    683
    Torget vurderinger
    1
    Det er noe med den enkle og litt «brutale» formgivningen i en klassisk 3-veis som tiltaler, ref. bildene av Harbeth ovenfor. Her et eksempel på old-school design som fungerer. ATC SCM-100 passiv. Ingen avrunding, krumminger, buer og dill og dall.

    ceb13faf-atc-scm100sl-classic.jpg
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.785
    Antall liker
    1.983
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Altid vært litt svak for B&W 802D2 i Cherry. Aldri eid, men kanskje engang? :).

    bw-802d2.jpg


    Ellers syntes jeg jo Tannoy GRF90 var helt fantastiske å se på. Solg pga. fornuft, samt at dem ble litt store for rommet...

    vnav-Tannoy-04.jpg
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.898
    Antall liker
    4.383
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    Diatone Ds-Ma-1 syns jeg ser majestetiske og flotte ut kan ikke noe for det men er svak for ekte tre finish,men finnes ikke noe fasit for hva jeg liker best, som jeg pleier å si innenfor musikksjangere at det finnes som regel noen gullkorn i alle sjangere bare man gidder å ta seg tid til å lete :) Mvh
    b0350085_10473704.jpg
    hontai-l (1).jpg
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Davone-Audio-Rithm-890x500.jpg


    Jeg synes hun ser i overkant airbrush ut. Det er noe eget med biologiske materialer, enten det er treverk eller hud. Mer av det, takk.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn